ZTuj-1 člen 43, 43/1, 43/1-5. ZZDT člen 4. ZDavP-2 člen 285, 285/1, 352, 352/2.
dovoljenje za začasno prebivanje - podaljšanje dovoljenja - domneva nepodrejanja pravnemu redu RS - davčni dolg
Tožeča stranka kot direktor ni poskrbela, da bi družba B. davčnemu organu predložila obračun davčnega odtegljaja za izplačilo plač, zato je tudi po mnenju sodišča izkazano, da ni ravnala v skladu z določbami ZDavP-2, kar je zadosten razlog za domnevo, da se ne bo podrejala pravnemu redu RS.
ZUP člen 4. Javni razpis za spodbujanje začetnih investicij in ustvarjanja novih delovnih mest, razvoja mikro, malih in srednje velikih podjetij ter razvoja turističnih kapacitet na območju občin Bovec,Kobarid in Tolmin v letu 2011.
Iz upravnega spisa izhaja, da vloga tožeče stranke vsebuje izpolnjen razpisni obrazec št. 4/2 Dispozicija projekta, vendar mu manjkata 44. in 45. stran. Glede na določbe Javnega razpisa je tožena stranka ravnala pravilno, ko je vlogo, kljub temu obravnavala kot popolno, ne da bi jo tožeči stranki poslala v dopolnitev. Pogoji Javnega razpisa so namreč za vse prijavitelje enaki, zato je pri odločanju treba upoštevati le k vlogi priložene razpisne obrazce, ki so del razpisne dokumentacije, dopolnjevanje vlog, s čemer se posamezni stranki omogoči doseganje višjega števila točk, pa ni dopustno.
vojni veteran - status vojnega veterana - pogoji za priznanje statusa vojnega veterana - oboroženi pripadnik narodne zaščite
Upravni organ je pravilno ugotovil, da narodna zaščita v KS ni bila aktivirana. Zato delovanje tožnika, ki je kot član lovske družine z orožjem opravljal stražo, ne pomeni oboroženega pripadnika narodne zaščite v smislu ZVV.
ZGos člen 12, 12/1. Odlok o merilih za določitev podaljšanja obratovalnega časa gostinskih obratov v občini Piran člen 3, 5, 10, 10/1, 10/1-4.
gostinstvo - obratovalni čas gostinskega lokala - podaljšani obratovalni čas
Glede na ugotovljeno večkratno posredovanje policije in inšpekcijskega organa pri tožeči stranki v zvezi s kršitvami obratovalnega časa je tožena stranka imela utemeljene razloge za zavrnitev soglasja za obratovanje v podaljšanem obratovalnem času, in je zato tožbeni ugovor, da bi morala soglasje izdati do najdlje dopustne 4.00 ure, neutemeljen. Po določbi 4. alineje prvega odstavka 10. člena Odloka o merilih za določitev podaljšanja obratovalnega časa gostinskih obratov v občini Piran namreč za zavrnitev soglasja stranki zadošča ugotovitev večkratnega posredovanja policije oziroma inšpekcijskih organov pri njej, česar ne zanika niti tožeča stranka v tožbi, pač pa le pavšalno ugovarja, da za kršitve ni odgovorna.
Tožnik z navajanjem okoliščin glede prenosa lastninske pravice na zemljišču, ki je v zemljiškoknjižni lasti investitorjev obravnavane gradnje, zasleduje le interes za nakup tega zemljišče, torej dejanski interes, ne pa kakšne svoje pravice ali pravne koristi.
V obrazložitvi odločbe je navedeno, za katero opravilo je bila priznana nagrada (za odgovor na tožbo), po kateri tarifni številki (2200), s kakšnim količnikom (1,5) in kolikšna je ob upoštevanju tega količnika in zneskih iz priloge ZOdvT nagrada za omenjeno dejanje v postopku. Pojasnjeno je še, da je drugostopenjski organ priznal še 20,00 EUR za materialne stroške (tarifna številka 6002), 30 % z zastopanje dveh strank (tarifna številka 1200) in 20 % DDV, kar skupaj znese 445,38 EUR. Glede na navedeno je upravni organ druge stopnje predstavil vse elemente, ki jih je upošteval pri izračunu, in njihovo podlago, zato bi mu tožnik lahko obrazloženo oporekal.
Iz besedila sodne poravnave, ki jo je v postopku za izdajo gradbenega dovoljenja predložila prizadeta stranka, izhaja, da ona in tožnica kot solastnika predmetne nepremičnine soglašata z obravnavano gradnjo. Toženka je zato tudi po presoji sodišča ravnala pravilno, ko je štela, da je prizadeta stranka na ta način izkazala pravico graditi.
ZGO-1 člen 62, 62/2, 66, 67, 67/2. ZUP člen 43, 43/1, 43/2.
gradbeno dovoljenje - vsebina gradbenega dovoljenja - gradbeno dovoljenje za del objekta - stranski udeleženec - ugovori stranskega udeleženca
Tožnikovo stališče, da bi morali biti predmet obravnavanega postopka tudi posegi v zvezi z obstoječim omrežjem, temelji zgolj na njegovem dejanskem interesu, ki izvira iz bojazni, da mu bo zaradi načrtovane gradnje in s kasnejšim priklopom na novo zgrajeno infrastrukturo poseženo v njegovo normalno poslovanje. Tožniku kot stranskemu udeležencu v upravnem postopku pa zakon ne zagotavlja varstva dejanskega interesa.
ZON člen 55, 105, 105/1. ZTNP-1 člen 13, 13/1, 13/1-19, 13/1-24. ZGO-1 člen 50, 50/1, 50/6.
naravovarstveno soglasje - pogoji za izdajo naravovarstvenega soglasja - zavarovano območje - namembnost objekta - pomožni bivalni objekt
Opredelitev rabe stanovanjske stavbe kot pomožnega bivalnega objekta samo zase ne pomeni, da gre za stanovanjsko stavbo, namenjeno stalnemu prebivanju. Že izraz „pomožni“ namreč pove, da tak bivalni objekt zgolj dopolnjuje siceršnjo namembnost objekta in da torej ne more pomeniti njegove edine rabe.
upravni spor - tožnik v upravnem sporu - aktivna legitimacija - ukrep gradbenega inšpektorja - inšpekcijski zavezanec - zakoniti zastopnik pravne osebe
Tožnik kot fizična oseba ne more vložiti tožbe zoper inšpekcijsko odločbo, ki se glasi na drugo osebo kot inšpekcijskega zavezanca, in jo izpodbijati, ker da A. d.o.o. ni investitor in zato tudi ne inšpekcijski zavezanec.
inšpekcijski postopek - ukrep gradbenega inšpektorja - nelegalna gradnja - nadstrešek - enostavni objekt - odmiki - soglasje sosedov
Odločitev toženke temelji na ugotovitvi, da po zemljiškoknjižnih podatkih A.A. ni bil nikoli edini lastnik te parcele. Ker so tožnice za gradnjo obravnavanega nadstreška neposredno ob meji pridobile zgolj njegovo soglasje, ni mogoče šteti, da je bilo za tako gradnjo pridobljeno soglasje sosednjega lastnika, kot to predpisuje PUP.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - nezahtevni objekt - ograja - odmiki
Iz izpodbijanega gradbenega dovoljenja izhaja, da se z njim dovoljuje gradnja sporne ograje v odmiku 0,05 m od parcelne meje, kar pomeni, da mora biti v celoti zgrajena na investitorjevi parceli. Ker torej ni predvidena gradnja na sami meji, po določbah prostorskega akta za tako gradnjo ni bil potreben pisen sporazum med tožnikom in investitorjem.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - komunalna oprema - program opremljanja - pogodba o opremljanju - obračunski stroški
Šteje se, da je stavbno zemljišče opremljeno s tisto vrsto komunalne opreme v obračunskem območju, na katero je mogoče izvesti priključke in tisto, ki jo je mogoče uporabiti.
Če občina nima programa opremljanja za komunalno infrastrukturo, za katero sklepa pogodbo o opremljanju, za to komunalno opremo tudi ne more odmerjati komunalnega prispevka. Ali bosta občina in investitor sklenila pogodbo o opremljanju, pa je odvisno od soglasja njunih volj.
gradbeno dovoljenje - obnova postopka izdaje gradbenega dovoljenja - predlog za obnovo postopka - možnost udeležbe v postopku - razveljavitev drugega odstavka 62. člena ZGO-1
Čeprav tožnika nista predlagatelja obnove postopka iz 2. točke izreka ustavne odločbe U-I-165/09-34 z dne 3. 3. 2011, saj sta predlog vložila po poteku roka iz druge alineje te točke izreka, pri odločanju o njunem predlogu za obnovo postopka ni mogoče upoštevati razveljavljenega drugega odstavka 62. člena ZGO-1, posledično pa tudi ne Uredbe o območju za določitev strank v postopku izdaje gradbenega dovoljenja, ki določa način izračuna in prikaza območja za določitev strank. V nasprotnem primeru namreč tožnika v svojem postopku za obnovo ne bi bila v enakem položaju kot predlagatelji obnove postopka iz 2. točke ustavne odločbe.
javni razpis - pridobitev štipendije za študij v tujini - razpisni pogoji - skrajšani ugotovitveni postopek
V obravnavanem primeru se je tožnik prijavil na Javni razpis štipendij za študij slovenskih državljanov v tujini za leto 2011, in sicer je zaprosil za štipendiranje 4. letnika doktorskega študija atomske in laserske fizike. Na podlagi njegovih navedb v prijavi in listin iz prejšnjih razpisov, ki so bile znane tako organu kot tudi tožniku, je upravni organ lahko odločal v skrajšanem ugotovitvenem postopku, torej brez zaslišanja tožnika. Vsa pravno relevantna dejstva, ki so pomembna za pravilno in zakonito odločitev, je ugotovil in razjasnil do te mere, da je na njihovi podlagi lahko napravil pravilen zaključek in vlogo tožnika zavrnil. Toženka je v drugostopenjski odločbi ustrezno pojasnila, na podlagi katerih dokumentov je štela, da gre v tožnikovem primeru za 3-letni študijski program, pri čemer se je kljub pravilnemu sklicevanju na tretji odstavek 238. člena ZUP, opredelila tudi do vsebine potrdila z dne 15. 7. 2011 in njegovo vsebino primerjala s starejšimi potrdili.
mednarodna zaščita - omejitev gibanja prosilcu za azil - prosti preudarek - ugotavljanje istovetnosti prosilca
Tožena stranka je pravilno ugotovila okoliščino, ki jo zahteva 1. alinea 1. odstavka 51. člena ZMZ, zaradi katere lahko začasno prosilcu omeji gibanje in tudi obrazložila, zakaj se je odločila za tak ukrep in zakaj meni, da je tak ukrep v tožnikovem primeru nujen.
cepljenje psa proti steklini - denarna kazen - davčna izvršba - izpodbijanje izvršilnega naslova
S pritožbo zoper sklep o izvršbi ni več mogoče uveljavljati ugovorov, ki se nanašajo na samo terjatev oziroma na obveznost, ki se izvršuje. Tožnik zato že v pritožbi ni mogel več uspeti z ugovori, ki se nanašajo na naloženo obveznost cepljenja in na izrečeno denarno kazen. Iz istih razlogov s takšnimi ugovori tudi ne more biti uspešen v postopku s tožbo.
2. javni razpis Sklada za nevladne organizacije in Sklada za male projekte v okviru partnerstva v Sloveniji točka 6.
javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - nevladna organizacija - razpisni pogoji - upravičen prijavitelj - oseba javnega prava - študentska organizacija
Ker javni razpis in veljavni pravni predpisi ne opredeljujejo pravne osebe javnega prava, je treba po presoji sodišča za ugotovitev, ali je študentska organizacija univerze pravna oseba javnega prava, upoštevati ugotovitve pravne teorije ter mnenje ustaljene sodne prakse.
ZUP člen 9, 35, 35-4, 138, 230, 230/2, 237, 237/2, 237/2-6. ZSpo člen 7, 9, 9/3, 10. Pravilnik o merilih za sofinanciranje izvajanja letnega programa športa na državni ravni člen 3, 4, 14, 25, 26, 27, 28, 29, 33.
sofinanciranje iz javnih sredstev - javni razpis - razpisna merila - merilo mednarodne razširjenosti - merilo uspešnosti - načelo zaslišanja stranke - sofinanciranje na področju dejavnosti vrhunskega športa - dejavnost športne vzgoje otrok in mladine
Iz izpodbijane odločbe izhaja, katera merila so bila pri ugotavljanju upravičenosti do sofinanciranja upoštevana, kot tudi katera dejstva so pri tem bila odločilna in kako so vplivala na odločitev o upravičenosti do sofinanciranja.
upravni spor - odprava upravnega akta in vrnitev zadeve v ponovni postopek - vezanost upravnega organa na pravno mnenje sodišča - kasnejše drugačno stališče Vrhovnega sodišča v drugi zadevi
Ker v konkretnem primeru niso bili spoštovani napotki iz predhodne sodbe sodišča, je bilo treba izpodbijano odločitev (sklep) odpraviti in zadevo vrniti v ponovno odločanje organu druge stopnje. Če namreč sodišče upravni akt odpravi in zadevo vrne v ponovni postopek, je pristojni organ dolžan izdati nov upravni akt v 30 dneh od dneva, ko je dobil sodbo, oziroma v roku, ki ga določi sodišče; pri tem je vezan na pravno mnenje sodišča glede uporabe materialnega prava in na njegova stališča, ki se tičejo postopka. Kasnejše drugačno stališče Vrhovnega sodišča v drugi zadevi ne more biti relevantno za odločanje v konkretnem primeru.