Za zavrženje tožnikovega predloga za obnovo postopka ni bilo pogojev, saj je tožnik verjetno izkazal, da ni imel možnosti uporabiti predložene dokaze, kar je pogoj za obnovo postopka po 1. točki prvega odstavka 249. člena ZUP (1986).
ZDRS člen 10, 10/1-8, 12. Uredba o merilih za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za pridobitev državljanstva Republike Slovenije z naturalizacijo člen 8.
pridobitev državljanstva z naturalizacijo - državljan druge republike - nevarnost za varnost in obrambo države
Na podlagi ugotovitve, da je bil tožnik pripadnik tujih oboroženih sil, brez konkretnih ugotovitev o njegovem prejšnjem delovanju v JLA in brez ocene tveganja, ki bi ga njegov sprejem v državljanstvo pomenil za obrambo države, ni mogoče odločiti o sprejemu v državljanstvo. Saj je samo na podlagi konkretno ugotovljenih dejstev o tožnikovem ravnanju mogoče sklepati, ali ta dejstva kažejo na obstoj nevarnosti za obrambo države. Samo na taki dejanski podlagi bi upravni organ, glede na stopnjo tožnikove nevarnosti za obrambo države, lahko po prostem preudarku ugodil ali zavrnil prošnjo za sprejem v državljanstvo.
Prenehanje zakonske zveze zaradi smrti zakonca, ki je nastopila med trajanjem upravnega postopka, ne more biti edina podlaga za zavrnitev tožničine prošnje za sprejem v državljanstvo RS po drugem odstavku 12. člena ZDRS. Zakonska zveza prosilca predstavlja namreč posebno okoliščino osebnega stanja, zato je njen obstoj v tem primeru potrebno presojati glede na stanje v času vložitve prošnje za državljanstvo.
začasna odredba - izbris iz registra stalnega prebivališča - izkazanost hujših škodljivih posledic ali grozečega nasilja
Ker sprejem v državljanstvo ni pravica posameznika, temveč le njegova možnost, o kateri se odloča na podlagi prošnje v predpisanem postopku, z začasno odredbo ni mogoče podeliti pravic, povezanih z državljanstvom.
Z 8. točko prvega odstavka 10. člena ZDRS je določeno, da sprejem v državljanstvo Republike Slovenije ne sme predstavljati nevarnosti za javni red. Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja po merilih, ki jih določa Uredba o merilih za ugotovitev določenih pogojev za pridobitev državljanstva Republike Slovenije z naturalizacijo (Ur.l. RS, št. 47/94) v 6. členu.
sprejem v državljanstvo - zagotovljenost trajnega vira preživljanja
Za sprejem v državljanstvo Republike Slovenije po 10. členu ZDRS mora biti izpolnjen tudi pogoj, da ima prosilec zagotovljen trajni vir preživljanja najmanj v višini, ki omogoča materialno in socialno varnost (4. točka 1. odstavka 10. člena). Tega pogoja ni mogoče izkazati s prejemki iz pogodbe o zaposlitvi za določen čas, ker takšna pogodba zaradi svoje časovne določenosti nima narave trajnega vira preživljanja.
Tožnici v upravnem postopku ni bila dana možnost dokazovanja lojalnosti njene prednice. Tožena stranka, ki je bila v času odločanja že seznanjena z odločbo Ustavnega sodišča RS, št. U-I-23/93 bi jo morala pozvati in ji dati možnost dokazovanja lojalnosti. Ker tega ni storila, izpodbijana odločba ni pravilna in na zakonu utemeljena.
Tožnik ob izdaji odločbe prve stopnje ni izpolnjeval zakonskega pogoja zagotovljenega stanovanja po 4. točki 1. odstavka 10. člena ZDRS in nove okoliščine, nastale po odločitvi na prvi stopnji, ne morejo biti predmet presoje v upravnem sporu.
sprejem v državljanstvo z naturalizacijo - trajni vir preživljanja - pogodba o preživljanju
Oseba, ki prosi za sprejem v državljanstvo Republike Slovenije z naturalizacijo, mora imeti po 4. točki 10. člena ZDRS zagotovljen trajen vir preživljanja, najmanj v višini, ki zagotavlja materialno in socialno varnost; ta pogoj pa s pogodbo o preživljanju, sklenjeno s tožnikovim očetom, ni izkazan.
V upravnem postopku ugotovljena okoliščina daljše odsotnosti tožnikov z ozemlja Republike Slovenije sama zase ne daje zadostne podlage za zaključek, da oseba dejansko ne živi v Sloveniji, zaradi česar naj ne bi izpolnjevala pogojev za pridobitev državljanstva Republike Slovenije po 1. odstavku 40. člena ZDRS.
Zakon o državljanstvu FLRJ člen 35, 35/1, 37, 37/1.ZDen člen 9, 9/1.
ugotovitev državljanstva
Pri ugotavljanju državljanstva zaradi opredelitve upravičenca do denacionalizacije se državljanstvo oseb, ki niso bile vpisane v evidenco o državljanstvu, ugotavlja po predpisih, veljavnih v času podržavljenja, to je po Zakonu o državljanstvu Demokratske federativne Jugoslavije, kasneje Zakonu o državljanstvu FLRJ. Glede na določbi 1. odstavka 35. člena in 1. odstavka 37. člena je za ugotovitev državljanstva pomembna ugotovitev, ali je bila tožnica državljanka predvojne Jugoslavije in ali je imela domovinsko pripadnost v eni izmed občin v FLRJ.
Prosilec za državljanstvo RS mora imeti bodisi lastna sredstva, s katerimi se bo preživljal sam, bodisi drug trajni vir preživljanja. Lastna navedba, da je tožnica s sredstvi, ki jih imata z izvenzakonskim partnerjem, uspela preživeti s svojo številno družino toliko let v Sloveniji, pa ni dokaz o trajnem viru preživljanja.
sprejem v državljanstvo - zagotovljenost trajnega vira preživljanja
Če stranka v postopku ne dokaže, da izpolnjuje pogoj po 4. točki prvega odstavka 10. člena ZDRS (da ima zagotovljen trajen vir preživljanja) njeni prošnji za sprejem v državljanstvo RS ni ugodeno.
pridobitev državljanstva - stalno življenje v Sloveniji
Tožnik bi moral v postopku dokazati že dosedanje kontinuirano stalno življenje v Sloveniji, kar je bistvo ustvarjanja pristne zveze z državo, za katere državljanstvo prosi. Sodišče je zavrnilo pritožbeni ugovor, da je bistveno le življenje v Sloveniji ob času plebiscita, uveljavitve ZDRS in še šest mesecev po njeni uveljavitvi, saj ZDRS glede dolžine življenja po uveljavitvi ZDRS nima nobenega roka.
pridobitev državljanstva z naturalizacijo - zagotovljenost trajnega vira preživljanja
Da so otroci tožeče stranke pripravljeni pomagati le-tej pri njenem preživljanju oziroma da le-ta s pridelavo in prodajo zelenjave zasluži določena sredstva, ne pomeni, da je s tem tožeči stranki zagotovljen trajen vir preživljanja, ker to ni več, ki bi bil tudi prisilno izterljiv.
Zakon o državljanstvu FLRJ člen 35, 35/1, 37, 37/1.
ugotovitev državljanstva
Državljanstvo osebe, ki ni vpisana v evidenco o državljanstvu, se ugotavlja po predpisih, ki so veljali v času podržavljenja premoženja, to je po Zakonu o državljanstvu FLRJ (Ur.l. FLRJ, št. 54/46). Glede na določbe navedenega zakona ni mogoče šteti za jugoslovanskega državljana osebe, ki ni bila državljan predvojne Jugoslavije in tudi ni imela domovinske pripadnosti v eni izmed občin na ozemlju FLRJ.
ZDRS člen 10. ZUS člen 73. Uredba Vlade Republike Slovenije o merilih za ugotavljanje izpolnjevanja določenih pogojev za pridobitev državljanstva Republike Slovenije z naturalizacijo člen 2, 2/1-1, 2/2.
pridobitev državljanstva z naturalizacijo - dejansko življenje v Republiki Sloveniji
Vlogi tožeče stranke ni bilo ugodeno (tožba zavrnjena, pritožba zoper prvostopno sodbo pa tudi), ker ob vložitvi vloge in izdaji izpodbijane odločbe ni izpolnjevala pogoja dejanskega življenja v Republiki Sloveniji (3. točka prvega odstavka 10. člena ZDRS), saj ni sporno, da je bila od 1.9.1992 do marca 1993 odsotna iz Slovenije, ker je bila v tem času v tujini na usposabljanju za pilota.
ZUS člen 23, 51, 59, 74.ZDRS člen 10, 10/1-8, 40, 40/3. Uredba o merilih za ugotavljanje izpolnjevanja določenih pogojev za pridobitev državljanstva Republike Slovenije z naturalizacijo člen 8, 8/1-3.
pridobitev državljanstva - uporaba meril iz uredbe
Ustrezno se lahko uporabijo le tista merila iz Uredbe o merilih za ugotavljanje izpolnjevanja določenih pogojev za pridobitev državljanstva RS z naturalizacijo, ki so v skladu z namenom določbe tretjega odstavka 40. člena ZDRS oziroma le tista, ki opredeljujejo tožnikovo nevarnost za obrambo države, pogojeno s tožnikovim konkretnim delovanjem zoper RS (možnost uporabe 1. alinee 8. člena uredbe).
Če je tožnica v predlogu za obnovo postopka navajala dokaze, s katerimi je dokazovala lojalnost pravne prednice, pa jih pred odločbo Ustavnega sodišča RS, št. U-I-23/93 ni imela možnosti uporabiti, potem v določbi 256. člena ZUP ni podlage za zavrženje njenega predloga.
Mirovna pogodba z Italijo. Zakon o državljanstvu oseb na območju, priključenem po Mirovni pogodbi z Italijo k FLRJ (Uradni list FLRJ, št. 104/47) člen 2, 2/2.
ugotovitev državljanstva
Ker je tožnik izkoristil v Mirovni pogodbi z Italijo predvideno možnost opcije za italijansko državljanstvo, ni nikoli postal državljan FLRJ.