postopek lastninskega preoblikovanja podjetij - prvo soglasje
Agencija za prestrukturiranje in privatizacijo v postopku potrjevanja programa lastninskega preoblikovanja podjetja nima pooblastila presojati, ali je program sprejel v ustrezni sestavi, ali je bila skupščina sklicana v skladu z veljavnimi predpisi in ali je imel tožnik možnost sodelovati na skupščini. Revizijski postopek je samostojen postopek, zato je treba vse ugovore, ki se nanašajo na revizijski postopek, v tem postopku zavrniti.
ZLPP člen 3, 47, 47/3. ZUS člen 76. Uredba o metodologiji za izdelavo otvoritvene bilance stanja člen 54.
prvo soglasje - zunanji lastnik sestavljene oblike podjetja - presoja ustanoviteljstva - vpis v sodni register
Za presojo, ali je tožeča stranka ustanoviteljica sestavljene oblike organiziranja, ni pomembna pogodba, temveč vpis sestavljene oblike, organiziranja v sodni register.
postopek lastninskega preoblikovanja podjetij - varstvo pravic in pravnih koristi stranke - vročitev programa
Program o preoblikovanju podjetja nima značaja odločbe, zoper katero bi bilo v smislu določb ZUP/86 stranki omogočeno varstvo njenih pravic in pravnih koristi. Čeprav ZLPP v 19. členu določa, da mora organ upravljanja podjetja pisno seznaniti upravičence s programom preoblikovanja, to ne pomeni, da lahko vročitev programa nadomesti vročitev odločbe Agencije RS za prestrukturiranje in privatizacijo.
lastninsko preoblikovanje podjetja - revizija - stranka v postopku - stranski udeleženec
Zgolj lastninske povezave v okviru vlaganja kapitala v ustanavljanje podjetij ne morejo izkazovati položaja stranke - stranskega udeleženca v postopku revizije, ki se opravlja po določbah 49. in 49.a člena ZLPP.
program lastninskega preoblikovanja - družbeni kapital - izločitev posameznih sredstev iz premoženja podjetja - začasna odredba
Po ureditvi ZLPP so predmet programa lastninskega preoblikovanja podjetja oziroma otvoritvene bilance lahko le družbena sredstva v upravljanju podjetja.
postopek lastninskega preoblikovanja - zavarovanje denacionalizacijskih zahtevkov - začasna odredba
Če upravičenec ne predlaga izdaje začasne odredbe po ZLPP, se podjetje lahko lastninsko preoblikuje. Razlogov zaradi katerih upravičenec ni vložil predloga za izdajo začasne odredbe v postopku lastninskega preoblikovanja ni mogoče presojati.
Agencija za revidiranje lastninskega preoblikovanja podjetja je pristojna za preverjanje zakonitosti in pravilnosti izvajanja predpisov, ki urejajo finančno materialno poslovanje pravnih oseb ter razpolaganje z družbeno lastnino pri vseh pravnih osebah z družbeno lastnino, ne glede na to, po katerem zakonu se te pravne osebe lastninijo. Postopek revizije poteka po ZAPPNI, pri čemer je na prvi stopnji pristojna pooblaščena oseba Agencije, na drugi stopnji pa generalna direktorica Agencije. Odločba generalne direktorice Agencije je dokončna v upravnem postopku.
ZUS člen 23, 59, 73.ZLPP člen 9, 11, 15.ZDen člen 42, 51, 68.
lastninsko preoblikovanje podjetja - začasna odredba - prekluzivni rok za vložitev
Ker je rok za izdajo začasne odredbe, določen v 11. členu ZLPP, materialni prekluzivni rok, tožnika nista upravičena do vrnitve denacionaliziranega premoženja v naravi.
zavarovanje pravic bivših lastnikov in njihovih dedičev
Glede na odločbo Ustavnega sodišča RS št. U-I-22/95 in 46. člen ZUstS lahko vsakdo, ki so mu na podlagi odpravljenega podzakonskega predpisa nastale škodljive posledice, zahteva njihovo odpravo.
zavarovanje pravic bivših lastnikov in njihovih dedičev - začasna odredba - program lastninskega preoblikovanja
Po ureditvi ZLPP mora podjetje, zavezano lastninskemu preoblikovanju, izločiti z začasno odredbo določene nepremičnine, razen tistih, ki jih ni mogoče po zakonu vrniti v naravi. Izločitev mora biti v programu lastninskega preoblikovanja izvedena tako, da so nepremičnine opisane z navedbo parcelnih številk, kultur in izmer. Okoliščina, da oznake izločenih nepremičnin v programu lastninskega preoblikovanja niso enake tistim ob podržavljenju, še ne pomeni, da izdana začasna odredba ni pravilno realizirana. V takem primeru je pomembno primerjati katastrsko stanje ob podržavljenju s tistim ob izdaji začasne odredbe oziroma določitvi programa lastninskega preoblikovanja.
lastninsko preoblikovanje podjetja - odobritev programa - odobritev vpisa v sodni register - pristojnosti Agencije RS za prestrukturiranje in privatizacijo
ZLPP v nobeni določbi ne določa, da bi morala Agencija RS za prestrukturiranje in privatizacijo ob odobritvi programa lastninskega preoblikovanja, ali ob odobritvi vpisa podjetja v sodni register, preverjati tudi ustreznost in pravilnost sestave organov, ki so o tem odločali, njihovo sklepčnost ali podobne okoliščine oz. dejstva. Ker to ni predmet upravnega postopka odobritve programa lastninskega preoblikovanja oz. odobritve vpisa v sodni register, tudi sodno varstvo o tem ne more biti zagotovljeno v okviru upravnega spora.
lastninjenje športnih objektov - priznanje lastninske pravice športnemu društvu
Ker je v zemljiški knjigi športno društvo ves čas vpisano kot lastnik obravnavanih športnih objektov, občina ni imela pravne podlage v 1. odstavku 64. člena ZSpo, da je z odlokom razglasila te objekte za objekte občinskega pomena v lasti občine.
ZUS člen 73. ZUP (1986) člen 49, 63/1, 263, 263/2, 264, 264/2.
soglasje za vpis preoblikovanega podjetja v register - odprava odločbe po nadzorstveni pravici - predlagatelj
Odpravo odločbe po nadzorstveni pravici lahko predlagajo le osebe, ki so v postopku izdaje odločbe, ki naj bi se odpravila, sodelovale kot stranke, javni tožilec in družbeni pravobranilec; ker tožeča stranka v predhodnem postopku ni sodelovala kot stranka, bi bilo potrebno njen predlog zavreči. Ker pa je prvostopni upravni organ štel predlog za odpravo odločbe po nadzorstveni pravici kot vložen od upravičene osebe, je po tem, ko je ugotovil, da niso podani razlogi za odpravo odločbe po nadzorstveni pravici, ravnal pravilno, ko ga je zavrnil.
prvo soglasje k lastninskemu preoblikovanju podjetij - zahteva za zadržanje izvršitve odločitve
Odločitev po 2. odstavku 19. člena ZLPP predstavlja odločitev o prvem soglasju k lastninskemu preoblikovanju, ki ni podlaga za vpis v sodni register po določbah ZLPP niti po določbah ZZLPPO. Zato je bila zahteva za zadržanje izvršitve odločitve o prvem soglasju s prepovedjo vpisa v sodni register utemeljeno zavrnjena.
soglasje za vpis v sodni register - uveljavljanje ugovorov, ki se nanašajo na program lastninskega preoblikovanja podjetja
Tožnik v postopku izdaje soglasja za vpis olastninjenega podjetja v sodni register (drugo soglasje) ne more uspešno uveljaviti ugovorov, ki se nanašajo na program lastninskega preoblikovanja podjetja in vrednost ugotovljenega družbenega kapitala (prvo soglasje), ker gre za dve samostojni zadevi.
ZLPP člen 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19.ZDen člen 41. ZUS člen 73.
denacionalizacijski upravičenec - lastninsko preoblikovanje podjetja - začasna odredba - stranka v postopku
Denacionalizacijski upravičenec, ki ni vložil predloga za izdajo začasne odredbe po 12. členu ZLPP je s tem izgubil pravico do vračila podržavljenega premoženja v naravi oz. v deležu na podjetju in tudi pravico biti stranka v postopku lastninskega preoblikovanja podjetja. Enako velja tudi za primere, če je bil predlog za izdajo začasne odredbe pravočasno vložen, vendar z njim podjetje oz. agencija nista bila seznanjena.