odlagališče odpadkov – vplivno območje - dovoljenost revizije – zelo hude posledice
Razširitev obstoječega odlagališča komunalnih odpadkov sama po sebi ne pomeni ukinitve kmetijske dejavnosti. Zatrjevane zelo hude posledice tudi ne izhajajo iz dopolnitve Poročila o vplivih na okolje za 1. fazo razširitve in sanacijo deponije komunalnih odpadkov, iz katerega je razvidno, da vplivno območje razširjenega odlagališča ne obsega parcel tožnikov.
ZSZ člen 40, 42, 43, 43/3. ZVO člen 26, 26/1. ZGJS člen 5, 5/2.
opremljanje stavbnih zemljišč – priklop na javno kanalizacijsko omrežje – obveznost priklopa – komunalni prispevek
Odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda je v Zakonu o varstvu okolja opredeljeno kot obvezna lokalna javna služba, po Zakonu o javnih gospodarskih službah pa je uporaba javnih dobrin, ki se zagotavljajo z obveznimi gospodarskimi javnimi službami, obvezna, če zakon ali na njegovi podlagi izdan predpis za posamezne primere ne določa drugače.
odmera komunalne takse za prekop javne površine – vsebina vloge za uporabo taksnega predmeta - izpodbijanje dejanskega stanja - nedovoljena tožbena novota – glavna obravnava – javne telekomunikacijske storitve – javne službe
Tožeča stranka v pritožbi zoper odločbo upravnega organa prve stopnje ni izpodbijala dejanskega stanja (dolžine prekopa, za katerega je bila odmerjena taksa), iz tožbenih navedb tudi ne izhaja, zakaj novih dejstev oziroma novih dokazov ni navedla že v postopku izdaje upravnega akta oziroma ni imela možnosti predložiti oziroma navesti le-teh. Tako so te tožbene navedbe predstavljale nedopustno tožbeno novoto iz 52. člena ZUS-1.
komunalni prispevek - priključnina na javno kanalizacijo
Glede na določbe 18. člena Odloka o pogojih odvajanja in čiščenja odpadnih in padavinskih voda (Odlok) je bila tožniku priključnina pravilno odmerjena.
komunalne takse - igralni avtomati v gostinskem lokalu - odmera komunalne takse - vrednost točke
Odmera komunalne takse za igralne avtomate v gostinskem lokalu je pravilna in zakonita. Da je občinski odlok v skladu z ZKT, je odločilo Ustavno sodišče RS. Vrednost točke je revaloriziral pristojni organ - občinski svet s pravilnim aktom, to je sklepom, pravilno je ta akt objavil v uradnem glasilu. Če je v upravnem sporu predmet presoje akt o odmeri komunalne takse, v takem upravnem sporu tožnik ne more uspeti s pritožbenimi ugovori, ki se nanašajo na zastaranje izvršitve takega akta.
Ukrep komunalnega inšpektorja pomeni v obravnavanem primeru poseg v lastninsko pravico tožeče stranke, tak poseg pa mora temeljiti samo na zakonski podlagi. Zato občinski odlok za izdajo ukrepa o rušenju ne more biti zakonita podlaga.
obračun komunalnih taks - domneva resničnosti vpisa v zemljiško knjigo
Sodišče prve stopnje je edino na podlagi izpiskov iz zemljiške knjige, ki so v upravnih spisih, lahko utemeljeno sklepalo, da je bila sporna terasa v letu 1995 še v lasti občine, ki je zato lahko tudi obračunala komunalno takso za uporabo javne površine.