Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike člen 15.
neposredna plačila v kmetijstvu - plačilne pravice - vpis površine kmetijskih zemljišč v evidenco GERK
Po slovenskem pravu, ki je v skladu z evropskimi predpisi, izhaja zahteva oziroma kriterij upravičenosti do izplačila plačilnih pravic, ki je v tem, da so morale biti površine kmetijskih zemljišč posameznega kmetijskega gospodarstva vpisane v evidenco GERK pri tem gospodarstvu vsaj deset mesecev od 31. decembra 2006 dalje.
V postopku odobritve pravnega posla tožnik ni bil uspešen, zato ni dokazal, da bo pridobil kmetijska zemljišča, ki bi jih potreboval za priznanje statusa kmeta.
Tožnica podatka, da dele kmetijskih površin, za katere je uveljavljala ukrepe SKOP, uporablja drugo kmetijsko gospodarstvo, ni sporočila v predpisanih rokih, zato je pravilna ugotovitev v izpodbijani odločbi, da je tožnica predčasno prekinila izvajanje obveznosti, ki jo je prevzela v letu 2004.
neposredna plačila v kmetijstvu - zapisnik o ogledu - ugovor zoper zapisnik - določitev roka za pripombe - bistvena kršitev pravil postopka
Iz upravnega spisa izhaja, da zapisnik o ogledu ni bil zaključen v navzočnosti tožeče stranke in je bil, kot izhaja iz samega zapisnika, zaključen kasneje na upravnem organu, naknadno vložen ugovor zoper zapisnik pa se kot prepozen ni upošteval.
neposredna plačila v kmetijstvu - zapisnik o ogledu - nezaključen zapisnik - možnost dajanja pripomb na zapisnik - določitev roka za pripombe - bistvena kršitev pravil postopka
Upravni organ bi moral tožeči stranki, glede na to, da je izjavila, da bo podala na zapisnik pripombe pisno, po tem ko je bil zapisnik zaključen (ta ni bil zaključen v navzočnosti tožnice, ampak kasneje na sedežu upravnega organa), le-tega vročiti in ji določiti rok za pripombe. Ker tega ni storil in je bila izpodbijana odločba izdana preden je tožnica podala pripombe na zapisnik, so ji bile kršene njene procesne pravice.
ZD člen 137, 137/1 ZDKG člen 6. ZUP člen 67, 67/2.
javni razpis - nepovratna sredstva - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - pogoji za dodelitev sredstev - pravna podlaga - izjava dediča o odpovedi zakonitemu dednemu deležu
Izjave dedičev prenosnikov, da se odpovedujejo zakonitemu dednemu deležu v obliki notarskega zapisa, po Zakonu o dedovanju ne morejo pravno učinkovati, takšne izjave pa niso kot pogoj določene niti v Uredbi, na podlagi katere je bil pripravljen in objavljen javni razpis, zato tožena stranka ni imela pravne podlage, da v javnem razpisu določi takšen pogoj za obravnavanje prispelih vlog na razpis.
ZUP člen 68, 68/1, 68/2, 101, 101/2. Uredba o ureditvi trga z vinom člen 22, 22/2.
dodelitev podpore vinarskemu sektorju - rok za vložitev vloge - potek roka - zavrženje vloge
Rok za vložitev vloge za uveljavljanje podpore vinarskemu sektorju iz drugega odstavka 22. člena Uredbe o ureditvi trga z vinom je materialni prekluzivni rok, katerega podaljšanje ni dopustno.
ZKme-1 člen 30. Javni razpis za dodeljevanje sredstev iz naslova izvajanja ukrepa povečanje gospodarske vrednosti gozdov iz PRP 2007-2013 za leto 2009 točka 2, razdelek 4/1.
javni razpis - dodelitev nepovratnih sredstev - pogoji za dodelitev sredstev - povečanje gospodarske vrednosti gozdov - oblika vloge - sprememba razpisne dokumentacije
Ker je upravni organ sam pred javno objavo razpisa in razpisne dokumentacije spremenil posamezne dele razpisne dokumentacije z namenom, da bi onemogočil favoriziranje vlagateljev, ki bi lahko prišli do dokumentacije že pred objavo javnega razpisa, sodišče zavrača tožbeni ugovor, da je bil dokument brez njegovega vpliva naknadno oblikovno spremenjen.
ZOPNN člen 5, 5/9, 39, 39/3, 39/3-1, 40, 40/1, 45, 45/2. Uredba o načinu izračuna potrjene škode v kmetijstvu in načinu višine dodeljenih sredstev za odpravo posledic škode v kmetijstvu člen 5, 6. ZUP člen 237, 237/2, 237/2-7.
pomoč za odpravo posledic škode v kmetijstvu po naravnih nesrečah - višina pomoči - način izračuna višine pomoči - obrazložitev odločbe
Izračun višine dodeljenih sredstev je v obrazložitvi izpodbijane odločbe prikazan v obliki tabele, iz katere izhajajo podatki o tržni vrednosti rastline; zmanjšani tržni vrednosti rastline, podatki o višini zavarovanja in podatek o višini škode OMD. Iz sporne tabele pa ni razviden način izračuna odobrene pomoči, niti ta izračun ni obrazložen, kot to zahteva določba 3. alinee drugega odstavka 45. člena ZOPNN.
ZKme-1 člen 145. Pravilnik o registru kmetijskih gospodarstev člen 2, 2/1, 2/1-7, 35.
GERK - izbris iz evidence GERK - sprememba v evidenci GERK - pravica do uporabe zemljišča - zemljišče v solastnini - soglasje vseh solastnikov za uporabo
Sklepanje zakupne pogodbe presega okvire rednega upravljanja, zato je po mnenju sodišča potrebno soglasje vseh solastnikov. Ker tožeča stranka soglasja vseh solastnikov za uporabo navedenih parcel nima, je upravni organ pravilno ugotovil, da pogoji za vpis GERK niso izpolnjeni in navedene GERK iz evidence izbrisal.
Tožnik sicer meni, da zamenjan vrstni red podatkov še ne pomeni spremembe obrazca, vendar pa sodišča takšnega tožnikovega ugovora ne more sprejeti, saj so določbe Uredbe in Javnega razpisa zahtevale točno določeno obliko prijavnega obrazca, vloga tožnika, ki je bila vložena na drugačnem obrazcu od prepisanega, pa je bila pravilno zavržena. Spremembe razpisne dokumentacije tik pred objavo javnega razpisa so narejene ravno z namenom onemogočitve favoriziranja tistih udeležencev razpisa, ki bi lahko prišli do razpisne dokumentacije že pred njegovo objavo.
Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2006 člen 11, 11/12.
neposredna plačila v kmetijstvu - kmetijsko okoljski in OMD ukrepi - kršitev obveznosti - predčasno prenehanje izvajanje dejavnosti - prenos zaveze - vračilo sredstev
Tožnik je s podpisom obrazca D – Zahtevek za pomoči na površino za leto 2004, s podpisom jamčil, da je seznanjen z vsebino in pogoji za izvajanje ukrepov SKOP ter se zavezal, da jih bo dosledno izpolnjeval ves čas trajanja obveznosti (pet let) ter se tako zavezal k izpolnjevanju vseh pogojev in določil, zato ni mogoče pritrditi njegovemu stališču, da pravočasno poslan obrazec „F“ ni pogoj za veljavnost prenosa zaveze na drugega nosilca kmetijskega gospodarstva. Po ustavljeni upravnosodni praksi posredovanje „F“ namreč predstavlja pogoj za prenos petletne zaveze SKOP z enega na drug KMD.
Uredba o vnosu nevarnih snovi in rastlinskih hranil v tla člen 4. Program razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 poglavje 9.3.4 točka A.
neposredna plačila - podpora izvajanju EU standardov - pogoji za dodelitev plačil - obtežba z živino
Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja Republike Slovenije je ravnala pravilno, ko je pri odločanju upoštevala podatke o obtežbi kmetijskih zemljišč, ki jih je v zbirni vlogi navedel sam tožnik.
Uredba o plačilih za ukrepe iz osi 2 iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 v letih 2007- 2013 člen 23, Priloga 7. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2008, člen 7, 7/6, 9.
kmetijstvo - kmetijsko-okoljska plačila - pogoji za dodelitev plačil - obtežba z živino - ugotavljanje obtežbe
Prvostopni organ je pri ugotavljanju obtežbe kmetijskih zemljišč v uporabi z živino na kmetijskem gospodarstvu tožnika pravilno izhajal iz podatkov, ki jih je tožnik navedel na obrazcih B in D, ki sta sestavna dela zbirne vloge.
ZUP člen 210, 214. Uredba Komisije (ES) št. 1975/2006 z dne 7. decembra 2006 o določitvi podrobnih pravil za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 glede izvajanja kontrolnih postopkov in navzkrižne skladnosti v zvezi z ukrepi podpore za razvoj podeželja člen 30, 31.
kmetijstvo - sofinanciranje gospodarske vrednosti gozdov - odločba o pravici - obrazložitev odločbe
Izpodbijane odločbe ni mogoče preizkusiti, saj iz njene obrazložitve ni mogoče razbrati, kako je upravni organ določil višino odobrenih sredstev oz. kako je pri izračunu upošteval na terenu ugotovljene nepravilnosti.
Odločitev o tem, da je bila tožničina petletna obveznost izvajanja kmetijsko okoljskih ukrepov predčasno prekinjena, pomeni v obravnavani zadevi predhodno vprašanje, o katerem pa je že pravnomočno odločil pristojni organ, zato je bil upravni organ pri izdaji v tem upravnem sporu izpodbijane odločbe na takšno odločitev vezan, na njo pa je vezano tudi upravno sodišče.
Uredba o finančni pomoči ob nepredvidljivih dogodkih v kmetijstvu člen 10, 10-4, 25, 25/2. Javni razpis za ukrep Finančna pomoč ob smrti, invalidnosti ali nesposobnosti za delo na kmetijskem gospodarstvu točka 3.III.
kmetijstvo - javni razpis - finančna pomoč ob smrti, invalidnosti ali nesposobnosti za delo na kmetijskem gospodarstvu - dodelitev nepovratnih sredstev - pogoji za pridobitev sredstev - nastanek nezmožnosti za delo - pravočasnost vloge
Ker je bila odločba o začasni nezmožnosti za delo, ki je bila priložena vlogi, izdana manj kot eno leto pred dnem vložitve vloge tožnika za pridobitev plačila, je izpolnjen pogoj, da je škodni dogodek moral nastati največ dvanajst mesecev pred oddajo vloge.
kmetijstvo - dodelitev sredstev za odpravo posledic naravne nesreče - zahteva stranke
V zadevi ni sporno, da je številka računa, ki je navedena v izpodbijani 2. točki odločbe enaka, kot je navedena v vlogi tožeče stranke za dodelitev sredstev za odpravo posledic naravne nesreče za osebe zasebnega prava za obnovo kmetijskih zemljišč z dne 28. 12. 2009, saj tako izhaja iz navedb strank v postopku in iz vloge za dodelitev sredstev. Glede na navedeno je tožena stranka z izpodbijano drugo točko odločbe zahtevku tožeče stranke ugodila tako, kot je bil postavljen, kar je tudi edino, za kar ima podlago po določbi 128. člena ZUP.
ZKme-1 člen 30. Javni razpis za dodeljevanje sredstev iz naslova izvajanja ukrepa povečanje gospodarske vrednosti gozdov iz Programa razvoja podeželja 2007-2013 za leto 2009 razdelek 4/1, točka 2.
javni razpis - kmetijstvo - nepovratna sredstva - ukrep povečanja gospodarske vrednosti gozdov - oblika prijavnega obrazca
Ker se vloga, ki jo je tožnik vložil za pridobitev nepovratnih sredstev, razlikuje od obrazca vloge, ki je bila del razpisne dokumentacije in javno objavljena, je pravilna odločitev upravnega organa o zavrženju tožnikove vloge.
Uredba o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo za obdobje 2007 – 2013 v letih 2007 – 2013 člen 23. Uredba Komisije (ES) št. 796/2004 z dne 21. aprila 2004 o podrobnih pravilih za izvajanje navzkrižne skladnosti, modulacije in integriranega administrativnega in kontrolnega sistema, predvidenih z Uredbo Sveta (ES) št. 1782/2003 o skupnih pravilih za sheme neposrednih podpor v okviru skupne kmetijske politike ter o uvedbi nekaterih shem podpor za kmete člen 50, 50/3.
kmetijstvo - neposredna plačila - kmetijska okoljevarstvena podpora - pogoji za dodelitev podpore - ugotovljene nepravilnosti na kraju samem - neskladje med prijavljenimi in ugotovljenimi površinami
Ker je bilo ugotovljeno, da prijavljena površina presega ugotovljeno površino za več ko 30 %, je pravilna odločitev upravnega organa o zavrnitvi vseh zahtevkov za kmetijsko okoljevarstveno podporo.