ZSReg člen 20, 20/1, 20, 20/1. ZS člen 101, 101. ZIZ člen 273, 273.
začasna odredba
Pritožba pa ni utemeljena glede zavrženja predloga o zaznambi prepovedi iz predlagane začasne odredbe v sodnem registru Okrožnega sodišča v Kranju. Postopek vpisa v sodni register je posebna oblika nepravdnega postopka, ki ga vodi okrožno sodišče, pristojno za vodenje sodnega registra (glej III. 101. člena Zakona o sodiščih). V določbah o postopku vpisa v sodni register po zakonu o sodnem registru (Ur.l. RS št. 13/94) je registrsko sodišče tisto, ki je pristojno za vse vrste vpisov v sodnem registru, kot javni knjigi (glej 1. odst. 20. čl. ZSreg. Zaradi navedenega ima prav prvostopno sodišče, da, kot redno sodišče v predmetnem izvršilnem postopku ne more nalagati stvarno pristojnemu registrskemu sodišču predlagani vpis zaznambe v sodni register. Predlog tudi nima podlage v določbah ZIZ o vrsti odredb za zavarovanje nedenarnih terjatev (glej 273. čl. ZIZ).
Odredba s pozivom predlagatelju, naj predloži manjkajoče listine, je bila pravilno vročena z nabitjem na sodno desko, potem ko se je (dvakrat) vrnila z oznako, da zakonita zastopnica (njen naslov je enak naslovu sedeža družbe) pošiljke ni dvignila.
ZSReg člen 11, 11/2, 11, 11/2. ZFPPod člen 28, 37, 37/1, 28, 37, 37/1.
družba z omejeno odgovornostjo
Smrt enega od družbenikov, ki je bil tudi direktor družbe z omejeno odgovornostjo, in okoliščina, da je družba po podatkih bilance stanje dokapitalizirana, ni ovira za njen izbris iz sodnega registra, ob dejstvu, da družba do uveljavitve ZFPPod ni bila usklajena z določbami 1. in 2. odst. 580. člena ZGD. V postopku izbrisa iz sodnega registra se ne uporablja določba 2. odst. 11. člena ZSReg, zato o izbrisu subjekta vpisa iz sodnega registra na prvi stopnji ne odloča sodni referent, ampak sodnik.
Ker mora po 4. točki 2. odstavka 27. člena v primeru novih ustanovitvenih vlaganj podati izjavo vlagatelj, da že vpisani subjekti vpisa, katerih ustanovitelj, družbenik ali član je nimajo neporavnanih dospelih obveznosti, bi takšno izjavo nedvomno moral predložiti predlagatelj tega postopka že v času vložitve predloga za vpis subjekta v sodni register dne 1.6.1998. Če bi mu davčni organ to izjavo potrdil v skladu s 3. odstavkom 27. člena ZSReg bi bili podani vsi predpisani pogoji po ZSReg in Uredbi za vpis družb in drugih pravnih oseb v sodni register (dalje Uredba) za ugoditev predlogu za vpis.
Vpis zavoda v sodni register je konstitutiven, torej se šteje, da je zavod s tem dnem ustanovljen. Ob ustanovitvi pa morajo biti že zagotovljena sredstva tudi po določbi 1. odst. 7. člena Zakona o zavodih.
ZSReg člen 4, 4. Uredba o vpisu družb in drugih pravnih oseb v sodni register člen 32, 32.
odsvojitev poslovnega deleža - vpis sprememb v sodni register
Odsvojitev poslovnega deleža (od odsvojitelja na pridobitelja) v sodnem registru nima za posledico le izbrisa odsvojitelja, ampak tudi vpis pridobitelja, torej spremembo družbenika.
Samo dejstvo, da ima gospodarska družba premoženje, ki bo ostalo neizterjano na pravilnost sklepa o izbrisu gospodarskega subjekta iz sodnega registra po uradni dolžnosti tudi vpliva, saj le-ta, temelji na posebnem izbrisnem razlogu iz 1. odst. 37. člena ZFPPod.
ZSReg člen 4. Uredba o vpisu družb in drugih pravnih oseb v sodni register člen 26, 36. ZGJS člen 27, 27/2, 27/4. ZGD člen 246, 246/4, 251, 449, 449/6, 456.
vpis v sodni register - imenovanje direktorja - javno podjetje
Registrski predpisi ne predvidevajo vpisa imenovanja direktorja (javnega podjetja) prek sodišča oz. vpisa postopka njegovega imenovanja, pač pa vpis direktorja, očitno tudi takšnega, imenovanega prek sodišča, medtem ko ZGD (pri delniški družbi) predvideva imenovanje direktorja prek sodišča, vendar ne v registrskem postopku.
neuskladitev obstoječe družbe z določbami ZGD v zakonskem roku
Postopek izbrisa te družbe iz sodnega registra brez likvidacije je bil voden na podlagi dodatnega izbrisnega razloga določenega v 1. odstavku 37. člena ZFPPod, saj se ta družba do uveljavitve ZFPPod ni uskladila s 1. in 2. odstavkom 580. člena ZGD. Po 2. odstavku 37. člena ZFPPod pa se za izbris teh pravnih oseb le smiselno uporabljajo določbe tretjega poglavja tega zakona. Med izbrisnimi razlogi v 2. točki 1. odstavka 25. člena ZFPPod (3.2. poglavje - izbrisni razlog in posledice izbrisa) je naveden kot izbrisni razlog tudi če gospodarska družba nima premoženja. Vendar pa je bil postopek v konkretni registrski zadevi izpeljan na podlagi izbrisnega razloga iz 1. odstavka 37. člena ZFPPod in ne na podlagi izbrisnega razloga iz 2. točke 1. odstavka 25. člena ZFPPod. Zato sodišče druge stopnje ni moglo upoštevati pritožbene trditve, da je pritožniku znano, da subjekt vpisa razpolaga z določenim premoženjem in sicer z 46 obveznicami RS 02 z nominalno vrednostjo 1.000,00 DEM v tolarski protivrednosti vsaka. Če bi sodišče druge stopnje upoštevalo to dejstvo navedeno v pritožbi bi vzelo družbi kateri je bil vročen sklep o začetku postopka izbrisa zaradi izbrisnega razloga po 1. odstavku 37. člena ZFPPod možnost vložiti ugovor v zvezi z morebitnim izbrisnim razlogom po 2. točki 1. odstavka 25. člena ZFPPod. 36. člen ZFPPod na katerega tudi opozarja pritožnik pa velja v tistih primerih, če se kasneje, torej potem, ko je družba zaradi izbrisa iz sodnega registra prenehala, najde premoženje, ki je pripadalo družbi.
Prepoved vpisa v sodni register dejavnosti d.o.o.: K/74.110 Pravno svetovanje (razen storitev, ki jih po zakonu lahko opravljajo le odvetniki) ne izhaja iz Zakona o gospodarskih družbah, iz Zakona o odvetništvu in niti iz Uredbe o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti.
Registrsko sodišče je dolžno presojati skladnost sklepa skupščine d.o.o., na katerem temelji predlagani vpis, z veljavno družbeno pogodbo; če pri tem ugotovi, da temelji sklep na določilih družbene pogodbe, ki so bila v pravdnem postopku pravnomočno ugotovljena za nična, zavrne predlagani vpis.
URS člen 156. ZFPPod člen 37, 39. ZPP člen 205, 205-6, 365, 365-3. ZNP člen 37. ZSReg člen 8, 8/1, 39, 39-1.
izbris iz sodnega registra - izbris družbe iz sodnega registra brez likvidacije - postopek za oceno ustavnosti - ZFPPod - prekinitev postopka
Družbenik je kot pritožnik zoper izpodbijani sklep k pritožbi priložil tudi pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti določil 37. in 39. čl. ZFPPod. Zaradi smiselne uporabe 6. tč. 205. čl. ZPP v zvezi s 156. čl. URS, je sodišče druge stopnje spremenilo odločitev registrskega sodišča o zavrnitvi predloga za prekinitev postopka. Ob tem je, ker ZSReg tega vprašanja, ki se nanaša na prekinitev postopka v zvezi z vložitvijo pobude pred Ustavnim sodiščem ne ureja, uporabilo smiselno določbe 3. tč. 365. čl. ZPP v zvezi s 37. čl. ZNP. Zato je sklep o zavrnitvi predloga za prekinitev postopka spremenilo. V tej posledici pa je moralo razveljaviti tudi izpodbijani sklep v 1. odstavku izreka, ki zaradi prekinitve postopka ni več smiselen (3. tč. 39. čl. ZSReg). Če bo pobuda sprejeta v obravnavo kot je že bila za oceno ustavnosti (4. odst. 27. člena in 37. čl. ZFPPod, Ur. l. RS, štev. 71/99) in nato v odločanje v smislu 26. in naslednjih členov ZUSt, se bo postopek pred registrskim sodiščem nadaljeval po odločitvi Ustavnega sodišča.
Negativni publicitetni učinek pomeni, da v primeru, če določen podatek, ki je pomemben za pravni promet ni vpisan v sodni register, tretji za ta podatek ni dolžan vedeti. Subjekt vpisa bo takšen (nevpisani) podatek lahko uveljavljal nasproti tretjemu samo, če mu bo dokazal, da je tretji za ta podatek vedel. Velja torej domneva (ki pa ni neizpodbitna), da tretji za nevpisani podatek ne ve.
ZFPPod člen 30, 31, 31/2-2,32, 34, 34/3. ZSReg člen 37. ZGD člen 580, 580/1, 580/2.
izbris družbe iz sodnega registra - uskladitev z ZGD
Pritožbeno sodišče preizkusi sklep o izbrisu družbe iz sodnega registra zaradi neuskladitve po ZGD (in o zavrnitvi ugovora subjekta vpisa zoper sklep o začetku postopka izbrisa) po stanju ob izdaji izpodbijanega sklepa, zaradi česar ni mogoče upoštevati šele pritožbi priložene popolne priglasitve za vpis uskladitve v sodni register.
Za skrajšano firmo ni nujno, da vsebuje vse dodatne sestavine (fantazijski dodatek) iz 13. člena ZGD. Zadošča, da od navedenih sestavin vsebuje vsaj tisto, po kateri se firma družbe razlikuje od firm drugih družb.
ZGD člen 394. ZPPSL člen 99, 99. ZFPPod člen 27, 27/4, 37, 37/2, 27, 27/4, 37, 37/2.
začetek in zaključek stečajnega postopka - izbris iz sodnega registra
Sodišče prve stopnje je pravilno ugotovilo, da na podlagi 2. odst. 37. čl. v zvezi s 1. odst. 2. čl. ZFPPod teče postopek izbrisa predlagatelja iz sodnega registra brez likvidacije. V konkretnem primeru, ko je predlagatelj - dolžnik predlagal začetek stečajnega postopka in takojšen zaključek v smislu 1. odst. 99. čl. ZPPSL, pa končni izid postopka izbrisa iz sodnega regista po ZFPPod ne bo v ničemer drugačen od izida postopka izbrisa na podlagi sklepa stečajnega sodišča o začetku in takojšnjem zaključku stečajnega postopka po ZPPSL. Zato je treba uporabljati ZFPPod kot specialnejši in kasnejši zakon. Verjetno bi bila drugačna situacija takrat, kadar bi predlagatelj vložil predlog za začetek stečajnega postopka in predlagal, da se izpelje redni stečajni postopek.
ZGJS člen 73, 73/5, 73/6, 73, 73/5, 73/6. ZSReg člen 33, 33/1, 33/2, 33, 33/1, 33/2. ZZLPPO člen 2, 8, 2, 8. ZFPPod člen 37, 37/1, 37/2, 37, 37/1, 37/2.
družbeni kapital - kapitalska družba
Prehod družbenega kapitala v last in upravljanje Slovenske razvojne družbe je odvisen od predhodne ocenitve vrednosti deleža družbenega kapitala v premoženju družbenega podjetja.
izbris iz sodnega registra - ugovor - rok za ugovor - prepozen ugovor
Če je bil ugovor proti sklepu o začetku postopka izbrisa gospodarske družbe iz sodnega registra zavržen kot prepozen, registrskemu sodišču ni treba navajati vsebinskih razlogov za izbris, saj je le-ta zakonska posledica prepoznega ugovora.
V določbi 4. odst. 34. člena je ZFPPod uredil procesno legitimacijo za vložitev pritožbe zoper sklep o izbrisu gospodarske družbe, pri čemer je le-to omejil zgolj na gospodarsko družbo, družbenike oz. delničarje in upnike gospodarske družbe.
Za postopek o izbrisu gospodarske družbe iz sodnega registra brez likvidacije po določbah ZFPPod (28. člen) se uporabljajo določbe ZSR, zato se vročitev pri že vpisani gospodarski družbi mora opraviti na naslovu sedeža družbe (25. člen ZSReg). Kadar vročitve na naveden način ni mogoče opraviti, ker je oseba, ki bi bilo potrebno vročitev opraviti na naslovu, neznana ali kljub obvestilu pooblaščenega delavca poštne pošiljke ne dvigne, se vročitev opravi z nabitjem na sodno desko.