• Najdi
  • <<
  • <
  • 10
  • od 50
  • >
  • >>
  • 181.
    Sklep X Ips 312/2012
    24.1.2013
    UPRAVNI SPOR – UPRAVNI POSTOPEK – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1014106
    ZUP člen 293, 293/3. ZUS-1 člen 83, 83/4.
    pravni interes – odlog upravne izvršbe – pogoji za odlog upravne izvršbe – pravnomočna odločitev o pravnem sredstvu
    Za odlog upravne izvršbe je treba izkazati izpolnjenost dveh pogojev: vloženo pravno sredstvo zoper izvršbo oziroma izvršilni naslov ter izkazan verjeten nastanek nepopravljive škode. Ko je o pravnem sredstvu odločeno, ni več pravnega interesa za presojo zakonitosti zavrnitev predloga za odlog upravne izvršbe
  • 182.
    Sklep I Up 13/2013
    23.1.2013
    UPRAVNI SPOR - INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1014006
    ZUS-1 člen 32, 32/2, 80, 80/3-1, 82.
    ukrep gradbenega inšpektorja – odstranitev nelegalne gradnje - začasna odredba – izkazana težko popravljiva škoda
    Začasna odredba na podlagi drugega odstavka 32. člena ZUS-1 predstavlja nujen ukrep, s katerim sodišče ob izpolnjenih zakonskih pogojih začasno odloži sicer na podlagi zakona dovoljeno izvršitev določenega upravnega akta, da bi preprečilo možnost nastanka težko popravljive škode.

    Težko popravljiva škoda je pravni standard, katerega vsebina se s stopnjo verjetnosti ugotavlja v vsakem primeru posebej. Glede na ustaljeno upravnosodno prakso gre za takšno škodo, če je ta resna in tožniku neposredno grozi, odvrniti pa jo je mogoče le z zadržanjem izvršitve izpodbijanega upravnega akta.

    V tej zadevi je z naložitvijo odstranitve vseljenega stanovanjskega objekta vendarle podana takšna stopnja verjetnosti nastanka težko popravljive škode tožniku kot eden od zakonsko določenih pogojev za izdajo zahtevane začasne odredbe.
  • 183.
    Sklep X Ips 387/2012
    23.1.2013
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1014094
    ZUS-1 člen 83, 83/2-2. ZGO-1 člen 152.
    dovoljenost revizije - ukrep gradbenega inšpektorja – trditveno in dokazno breme – pomembno pravno vprašanje – varstvo pravic in pravnih koristi drugih oseb – pravni interes
    Trditveno in dokazno breme glede izpolnjevanja pogojev za dovoljenost revizije je na strani revidenta.

    Glede na vsebino obravnavane zadeve in revizijske navedbe, revident z izpostavljenim vprašanjem ne varuje svojih pravic in pravnih koristi, temveč procesne in pravne koristi drugih oseb. Zato tako vprašanje ni pomembno pravno vprašanje po vsebini te zadeve.
  • 184.
    Sklep X Ips 411/2012
    23.1.2013
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1014085
    ZUS-1 člen 83, 83/2. ZGO-1 člen 152. ZUP člen 251, 251/4.
    ukrep gradbenega inšpektorja – dovoljenost revizije – trditveno in dokazno breme – vrednostni kriterij – pomembno pravno vprašanje – obseg določanja pritožbenega upravnega organa – ni po vsebini zadeve – zelo hude posledice
    Trditveno in dokazno breme za dovoljenost revizije je na strani revidenta.

    V inšpekcijski odločbi, s katero je naložena odstranitev nelegalne gradnje, obveznost ali pravica stranke ni izražena v denarni vrednosti, zato pogoj za dovoljenost revizije iz 1. točke drugega odstavka 83. člena ZUS-1 ni izkazan.

    Revizija po 2. točki drugega odstavka 83. člena ZUS-1 ni dovoljena zaradi pravnih vprašanj, ki se ne nanašajo na vsebino zadeve.

    Zato, da bi bil izpolnjen pogoj za dovoljenost revizije po 3. točki drugega odstavka 83. člena ZUS-1, mora revident navesti, kakšne konkretne posledice ima zanj izpodbijana odločitev, konkretne razloge, zaradi katerih naj bi bile te posledice zanj zelo hude, in vse to tudi izkazati.
  • 185.
    Sklep X Ips 452/2012
    17.1.2013
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1014073
    ZUS-1 člen 83, 83/2-2. ZVKSES člen 1, 1/1, 4, 4/1, 5, 5/1-3, 98, 98/1.
    dovoljenost revizije – stanovanjski inšpektor – pomembno pravno vprašanje – jasno zakonsko besedilo
    Trditveno in dokazno breme za dovoljenost revizije nosi revident.

    Po presoji Vrhovnega sodišča je iz določb prvega odstavka 1. člena, prvega odstavka 4. člena in prvega odstavka 98. člena ZVKSES jasno in nedvoumno razvidno, da za presojo, ali je treba pri prodaji posamezne nepremičnine uporabiti določbe ZVKSES, ni odločilno leto izgradnje nepremičnine in tudi ne trenutek uvedbe razpisa za prodajo nepremičnine, ampak je glede na prehodno določbo prvega odstavka 98. člena ZVKSES bistvena okoliščina, da je prodajna pogodba sklenjena po uveljavitvi zakona, to je dne 1. 8. 2004. Zato revidentovi vprašanji, ki se nanašata na razlago določb ZVKSES, nista pomembni pravni vprašanji v smislu 2. točke drugega odstavka 83. člena ZUS-1.
  • 186.
    Sklep X Ips 311/2012
    16.1.2013
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1014081
    ZUS- 1 člen 83, 83/2.
    dovoljenost revizije – ukrep gradbenega inšpektorja – trditveno in dokazno breme – vrednostni kriterij – pravica ali obveznost stranke ni izražena v denarni vrednosti - pomembno pravno vprašanje
    Trditveno in dokazno breme za dovoljenost revizije je na strani revidenta.

    V inšpekcijski odločbi, s katero je naložena odstranitev nelegalne gradnje, obveznost ali pravica stranke ni izražena v denarni vrednosti, zato pogoj za dovoljenost revizije iz 1. točke drugega odstavka 83. člena ZUS-1 ni izkazan.

    Ker revident pomembnega pravnega vprašanja ni konkretiziral in ni navedel sodnih odločb, od katerih naj bi odločitev odstopala, ni izkazal izpolnjenosti pogoja za dovoljenost revizije po 2. točki drugega odstavka 83. člena ZUS-1.

    Zato, da bi bil izpolnjen pogoj za dovoljenost revizije po 3. točki drugega odstavka 83. člena ZUS-1, mora revident navesti, kakšne konkretne posledice ima zanj izpodbijana odločitev, konkretne razloge, zaradi katerih naj bi bile te posledice zanj zelo hude, in vse to tudi izkazati. Odstranitev nelegalne gradnje, ki je zakonsko določena posledica nedopustnega ravnanja zavezanca, sama zase po ustaljeni upravnosodni praksi Vrhovnega sodišča ne predstavlja zelo hudih posledic
  • 187.
    Sklep X Ips 482/2012
    9.1.2013
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1014091
    ZUS-1 člen 83, 83/2, 83/2-2.
    dovoljenost revizije - ukrep stanovanjskega inšpektorja – pomembno pravno vprašanje - trditveno in dokazno breme - etažna lastnina
    Trditveno in dokazno breme glede izpolnjevanja pogojev za dovoljenost revizije je na revidentu.

    Ker se izpodbijani inšpekcijski ukrep nanaša na opravo dejanj v revidentovem stanovanju, obe vprašanji, ki ju izpostavlja revident, pa opozarjata na morebitno opravo dejanj v stanovanju drugega etažnega lastnika in zato nista pomembni za odločitev v tej zadevi, ni dovoljena revizija po določbi 2. točke drugega odstavka 83. člena ZUS-1.
  • 188.
    Sklep I Up 551/2012
    19.12.2012
    INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO - GRADBENIŠTVO - UPRAVNI SPOR
    VS1014356
    ZUS-1 člen 32, 32/2.
    ukrep gradbenega inšpektorja – začasna odredba - odstranitev stanovanjskega objekta - rušitev objekta v katerem tožnik živi - težko popravljiva škoda - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje
    Obstaja verjetnost, da je izkazana težko popravljiva škoda, če bi se rušil objekt, v katerem živi tožnik z družino.
  • 189.
    Sklep X Ips 456/2012
    12.12.2012
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1014061
    ZUS-1 člen 83, 83/2-1.
    dovoljenost revizije – pravica oziroma obveznost stranke izražena v vrednosti – odvzem psov – ukrep veterinarskega inšpektorja – vrednost odvzetih psov na trgu
    Po presoji Vrhovnega sodišča v obravnavani zadevi ne gre za spor, v katerem je pravica oziroma obveznost stranke izražena v denarni vrednosti, saj gre za spor o zakonitosti izrečenih ukrepov (odvzem psov in prepoved opravljanja dejavnosti), kar pa ni pravica, izražena v denarni vrednosti.
  • 190.
    Sklep X Ips 423/2012
    29.11.2012
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1014028
    ZUS-1 člen 83, 83/2-1, 83/2-2, 83/2-3. ZCes-1 člen 54, 54/1-6, 97, 114. Odlok o občinskih cestah Občine Šenčur člen 30, 43.
    dovoljenost revizije – trditveno in dokazno breme – pomembno pravno vprašanje – ni opredeljeno in ni konkretizirano – odstop od sodne prakse
    Trditveno in dokazno breme za dovoljenost revizije je na revidentu.

    Po presoji Vrhovnega sodišča revident z navedbami, da gre za pomembno pravno vprašanje „izrekanja inšpekcijskega ukrepa, za kar ni pravnega temelja v materialnem predpisu“, ni zadostil standardu natančnosti in konkretiziranosti opredelitve pomembnega pravnega vprašanja po 2. točki drugega odstavka 83. člena ZUS-1.

    Revident ni izkazal uveljavljanega odstopa od sodne prakse Vrhovnega sodišča, saj je v zadevah, na katere se sklicuje, Vrhovno sodišče zavzelo stališče, da mora imeti ukrep inšpektorja podlago v materialnem zakonu, prav to pa izhaja tudi iz izpodbijane sodbe sodišča prve stopnje.
  • 191.
    Sklep X Ips 317/2012
    15.11.2012
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1013997
    ZUS-1 člen 83, 83/2-3. ZGO-1 člen 152.
    nelegalna gradnja vikenda – ukrep gradbenega inšpektorja - dovoljenost revizije – zelo hude posledice – trditveno in dokazno breme
    Trditveno in dokazno breme za dovoljenost revizije je na strani revidenta.

    Odstranitev nelegalne gradnje, ki je zakonsko določena posledica nedopustnega ravnanja zavezanca, sama zase ne predstavlja zelo hudih posledic, zato morajo biti podane in izkazane posebej kvalificirane okoliščine, da bi odstranitev nelegalne gradnje predstavljala zelo hudo posledico. Revident takih posebej kvalificiranih okoliščin ni izkazal, zato pogoj za dovoljenost revizije po 3. točki drugega odstavka 83. člena ZUS-1 ni izkazan.
  • 192.
    Sklep X Ips 400/2012
    8.11.2012
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1013998
    ZUS-1 člen 83, 83/2, 83/2-3.
    dovoljenost revizije – inšpekcijski ukrep – ukrep tržnega inšpektorja – zelo hude posledice – trditveno in dokazno breme - ustrezni dokazi
    Trditveno in dokazno breme o izpolnjevanju pogojev za dovoljenost revizije je na revidentu.

    Če revident ne izkaže, da mu bodo zelo hude posledice, ki jih zatrjuje, res nastale, pogoj za dovoljenost revizije po 3. točki drugega odstavka 83. člena ZUS-1 ni izkazan.
  • 193.
    Sklep X Ips 125/2012
    25.10.2012
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1013952
    ZUS-1 člen 83, 83/2-2, 83/2-3.
    inšpekcijski ukrep – dovoljenost revizije – trditveno in dokazno breme – pomembno pravno vprašanje – odstop od sodne prakse - zelo hude posledice
    Trditveno in dokazno breme o izpolnjevanju pogojev za dovoljenost revizije sta na revidentu.

    Revident, ki uveljavlja dovoljenost revizije zaradi pomembnega pravnega vprašanja, mora to vprašanje natančno in konkretno opredeliti in navesti okoliščine, ki utemeljujejo njegovo pomembnost po vsebini zadeve. Enako mora ravnati, če uveljavlja odstop od sodne prakse, pri čemer mora opraviti tudi primerjavo pravnega in dejanskega stanja iz izpodbijane odločbe sodišča prve stopnje s sodnimi odločbami, s katerimi odstop utemeljuje.

    Zelo hude posledice, ki so nedoločen pravni pojem, je treba izkazati v vsakem primeru posebej. Upoštevaje pravilo o trditvenem in dokaznem bremenu in ustaljeno upravnosodno prakso mora revident natančno navesti, kakšne konkretne posledice ima zanj izpodbijana odločitev, in konkretne razloge, zaradi katerih naj bi bile te posledice zanj zelo hude, ter vse to tudi izkazati. Ker revidenta le pavšalno navajata, da ima izpodbijana odločitev zanj zelo hude posledice, nista izkazala dovoljenosti revizije zaradi zelo hudih posledic izpodbijane odločitve.
  • 194.
    Sodba X Ips 240/2012
    11.10.2012
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO – STEČAJNO PRAVO
    VS1013980
    ZUS-1 člen 83, 83/2-2. ZGO-1 člen 152. ZFPPIPP člen 131, 131/1.
    dovoljena revizija – nelegalna gradnja – sklep o dovolitvi izvršbe – stečajni postopek nad zavezancem – pomembno pravno vprašanje – osebni stečaj – namen inšpekcijskega ukrepa – vpliv stečaja na inšpekcijski postopek – ničnost inšpekcijske odločbe - protipravno ravnanje
    Tudi po začetku stečajnega postopka nad inšpekcijskim zavezancem je dovoljeno izdati sklep o dovolitvi izvršbe na podlagi 152. člena ZGO-1 izrečenega inšpekcijskega ukrepa odstranitve nelegalne gradnje. Namen tega sklepa o dovolitvi izvršbe namreč ni prejeti poplačilo iz stečajne mase, ampak na zemljišču nezakonitega posega vzpostaviti zakonito stanje.
  • 195.
    Sklep I Up 464/2012
    4.10.2012
    UPRAVNI SPOR - INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1013925
    ZUS-1 člen 32, 32/2. SPZ člen 127.
    ukrep gradbenega inšpektorja – odstranitev objekta – začasna odredba – težko popravljiva škoda ni izkazana – etažna lastnina
    Vsak odstranitveni gradbeni inšpekcijski ukrep je že po svoji vsebini poseg v lastninsko pravico. Pri tem za presojo vprašanja, ali gre za težko popravljivo škodo, po mnenju Vrhovnega sodišča ni bistveno, da je na spornem objektu že vzpostavljena etažna lastnina. Iz 127. člena Stvarnopravnega zakonika (SPZ) namreč izrecno izhaja, da etažna lastnina na posameznem delu stavbe, ki je uničen, preneha le, če ga ni mogoče obnoviti. Zato je pravno zmotno pritožbeno izvajanje, da gre pri (etažnem) delu stavbe za species in da ima njegova odstranitev (avtomatično in v vsakem primeru) za posledico prenehanje etažne lastnine.
  • 196.
    Sklep I Up 73/2012, enako tudi I Up 404/2012, I Up 528/2012, I Up 533/2012
    3.10.2012
    INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO - UPRAVNI SPOR - UPRAVNI POSTOPEK
    VS1013783
    ZUS-1 člen 36, 36/1-6. ZUP člen 99. ZGO-1 člen 152.
    z odločbo določen rok za izpolnitev obveznosti - zavrženje vloge za podaljšanje roka v upravnem postopku - akt, ki očitno ne posega v tožnikovo pravico - materialni in ne procesni rok
    Sklep o zavrženju vloge za podaljšanje roka za izpolnitev obveznosti iz inšpekcijske odločbe, je sicer eden izmed sklepov po drugem odstavku 5. člena ZUS-1. Vendar tak sklep, glede na to, da se nanaša na tožnikov predlog za podaljšanje roka, ki ni procesni rok, ampak materialni rok, očitno ne posega v tožnikovo pravico ali v njegovo neposredno, na zakon oprto korist. Sodišče prve stopnje bi zato moralo tožbo zavreči na podlagi 6. točke prvega odstavka 36. člena ZUS-1 in ne na podlagi 4. točke prvega odstavka 36. člena ZUS-1.
  • 197.
    Sklep X Ips 371/2011
    27.9.2012
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO – OKOLJSKO PRAVO
    VS1013909
    ZUS-1 člen 83, 83/2-2, 83/2-3. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih (2006) člen 5, 5/3.
    ukrep inšpekcije za okolje – odlaganje obdelanih odpadkov na odlagališču – dovoljenost revizije – pomembno pravno vprašanje – zelo hude posledice
    Z vprašanjem, ki ni izpostavljeno na zahtevani način, in z vprašanjem, ki ni pravno, temveč dejansko vprašanje, revident ni izkazal izpolnjevanja pogoja za dovoljenost revizije po 2. točki drugega odstavka 83. člena ZUS-1.
  • 198.
    Sklep X Ips 364/2012
    26.9.2012
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1013929
    ZUS-1 člen 83, 83/2. ZGO-1 člen 152.
    ukrep gradbenega inšpektorja - dovoljenost revizije – obveznost ni izražena v denarni vrednostni - pomembno pravno vprašanje ni postavljeno – zelo hude posledice niso izkazane
    Trditveno in dokazno breme za dovoljenost revizije je na strani revidenta.

    Spor o zakonitosti inšpekcijske odločbe, ki nalaga odstranitev nelegalne gradnje, ni spor, v katerem bi bila obveznost stranke izražena v denarni vrednosti v smislu 1. točke drugega odstavka 83. člena ZUS-1.

    Ker revidentka pomembnega pravnega vprašanja ni definirala in izpostavila, uveljavljanega pogoja za dovolitev revizije po 2. točki drugega odstavka 83. člena ZUS-1 ni izkazala.

    Da bi bil izpolnjen pogoj za dovoljenost revizije iz 3. točke drugega odstavka 83. člena ZUS-1, bi morala revidentka, upoštevaje pravilo o trditvenem in dokaznem bremenu, natančno navesti, kakšne konkretne posledice ima zanjo izpodbijana odločitev, in konkretne razloge, zaradi katerih bi bile posledice zanjo zelo hude, ter vse to tudi izkazati.
  • 199.
    Sklep X Ips 75/2012
    5.9.2012
    UPRAVNI SPOR – INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
    VS1013913
    ZUS-1 člen 83, 83/2-2. ZUP člen 260, 260-9.
    dovoljenost revizije – ustavitev inšpekcijskega postopka - stranski udeleženec – obnova postopka – pomembno pravno vprašanje ni konkretizirano – ni izkazan odstop od sodne prakse
    Trditveno in dokazno breme za dovoljenost revizije je na strani revidenta.

    Revidentka ni konkretizirala pravnega vprašanja, glede katerega zatrjuje odstop od sodne prakse in tudi ni konkretizirala in pojasnila, v čem naj bi glede pravnega vprašanja, ki je pomembno po vsebini obravnavane zadeve, izpodbijana sodba odstopala od odločitev Vrhovnega sodišča, katerih opravilne številke v reviziji sicer navaja, zato uveljavljenega pogoja za dovoljenost revizije iz drugega odstavka 83. člena ZUS-1 ni izkazala.
  • 200.
    Sklep I Up 52/2012
    4.7.2012
    INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO - UPRAVNI SPOR
    VS1013806
    ZUS-1 člen 6, 6/1, 36, 36/1-7, 78, 78/1. ZUP člen 240, 240/2, 246/1.
    zavrženje tožbe - prepozna pritožba v upravnem postopku - procesna predpostavka za tožbo - drugostopenjski upravni organ vsebinsko odločal o pritožbi
    Sodišče tožbo zavrže, če v primeru dvostopenjskega upravnega postopka ugotovi, da je bila zoper upravni akt, ki se izpodbija s tožbo, pritožba vložena prepozno (7. točka prve odstavka 36. člena ZUS-1 v zvezi s prvim odstavkom 6. člena ZUS-1). Sodišče na razloge iz prvega odstavka 36. člena ZUS-1 paziti že po uradni dolžnosti, in sicer ves čas postopka, torej tudi v pritožbenem postopku.
  • <<
  • <
  • 10
  • od 50
  • >
  • >>