CIVILNO PROCESNO PRAVO – ODŠKODNINSKO PRAVO – GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
VS0015247
ZPP člen 367, 367/3, 367a, 367a/1, 367c, 367c/3. ZGJS člen 53.
dopuščena revizija – sklepčnost tožbe – pasivna stvarna legitimacija občine – odgovornost občine – povrnitev škode – padec na poledeneli cesti - koncesija za zagotavljanje javne službe
Revizija je dopuščena glede pravilnosti stališča pritožbenega sodišča o pomanjkljivi trditveni podlagi za utemeljitev pasivne stvarne legitimacije občine za škodo, nastalo tožnici na javni površini.
Revizija se dopusti glede vprašanja, ali je podana stvarna legitimacija izvajalca gospodarske javne službe v zvezi z odškodninskim zahtevkom, ki temelji na opustitvi njegovega dolžnostnega ravnanja.
dovoljena revizija - trg električne energije - spor med uporabniki omrežja in sistemskimi operaterji - roki za vloge - skladnost s pravom Evropske skupnosti - dopustnost časovne omejitve za vložitev vloge
Ker revident vloge na Agencijo za energijo ni vložil v roku iz četrtega odstavka 88. člena EZ, je bila vloga zavržena skladno s petim odstavkom 88. člena istega zakona. Taka odločitev tudi ni v neskladju z Direktivo 2003/54/ES o skupnih pravilih za notranji trg in električno energijo in o razveljavitvi Direktive 96/92/ES.
GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE - KONCESIJE - UPRAVNI SPOR
VS1012457
ZUS-1 člen 83, 83/2-2, 93, 93/1. ZVO-1 člen 187, 187/2, 188, 188/2. Uredba o načinu, predmetu in pogojih izvajanja obvezne državne gospodarske javne službe izvajanja meritev, pregledovanja in čiščenja kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva okolja in učinkovite rabe energije, varstva človekovega zdravja in varstva pred požarom člen 41, 41/1.
dovoljena revizija - koncesija za opravljanje dimnikarske dejavnosti - podelitev prve državne koncesije - skladnost uredbe z zakonom – bistvena kršitev določb postopka - odprava kršitev v revizijskem postopku
Ker po določbah ZVO-1 po 7.11.2004 občine niso več pristojne sklepati koncesijskih pogodb za opravljanje dimnikarske dejavnosti, ni nezakonita določba Uredbe, ki pogodbe, ki so bile z občino sklenjene po omenjenem datumu, izključuje kot podlago za podelitev prve državne koncesije.
Ker sodišče prve stopnje v obravnavani zadevi ni odločilo o stvari na podlagi 65. člena ZUS-1, niti ni odločitve oprlo na 66. člen ZUS-1 (v obravnavani zadevi ne gre za spor iz prvega odstavka 4. člena ZUS-1), pritožba, ne glede na pravni pouk v izpodbijani sodbi, ni dovoljena, stranka pa z napačnim pravnim poukom ne more pridobiti več pravic, kot ji gre po prvem odstavku 73. člena ZUS-1.
ZSZ člen 40, 42, 43, 43/3. ZVO člen 26, 26/1. ZGJS člen 5, 5/2.
opremljanje stavbnih zemljišč – priklop na javno kanalizacijsko omrežje – obveznost priklopa – komunalni prispevek
Odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda je v Zakonu o varstvu okolja opredeljeno kot obvezna lokalna javna služba, po Zakonu o javnih gospodarskih službah pa je uporaba javnih dobrin, ki se zagotavljajo z obveznimi gospodarskimi javnimi službami, obvezna, če zakon ali na njegovi podlagi izdan predpis za posamezne primere ne določa drugače.
dovoljenost revizije - zavrženje revizije - pravni interes za revizijo - odpravljena odločba tožene stranke - revizija tožene stranke
V obravnavani zadevi ima tožena stranka položaj organa, ki je po zakonu pristojen za odločanje, dolžnost ravnanja po pravnomočni sodni odločbi pa ne more predstavljati pravnega interesa za revizijo.
Gre za odločanje o podelitvi koncesije za opravljanje javne službe distribucije zemeljskega plina v občini. V konkretnem primeru je s tožbo izpodbijani akt izdal občinski svet, morala pa bi jo izdati občinska uprava po določbah ZUP (odločba Ustavnega sodišča RS, št. U-I-303/97 z dne 4.6.1998), na drugi stopnji pa župan.
ZLS člen 67, 67/2.ZUP člen 241, 241/2. ZUS člen 25, 25/1.
podelitev koncesije - odločba o izbiri koncesionarja - stvarna pristojnost
Ker je odločbo o izbiri koncesionarja izdal župan občine, za odločanje o tej upravni stvari pa je, na podlagi 2. odstavka 67. člena ZLS, stvarno pristojna občinska uprava, je o zadevi v upravnem postopku na prvi stopnji odločal stvarno nepristojen organ.
koncesija - bistvena kršitev določb postopka v upravnem sporu
Ne gre za bistveno kršitev določb postopka v upravnem sporu, ker je sodišče prve stopnje sledilo utemeljitvi izpodbijane odločbe tožene stranke in povzelo ugotovitve upravnih organov, saj ima za to podlago v določbi drugega odstavka 67. člena ZUS.
odločba brez pravnega pouka - nedovoljena pritožba - dodelitev koncesije
Pritožba zoper dokončno odločbo Sveta občine ni dovoljena (drugi odstavek 11. člena ZUP/86), zato bi jo morala tožena stranka zavreči (drugi odstavek 234. člena ZUP). Ker pa jo je sprejela v obravnavo, je s tem kršila pravila upravnega postopka, kar je vplivalo na odločitev. Zato je sodišče prve stopnje pravilno odpravilo izpodbijano odločbo in zadevo vrnilo toženi stranki v nov postopek (3. točka prvega odstavka 60. člena ZUS).
Pavšalno zatrjevanje finančne škode ne pomeni verjetnega izkaza hujših škodljivih posledic. Morebitna izguba bodočega dohodka ali izgubljeni dobiček ni škoda, ki bi jo lahko šteli za hujše škodljive posledice.
Ukrep komunalnega inšpektorja pomeni v obravnavanem primeru poseg v lastninsko pravico tožeče stranke, tak poseg pa mora temeljiti samo na zakonski podlagi. Zato občinski odlok za izdajo ukrepa o rušenju ne more biti zakonita podlaga.
prenos pristojnosti za odločanje - izbira koncesionarja
Določbe 2. alinee 33. člena ZGJS ni mogoče razumeti kot izvedbe pooblastila iz 67. člena ZLS, ki določa, da o posameznih stvareh iz občinske pristojnosti odloča tudi kdo drug kot občinska uprava. Kadar že iz samega zakona izhaja, da mora o upravni stvari odločiti o zadevi občinska uprava, s splošnim občinskim aktom ni mogoče prenesti pristojnosti za odločanje na drug organ.
stvarna pristojnost - akti v zvezi s sklenitvijo koncesijske pogodbe
Akti, ki jih v zvezi s sklenitvijo koncesijske pogodbe oziroma v zvezi z urejanjem medsebojnih razmerij izda koncedent, niso upravni akti; gre za akte poslovanja, zato je odločitev sodišča prve stopnje, ki je tožbo zavrglo na podlagi 3. točke 1. odstavka 34. člena ZUS, pravilna.
Trditev, da je stranka onemogočena v izvajanju svojih zakonitih funkcij, s čimer naj bi ji nastala škoda, ki je javnega značaja, še ne izkazuje pogoja verjetnega nastanka hujših škodljivih posledic.
začasna odredba - zakonitost sklepov o cenah - pogoji za izdajo začasne odredbe - začasna ureditev stanja glede na sporno pravno razmerje
Zatrjevano sporno razmerje se nanaša predvsem na vprašanje pristojnosti, kateri organ in na kakšen način določa cene posameznih tarifnih skupin toplote oz. plina javnemu podjetju, ne na vprašanje, ali so z izpodbijanima aktoma določene cene pravilne. Zato ni utemeljena predlagana odložitev učinkovanja izpodbijanih sklepov, saj se z njo ne bi začasno uredilo stanje glede na sporno razmerje po tožbi.
Z odlokom Mestne občine Ljubljana (MOL) in dopolnitvijo odloka o gospodarskih javnih službah je MOL na splošno določila način opravljanja gospodarskih javnih služb, zato ne gre za spor iz 4.
odstavka 1. člena ZUS in zadeva ne spada v sodno pristojnost.
Tožba zoper odlok, ki vsebuje predlog za njegovo odpravo, ni tožba, s katero bi bil začet spor med lokalnimi skupnostmi po 3. odstavku 2. člena ZUS oz. 5. odstavku 100. člena ZUS.
ZDE člen 1, 2, 2/1. ZDP (1991) člen 5, 5/2. ZPTTS člen 77, 79.ZGJS člen 1. ZPSto člen 5.ZOR člen 10, 49, 104, 104/1, 215.
denarne obveznosti - valuta obveznosti - denarna enota RS - domače osebe s sedežem v RS - telefonske storitve - prenehanje naročniškega razmerja - zakup - prodaja ali preselitev telefonskega priključka - neveljavnost pogodb - ničnost - posledice ničnosti
Po zakonu o denarni enoti Republike Slovenije (Ur. list RS, št. 17/91-I) je denarna enota Republike Slovenije tolar (1. člen), bankovci in kovanci, ki se glasijo na denarno enoto Republike Slovenije, so edino zakonito plačilno sredstvo na območju Republike Slovenije (prvi odstavek 2. člena), plačila po pogodbah med domačimi osebami pa se na ozemlju RS izvršujejo izključno v domači valuti (drugi odstavek 5. člena zakona o deviznem poslovanju, Uradni list RS, št. 1/91-I). Gre za prisilne zakonske določbe, iz katerih sledi, da sodišče v sporu, kot je obravnavani (stranki domači osebi s sedežem v Republiki Sloveniji, zahtevek pa izvira iz njunega pogodbenega razmerja), ne sme prisoditi plačila tožniku v tuji valuti, v kakršni je postavljen primarni zahtevek. Zato je ta zahtevek iz pravkar opisanega razloga pravilno zavrnjen, revizija pa v tem delu neutemeljena (393. člen ZPP).
Prodaja telefonskega priključka ali njegov zakup s preselitvijo po dogovoru med dvema strankama brez udeležbe telefonskega podjetja nista dovoljena in takšna posla sta nična.