pridobitev - državljan druge republike - dejansko nebivanje v Sloveniji
Prosilec za pridobitev slovenskega državljanstva, ki dejansko ne živi v Republiki Sloveniji ne izpolnjuje pogoja za pridobitev slovenskega državljanstva po določbi 40/1 zakona o državljanstvu R Slovenije.
pridobitev - državljan druge republike - pripadnik protiobveščevalne službe JA - nevarnost za obrambo države
Protiobveščevalna služba JA je bila po 25.6.1991 organizacija tuje države, katere delovanje je bilo usmerjeno proti interesom Republike Slovenije. Sprejem osebe, ki je bila pripadnik te službe tudi po 25.6.1991, v državljanstvo Republike Slovenije, bi predstavljalo nevarnost za varnost in obrambo države (3. odstavek 40. člena v zvezi z 8. točko 1. odstavka 10. člena zakona o državljanstvu Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 1/91-I in 30/91-I).
ZDRS člen 40, 40/3.ZUP člen 144, 209, 209/2, 209/3.
pridobitev - državljan druge republike - oseba, nevarna za javni red - neupoštevane izbrisane kazenske sodbe - tek kazenskih postopkov - prosti preudarek - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje - kršitev pravil postopka
Nevarnost za javni red se ugotavlja v ugotovitvenem postopku po ZUP. Pri tem ni mogoče upoštevati izbrisanih kazenskih sodb. Tek kazenskih postopkov (če je to edina dejanska podlaga) je podlaga za prekinitev postopka.
pridobitev - državljan druge republike - aktivna vojaška oseba - kršitev določb ZUP - navedba dejanskega stanja v odločbi - obrazložitev diskrecijske odločitve
Ker zakon o državljanstvu nima procesnih določb, se smiselno uporabljajo določbe ZUP, po katerih mora biti v odločbi navedeno ugotovljeno dejansko stanje s presojo dokazov in obrazložitvijo diskrecijske odločitve.
pridobitev - aktivni pripadnik JA - referent organa varnosti
Že narava delovanja varnostne službe nekdanje JA in pripadnost tej službi predstavljata nevarnost za državo, kar je podlaga, da se lahko vlogo za pridobitev državljanstva zavrne.
ZDen člen 9, 63, 63/3. Zakon o državljanstvu FLRJ člen 35, 37, 38, 39.ZUP člen 7, 8, 9, 159, 242.
ugotovitev državljanstva
Sodišče je tožbi ugodilo, ker tožena stranka glede na 2. odstavek 35. člena zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o državljanstvu FLRJ (Uradni list FLRJ, št. 105/48), ki je veljal od 4.12.1948 do 1.1.1965 in glede na podatke in listine v upravnih spisih ni povsem razčistila okoliščine, ali je tožeča stranka bila nemške ali slovenske narodnosti. Tožena stranka je sicer menila, da je bila tožeča stranka nemške narodnosti, za kar pa glede na upravne spise ni imela zanesljive podlage in je tudi sodišče dvomilo v tako trditev.
pridobitev - državljan druge republike - vojak JA - odhod z enoto iz Slovenije - dejansko nebivanje v Sloveniji
Državljan druge republike, ki je, kot aktivni pripadnik JA z enoto JA odšel iz Slovenije in ko je bil odstoten iz Slovenije, opravljal vojaške funkcije v JA, ne izpolnjuje pogoja dejanskega življenja v RS.
pridobitev - državljan druge republike - kršitev določb ZUP
Dejansko stanje, da obstoji nevarnost za javni red, se ugotavlja po pravilih ZUP; obstoj navedenega razloga se ugotavlja zlasti glede na pretekla ravnanja osebe, ki želi dobiti slovensko državljanstvo, v razmerju do celotnega pravnega reda RS, ne pa samo po ravnanjih, ki pomenijo ogrožanje javnega reda v ožjem smislu.
pridobitev - državljan druge republike - nevarnost za javni red in mir - prosti preudarek
Javni red je lahko ogrožen ne le s storitvijo več kaznivih dejanj in prekrškov, katerih način storitve, okoliščine, pomen in teža so takšne, da pomenijo nevarnost za javni red, temveč tudi z enim kaznivim dejanjem, katerega posledice in okoliščine, v katerih je bilo storjeno, so take, da kažejo na ogrožanje javnega reda. Kaznivo dejanje umora je, glede na posledice in okoliščine v katerih je bilo storjeno, tako hudo, da po 3. odstavku 40. člena ZD ni mogoče ugoditi vlogi za pridobitev državljanstva.
pridobitev - državljan druge republike - oseba, ki je storila kaznivo dejanje umora - nevarnost za javni red
Če upravni organ na podlagi 3. odstavka 40. člena zakona o državljanstvu Republike Slovenije zavrne vlogo za pridobitev državljanstva Republike Slovenije državljanu druge republike, za katerega ugotovi, da je storil kaznivo dejanje umora, je ta odločitev v mejah in v skladu z namenom pooblastila, ki mu ga daje navedena zakonska določba.
pridobitev - državljan druge republike - prosti preudarek - odklonilno stališče do slovenščine - nevarnost za javni red
Odklonilno stališče do slovenščine, ki je v javnosti povzročilo ogorčenje, je podlaga za uporabo 3. odstavka 40. člena ZDS; na tej podlagi se državljanstvo lahko odkloni.
pridobitev - državljan druge republike - poveljujoči častnik JA med agresijo na Slovenijo
Obstoj nevarnosti za RS izhaja že iz tožnikovega položaja, ki ga je imel v bivši JA, ki je bil med agresijo na RS eden od poveljujočih častnikov;
Ni bistveno, koliko so bile posamezne akcije neposredno ali posredno odvisne od njegovega povelja, zato ne more vplivati na odločitev o stvari, če tožena stranka tožniku ni omogočila, da se seznani z dokazi, iz katerih naj bi izhajale sporne okoliščine v zvezi z neposrednim poveljevanjem helikopterski eskadrilji.
pridobitev - državljan druge republike - storilec kaznivih dejanj - oseba nevarna za javni red
Če upravni organ na podlagi 3. odstavka 40. člena zakona o državljanstvu RS zavrne vlogo za pridobitev državljanstva državljanu druge republike, za katerega ugotovi, da je storilec več kaznivih dejanj in zato nevaren za javni red, je odločitev v mejah in v skladu s pooblastilom, ki mu ga daje navedena zakonska določba.
pridobitev - državljan druge republike - dejansko življenje v Sloveniji - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje
Zaradi ugotovitve pogoja dejanskega življenja v Republiki Sloveniji mora upravni organ ugotoviti okoliščine, povezane z življenjem prosilca za državljanstvo, z njegovo družino in poklicem, ki kažejo na to, kje pretežno opravlja bistvene življenjske aktivnosti. Če upravni organ teh okoliščin ni ugotovil, nima podlage za zavrnitev prošnje za pridobitev slovenskega državljanstva zaradi neizpolnjenega pogoja dejanskega življenja v Sloveniji.
pridobitev - državljan druge republike - prosilčeva predkaznovanost - nevarnost za javni red
Upravni organ ravna v skladu in v mejah pooblastila, ki mu ga daje določba 3. odstavka 40. člena zakona o državljanstvu Republike Slovenije, če zavrne prošnjo za sprejem v državljanstvo Republike Slovenije zato, ker bi prosilčev sprejem v državljanstvo, glede na njegovo ugotovljeno predkaznovanost, predstavljal nevarnost za javni red.
pridobitev - državljan druge republike - pripadnik varnostne službe JA
Pripadnost varnostni službi JA po 25.6.1991 je podlaga za oceno, da bi sprejem take osebe v državljanstvo RS predstavljal nevarnost za varnost ali obrambo države.
pridobitev - državljan druge republike - kršitev pravil postopka
Uradna oseba, ki vodi postopek ne ravna skladno z določbo 3. odstavka 143. člena zakona o splošnem upravnem postopku, če stranki sicer da možnost, da se izjavi o dejstvih in okoliščinah, na katera se mora opirati odločba, ne da pa ji možnosti, da sodeluje pri izvedbi dokazov in se seznani z uspehom dokazovanja, na podlagi katerega so bila ta dejstva in okoliščine ugotovljene.
Če se ugotovi, da bi sprejem aktivnega pripadnika bivše JA predstavljal nevarnost za varnost ali obrambo države, se lahko njegova vloga zavrne; pred izdajo odločbe mora upravni organ ravnati po pravilih splošnega upravnega postopka.