ukrep tržnega inšpektorja - nedovoljen način oglaševanja tobačnih izdelkov - prepoved reklamiranja tobaka in tobačnih izdelkov
Pojma "elementi, ki se nanašajo na mladino" in "mladi ljudje" je treba razlagati v skladu z namenom ZOUTI, ki je v zmanjševanju porabe tobačnih izdelkov in preprečevanju njihovih škodljivih vplivov na zdravje ljudi ter zagotavljanju pogojev, v katerih bo mogoče vplivati na mlade ljudi, da ne bodo začeli kaditi.
ukrep urbanističnega inšpektorja - poseg v prostor brez ustreznega dovoljenja
Za odreditev inšpekcijskega ukrepa po 1. odstavku 73. člena ZUN zadostuje ugotovitev, da gre za gradnjo ali drug poseg v prostor brez ustreznega dovoljenja.
Sklicevanje na bodoče spremembe prostorskih aktov in le pavšalno navajanje, da bo nastala nepopravljiva škoda, nista ugovora, ki bi lahko vplivala na drugačno odločitev sodišča.
ukrep urbanističnega inšpektorja - novogradnja - pridobitev upravnega dovoljenja pred pričetkom del
Za novogradnjo mora investitor pred pričetkom del pridobiti lokacijsko dovoljenje (1. odstavek 50. člena ZUN). Če pa investitor takšnega dovoljenja nima, mora organ urbanistične inšpekcije izreči ukrep po 1. odstavku 73. člena ZUN.
Za odreditev inšpekcijskega ukrepa na podlagi 2. in 3. odstavka 75. člena Zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (ZUN)
zadostuje ugotovitev, da je investitor gradil v nasprotju s pogoji lokacijskega dovoljenja ter da uskladitev gradnje s pogoji lokacijskega dovoljenja ni mogoča.
ukrep urbanističnega inšpektorja - odstranitev objekta - namen ukrepanja - vzpostavitev prejšnjega stanja
Namen inšpekcijskega ukrepanja v primeru nezakonitih posegov v prostor je vzpostavitev prejšnjega stanja, to je stanja pred opravljenim posegom. Način vzpostavitve v prejšnje stanje pa je odvisen od vrste posega.
ukrep urbanističnega inšpektorja - poseg v prostor - sprememba namenske rabe zemljišča
Dela, ki jih je izvedel tožnik, pomenijo takšen poseg v prostor, s katerim se je trajno spremenila namenska raba zemljišča, ki je bilo pred posegom travnik na 1. kmetijskem območju. Za takšna dela bi tožnik po 2. odstavku 50. člena ZUN moral pred posegom pridobiti lokacijsko dovoljenje. Pri tem pa ni treba, da je izpolnjen zakonski dejanski stan, iz katere od alinej v 2. odstavku 50. člena ZUN, saj jezikovna in sistematična razlaga določb 2. odstavka 50. člena ZUN, dajeta nedvoumno podlago za sklep, da navedena določba najprej vsebuje splošno opredelitev drugih posegov v prostor, za katere je treba pridobiti lokacijsko dovoljenje, v nadaljevanju pa za besedno zvezo "zlasti pa za" le primeroma našteva takšne posege.
inšpekcijski postopek - položaj stranke v inšpekcijskem postopku - ukrep tržnega inšpektorja
Ukrep tržnega inšpektorja, s katerim je ta gospodarski družbi prepovedal opravljanje trgovinske dejavnosti, je po presoji pritožbenega sodišča tak ukrep, zaradi katerega pravice ali pravne koristi tožnic že zaradi narave tega ukrepa ne morejo biti v ničemer prizadete. Sklepanje sodišča prve stopnje in tožene stranke, da tožnici nista stranki v zadevnem inšpekcijskem postopku, je zato pravilno.
ukrep urbanističnega inšpektorja - gradnja brez veljavnega dovoljenja - pridobitev lastninske pravice na objektu, zgrajenem brez dovoljenja - prevzem pravic in obveznosti v zvezi s kupljenim objektom
Tožnik ne more uspeti s trditvijo, da je v dobri veri pridobil nepremičnino, ki je bila vpisana v zemljiško knjigo in zato ves čas v pravnem prometu, saj navedena dejstva ne dajejo podlage za domnevo, da je za obravnavani objekt bilo izdano lokacijsko dovoljenje.
Sklicevanje na zemljiškoknjižne podatke tožnika ne razbremeni obveznosti, ki izhajajo iz 73. člena ZUN, saj po prvem odstavku 73. člena ZUN inšpekcijski ukrep odstranitve in vzpostavitve v prejšnje stanje praviloma zadene investitorja, če tega ni mogoče odkriti, pa lastnika oz. upravljalca zemljišča.
inšpekcijski postopek - položaj stranke v inšpekcijskem postopku - ukrep tržnega inšpektorja
Ukrep tržnega inšpektorja, s katerim je ta gospodarski družbi prepovedal opravljanje trgovinske dejavnosti, je po presoji pritožbenega sodišča tak ukrep, zaradi katerega pravice ali pravne koristi tožnic že zaradi narave tega ukrepa ne morejo biti v ničemer prizadete. Sklepanje sodišča prve stopnje in tožene stranke, da tožnici nista stranki v zadevnem inšpekcijskem postopku, je zato pravilno.
ukrep urbanističnega inšpektorja - ugovori, ki se nanašajo na postopek sprejemanja prostorskega akta
Pritožbeni ugovori, ki se nanašajo na postopek sprejemanja prostorskega akta in na podlagi tega možno legalizacijo objekta, na odločitev v stvari ne vplivajo, saj se zakonitost inšpekcijskega ukrepa presoja glede na dejansko in pravno stanje v času izdaje odločbe na prvi stopnji, navedena postopka pa sta sicer ločena od inšpekcijskega postopka.
ukrep urbanističnega inšpektorja - ugovori, ki se nanašajo na legalizacijo objekta
Pritožbeni ugovori, ki se nanašajo na legalizacijo objekta, na odločitev v stvari ne vplivajo, saj se zakonitost inšpekcijskega ukrepa presoja glede na dejansko in pravno stanje v času izdaje odločbe na prvi stopnji, postopek legalizacije pa je sicer ločen od inšpekcijskega postopka.
ukrep urbanističnega inšpektorja - poseg v prostor brez ustreznega upravnega dovoljenja
Za izrek urbanističnega ukrepa po 1. odstavku 73. člena ZUN zadostuje ugotovitev, da gre za gradnjo ali drug poseg v prostor brez ustreznega uporabnega dovoljenja.
ukrep urbanističnega inšpektorja - nedovoljen poseg v prostor - oporni zid - gradnja brez ustreznega dovoljenja
Glede na določbe 50. in 51. člena ZUN je za vsak poseg v prostor treba pridobiti ustrezno dovoljenje. ZUN izjem, ko bi se lahko poseglo v prostor brez kakršnegakoli dovoljenja, ne določa.