Uredba o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007 - 2013 v letih 2009 - 2013 člen 24.
neposredna plačila v kmetijstvu - dejanska raba kmetijskih zemljišč - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino
Kontrolor je pri vseh GERK-ih navedel tako šifro prijavljene rabe, kot tudi šifro ter naziv ugotovljene rabe kmetijskih rastlin, vse po šifrantu, ki je priloga Pravilnika o evidenci dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč. Res je pri vseh GERK-ih navedel tudi opombo (na primer: drevje, zaraščanje, pašnik), vendar navedba opomb sama po sebi ne predstavlja nobene kršitve ali nepravilnosti, nasprotno, z navedbo opomb je kontrolor svoje ugotovitve še dodatno pojasnil.
ZKGZ člen 4. Sklep o stopnjah, načinih in rokih zbiranja zborničnega prispevka Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije za leto 2010 člen 2, 2/2. ZPRS-1 člen 15.
Kmetijsko gozdarska zbornica - zbornični prispevek - odmera zborničnega prispevka - gozdarska dejavnost - sprememba dejavnosti - podatki iz uradne evidence
Tožeča stranka je imela na relevanten dan v letu, za katero se zbornični prispevek odmerja (30. 6.) v podatkih AJPES kot glavno dejavnost registrirano gozdarsko dejavnost. Zato so neutemeljeni njeni tožbeni ugovori, da bi morala Zbornica pri odmeri zborničnega prispevka upoštevati, da je tekom leta dohodke dejansko pridobivala iz druge glavne dejavnosti, ki ne spada med kmetijske, gozdarske oziroma ribiške dejavnosti.
nepovratna finančna sredstva - izplačilo odobrenih finančnih sredstev - pogoji za izplačilo sredstev
Ker tožnik ni izpolnjeval pogojev javnega razpisa, saj njegova naložba ni bila zaključena pred oddajo zadnjega zahtevka za izplačilo, je upravni organ njegovo vlogo pravilno zavrnil.
neposredna plačila v kmetijstvu - dodelitev nepovratnih sredstev - nepopolna vloga - poziv k dopolnitvi vloge - zavrženje vloge
Tožnica s predložitvijo PGD ni zadostila sporni razpisni zahtevi. Iz razpisne dokumentacije izhaja, da mora vlagatelj k vlogi priložiti prilogo ''tehnično rešitev z detajli predvidenih posegov in popisom del'', taka listina pa iz PGD tožnice nedvomno ne izhaja. Prvostopenjski organ pri obravnavi vloge na razpis tudi ni bil dolžan iz predloženih prilog ugotavljati, ali je vlagatelj morebiti na drug način oziroma z drugimi dokazili izpolnil zahtevani razpisni pogoj, zlasti ob upoštevanju narave razpisnega postopka.
Javni razpis za dodeljevanje sredstev iz naslova ukrepa Posodabljanje kmetijskih gospodarstev poglavje IV. ZKme-1 člen 4, 4/1.
Program razvoja podeželja - posodabljanje kmetijskih gospodarstev - dodelitev nepovratnih sredstev - pogoji za dodelitev sredstev - lastna delovna sila na kmetiji - član kmetijskega gospodarstva - vpis v register kmetijskih gospodarstev
V razpisnih pogojih je jasno opredeljeno, da se pri opredelitvi lastne delovne sile na kmetiji upošteva samo tiste osebe, ki so člani kmetije, pri tem pa je bilo v razpisu posebej navedeno, da morajo biti člani enega ali več gospodinjstev, ki so prijavljena v okviru te kmetije in so vpisani v registru kmetijskih gospodarstev. Ker tožnikova vloga tega pogoja ni izpolnjevala, je bila pravilno zavrnjena.
Uredba o plačilih za ukrepe osi 2 Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 v letih 2009-2013 člen 14, 24. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2009 člen 25, 33, 33/2. Uredba Komisije (ES) št. 1975/2006 z dne 7. decembra 2006 o določitvi pravil za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 glede izvajanja kontrolnih postopkov in navzkrižne skladnosti v zvezi z ukrepi podpore za razvoj podeželja člen 16. Uredba Komisije (ES) št. 796/2004 z dne 30. 4. 2004 o podrobnih pravilih za izvajanje navzkrižne skladnosti, modulacije in itegriranega administrativnega in kontrolnega sistema, predvidenih z Uredbo Sveta (ES) št. 1782/2003 o skupnih pravilih za sheme neposrednih podpor v okviru skupne kmetijske politike in o nekaterih shemah podpor za kmete člen 30, 50.
neposredna plačila v kmetijstvu - zahtevki KOP - pregled na kraju samem - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino
Tožnik je uveljavljal plačilo za ukrepa KOP-REJ in KOP-ZVE na površini 138,51 ha. Pri kontroli je bilo ugotovljeno, da 29,27 ha prijavljene površine predstavlja neupravičeno površino z neustrezno rabo, tako da je ugotovljena površina (tj. površina, ki izpolnjuje vse pogoje, določene v pravilih za odobritev pomoči) le 109,24 ha. Preveč prijavljena površina predstavlja 26,79% ugotovljene površine. Tožnik ni dokazal, da bi bile te ugotovitve napačne. Zato je, ker ugotovljene nepravilnosti predstavljajo več kot 20% ugotovljenih površin, odločitev o zavrnitvi zahtevka v celoti utemeljena.
Uredba o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007 do 2013 v letih 2009 do 2013 člen 9, 24. Uredba o predpisanih zahtevah ravnanja ter dobrih kmetijskih in okoljskih pogojih pri kmetovanju člen 3, 6, 6/3. Uredba o izvedbi kmetijske politike za leto 2009 člen 6, 6/2, 14, 14/1, 20, 21, 25.
neposredna plačila v kmetijstvu - program razvoja podeželja - zahtevek OMD - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino
Za uveljavljani ukrep za leto 2009 so se upoštevali podatki o GERK-ih na stanje en dan pred elektronskim izpolnjevanjem zbirne vloge in je drugostopenjski organ tožniku pravilno pojasnil, da spremembe GERK-ov, izvedene v letu 2010, na postopke uveljavljanja neposrednih plačil za leto 2009 nimajo vpliva. Na relevantni datum vpisani podatki so se morali ujemati s stanjem v naravi. Ker ugotovljene nepravilnosti predstavljajo več kot 20% ugotovljenih površin, tudi odločitev o zavrnitvi zahtevka v celoti utemeljena.
Drugostopenjski organ je tožniku pravilno pojasnil, da zgolj paša še ne pomeni, da je zemljišče s tem dobilo tisto kvaliteto, da se uvršča v kmetijsko površino z vrsto rabe, opredeljeno s Šifrantom in opisom vrst dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč.
javni razpis - program razvoja podeželja - nepopolna vloga - dopolnitev vloge - zavrženje vloge
Prvostopenjski in drugostopenjski organ sta pravilno presodila, da tudi po pozivu na odpravo pomanjkljivosti tožnica ni predložila kot obvezne priloge (takih) popisov del s projektantskim predračunom oziroma predračunov za načrtovano naložbo, da bi zadostila pogojem javnega razpisa, zato je prvostopenjski organ ravnal pravilno, ko je njeno vlogo za dodelitev nepovratnih sredstev programa razvoja podeželja, sofinanciranega iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja, ukrep Obnova in razvoj vasi, zavrgel.
neposredna plačila v kmetijstvu - dodelitev nepovratnih sredstev - poziv k dopolnitvi vloge - nepopolna vloga - zavrženje vloge
S predloženim projektantskim predračunom tožnica ni mogla zadostiti zahtevi, da je dolžna predložiti dokument „tehnična rešitev z detajli predvidenih posegov in popisov del“. Tudi po mnenju sodišča namreč predloženi projektantski predračun ne zadostuje izpolnitvi spornega pogoja, saj projektantski predračun popisuje razna dela zgolj okvirno, ter je namenjen ugotovitvi višine stroškov za načrtovano investicijo.
Predloženo Poročilo o lokaciji ne izkazuje, da predvidena rekonstrukcija ne leži v vplivnem območju. To pa pomeni, da je bila v konkretnem primeru potrebna predložitev kulturnovarstvenega soglasja.
Uredba o neposrednih plačilih v kmetijstvu člen 2, 7, 13. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2009 člen 1, 20, 21, 24, 25, 33, 33/1, 33/2. Pravilnik o metodah merjenja zemljišč in o tehničnih tolerancah meritev člen 2. Uredba Komisije (ES) št. 796/2004 z dne 21. aprila o podrobnih pravilih za izvajanje navzkrižne skladnosti modulacije in integriranega administrativnega in kontrolnega sistema, predvidenih z Uredbo Sveta (ES) št. 1782/2003 o skupnih pravilih za sheme neposrednih podpor v okviru skupne kmetijske politike ter o uvedbi nekaterih shem podpor za kmete člen 28, 30, 49 - 69.
neposredna plačila v kmetijstvu - plačilne pravice - površina gerk-a - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - zapisnik o opravljenem kontrolnem pregledu - zavrnitev zahtevka
Glede vodenja zapisnika je treba izhajati iz dejanja, ki ga zapisnik izkazuje, to pa je kontrola (skladnosti prijavljenih površin in rastlin s stanjem na kraju samem oziroma kontrola živali) in njene izvedbe. Če se kontrola izvaja s posebno tehnično metodo, se to temu ustrezno zapisuje; pri merjenju površin iz ortofotov z vnašanjem grafičnih in numeričnih podatkov v računalniške aplikacije. Z zapisanim se nosilec kmetijskega gospodarstva seznani ustno, predvsem pa s pregledom zapisnika in je s tem zadoščeno standardu transparentnosti sestave zapisnika.
Pri kontroli je bilo ugotovljeno, da 29,29 ha prijavljene površine predstavlja neupravičeno površino oziroma 29,28 ha površino z drugačno vrsto rabe, kot je bila prijavljena. Ker ugotovljene nepravilnosti predstavljajo več kot 20% ugotovljenih površin, je odločitev o zavrnitvi zahtevka v celoti utemeljena.
ZUP člen 238. Uredba o ukrepih 1. 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 v letih 2011-2013 člen 13.
neposredna plačila v kmetijstvu - skrajšani ugotovitveni postopek - nova dejstva in dokazi - dejanska raba objekta
Ker je šlo v predmetni zadevi za odločanje po skrajšanem ugotovitvenem postopku, tožnik ni mogel prej kot v pritožbi navesti spornih dejstev glede dejanske rabe spornega objekta. Ali so nova dejstva in novi dokazi obstajali v času odločanja na prvi stopnji, pa zgolj iz datuma poročila oziroma mnenja ni mogoče ugotoviti. Tožnik namreč zatrjuje, da se je sporni objekt že v času oddaje vloge na razpis (in tudi pred tem) uporabljal kot kurilnica, drvarnica, shramba in garaža, torej za nekmetijske namene, kar posledično pomeni, da je preuranjena odločitev tožene stranke, da gre za dejstvo oziroma dokaz, ki ni obstajal v času odločanja na prvi stopnji. Upravičenost tožnika do uveljavljanja novih dejstev oziroma dokazov ni bila opravljena na predpisan način, zato so bila pri odločanju bistveno prekršena pravila postopka, kar predstavlja razlog za odpravo izpodbijane odločbe.
ZEN člen 4, 23, 23/1. ZKGZ člen 8, 10, 10/1, 10/1-1, 11, 23, 23/1, 23/1-3, 23/2. ZV-1 člen 11. ZUP člen 179.
Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije - zbornični prispevek - odmera prispevka - podatki iz uradne evidence - javna listina - skrajšani ugotovitveni postopek
Kot kmetijsko je šteti zemljišče, ki je po dejanski rabi v zemljiškem katastru evidentirano kot kmetijsko zemljišče. Za javne listine velja domneva, da so dejstva, ki se v listini potrjujejo, resnična. Stranka pa lahko dokazuje, da dejstva, ki so navedena v potrdilu, niso resnična. V tem smislu je tožnici treba dopustiti ugovarjanje dejanskega stanja v obsegu preverjanja pravilnosti podatka, vpisanega v zemljiškem katastru.
V konkretnem primeru predlog za obnovo postopka ne izpolnjuje pogojev, ki so taksativno navedeni v 1. točki 260. člena ZUP, saj v danem primeru ne gre za okoliščino, ki je obstajala že v času odločitve kmetijske inšpekcije. Ker je bil predlog za obnovo postopka zavržen, ni bilo podanih pogojev za odlog izvršitve odločbe do odločitve organa o obnovi postopka.
Določbo 37. člena ZKme-1 je treba razlagati tako, da je datum odpreme odločbe enak datumu izdaje odločbe, ker se le na ta način lahko zadeve rešujejo hitro in v skladu s stališčem iz Poročevalca DZ. To pomeni, da je vročitev opravljena 20. dan od dneva odpreme, navedenega na odločbi, ki je enak datumu izdaje odločbe.
Uredba o ukrepih 1.,3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007 do 2013 v letih 2010 do 2013 člen 63, 63/1, 63/1-1, 63/1-9, 90, 90/2.
javni razpis - neposredna plačila v kmetijstvu - dodelitev nepovratnih sredstev - program razvoja podeželja - izpolnjevanje pogojev - oddaja zbirne vloge - dejavna kmetija
Javni razpis je kot dejavne opredelil tiste kmetije, ki ustvarijo bruto prihodek iz kmetijske dejavnosti oziroma iz kmetijskih, gozdarskih in dopolnilnih dejavnosti na kmetijah vsaj v višini 1 bruto minimalne plače v letu pred letom objave javnega razpisa in vložijo zbirno vlogo v predpisanem roku. Za izpolnitev obravnavanega pogoja sta morali biti izpolnjeni obe opredelilni okoliščini, dohodek in oddaja zbirne vloge. Ker tožnik zbirne vloge ni vložil, ni pomembno, če je iz gozdarske in dopolnilne dejavnosti ustvaril bistveno višji dohodek, kot je bil zahtevan.
Javni razpis pogoja ni na novo določil, niti ga ni širil, temveč je pogoju iz Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007 do 2013 v letih 2010 do 2013 le natančneje določil vsebino. To pa je v skladu z določbo drugega odstavka 90. člena Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007 do 2013 v letih 2010 do 2013.
neposredna plačila v kmetijstvu - plačilne pravice - bistvena kršitev določb postopka - obrazložitev odločbe
Dopolnjevanje dolžne obrazložitve upravne odločbe z navedbami v odgovoru na tožbo ali še kasneje v pripravljalnem spisu, ni dopustno. Namreč tako dopolnjevanje obrazložitve in razlogov za odločitev šele v postopku upravnega spora ne more nadomestiti obrazložitve, ki bi jo morala vsebovati upravna odločba, glede na določbo 214. člena ZUP in je s takim postopanjem stranki odvzeta pravica do učinkovite obrambe pravic. Izrek odločbe zahteva obrazložitev razlogov, ki so njegov temelj.
Uredba o finančni pomoči ob nepredvidljivih dogodkih v kmetijstvu člen 6, 6/1, 6/1-3, 10. Javni razpis za ukrep Finančna pomoč ob smrti, invalidnosti ali nesposobnosti za delo na kmetijskem gospodarstvu točka 7.III.
javni razpis - finančna pomoč ob smrti, invalidnosti ali nesposobnosti za delo na kmetijskem gospodarstvu - pogoji za dodelitev sredstev
Relevantno dejansko stanje v obravnavanem primeru je škodni dogodek, kot dokazilo za dohodek vlagatelja pa zadnji razpoložljiv podatek o dohodku, ki za tožnika izhaja iz dohodninske odločbe za leto 2008 oziroma informativnega izračuna. Tožnik napačno meni, da je relevantno stanje ob oddaji vloge. Nenazadnje pa je določbo 7.III. točke javnega razpisa in razpisne dokumentacije kot organ razumel tudi sam, saj je vlogi predložil informativni izračun za leto 2008 in ne pravnomočne odločbe iz leta 2007.
ZKme-1 člen 175, 175/2, 175/2-7. Pravilnik o splošnem označevanju živil, ki niso predpakirana člen 3, 3/1, 3/1-4.
inšpekcijski postopek - kakovost živil - predpakirane sadne in zelenjavne solate - označevanje solat
Tožnica se obveznosti označevanja predpakiranih sadnih in zelenjavnih solat z rokom uporabnosti ne more izogniti s sklicevanjem na lasten HACCP sistem in študijo sledljivosti, češ da zagotavlja učinkovite postopke za obvladovanje mikrobioloških dejavnikov tveganj.
Vzorčenje samo po sebi ne pomeni, da so živila varna, ampak predstavlja način ugotavljanja skladnosti z mikrobiološkimi merili. Zato tudi če ima tožnica lasten HACCP sistem, preko katerega zagotavlja, da vsebnost mikroorganizmov v predmetnih živilih naj ne bi predstavljala nesprejemljivo tveganje za zdravje ljudi, ne more opustiti obveščanje potrošnikov o roku uporabnosti teh živil.
Uredba o začasni shemi omejene pomoči v finančni in gospodarski krizi v kmetijstvu v letu 2009 člen 4, 4/1, 4/1-3, 5, 5/3. Poslovnik Vlade Republike Slovenije člen 39.
javni razpis - finančna pomoč kmetiji v finančni in gospodarski krizi - formula za izračun izgube - sprememba formule - sprememba predpisa
Uporaba formule za izračun izgube, ki je bila (napačno) navedena v Uradnem listu RS, št. 81/2010, bi pomenila uporabo v nasprotju s ciljem in namenom ukrepa, določenega v Uredbi o začasni shemi omejene pomoči v finančni in gospodarski krizi v kmetijstvu za leto 2009. Kasnejši popravek besedila oz. Uredbe je bil objavljen na način, predpisan v 39. členu Poslovnika Vlade RS, zato ni utemeljen tožbeni ugovor, da popravek ni bil sprejet na predpisan način.
ZKme-1 člen 56. Javni razpis za ukrep 312: podpora ustanavljanju in razvijanju mikro podjetij točka V.
neposredna plačila v kmetijstvu - ukrepi razvoja podeželja - podpora ustanavljanju in razvoju mikro podjetij - zahteva za izplačilo odobrenih sredstev - pogoji za izplačilo sredstev - sprememba naložbe - uporabno dovoljenje
V postopku odločanja o zahtevku za izplačilo odobrenih sredstev je bistveno, ali je tožnik namestil proizvodnjo v prijavljeni objekt, ali ima za navedeni objekt ustrezna upravna dovoljenja oziroma ter ali je pred preselitvijo proizvodnje v drug objekt pridobil izrecno soglasje pristojnega organa.