ugotovitev državljanstva - pooblaščenci - obseg pooblastila - smrt stranke
Pooblastilo za opravo vseh dejanj v upravnem postopku daje pooblaščencu mandat za opravo teh dejanj do pravnomočnosti odločbe, izdane v konkretnem upravnem postopku, torej tudi za vložitev tožbe in zastopanje v upravnem sporu. Iz upravnih in sodnih spisov ne izhaja, da bi oporočna dedinja po pokojni tožeči stranki po 1.
odstavku 100. člena ZPP preklicala pooblastilo, ki ga je tožeča stranka dala svojemu pooblaščencu.
ZDRS člen 10, 12.SZ člen 45, 52, 53, 54. Uredba o merilih za ugotavljanje izpolnjevanja določenih pogojev za pridobitev državljanstva RS z naturalizacijo člen 3.
sprejem v državljanstvo - izpolnjevanje pogojev za pridobitev državljanstva z naturalizacijo - zagotovljeno stanovanje
Najemna pogodba za določen čas, sklenjena v skladu s SZ, ki je odplačna in prijavljena pri pristojnem organu za stanovanjske zadeve, izpolnjuje pogoj, ki ga določa ZDRS v 4. točki 1. odstavka 10. člena ZDRS in v 2. alinei 1. odstavka 3. člena Uredbe o merilih za ugotavljanje izpolnjevanja določenih pogojev za pridobitev državljanstva Republike Slovenije z naturalizacijo. Navedeni določbi namreč ne razlikujeta med najemno pogodbo, sklenjeno za določen ali nedoločen čas.
ZDen člen 63, 63/3. Zakon o državljanstvu FLRJ člen 35, 35/2. ZUS člen 25, 25/3-3.
ugotavljanje državljanstva - domneva nelojalnosti - upravni postopek - seznanitev stranke z ugotovljenimi dejstvi - bistvena kršitev določb postopka
Ker upravni organ prve stopnje tožnika ni seznanil, da je na podlagi ugotovitev o obstoju nemške narodnosti in bivanja v tujini njegove pravne prednice podana tudi tretja okoliščina - njena nelojalnost, so bile bistveno kršene določbe postopka.
sprejem v državljanstvo - vloga - pravna podlaga - kršitev pravil postopka v upravnem postopku
Če stranka v vlogi, s katero prosi za sprejem v državljanstvo RS, ne navede pravne podlage, odloči upravni organ z uporabo vseh materialnih določb, ki se nanašajo na sprejem v državljanstvo.
sprejem v državljanstvo - izredna naturalizacija - izpolnjevanje pogojev
Nekaznovanost, rojstvo v Sloveniji ter šolanje v Sloveniji niso dejstva, ki bi bila pomembna za sprejem v državljanstvo RS na podlagi izredne naturalizacije.
ZDen člen 63, 63/3. ZUP (1986) člen 135. ZUS člen 25, 25/3-3.
ugotovitev državljanstva - domneva nelojalnosti - seznanitev stranke z ugotovljenimi dejstvi - bistvena kršitev določb postopka
V postopku ugotavljanja državljanstva kot predhodnega vprašanja za postopek denacionalizacije, mora upravni organ stranko seznaniti tudi z zakonsko domnevo nelojalnosti, kot okoliščino, ki je pomembna za odločitev. Če je ne, je podana absolutna bistvena kršitev določb postopka.
Tudi pritožbeno sodišče meni, da je tožena stranka kršila načelo presoje dokazov iz 9. člena ZUP/86, saj pri svoji odločitvi ni opravila analize s strani tožnikov predloženih dokazov, s katerimi sta dokazovala lojalnost njunega očeta v postopku ugotavljanja državljanstva po 3. odstavku 63. člena ZDen v zvezi z 2. odstavkom 35. člena ZDrž.
Glede na to, da tožnica v postopku ni uspela ovreči zakonske domneve o nelojalnem ravnanju njene pravne prednice in da sta izpolnjena tudi ostala dva pogoja iz 2. odstavka 35. člena ZDrž, je odločitev upravnih organov obeh stopenj, da se tožničina pravna prednica ni štela za jugoslovansko državljanko, pravilna.
ZDen člen 63, 63/3. Zakon o državljanstvu FLRJ člen 35, 35/2. ZUS člen 73.
ugotavljanje državljanstva - domneva o nelojalnem ravnanju - dokazovanje lojalnosti
Glede na to, da tožnica v postopku ni uspela ovreči zakonske domneve o nelojalnem ravnanju njene pravne prednice in da sta izpolnjena tudi ostala dva pogoja iz 2. odstavka 35. člena ZDrž, je odločitev upravnih organov obeh stopenj, da se tožničina pravna prednica ni štela za jugoslovansko državljanko, pravilna.
postopek denacionalizacije - upravičenci - državljanstvo upravičenca
Ker iz dveh pravnomočnih ugotovitvenih odločb o državljanstvu izhaja, da tožnikovi pravni prednici nista bili jugoslovanski državljanki in državljanki LR Slovenije, ne izpolnjujeta pogojev za pridobitev statusa denacionalizacijskih upravičenk.
pridobitev državljanstva z naturalizacijo - izpolnjevanje pogojev - neprekinjeno bivanje v Republiki Sloveniji
Tožnica ni dokazala, da za sprejem v slovensko državljanstvo izpolnjuje enega izmed temeljnih pogojev, to je, da je v zadnjih 10 letih, od tega v zadnjih 5 letih, neprekinjeno bivala v Sloveniji, kot jih določa 10. člen ZDRS, zato je pravilna odločitev, da se je v državljanstvo RS ne sprejme. Ker tudi njeni hčeri živita s tožnico in torej ne prebivata v Sloveniji, ne izpolnjujeta pogojev po 14. členu ZDRS za sprejem v slovensko državljanstvo.
ZDRS člen 10, 10/1-4. Uredba o merilih za ugotavljanje izpolnjevanja določenih pogojev za pridobitev državljanstva Republike Slovenije z naturalizacijo člen 5.
sprejem v državljanstvo - pogoji za sprejem - trajen vir preživljanja
Oseba, ki prosi za sprejem v državljanstvo RS z naturalizacijo, mora imeti po 4. točki 1. odstavka 10. člena ZDRS zagotovljen trajen vir preživljanja, najmanj v višini, ki zagotavlja materialno in socialno varnost; ta pogoj mora izkazati že v upravnem postopku.
ZUS člen 25, 73. ZUP (1986) člen 4, 7, 87, 96, 135, 136, 202.ZDRS člen 10.
sprejem v državljanstvo - vročanje
Ker tožnik toženi stranki na njeno zahtevo ni predložil zahtevanih dokazil o izpolnjevanju pogojev za sprejem v državljanstvo RS iz 10. člena ZDRS, ki morajo biti izpolnjeni tudi ob odločanju prvostopnega organa, je tožena stranka odločila pravilno in zakonito, ko ni ugodila tožnikovi prošnji za sprejem v državljanstvo. Zahteva za dopolnitev vloge je bila z nabitjem na desko na upravni enoti pravilno vročena, ker tožnik spremembe naslova ni sporočil.
državljanstvo - pridobitev državljanstva z naturalizacijo - izpolnjevanje pogojev - trajen vir preživljanja
Oseba, ki prosi za sprejem v državljanstvo RS z naturalizacijo, mora imeti po 4. točki 10. člena ZDRS zagotovljen trajen vir preživljanja, najmanj v višini, ki zagotavlja materialno in socialno varnost.
Tožnica bi morala že v upravnem postopku izkazati, da ima zagotovljen trajen vir preživljanja.
Zatrjevana upravičenka, ki je bila italijanska državljanka, rojena na območju, ki je bilo z mirovno pogodbo z Italijo priključeno k FLRJ, je od leta 1935 živela v Kraljevini Jugoslaviji, vendar ni podatka, da bi bila domovinsko pristojna v eni od občin Kraljevine Jugoslavije. Tako si ni mogla pridobiti državljanstva FLRJ niti po Zakonu o državljanstvu FLRJ niti po mirovni pogodbi z Italijo.
Tožnik, ki želi sprožiti upravni spor, je dolžan izkoristiti pritožbo zoper upravni akt, če jo ima na voljo v upravnem postopku (2. odstavek 4. člena ZUS).
Zakon o državljanstvu FLRJ člen 35, 35/1.ZDen člen 63, 63/3.
ugotovitev državljanstva - domovinska pravica
Državljanstvo osebe, ki ni vpisana v evidenco o državljanstvu, se ugotavlja po predpisih, ki so veljali v času podržavljanja premoženja, to je po Zakonu o državljanstvu FLRJ. Za jugoslovanskega državljana ni mogoče šteti osebe, ki ni bila državljan predvojne Jugoslavije in tudi ni imela domovinske pravice v eni izmed občin na ozemlju FLRJ.