• Najdi
  • <<
  • <
  • 5
  • od 13
  • >
  • >>
  • 81.
    sodba II U 342/2011
    19.4.2012
    UM0010959
    ZDavP-2 člen 101, 101/5, 101/7. Pravilnik o izvajanju Zakona o davčnem postopku člen 29, 29/1, 31, 31/1.
    odpis, odlog in obročno plačilo davčnega dolga - pogoji za odpis - dohodek davčnega zavezanca - dolg iz naslova opravljanja dejavnosti zavezanca
    Odločitev o zavrnitvi tožnikove vloge za obročno plačilo oziroma odlog plačila davčnega dolga je nezakonita, saj je davčni organ pri odločanju upošteval tudi denarno socialno pomoč, ki predstavlja mesečni dohodek davčnega zavezanca v smislu prvega odstavka 31. člena Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postopku, ki se ne upošteva pri ugotavljanju dohodka davčnega zavezanca.
  • 82.
    sodba I U 1185/2011
    19.4.2012
    UL0005924
    ZLPLS člen 11, 14a. ZUP člen 35, 214.
    javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - financiranje športa - presoja zakonitosti postopka po javnem razpisu
    Dejanska vprašanja, to so vprašanja o boljši in slabši ustreznosti ponudb prijaviteljev na razpis z vidika dejanskih kriterijev oziroma sodno presojo, ali je tožena stranka dejansko izbrala najboljšega ponudnika, sodišče napravi zgolj prek presoje spoštovanja pravil ZUP o celovitosti, zadostni natančnosti in logičnosti utemeljitve ključnih dejanskih razlogov (214. člen ZUP) za izbiro ponudnika.
  • 83.
    sodba I U 1488/2011
    18.4.2012
    UL0006323
    ZDIJZ člen 6, 6/1, 6/1-2, 6/3. ZGD-1 člen 39, 39/1, 40, 40/2.
    dostop do informacij javnega značaja - izjeme od dostopa do informacij javnega značaja - poslovna skrivnost - pojem poraba in razpolaganje z javnimi sredstvi
    Pojem porabe ni mogoče enačiti s pojmom razpolaganja. Poraba je le ena od oblik razpolaganja. Že sama jezikovna razlaga besede poraba pomeni, da se ta pojem nanaša na trošenje, za porabo pa gre le takrat, ko gre za nek odhodek, ko se javna sredstva za nekaj porabijo, od koder jih država ne dobi več vrnjena. Iz obravnavane zadeve pa ni mogoče sklepati, da bi šlo za tako trošenje javnih sredstev.
  • 84.
    sklep I U 215/2012
    18.4.2012
    UL0006155
    ZPP člen 146. ZUS-1 člen 22, 22/1.
    tožba v upravnem sporu - pooblaščenec za sprejemanje pisanj - zavrženje tožbe
    Ker tožnica, ki živi v tujini in nima pooblaščenca v Republiki Sloveniji, v postavljenem roku ni imenovala pooblaščenca za sprejemanje pisanj v RS, kot ji je bilo naloženo s sklepom, je moralo sodišče tožbo zavreči.
  • 85.
    sodba I U 374/2012
    18.4.2012
    UL0006813
    ZBPP člen 24. ZUS-1 člen 83.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - dokazovanje pogojev za dopustnost revizije - opozorilo glede dokaznih standardov
    V okoliščinah nejasne razlage določila 1. točke 2. odstavka 83. člena ZUS-1 toženka ni imela podlage, da je avtomatično štela, da pravica priznanja statusa vojnega veterana in vpisa v evidenco vojnih veteranov ni izražena v denarni vrednosti ne glede na morebitno njeno konkretno opredeljenost v zakonu in podzakonskih predpisih.

    Toženka v pisnem pozivu tožniku za dopolnitev prošnje za brezplačno pravno pomoč ni navajala dokaznih standardov glede strogosti presojanja pogojev za revizijo iz konkretne sodne prakse Vrhovnega sodišča, ampak je citirala le zakonske določbe, zato ni imela podlage za zavrnitev prošnje iz razloga, ker je tožnikova dopolnitev premalo natančna, konkretna glede spornega pravnega vprašanja, prekršenega pravila, in obrazložitve pomembnosti pravnega vprašanja.
  • 86.
    sodba I U 180/2012
    18.4.2012
    UL0006645
    ZKP člen 530, 531. Evropska konvencija o izročitvi člen 18.
    tujec - postopek za izročitev obdolžencev in obsojencev - odločitev ministra za pravosodje o izročitvi - razlog za zavrnitev izročitve
    Pravna podlaga za izvajanje izročitve med Republiko Slovenijo in Republiko Črno Goro je poleg notranje zakonodaje obeh držav, tudi Evropska konvencija o izročitvi, sprejeta v okviru Sveta Evrope, katere članici sta tako Republika Slovenija kot tudi Republika Črna Gora. Prav tako pa sta obe navedeni državi podpisnici navedene konvencije ter dodatnih protokolov, sprejetih k navedeni konvenciji. Okoliščina, da tožnik ni državljan Republike Črne Gore, torej države prosilke, glede na obstoječo ureditev ne predstavlja nobenega fakultativnega niti obligatornega razloga za zavrnitev izročitve. Prav tako okoliščina državljanstva ni ena izmed predpostavk, ki bi morale biti podane, da lahko država zaprosi za izročitev določene osebe. Okoliščina državljanstva zaprošene države je lahko razlog za zavrnitev izročitve v določenih pravnih ureditvah, ki ne izročajo lastnih državljanov.
  • 87.
    sodba I U 1715/2011
    18.4.2012
    UL0006658
    ZVOP-1 člen 84. ZUPJS člen 51, 51/2, 51/2-15, 51/4. ZZK-1 člen 199, 199/3, 199/4.
    uveljavljanje pravic iz javnih sredstev - zbirka osebnih podatkov - povezovanje zbirk osebnih podatkov - uradne evidence in javne knjige - podatki o lastništvu nepremičnin
    Sodišče ugotavlja, da sta si določbi 199. člena ZZK-1 in 51. člena ZUPJS v nasprotju in je treba ugotoviti, kateremu zakonu dati prednost. ZUPJS ureja pravico Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve ter centrov za socialno delo do pridobivanja osebnih podatkov le na splošno, povezovanje se nanaša na veliko število zbirk podatkov, ki jih je mogoče povezovati, ter s tem pridobiti dostop do teh zbirk podatkov, medtem ko je ZZK-1 specialen procesni zakon, ki se nanaša na dostop do podatkov izključno v zemljiški knjigi. ZZK-1 je torej področni zakon, ki se nanaša le na vprašanje zemljiške knjige in pri tem samostojno ureja, na kakšen način je možno dostopati do posameznih podatkov v zemljiški knjigi. Iz navedenih razlogov sodišče meni, da je ZZK-1 specialnejši predpis.
  • 88.
    sodba I U 1572/2011
    18.4.2012
    UL0006655
    ZIZ člen 4, 4/6.
    izvršba - posredovanje osebnih podatkov upniku - dolžnost posredovanja podatkov - pravni interes - izvršilni naslov - izvršljivost sodne odločbe
    V obravnavani zadevi je sporno, ali je tožeča stranka izkazala pravni interes za posredovanje podatkov, ki se nanašajo na dolžnika (šesti odstavek 4. člena ZIZ), s tem, ko je za utemeljitev izkazanega pravnega interesa predložila sklep o izvršbi, ki pa ni opremljen s klavzulo pravnomočnosti. Tak sklep ne more biti izvršilni naslov, ker ne ustreza definiciji izvršilnega naslova iz 17. člena ZIZ. Predložena sodna odločba (sklep o izvršbi) ni izvršljiva sodna odločba, ker na njej ni oznake, da je pravnomočna.
  • 89.
    sodba IV U 170/2011
    18.4.2012
    UC0030422
    ZOdvT člen 12, 22, 22/2, 23, 23/1.
    brezplačna pravna pomoč - odmera stroškov in nagrade odvetniku - stroškovnik - sprememba stroškovnika
    Izrek izpodbijanega sklepa je v nasprotju z listinami upravnega spisa, tako da pravilnosti odločitve tožene stranke ni mogoče preizkusiti. Iz razlogov navedenega sklepa in odobrenih stroškov za izredno BPP namreč izhaja, da je tožena stranka obravnavala samo prvotni stroškovnik z dne 15. 2. 2011. Ker pa je bil naknadno predložen še popravljen stroškovnik, bi morala tožena stranka odločiti tudi o njem. To pomeni, da bi morala navesti razloge, ali tožničin (odvetniški) stroškovnik priznava in v kakšni višini oziroma zakaj ga ni upoštevala.
  • 90.
    sodba I U 1722/2011
    18.4.2012
    UL0006697
    ZDIJZ člen 1, 1/1.
    dostop do informacij javnega značaja - zavezanec za posredovanje informacij - pravna oseba zasebnega prava v večinski lasti osebe javnega prava
    Za odločanje v zadevi ni pomemben status ustanovitelja gospodarske družbe, temveč njen status. Ustanovljena je kot gospodarska družba zasebnega prava in to s pogodbo. To pa je tudi eden najpomembnejših opredelilnih elementov oseb zasebnega prava. Opravlja tržno dejavnost, zato za odločitev ni pomembna okoliščina, da gospodarska družba oskrbuje več kot 90 % potreb po ogrevani toploti v sistemu daljinskega ogrevanja Ljubljane. To dejstvo namreč samo po sebi ne pomeni, da opravlja dejavnost javnega pomena. V določbah ZDIJZ tudi ni podlage, da bi določena stopnja javnosti morala veljati tudi za gospodarske družbe in druge subjekte, ki so v večinski ali vsaj pretežni lasti države ali samoupravnih lokalnih skupnosti, za subjekte, ki upravljajo posebne vrste dejavnosti, ki so v širšem javnem interesu, in podobno.
  • 91.
    sodba I U 35/2011
    18.4.2012
    UL0006685
    ZDIJZ člen 4, 4/1. ZZK-1 člen 196.
    dostop do informacij javnega značaja - informacija v obliki dokumenta - neobstoj dokumenta - zemljiška knjiga - zbirka listin - javnost zbirke listin
    Eden od pogojev, da je možno neko informacijo obravnavati kot informacijo javnega značaja, je ta, da se informacija nahaja v obliki dokumenta, zadeve, dosjeja, registra, evidence ali drugega dokumentarnega gradiva. Če tak dokument ne obstaja oz. zavezanec z njim ne razpolaga, ga prosilcu ne more pokazati.

    Iz tožničinega zahtevka izrecno ne izhaja, da bi svoj zahtevek oprla na določila ZZK-1, res pa je, da tudi ne izhaja, da bi ga oprla na ZDIJZ. V ponovljenem postopku bo zato potrebno najprej ugotoviti, na katero pravno podlago tožnica opira svoj zahtevek.
  • 92.
    sodba II U 1501/2011
    18.4.2012
    UL0006694
    ZUP člen 44. ZUS-1 člen 17.
    dostop do informacij javnega značaja - stranka v postopku - udeležba prizadetih strank - prizadeta stranka v stečaju - vročanje poziva na udeležbo v postopku stečajnemu upravitelju - upravni spor - aktivna legitimacija za vložitev tožbe
    Izpodbijana odločba je bila toženi stranki izdana, z njo so ji bile naložene določene obveznosti, kar vsekakor pomeni, da pravni interes za vodenje upravnega spora izkazuje. Izpodbijana odločba ji je bila vročena, s pravnim poukom je bila poučena o pravici do pritožbe. Svoje interese pa varuje tudi s tem, ker bi v primeru, da odločba ne bi bila zakonita, tvegala odškodninsko ali prekrškovno odgovornost zaradi (morebitnega) nezakonitega razkritja zaupnih podatkov. Zato ni pravilno stališče tožene stranke, da tožeča stranka ne varuje svojih koristi temveč korist gospodarske družbe v C. v stečaju.

    Informacije, ki jih prosilec zahteva, so podatki, ki se nanašajo na gospodarsko družbo C. - v stečaju. Pri vprašanju, ali naj se dokumenti pokažejo prosilcu, so nedvomno prizadete tudi koristi navedene gospodarske družbe. Tožena stranka bi zato morala poskrbeti za to, da bi bil v postopku udeležen tudi ponudnik C. - v stečaju.
  • 93.
    sodba in sklep I U 1291/2011
    18.4.2012
    UL0007312
    ZTuj-1 člen 31, 32, 32/3, 43, 43/1, 43/1-5. ZUS-1 člen 32, 32/2, 63.
    dovoljenje za začasno prebivanje - podaljšanje dovoljenja za začasno prebivanje zaradi zaposlitve ali dela - podrejanje pravnemu redu RS - začasna odredba
    Okoliščina (pravnomočnost obsodbe), ki prvostopenjskemu organu ob odločanju o prejšnji prošnji ni bila poznana, pomeni, da so se okoliščine, ki so vplivale na odločitev organa o prošnji tožnika za podaljšanje dovoljenja za začasno prebivanje v Republiki Sloveniji, spremenile. Zato je pravilno postopal, ko je presojal okoliščino oziroma dejstvo, da je bil tožnik v Republiki Hrvaški pravnomočno obsojen za kaznivo dejanje po 129. členu KZ Republike Hrvaške, in to v času, ko je imel v Republiki Sloveniji podaljšano dovoljenje za prebivanje.
  • 94.
    UPRS sodba I U 884/2011
    18.4.2012
    UL0012569
    ZUP člen 9, 9/1, 138, 138/1, 207. ZJC člen 82, 82/1. URS člen 15, 15/3, 33, 34.
    ukrep občinske uprave - odstranitev drevesa - poseg v lastninsko pravico - načelo zaslišanja stranke
    Glede možnosti sodelovanja v upravnem postopku pred izdajo prvostopenjske odločbe ima tožeča stranka prav, da bi moralo biti iz podatkov v spisu nedvoumno razvidno, da je bila tožeča stranka obveščena o začetku postopka v zvezi z možnostjo odstranitve oreha in o ogledu, ki ga je opravila uradna oseba na kraju samem, zato da bi tožnica imela možnost, da se pred izdajo odločbe izjavi o dejstvih in okoliščinah, ki so pomembne za odločbo. Vendar pa v tem primeru ni šlo za absolutno bistveno kršitev določb postopka glede na to, da je upravni organ vse bistvene elemente utemeljitve izpodbijanega akta vključil v prvostopenjsko odločbo, in je tožeča stranka imela možnost in jo je tudi izkoristila, tako da je vse ugovore podala v pritožbi zoper prvostopenjsko odločbo, o kateri je odločal drugostopenjski organ.

    Poseg v lastninsko pravico tožnice je primeren, ker je z njim možno doseči legitimen cilj, torej odpraviti ogrožanje prometa in tožnica po oceni sodišča ni uspela z listino, ki jo je priložila v pritožbenem postopku, dokazati, da ukrep ni nujen v tem smislu, da ne bi bilo mogoče z milejšim ukrepom doseči zavarovanja prometa na cesti niti milejšega posega sploh ni predlagala.
  • 95.
    sodba I U 1701/2011
    17.4.2012
    UL0005647
    ZUTD člen 164, 164/1, 164/2.
    zagotavljanje delavcev drugemu delodajalcu - vpis v register domačih pravnih in fizičnih oseb za opravljanje dejavnosti zagotavljanja delavcev drugemu delodajalcu - pogoji za vpis v register - kršitev delovnopravne zakonodaje
    Stališče, da se kot kršitev delovnopravne zakonodaje v smislu 2. alinee prvega odstavka 164. člena ZUTD lahko upošteva zgolj takšna kršitev, glede katere je bilo v postopku na podlagi zahteve za sodno varstvo s pravnomočno sodbo ugotovljeno, da je stranka kršila delovno pravno zakonodajo, ni utemeljeno.

    Pogoje iz prvega odstavka 164. člena ZUTD - torej tudi pogoj, da zadnji dve leti ni kršil delovnopravne zakonodaje - mora delodajalec izpolnjevati ves čas opravljanja dejavnosti zagotavljanja dela delavcev drugemu uporabniku.
  • 96.
    sodba I U 1144/2011
    17.4.2012
    UL0006400
    ZZasV člen 2, 2/1, 2/1-1, 2/1-8, 7, 20, 60, 60/5, 62.
    ukrep inšpektorja za notranje zadeve - zasebno varovanje - prepoved opravljanja storitve zasebnega varovanja
    Upravni organ je izpodbijani inšpekcijski ukrep izrekel na podlagi ugotovitev, da tožnik ni zaposlen pri imetniku licence za varovanje ljudi in premoženja, in da je brez predpisane usposobljenosti, službene izkaznice in delovne obleke opravljal preverjanje oziroma dopuščanje vstopov in izstopov posameznikov in njihovih prevoznih sredstev v varovane prostore z dvigom in spustom zapornice ter ugotavljanjem identitete (kar so dela varnostnika) na recepciji pravne osebe.
  • 97.
    sodba I U 1381/2011
    17.4.2012
    UL0008157
    ZDen člen 16, 16/1, 66, 66/3, 72, 72/1.
    denacionalizacija - vrnitev v naravi - ugotavljanje vrednosti premoženja - odškodnina iz naslova zmanjšane vrednosti nepremičnine - ob podržavljenju dana odškodnina
    Prvostopenjski organ je s primerjavo vrednosti zemljišč (podržavljenega in v zameno danega zemljišča), ter ob upoštevanju denarne odškodnine, določil delež, do vrnitve katerega je (še) upravičen upravičenec na podržavljenem zemljišču. Sicer je pravilno ugotovil vrednost podržavljenega zemljišča (32.279,00 DEM) in vrednost nadomestnega zemljišča (6.025,00 DEM), ne bi pa smel upoštevati tudi denarne odškodnine v višini 21.773,00 din, ki po izračunu predstavlja 1,17% vrednosti podržavljenega zemljišča. Denarna odškodnina, dana ob podržavljenju, se namreč upošteva le, če presega 30 % vrednosti podržavljenega zemljišča. Tako je organ delež zemljišča, ki se vrača v idealnem deležu na podržavljenem zemljišču, določil nepravilno.
  • 98.
    sodba I U 1750/2011
    17.4.2012
    UL0005957
    ZBPP člen 37, 40.
    brezplačna pravna pomoč - odmera nagrade in stroškov odvetniku - obseg odobrene brezplačne pravne pomoči - rok za vrnitev napotnice
    Po določbah 40. člena ZBPP mora izvajalec BPP napotnico po končani opravi storitev BPP vrniti organu za BPP pri pristojnem sodišču. Če napotnice ne vrne v roku 8 dni po opravljeni storitvi, ni upravičen do plačila stroškov BPP. Kdaj je storitev opravljena, je odvisno od odobrene BPP oziroma od njenega obsega, ki se, skladno z določbo 37. člena ZBPP, določi z odločbo, s katero se odloči o prošnji za BPP.
  • 99.
    sodba in sklep IV U 42/2011
    17.4.2012
    UC0030413
    ZUP člen 113, 114, 114/1.
    obnova upravnega postopka - stroški postopka - uspeh v postopku
    Obnova upravnega postopka je izredno pravno sredstvo, ki se začne po uradni dolžnosti ali na vlogo predlagatelja (kot v obravnavanem primeru), uspeh glede obnove pa se meri glede na uspeh v zvezi z dovolitvijo obnove in odločitvijo v obnovljenem postopku. Predlagatelja obnove v tem postopku glede na navedeno nista uspela, zato bi bilo treba odločitev o stroških postopka opreti tudi na določbo prvega odstavka 114. člena ZUP.
  • 100.
    sodba I U 6/2012
    17.4.2012
    UL0005634
    ZUP člen 260. ZDavP-2 člen 89. ZDavP-2B člen 145.
    dohodnina - posebna olajšava - vzdrževani družinski član - obnova postopka - obnovitveni razlog - novo dejstvo
    Posebno olajšavo za vzdrževane družinske člane, ki jo tožeča stranka skuša uveljaviti v obnovljenem postopku na podlagi spremembe sporazuma davčnih zavezancev o tem, kdo izmed njiju bo uveljavljal to olajšavo, je po zakonu dopustno uveljavljati najkasneje v pritožbi. Kasnejša sprememba izjave volje, ki je bila izražena pred dokončnostjo odločbe v davčnem postopku, ni razlog, ki bi v skladu z zakonom dovoljeval obnovo.
  • <<
  • <
  • 5
  • od 13
  • >
  • >>