• Najdi
  • <<
  • <
  • 3
  • od 3
  • 41.
    VSL sodba I Cpg 230/2011
    8.12.2011
    OBLIGACIJSKO PRAVO – LOKALNA SAMOUPRAVA – ŠOLSTVO
    VSL0072319
    URS člen 140, 140/1, 140/2. ZOR člen 281, 374. ZOsn člen 56, 56/1, 56/2. ZOFVI člen 81, 81/7, 81/7-27, 82, 82/1, 82/1-3. ZFO člen 13, 13/1, 14, 20, 20/1, 20/2, 20a. ZFO-A člen 24.
    neupravičena obogatitev – financiranje lokalnih potreb v občini – stroški prevoza osnovnošolcev – sredstva za financiranje prevozov po nevarnih poteh – institut zagotovljene porabe – institut primerne porabe
    V letu 1998 je bil način financiranja stroškov spremenjen. Namesto s plačili na podlagi posebnih pogodb, je tožena stranka sredstva za financiranje prevozov po nevarnih poteh začela občinam zagotavljati v okviru meril za „zagotovljeno porabo“. V tem kontekstu je treba razumeti obrazložitev sodišča prve stopnje, da tožena stranka na tožečo stranko ni naslovila ustreznih zahtevkov, niti predložila podatkov, na podlagi katerih bi tožeči stranki sploh lahko zagotovila potrebna sredstva.

    Znesek primerne porabe za posamezno občino se izračuna ob upoštevanju posameznih parametrov, med katere sodi tudi financiranje lokalnih potreb v posamezni občini.
  • 42.
    VSL sodba I Cpg 26/2011
    22.2.2011
    OBLIGACIJSKO PRAVO – LOKALNA SAMOUPRAVA
    VSL0064467
    URS člen 5, 5/1, 64. ZFO člen 26, 26/7. OZ člen 376, 1060.
    financiranje dvojezičnosti – financiranje občin – izvajanje pravic manjšin – zagotavljanje sredstev iz državnega proračuna
    Občine so upravičene od države zahtevati plačilo za financiranje dvojezičnosti in za izvajanje ustavnih pravic italijanske in madžarske manjšine. Vendar pa ZFO ni postavil nobenih konkretnih meril glede zneska, ki ga lahko zahteva posamezna občina. Zaradi tega lahko občina zahteva le nadomestilo potrebnih izdatkov, ki nastanejo v korist manjšin.
  • 43.
    VSL sodba I Cpg 361/2010
    14.9.2010
    USTAVNO PRAVO – CIVILNO PROCESNO PRAVO – OBLIGACIJSKO PRAVO – LOKALNA SAMOUPRAVA
    VSL0067011
    ZUstS člen 43, 44. ZIPRS2000 člen 30. ZPP člen 154, 328.
    pravne posledice razveljavitve zakona – učinek razveljavitvene odločbe ustavnega sodišča – učinek razveljavitve zakona za razvoj – očitna pisna pomota sodišča – vezanost na odločitve prvostopnih sodišč – obrazložitev odločitve o pravdnih stroških – specificirani stroškovnik – financiranje kulturnih zavodov s strani občin
    Pravne posledice razveljavitve določenega zakona ureja ZUstS v 44. členu in ne v 43. členu. V tej zakonski določbi je določeno, da se zakon ali del zakona, ki ga je ustavno sodišče razveljavilo, ne uporablja za razmerja nastala pred dnem, ko je razveljavitev začela učinkovati, če do tega dne o njih ni bilo pravnomočno odločeno. To zakonsko določilo pove, da se razveljavljeni zakon ne uporablja za razmerja, ki nastanejo po začetku učinkov razveljavitvene odločbe ustavnega sodišča. Prav tako pa se razveljavljeni zakon ne uporablja za razmerja, ki so nastala pred začetkom učinkovanja razveljavitve, če o takih razmerjih še ni bilo pravnomočno odločeno. ZUstS torej za te slednje primere predpisuje, da razveljavitev zakona učinkuje za nazaj.
  • 44.
    VSL sodba I Cpg 1084/2009
    24.2.2010
    CIVILNO PROCESNO PRAVO – LOKALNA SAMOUPRAVA
    VSL0061852
    ZLS člen 100, 100/2, 100/3. ZPP člen 1.
    razmejitev pristojnosti med rednim in upravnim sodiščem – delitev premoženja občin -
    Med pravdnima strankama (občini) torej ni spora o obsegu njunega skupnega premoženja, pač pa, ali se določilo 12. odst. dodatka k dogovoru o delitvi premoženja nanaša tudi na delnice. Ker pa to predstavlja „spor iz obligacijskega civilnopravnega razmerja“, kot pravilno pojasnjuje prvostopno sodišče, je pritožbeno stališče, da je za odločitev o predmetnem sporu pristojno upravno sodišče, pravno zmotno.
  • 45.
    VSK sodba Cpg 142/2009
    20.11.2009
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VSK0004344
    ZUODNO-B člen 2, 3, 3/1, 4.
    teritorialno nespremenjene občine - krajevne skupnosti in ožji deli občin na območju novih občin - novoustanovljene občine
    Z novelo ZUODNO-B je prišlo do spremembe teritorialne mreže občin, pri čemer pa je veliko občin, med njimi tudi MOK ostalo teritorialno nespremenjenih. Za te občine pa določba prvega odstavka 3. člena ZUODNO-B ne velja, marveč se uporablja zgolj za krajevne skupnosti in ožje dele občin, na območju novih občin, ki so bile ustanovljene s to zakonsko novelo. Novoustanovljene občine po tem predpisu so namreč lahko le tiste občine, katerih območje se je z zakonsko novelo ZUODNO-B spremenilo.
  • 46.
    VSL sodba in sklep I Cpg 602/2005
    8.11.2007
    lokalna samouprava
    VSL06556
    ZLS člen 51, 51/2, 51/3, 51, 51/2, 51/3.
    razpolaganje s sredstvi krajevnih skupnosti
    Prvostopno sodišče je pravilno zaključilo, da določbe Zakona o lokalni samoupravi (3. odstavek 51. člena) o prepovedi neodplačnega razpolaganja s premoženjem občine (ob ugotovitvi, da je na področju premoženjskega delovanja takratnih krajevnih skupnosti obstajala pravna praznina) veljajo tudi za krajevne skupnosti kot sestavni del občine. Tako občine kot krajevne skupnosti morajo (in so morale) ravnati v javnem interesu in s premoženjem ravnati kot dober gospodar (2. odstavek 51. člena ZLS).

     
  • 47.
    VSL sklep I Cpg 613/2000
    6.7.2000
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VSL02637
    ZPP člen 205, 205/1-3, 208. ZLS člen 100.
    lokalna samouprava - pravno nasledstvo - občine
    Sporazum o ureditvi medsebojnih premoženjskopravnih razmerjih, ki so ga na podlagi 100. čl. Zakona o lokalni samoupravi dne 10.9.1998 podpisale Občina K., Občina O., Občina D. in Občina L., dokazuje, da so pritožnice pravne naslednice prvotno tožene Občine K.
  • 48.
    VSL sklep I Cpg 1555/99
    17.2.2000
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - LOKALNA SAMOUPRAVA - USTAVNO PRAVO
    VSL01943
    ZSL člen 100. ZPP člen 466, 466/1. URS člen 23, 23/2.
    lokalna samouprava - delitev premoženja med novonastalimi občinami - stvarna pristojnost - ex lege arbitraža - oblikovanje arbitraže - imenovanje arbitra po sodišču - tožba na prenehanje veljavnosti pogodbe o arbitraži - aktivna legitimacija
    Napačno je pritožbeno stališče, da ZLS v primeru spora pri delitvi premoženja bivših občin predvideva ex lege arbitražo, v katero je redno sodišče v okviru pravne pomoči sodiščem dolžno imenovati arbitra. Ustava RS v 2. odst. 23. čl. določa, da lahko o sporih iz 1. odst. istega člena sodi samo sodnik, ki je izbran po pravilih, vnaprej določenih z zakonom ali sodnim redom.
  • 49.
    VSM sodba Cpg 471/98
    7.12.1999
    DRŽAVNA UPRAVA - LOKALNA SAMOUPRAVA - ODŠKODNINSKO PRAVO
    VSM20616
    ZPDF člen 5. ZLS člen 13, 16a. ZUpr člen 101, 103.
    prevzem državnih funkcij od občin - upravne enote - pasivna legitimacija - odškodninska odgovornost - povrnitev škode
    Po členu 5 ZPDF se šteje, da so posamezne upravne akte, ki so jih izdajale upravne enote, ministrstva in organi v njihovi sestavi na podlagi člena 101 Zakona o upravi do dneva uveljavitve tega zakona, izdali pristojni organi, kar pomeni, da take upravne akte država sprejema kot svoje, to pa vključuje tudi odgovornost za nepravilnosti pri njihovi izdaji.
  • 50.
    VSC sklep Cp 539/99
    28.10.1999
    IZVRŠILNO PRAVO - LOKALNA SAMOUPRAVA
    VSC00286
    ZLS člen 100, 100. ZIZ člen 18, 24, 18, 24.
    prehod terjatve - pravno nasledstvo
    Občina je solidarno zavezana k izpolnitvi obveznosti bivše občine, katere ena od pravnih naslednic je.

     
  • 51.
    VSC sodba Cpg 79/98
    26.10.1999
    OBLIGACIJSKO PRAVO - LOKALNA SAMOUPRAVA
    VSC00244
    ZLS člen 100. ZOR 148. ZD člen 142, 142/3.
    nerazdelna odgovornost - delitev občin - lokalna samouprava - delitvena bilanca
    Nove občine (lokalne skupnosti), nastale na območju prejšnje občine (družbeno-politične skupnosti), ki delitvene bilance niso sklenile, so nerazdelno odgovorne za obveznosti prejšnje občine.
  • <<
  • <
  • 3
  • od 3