Uredba Komisije(ES) št. 796/2004 z dne 21. aprila 2004 o podrobnih pravilih za izvajanje navzkrižne skladnosti, modulacije in integriranega administrativnega in kontrolnega sistema, predvidenih z Uredbo Sveta (ES) št. 1782/2003 o skupnih pravilih za sheme neposrednih podpor v okviru skupne kmetijske politike ter o uvedbi nekaterih shem podpor za kmete člen 7, 15. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike člen 8, 12, 12/8, 14. ZUP člen 288.
neposredna plačila v kmetijstvu - ukrep ohranjanja kolobarja - vrsta kmetijske rastline - kršitev pri prijavi zahtevka - verodostojnost izjave stranke - načelo proste presoje dokazov
Silažna koruza ni identična s koruzo za zrnje, kar izhaja iz različne šifre za ti kmetijski rastlini (005 oziroma 006). Šifra kmetijske rastline je obvezen podatek obrazca D, torej je sestavina zahtevka za KOP. O tem, katero kmetijsko rastlino je tožnik sejal leta 2007, je upravni organ lahko upošteval njegovo izjavo, dano na zapisnik ob kontrolnem pregledu dne 18. 4. 2008, (da je bila napačno prijavljena silažna koruza namesto koruze za zrnje), čeprav jo je dne 5. 10. 2009 preklical. Verodostojnost izjave stranke kot dokaza se namreč presoja po načelu proste presoje dokazov.
Ker je bila kršitev predpisanih pogojev ugotovljena z že pravnomočno odločbo, sodišče ugovorov, ki nasprotujejo ugotovljeni kršitvi, pri odločanju ni moglo upoštevati.
Zavod je z dopisom z dne 28. 11. 2003 tožeči stranki sporočil, da ji, ker ni vrnila podpisanih odločb, subvencije ne more obračunati, in je s tem postopek zaključil. Tega dopisa ni mogoče šteti za odločbo, saj ne zadosti oblikovni zahtevi za takšen akt, in nima vseh sestavnih delov odločbe (predvsem nima pravnega pouka).
Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2001 člen 2, 8, 19. Uredba o Slovenskem kmetijsko okoljskem programu in uredbi neposrednih plačil za ukrepe v letu 2001 (EKO 2, EKO 3) člen 5. Pravilnik o ekološki pridelavi in predelavi kmetijskih pridelkov oziroma živil člen 6. Pravilnik o tehničnih in organizacijskih pogojih, ki jih morajo izpolnjevati organizacije za kontrolo ekoloških kmetijskih pridelkov oziroma živil člen 1, 6.
kmetijstvo - neposredna plačila v kmetijstvu - vloga za dodelitev sredstev za ekološko kmetovanje - predložitev certifikata pooblaščene organizacije za kontrolo
Zmotno je stališče tožene stranke, da zato, ker spornega potrdila tožniku ni izdala organizacija pooblaščena za kontrolo ekoloških pridelkov in živil, izbrana na podlagi Pravilnika, tožnik ne izpolnjuje pogojev za dodelitev sredstev za SKOP-EK. Navedeno dejstvo, ob upoštevanju okoliščin, nastalih zaradi predpisov sprejetih v letu 2001, zaradi katerih je postala edina organizacija, pooblaščena za izdajo certifikata, šele z odločbo z dne 25.9.2001, ne more zadoščati za sklep, da tožnik pri kmetovanju v letu 2001, ni upošteval predpisov o ekološki pridelavi in predelavi kmetijskih pridelkov oziroma živil.
Pravilnik o evidenci dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč člen 3.
neposredna plačila v kmetijstvu - plačila za krmne mešanice - dejanska raba - šifra dejanske rabe
Za opredelitev zemljišča kot trajni travnik ne zadostuje, da gre za zemljišče, ki se ga pase, temveč je določen še dodaten pogoj, in sicer da gostota dreves ne presega 50 dreves na hektar.
ZKme-1 člen 143. Uredba o ukrepih za prestrukturiranje pridelovalcev sladkorne pese v Republiki Sloveniji člen 8, 20.
javni razpis - nepovratna sredstva - prestrukturiranje industrije sladkorja v Evropski skupnosti - pogoji za dodelitev sredstev - vpis družinskih članov v register kmetijskih gospodarstev
Pri postopkih na podlagi javnih razpisov gre za posebno vrsto upravnega postopka, pri katerem je treba upoštevati načelo enakih možnosti vlagateljev, preglednost in hitrost postopka. Zaradi takšne narave postopka morajo vlagatelji izpolnjevanje pogojev izkazovati že ob vložitvi vloge in to z dokazili, ki so eksplicitno navedena v javnem razpisu.
Pravilnik o identifikaciji in registraciji goved člen 4, 4/1, 18, 25, 25/1, 25/1-2, 26. Uredba o predpisih zahtevah ravnanja ter dobrih kmetijskih in okoljskih pogojih pri kmetovanju člen 6, 6/3.
neposredna plačila v kmetijstvu - centralni register govedi - premiki goveda na kmetijskem gospodarstvu - obveznost sporočanja podatkov
Imetnik goved sporoča podatke v centralni register govedi, rok za sporočanje in vpis podatkov je sedem dni od dogodka. V obravnavanem primeru je bil prihod živali na kmetijsko gospodarstvo sporočen 8 dni po prispetju, s čimer je bila kršena določba 26. člena Pravilnika.
ZKGZ člen 2, 2/1, 9, 9/1, 9/1-2, 22, 22/2, 24, 24/2. ZUS-1 člen 20, 20/3.
zbornični prispevek - članstvo zbornice - zavezanec za plačilo prispevka - Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije
Zbornični prispevek plačujejo obvezno člani zbornice. Ker se je tožnik kot samostojni podjetnik posameznik ukvarjal z glavno dejavnostjo rejo perutnine in s tem izpolnil predpostavke za obvezno članstvo v zbornici in s to dejavnostjo dosegel dobiček, je tudi zavezanec za plačilo zborničnega prispevka.
Glede na to, da kmetija tožeče stranke ni ekološka kmetija, se praha ne more izvajati na površini, kjer se goji kmetijska rastlina s šifro 208-lucerna.
ZUP člen 237, 237/2, 237/2-7. Uredba Komisije (ES) št. 1975/2006 člen 31, 31/1.
javni razpis - nepovratna sredstva - pogoji za dodelitev sredstev - znižanje sredstev - izračun znižanja - nepopolna oziroma nejasna obrazložitev
Ker iz obrazložitve izpodbijane odločbe ne izhaja jasno način znižanja plačila, izpodbijana odločba nima razlogov o odločilnih dejstvih oz. so ti nejasni oz. nepopolni, zaradi česar odločbe ni mogoče preizkusiti.
ZKme-1 člen 143. Uredba o ukrepih za prestrukturiranje pridelovalcev sladkorne pese v Republiki Sloveniji člen 8, 20.
javni razpis - nepovratna sredstva - prestrukturiranje industrije sladkorja v Evropski skupnosti - pogoji za dodelitev sredstev - vpis družinskih članov v register kmetijskih gospodarstev
Ker družinski člani tožnika, ki delajo na kmetiji, ob vložitvi vloge niso bili vpisani v register kmetijskih gospodarstev, tožnik ni izpolnjeval enega od pogojev za odobritev sredstev.
Ker je postala odločba, s katero so bile ugotovljene kršitve prevzetih obveznosti, že pravnomočna, tožnica v tem postopku, v katerem se ji nalaga vračilo prejetih sredstev, ne more uspeti z ugovorom, da obveznosti ni kršila.
Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja 2004 - 2006 za leto 2004 člen 17, 18. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2005 člen 13, 13/6.
neposredna plačila v kmetijstvu - zmanjšanje površin za ukrep SKOP - prekinitev izvajanja ukrepov pred potekom obdobja - vračilo sredstev
Tožnik v letu 2005 ni vložil zahtevka za ukrep SKOP – S50 in je glede na leto 2004 kršil svojo obveznost SKOP – S50. To dodatno potrjuje tudi dejstvo, da ob zatrjevanju, da ukrep izvaja, po pozivu drugostopnega organa ni izkazal, da ima opravljeno meritev strmin po Pravilniku o postopku in načinu merjenja nagiba strmih travnikov, kar bi glede na določbo 6. odstavka 13. člena Uredbe o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2005 moral imeti.
status kmeta - pogoji za pridobitev statusa - izkazanost bodoče pridobitve kmetijskih zemljišč - deklarativna narava odločbe o pridobitvi statusa kmeta
Tožnik ni verjetno izkazal, da bo zemljišča, ki so predmet postopka odobritve pravnega posla pridobil, saj bi to pomenilo, da bi moral uspeti z obnovo postopka odobritve pravnega posla, doseči odpravo odločbe izdane v prvotnem postopku odobritve pravnega posla, nato pa s prodajalcem skleniti kupoprodajno pogodbo in doseči odobritev slednjega pravnega posla, kar pa ni verjetno glede na neizkazan status kmeta v letu 2004.
Odločba izdana na podlagi 24. člena ZKZ je deklarativna odločba, ki učinkuje od tedaj, ko so nastala dejstva, ki so po zakonu pomembna za nastanek določenega pravnega stanja (statusa) ali pravnega razmerja.
Odredba o financiranju in sofinanciranju vlaganj v gozdove iz sredstev proračuna RS člen 4. ZUP člen 4, 207.
molk organa druge stopnje - tožba zaradi molka organa - procesne predpostavke
Če tožeči stranki ni bil izdan konkreten upravni akt o neugoditvi njene priglasitve za izplačilo subvencij, ji tudi ni mogoče očitati, da ni ravnala skladno s postopkovnimi določbami, če ni vložila formalne pritožbe in urgirala njeno rešitev po določbah ZUP. Navedbe tožeče stranke in podatki v upravnih spisih so zadostna podlaga za sklep, da so tudi glede odločanja drugostopnega organa izpolnjeni pogoji glede molka.
kmetijska zemljišča - melioracija - nadomestilo za kritje stroškov za redno vzdrževanje in delovanje - odmera nadomestila - podatki katastra melioracijskih objektov in naprav
Davčni urad mora pri odmeri nadomestila za kritje stroškov za vzdrževalna dela na skupnih objektih in napravah na melioracijskih območjih upoštevati podatke, ki so vpisani v skupno bazo zemljiškega katastra. Kataster melioracijskih objektov in naprav pa vodi ministrstvo pristojno za kmetijstvo in je povezano z bazo podatkov zemljiškega katastra.
Uredba o plačilih za ukrepe osi 2 in Programa razvoja podeželja za obdobje 2007–2013 (PRP 2007-2013) v letih 2007-2013 (Uradni list RS, št. 19/07, 124/07, 21/08) člen 23. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2008 (Uradni list RS, št. 12/2008) člen 7, 7/8.
neposredna plačila v kmetijstvu - obtežba z živino - število živali - zapisniško ugotovljeni podatki
Med strankama ni sporno, da je bil ob kontrolnem pregledu na tožnikovem kmetijskem gospodarstvu o kontroli živali sestavljen zapisnik, ki ga je brez pripomb podpisal tudi tožnik. Na podlagi dejstev, navedenih v zapisniku, pa je upravni organ po določbi 8. odstavka 7. člena Uredbe o izvedbi ukrepov kmetijske politike glede izračuna obtežbe z živino na kmetijskem gospodarstvu tožnika, moral upoštevati ugotovitev kontrolorja.
Javni razpis za ukrep Povečanje gospodarske vrednosti gozdov iz PRP 2007-2013 za leto 2009 (Uradni list RS, št. 35/09).
nepovratna sredstva - zahtevek za izplačilo - kršitev razpisnih pogojev - oddaja naložbe v najem
Oddajanje delovnega stroja v najem je takšna sprememba uporabe naložbe, ki ni skladna z namenom dodeljevanja nepovratnih sredstev za namen izboljšanja učinkovitosti gospodarjenja z gozdovi, saj upravičencu kot najemni predmet prinaša finančne učinke, kot tak pa prispevek v gozdni dejavnosti ni več v povezavi z upravičencem.
ZKme-1 člen 41. ZUP člen 224, 224/2, 224/2-3, 236, 236/2.
sofinanciranje iz javnih sredstev - dodelitev nepovratnih sredstev - zavrnitev zahteve za dodelitev nepovratnih sredstev - pritožba - suspenzivni učinek
Določbo 41. člena ZKme-1, po kateri pritožba zoper odločbo iz naslova ukrepov kmetijske politike ne zadrži njene izvršitve, in ki torej določa izjemo od pravila o suspenzivnem učinku pritožbenega roka ter vložene pritožbe, je treba razlagati ekstenzivno, torej tako, da se nanaša tudi na zavrnilne odločbe. Podlago za to daje že gramatikalna razlaga določbe 41. člena ZKme-1, saj se določba ne omejuje na pozitivne odločbe iz naslova ukrepov kmetijske politike.
Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007 – 2013 člen 13, 13/1, 13/1-2. Uredba Komisije (ES) št. 1974/2006 o podrobnih pravilih glede uporabe Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 o podpori za razvoj podeželja in Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja člen 13, 13/4.
javni razpis - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - pogoji za dodelitev sredstev - sofinanciranje iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja
Nacionalni predpis določa kot pogoj za dodelitev sredstev prvi lastniški prevzem kmetije v časovnem obdobju 16 mesecev pred oddajo vloge. Določba 4. odstavka 13. člena Uredbe Komisije (ES) št. 1974/2006 zgolj zavezuje nacionalni organ, da sprejme odločitev (izda odločbo) v 18 mesecih od začetka delovanja (prevzema kmetije) in se ne more razlagati tako, da se vloga zavrne, če od prevzema kmetije do izdaje odločbe preteče več kot 18 mesecev, ker bi se s takšno razlago upravnemu organu dalo možnost, da o vlogi iz katerihkoli razlogov ne odloči v določenem časovnem obdobju.