Pravilnik o koncesijah za opravljanje storitev za trg dela člen 8, 9. Pravilnik o standardih in normativih člen 11.
koncesija - podelitev koncesije - opravljanje storitev za trg dela - razpisni pogoji - izpolnjevanje razpisnih pogojev
Tožnik je ob oddaji ponudbe priložil izjavo o izpolnjevanju prostorskih pogojev. S tem pa še ni izkazal izpolnjevanja tega pogoja, kot to zmotno meni v tožbi, saj mora ponudnik izpolnjevati zahtevane pogoje iz razpisa tudi vsebinsko oziroma materialno (in ne samo formalno). Na drugačno presojo ne more vplivati dejstvo, da v pozivu za dopolnitev vloge, ki ga je tožniku poslala komisija, izrecno ni navedeno, da mora posredovati komisiji dokazila o samem imetništvu računalnikov, saj je pogoj o zadostnem številu računalnikov glede na površino prostorov določen v 11. členu Pravilnika o standardih in normativih, ki ga mora ponudnik glede na določbe javnega razpisa pri izpolnjevanju prostorskih pogojih tudi upoštevati. Izpolnjevanja tega pogoja pa tožnik tudi ne more izkazati z navedbo, da ima zahtevane računalnike v svojih osnovnih sredstvih, saj to ni bilo zahtevano med pogoji razpisa, je bilo pa zahtevano izkazovanje stalne opremljenosti prostorov z računalniki, česar pa tožnik ni izkazal.
odvzem otroka - oddaja otroka v rejništvo - mnenje strokovne komisije - otrokova korist
Otrokova korist je bila v konkretnem postopku pravilno ugotovljena, upravni organ jo je ugotavljal na podlagi vseh listin, pridobljenih v postopku spremljanja družine, ki so razvidne tudi iz upravnih spisov. Po mnenju sodišča se je na teh dokazih oblikovala zadostna dejanska podlaga za sprejeto odločitev (oddaja otroka v rejništvo).
brezplačna pravna pomoč - razrešitev odvetnika - razlogi za razrešitev odvetnika - načelo zaslišanja stranke
Organ za BPP bi bil dolžan poslati vlogo in vsa dokazila, ki jih je v zvezi z razrešitvijo predložil odvetnik tožniku v izjavo. Ker tega ni storil, je bila storjena kršitev načela zaslišanja stranke iz 9. člena ZUP, posledično pa je bilo lahko nepopolno oziroma nepravilno ugotovljeno tudi dejansko stanje.
Sodišče ugotavlja, da tožeča stranka zaradi izdajanja za odvetnika ter izmikanja plačevanju zapadlih obveznosti na podlagi pravnomočnih sodb, ni vredna zaupanja za opravljanje odvetniškega poklica. Odvetništvo je namreč kot del pravosodja ustavna kategorija in je ključen element za uspešno delovanje pravosodja, zato je nujno, da ga tvorijo posamezniki z visoko moralno integriteto.
ZUP člen 43, 43/2. ZVO-1 člen 64, 64/2. Uredba o odpadkih člen 10.
okoljevarstveno soglasje - stranka v postopku - stranski udeleženec - pravni interes
Za poseg, za katerega je bilo izdajo okoljevarstveno soglasje, je bilo izdelano poročilo o vplivih na okolje, tožeča stranka pa v postopku za priznanje statusa stranke ni izkazala, da navedeno poročilo ni ustrezno, ker nepremičnine, v katerih prebiva, ne uvršča v vplivno območje, v posledici pa tožeča stranka ne more izkazati pravnega interesa po določbi 43. člena ZUP.
dovoljenje za stalno prebivanje - državljani drugih držav naslednic nekdanje SFRJ - otrok izbrisane osebe - dejansko življenje v Republiki Sloveniji
Tožena stranka je v tej zadevi nepopolno ugotovila dejansko stanje, saj ni ugotovila razlogov, zaradi katerih tožnik od meseca novembra 1992 ni več živel skupaj z materjo V RS. Če je namreč za njegovo odsotnost vzrok izbris njegove matere iz registra stalnega prebivalstva, je po presoji sodišča lahko podana upravičena odsotnost iz razloga določenega v 1. alinei 1.č člena ZUSDDD.
ZGO-1 člen 152. Pravilnik o vrstah zahtevnih, manj zahtevnih in enostavnih objektih, o pogojih za gradnjo enostavnih objektov brez gradbenega dovoljenja in o vrstah del, ki so v zvezi z objekti in pripadajočimi zemljišči člen 8, 8/1, 8/1-10, 19.
inšpekcijski postopek - ukrep gradbenega inšpektorja - nelegalna gradnja - enostavni objekt - kmečka lopa
Kmečka lopa, za gradnjo katere v skladu s Pravilnikom o vrstah zahtevnih, manj zahtevnih in enostavnih objektih, o pogojih za gradnjo enostavnih objektov brez gradbenega dovoljenja in o vrstah del, ki so v zvezi z objekti in pripadajočimi zemljišči ni treba pridobiti gradbenega dovoljenja, ima tlorisno površino do 30 m2. Ker je tlorisna površina predmetnega objekta nesporno 40,56 m2, so tožbeni ugovoru neutemeljeni, izpodbijana odločba pa izdana skladno z določbami 152. člena ZGO-1.
ZUP člen 37, 40. Pravilnik o sodnih tolmačih člen 24, 29, 29/3.
imenovanje sodnega tolmača - pogoji za imenovanje - preizkus znanja - izločitev uradne osebe
Glede očitka tožeče stranke, da kljub zahtevi, da tožena stranka izloči člana komisije A.A. le tega ni storila, sodišče ugotavlja, da zoper nobeno od odločb, s katerimi ji je bil dovoljen pristop k opravljanju preizkusa znanja za sodno tolmačko za romunski jezik in v katerih so bili določeni člani komisije, med njimi vedno A.A., ni izkoristila pravnih sredstev, ki so ji bila na voljo. Zgolj vloge za osebna srečanja z zaposlenimi in ministrom tožene stranke pa niso formalne vloge za podajo zahteve za izločitev člana komisije, kot to predvideva 37. člen ZUP.
tujec - dovoljenje za začasno prebivanje - podaljšanje dovoljenja za začasno prebivanje - domneva nepodrejanja pravnemu redu RS - neporavnane davčne obveznosti
Ravnanje tožeče stranke v zvezi z nepravilnim izpolnjevanjem davčnih obveznosti izkazuje domnevo, da se ne bo podrejala pravnemu redu RS. Upravni organ je zato njeno prošnjo za podaljšanje dovoljenja za začasno prebivanje zavrnil skladno s 5. alinejo prvega odstavka 55. člena ZTuj-2.
upravni spor - tožba v upravnem sporu - pooblaščenec - postulacijska sposobnost - zavrženje tožbe
Sodišče je tožbo, vloženo po pooblaščencu arhitektu zavrglo, saj tožeča stranka niti po pozivu sodišča, tožbe ni vložila sama in za njeno vložitev tudi ni pooblastila osebe, ki ima opravljen pravniški državni izpit oziroma je odvetnik.
ZDoh-2 člen 6. Sporazum med Republiko Slovenijo in Zvezno Republiko Nemčijo o izogibanju dvojnega obdavčevanja v zvezi z davki od dohodka in premoženja člen 4, 4/2.
dohodnina - status rezidenta - običajno bivališče zavezanca
Kadar Republika Slovenija in Zvezna republika Nemčija zavezanca štejeta za svojega rezidenta, je rezidentski status treba presojati na podlagi sporazuma, sklenjenega med državama. Organ je zato v skladu s c. točko drugega odstavka 4. člena sporazuma ugotavljal, v kateri državi ima tožnik običajno bivališče v smislu stalnosti doma, to je, da je bivališče zavezancu neprestano na voljo, ne pa samo za občasna bivanja.
ZBPP člen 40, 40/7. ZOdvT člen 9, 9/2, 41, 41/1. ZIPRS1415 člen 25.
brezplačna pravna pomoč - obračun in izplačilo stroškov nudenja brezplačne pravne pomoči - rok za izplačilo iz državnega proračuna - zamudne obresti
V času, za katerega tožnik zahteva zamudne obresti (to je od dneva oddaje napotnice do dneva odločitve o stroških nudenja brezplačne pravne pomoči), rok za izplačilo še ni začel teči. Ker pri izplačilu stroškov nudenja brezplačne pravne pomoči ni nastala zamuda, tožnik do zahtevanih zamudnih obresti ni upravičen.
javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - razpisna merila - ocenjevanje projektov - strokovna komisija
Narava odločanja v postopkih javnih razpisov, ki predstavljajo drugo javnopravno stvar v smislu 4. člena ZUP, je v pretežni meri strokovno tehnična, saj je ocenjevanje projektov po vnaprej predpisanih kriterijih v pristojnosti strokovne komisije. Z navedenim načinom ocenjevanja je tako zagotovljena tudi ustrezna objektivnost, ker se proces strokovne presoje opravi s strani neodvisne strokovne komisije.
V zadevi ni sporno, da tožnik za gradnjo obravnavanega lesenega objekta na betonskem podstavku ni pridobil gradbenega dovoljenja, prav tako tudi ne, da njegova tlorisna površina (18,36 m2) presega maksimalno dovoljeno tlorisno površino, ki jo je v času gradnje (2004) veljavni pravilnik določal za lopo kot enostavni objekt (15 m2).
prispevek za vzpodbujanje zaposlovanja invalidov - odpis oziroma obročno plačilo prispevka - pravna podlaga
Toženka navaja, da naj bi se ZDavP-2 uporabljal le v primeru izvršbe in v primeru vračila preveč plačanega zneska prispevka iz osmega odstavka 65. člena ZZRZI. To stališče v drugem odstavku 6. člena ZZRZI nima podlage, saj ne upošteva, da naj bi se davčni zakon uporabil tudi za plačevanje obveznosti, torej že pred izvršbo.
zaposlovanje invalidov - prispevek za vzpodbujanje zaposlovanja invalidov - odlog plačila obveznosti - obročno plačilo obveznosti - ničnost odločbe - razlogi za ničnost odločbe - napačna uporaba materialnega prava
Javni jamstveni preživninski in invalidski sklad RS se je v izpodbijani odločbi postavil na stališče, da je bila odločba izdana ob napačni uporabi materialnega prava, to je določb ZZRZI in ZDavP-2. Napačna uporaba materialnega prava pa po določbi 279. člena ZUP ne more biti razlog za izrek ničnosti odločbe.
Iz prvega odstavka 93. člena ZDavP-2 res izhaja, da lahko davčni zavezanec na plačilnem instrumentu navede vrsto davka, ki ga poravnava, vendar pa pri tem ne more določiti vrstnega reda plačil te izbrane vrste davka. Po izrecni določbi zakona se namreč v tem primeru s plačilom poravna izbrana vrsta davka po vrstnem redu prej dospele obveznosti te vrste davka. To pomeni, da se izbira nanaša le na vrsto davka, ne pa na vrstni red plačil izbrane vrste davka, saj se vedno poravnajo prej dospele – starejše obveznosti.
ZGO-1 člen 8, 8/2, 74c, 74c/1. Uredba o razvrščanju objektov glede na zahtevnost gradnje člen 8.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost gradnje s prostorskim aktom - nezahtevni objekt - nezakonit predpis - exceptio illegalis
Pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja za gradnjo nezahtevnega objekta iz druge alineje prvega odstavka 74. c člena ZGO-1 je, da je nameravana gradnja skladna s prostorskim aktom. Navedena zakonska določba je jasna in zahteva presojo dopustnosti gradnje z določbami prostorskega akta, ki velja na območju, na katerem je načrtovana gradnja. Kljub temu je Uredba o razvrščanju objektov glede na zahtevnost gradnje, ki je začela veljati 9. 3. 2013, navedeno določbo zaobšla tako, da je v 8. členu (ta je bil črtan s spremembo, ki je začela veljati 29. 3. 2013) določila, da se šteje, da so določbe prostorskega akta ali drugega predpisa občine v zvezi z gradnjo nezahtevnih objektov upoštevane, če so izpolnjeni v nadaljevanju našteti pogoji. To pomeni, da je bila s podzakonskim predpisom določena fikcija, ki je imela za posledico, da upravni organi niso ugotavljali dejanske skladnosti konkretne gradnje z občinskim prostorskim predpisom. V tem delu je bila uredba v direktnem nasprotju z ZGO-1 in je posegla tudi v izvirno pristojnost občin, ki jo imajo na področju urejanja prostora.