Davčni organ v postopku davčne izvršbe po prejemu pritožbe zoper sklep o izvršbi uradoma presodi, ali bi bilo po njegovi oceni glede na možnost uspeha s pritožbo, smiselno odložiti oziroma zadržati že začeto davčno izvršbo. Če oceni, da je treba izvršbo odložiti oziroma zadržati, o tem odloči s sklepom, v nasprotnem primeru pa mu posebnega sklepa o tem, da izvršba ne bo odložena oziroma zadržana, ni treba izdati.
Zakon nastopa fikcije vročitve in s tem pričetka teka pritožbenega roka v ničemer ne veže na to, ali in kdaj je vročevalec v hišnem predalčniku pustil pošiljko.
dovoljenje za nabavo rožja - razlog za izdajo orožne listine - ogrožanje osebne varnosti
Upravna organa sta pravilno zaključila, da v obravnavanem primeru pogoji za izdajo dovoljenja za nabavo orožja za potrebe osebne varnosti niso podani. Pritrditi je zaključku, da se takšno dovoljenje izda le osebi, katere osebna varnost je dejansko ogrožena do te mere, da oseba nima druge možnosti varovanja in je uporaba orožja edino in najbolj učinkovito sredstvo za odvrnitev napada.
dohodnina - odmera dohodnine - olajšava za vzdrževane družinske člane
Ker se starša otrok nista sporazumela, kdo od njiju bo uveljavljal posebno olajšavo za otroka (priznanje olajšave sta uveljavljala oba), je FURS ravnal pravilno, ko je tožnici na podlagi enajstega odstavka 114. člena ZDoh-2 priznal za vsakega otroka zgolj sorazmerni del olajšave - to je polovico zneska posebne olajšave iz prvega odstavka 114. člena ZDoh-2. Drugo polovico olajšave pa je organ priznal očetu otrok.
enotno dovoljenje za prebivanje in delo tujca - soglasje k izdaji enotnega dovoljenja - neporavnane davčne obveznosti
Ključno za izdajo soglasja je, da delodajalec na dan vložitve vloge nima neporavnanih davčnih obveznosti, drugačne ugotovitve Zavoda za zaposlovanje pa tožeča stranka ni ovrgla z nasprotno trditvijo.
brezplačna pravna pomoč - odmera nagrade in stroškov odvetniku - predložitev napotnice - rok za predložitev napotnice
Tožena stranka je napačno štela, da je bilo zadnje dejanje v postopku narok dne 14. 7. 2015, saj se je postopek na prvi stopnji zaključil šele z izdajo sklepa o ustavitvi izvršilnega postopka.
promet s kmetijskimi zemljišči - odobritev pravnega posla - prepoved odtujitve in obremenitve zemljišča
Vprašanje lastništva nepremičnine in s tem pravice razpolaganja je odvisno od trenutka sklenitve pogodbe. V tem trenutku pa je bil v skladu s podatki zemljiške knjige prodajalec lastnik spornih nepremičnin. Prav tako tedaj v zemljiški knjigi ni bila vpisana nobena omejitev razpolaganja s spornim zemljiščem. Glede na navedeno so se lahko ponudnik in sprejemnika ponudbe utemeljeno zanesli na podatke, vpisane glede lastništva v zemljiški knjigi.
ZVO-1 člen 20. ZUP člen 67, 67/1, 67/3. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 53, 53/2, 53/2-8.
ravnanje z odpadki - okoljevarstveno dovoljenje za odlagališče odpadkov - finančno jamstvo - nepopolna vloga - poziv k dopolnitvi vloge - zavrženje vloge
Tako Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih, veljavna v času vložitve vloge, kot uredba, veljavna v času izdaje spornega sklepa, sta določali, da mora upravljalec odlagališča po končanih zapiralnih delih toženki predložiti finančno jamstvo.
ZJN-2 člen 45. Disciplinski pravilnik Inženirske zbornice Slovenije člen 106.
disciplinski postopek - tehnični vodja projekta - izrek opomina - javno naročilo - datum izvedbe projektne dokumentacije
Določba 2. člena Kodeksa poklicne etike članov IZS zavezuje tudi tožnico, da bi morala pri navedbah, četudi je šlo za ponudnika, ki je gospodarska družba, upoštevati določbo 45. člena ZJN-2, ki določa, da gospodarski subjekti lahko med drugim izkažejo izpolnjevanje tehnične sposobnosti glede na naravo, količino ali pomembnost in uporabo gradnje, storitve ali blaga na enega ali več naslednjih načinom in med drugimi tudi najpomembnejših dobav blaga ali opravljenih storitev v zadnjih treh letih, skupaj z zneski, datumi in navedbo javnih in zasebnih naročnikov. To pomeni, da je datum sestavni del dejanskega stanja te zakonske določbe, ki je tožnico zavezoval k ravnanju, kot ga določa Kodeks poklicne etike članov IZS.
Pravilnik o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive člen 20. ZUP člen 214.
strokovni sodelavec na področju socialnega varstva - napredovanje v višji naziv - obrazložitev odločbe
V danem primeru sodišče ne more preizkusiti pravilnosti in zakonitosti izpodbijane odločbe. Da bi bila namreč možna naknadna sodna presoja pravne pravilnosti odločbe upravnega organa, mora biti odločba ustrezno obrazložena. Le na ta način je možno spoštovati tudi ustavno načelo pravne države iz 2. člena Ustave, načelo enakega varstva pravic iz 22. člena Ustave in pravice do pravnega sredstva iz 25. člena Ustave. Zgolj obrazložena odločba namreč omogoča prizadeti osebi učinkovito presojo pravilnosti in zakonitosti odločitev upravnega organa. Ker odločitev tožene stranke tega ne zagotavlja, je nezakonita.
izbris iz registra stalnega prebivalstva - odškodnina zaradi izbrisa - upravičenec do odškodnine
Pogoji iz prve, druge in tretje alineje 2. odstavka 2. člena ZPŠOIRSP so postavljeni kumulativno in ker tožnik pogoja iz 1. alineje 2. odstavka 2. člena zakona ne izpolnjuje, je odločitev tožene stranke pravilna in zakonita. Tožnik v pritožbi in tožbi tudi ne oporeka ugotovljenim dejstvom, da ni pridobil dovoljenja za stalno prebivanje in da ni bil sprejet v državljanstvo. To pomeni, da med strankama niti ni sporno, da tožnik ne izpolnjuje pogoja, da bi bil upravičen do odškodnine po 1. odstavku 2. člena ZPŠOIRSP.
rudarska pravica - podaljšanje rudarske pravice - pogoji za podaljšanje rudarske pravice - saniranje kamnoloma
Ker po presoji sodišča niso izpolnjeni pogoji, ki jih določa 50. člen ZRud-1 za podaljšanje že podeljene rudarske pravice, je sodišče tožbo kot neutemeljeno zavrnilo na podlagi prvega odstavka 63. člena ZUS-1.
inšpekcijski postopek - ukrep kmetijskega inšpektorja - nenamenska raba kmetijskih zemljišč - kakovost kmetijskih zemljišč
Glede na to, da iz podatkov upravnega spisa izhaja, da so bili sporni deli parcel v času izreka inšpekcijskega ukrepa opredeljeni kot kmetijsko zemljišče, tožnika pa drugačne opredelitve v tožbi nista izkazala, nasutje zemljišč z mivko in gramozom predstavlja nekmetijsko rabo, zato je izrečen inšpekcijski ukrep pravilen in zakonit.
tujec - enotno dovoljenje za prebivanje in delo - podaljšanje dovoljenja - izdaja soglasja za zastopnika - plačilo davkov
V konkretnem primeru niso kumulativno izpolnjeni vsi zakonski pogoji za izdajo zaprošenega enotnega dovoljenja za prebivanje in delo tožnika kot zastopnika (generalnega direktorja) gospodarske družbe. To pa je navezna okoliščina, ki daje zadostno podlago za zaključek, da tožniku ni mogoče izdati zaprošenega dovoljenja glede na to, da morajo biti vsi predpisani zakonski pogoji kumulativno izpolnjeni bodisi za izdajo, kakor tudi za vsako podaljšanje enotnega dovoljenja za prebivanje in delo tujca v Republiki Sloveniji, in sicer ves čas med trajanjem veljavnosti dovoljenja za prebivanje in delo tujca. Tožnik zato tudi ne more uspeti s tožbenimi navedbami, da je imel on sam poravnane vse zapadle davke in prispevke na dan izdaje izpodbijane odločbe, saj bi moral navedeni pogoj izpolnjevati tudi njegov delodajalec v času vložitve prošnje za izdajo enotnega dovoljenja za prebivanje in delo tožnika, ki pa ga tožnikov delodajalec ni izpolnjeval, kar med strankama ni sporno.
ZMZ-1 člen 27, 27/1, 27/1-5. ZUS-1 člen 64, 64/1, 64/4.
mednarodna zaščita - status begunca - politično prepričanje - prosilec iz Sirije - delna odprava odločbe
Pri ocenjevanju dejstva, ali ima prosilec utemeljen strah pred preganjanjem na podlagi političnega prepričanja, ni pomembno, ali prosilec dejansko ima politične lastnosti, ki so razlog za preganjanje, ampak je bistveno, ali takšne značilnosti prosilcu pripisuje subjekt preganjanja, saj tudi ni pomembno, ali prosilec ravna oziroma je ravnal v skladu z mnenjem, stališčem, ali prepričanjem o zadevi, povezanimi s potencialnimi subjekti preganjanja in z njihovo politiko ali metodami. Zato v obravnavani zadevi ne more biti bistveno – in v tem elementu se pokaže zmotna uporaba materialnega prava – da je tožnik povedal, da je imel nevtralno politično prepričanje in da ni bil ne na Asadovi strani in ne na strani podpornikov demonstracij proti vladnemu režimu.
Sodišče daje toženi stranki napotke v smislu 4. odstavka 64. člena ZUS-1, da mora v primeru nespremenjenih okoliščin takoj po prejemu te sodne odločbe tožnikom (lahko) z (delno začasno) odločbo priznati status subsidiarne zaščite za tri leta, šteto od izdaje izpodbijane odločbe, ki mora za enako obdobje veljati kot dovoljenje za začasno prebivanje v Republiki Sloveniji, o statusu begunca pa mora tožena stranka ponovno odločiti v zakonskem roku 30 dni po prejemu pravnomočne sodne odločbe v tem upravnem sporu.
matura - kandidat s posebnimi potrebami - prilagojen način opravljanja mature - vezanost organa na pravno mnenje sodišča
Odločitev tožene stranke ni pravilna in zakonita in tudi ni v skladu z napotki sodišča v pravnomočni sodbi št. I U 487/2015-4 z dne 22. 4. 2015, ker tožena stranka pri odločanju v ponovljenem postopku ni ravnala tako, kot to terjajo določila 4. in 5. odstavka 64. člena ZUS-1, in ni upoštevala mnenja in stališč sodišča glede vodenja postopka in uporabe materialnega prava, ko je v ponovljenem postopku po citirani sodbi izdala sedaj izpodbijano odločbo. Izpodbijana odločba namreč le v uvodu in zgolj posplošeno navaja, da je izdana ob upoštevanju ZUP ter temelji na določilih 27. člena ZMat in nekonkretiziranih določilih Pravilnika o opravljanju splošne mature in Pravil o opravljanju splošne mature v dveh delih v dveh zaporednih izpitnih rokih.
Tožnik sodi v kategorijo kandidatov s posebnimi potrebami. Kot dijak je podal pravočasno prošnjo za opravljanje splošne mature v dveh delih v dveh zaporednih rokih s priznavanjem za nazaj in v svojem pisnem mnenju je tudi Šolska maturitetna komisija za splošno maturo navedla, da ima tožnik težave pri prilagajanju na nepoznane situacije, zmotijo ga nove rutine in neustaljeni postopki, ter v dopolnitvi mnenja navedla še to, da tožnik ni zmožen opravljati več kot dveh ocenjevanj na teden. Glede na navedeno dejansko stanje, tožena stranka ni imela pravne podlage za ponovno zavrnitev tožnikove vloge, saj ji določila 2. odstavka 27. člena in 2. odstavka 4. člena ZMat ne dajejo opore za sprejeto zavrnilno odločitev.
ZV-1 člen 125, 125/1, 125/1-6, 127. Pravilnik o komercialnih ribnikih člen 2.
vodno dovoljenje - pogoji za izdajo dovoljenja - športni ribolov v komercialnem ribniku - poseg v obstoječo koncesijo
Prvostopenjski upravni organ je v ugotovitvenem postopku z več strokovnimi mnenji in odgovori ustreznih inštitucij ugotovil dejanski stan, ki ga določa 2. člen Pravilnika o komercialnih ribnikih, ki kot pogoj dodelitve vodne pravice določa, da se s tem ne posega v izvajanje že obstoječih podeljenih vodnih ali drugih pravic. Tožeča stranka ne prereka dejstva, da ima Ribiška družina C. pridobljeno koncesijo za upravljanje na celotnem ribiškem okolišu, v katerega spada tudi Slivniško jezero (Uredba o določitvi meja ribiških območij in ribiških okolišev v Republiki Sloveniji), zato so po presoji sodišča brezpredmetna vsa nadaljnja navajanja, ki se nanašajo na vnaprejšnje dogovarjanje med toženo stranko oziroma upravnim organom ter Zavodom za varstvo narave.
dovoljenje za stalno prebivanje - državljani držav naslednic nekdanje SFRJ - pogoji za izdajo dovoljenja - dejansko življenje v Republiki Sloveniji
Upoštevaje, da je bila tožnica ob odhodu iz Republike Slovenije še otrok, je pri ugotavljanju razloga za odhod in pogojev dejanskega življenja v Republiki Sloveniji od 23. 12. 1990 treba upoštevati razloge, zaradi katerih so starši otroka zapustili ozemlje Republike Slovenije.
Iz kopije potnega lista je razvidno, da so imeli starši tožnice veljavni poslovni - delovni vizum, ki je veljal za začasno prebivanje in neomejeno število potovanj od 12. 10. 1993 do 12. 10. 1994. Tožnica bi lahko v Republiki Sloveniji na podlagi zakonite podlage prebivala vse do 12. 10. 1994, do izteka veljavnosti dovoljenja za začasno prebivanje. Njen odhod iz Republike Slovenije torej ni v vzročni zvezi z nobenim izmed razlogov iz tretjega odstavka 1.č člena ZUSDDD.
odobritev pravnega posla - predkupni upravičenci - vrstni red predkupnih upravičencev - status kmeta - rešeno predhodno vprašanje
Tožnik je v skladu z določbo 24. člena ZKZ status kmeta imel, ker je ta bil dokazan s pravnomočno odločbo. Status kmeta sprejemnika ponudbe v postopku prodaje kmetijskega zemljišča po določbi 24. člena ZKZ je predhodno vprašanje, ki ga lahko organ obravnava sam, ali pa počaka, da je rešeno v posebnem postopku. Če je o predhodnem vprašanju že odločeno s pravnomočnim posamičnim aktom, je organ na ta posamični akt vezan.
izbris iz registra stalnega prebivalstva - odškodnina zaradi izbrisa - upravičenec do odškodnine
Tožnik v pritožbi in tožbi ne oporeka ugotovljenim dejstvom, da ni pridobil dovoljenja za stalno prebivanje in da ni bil sprejet v državljanstvo. To pomeni, da ne izpolnjuje pogoja, da bi bil upravičen do odškodnine po 1. odstavku 2. člena ZPŠOIRSP.