Uredba o načinu izračuna potrjene škode v kmetijstvu in načinu izračuna višine dodeljenih sredstev za odpravo posledic škode v kmetijstvu (2003) člen 5, 6. Pravilnik o vsebini in obliki vloge upravičencev za dodelitev sredstev za odpravo posledic škode v kmetijstvu (2003) člen 1.
dodelitev sredstev za odpravo posledic škode v kmetijstvu - zapis površine zemljišča - nejasen zahtevek
Vpisani podatek o površini zemljišča je nejasen, s tem pa je nejasno postavljen tudi zahtevek, ki ga stranka v svoji vlogi uveljavlja, kar terja odpravo izpodbijane odločbe.
ZUP člen 66. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2006 (2006) člen 8, 8/2. Uredba o neposrednih plačilih za pridelovalce določenih poljščin (2005) člen 5, 7.
neposredna plačila v kmetijstvu - površine v prahi - popolna vloga
Dejstvo, da je imel tožnik že ob vložitvi zahtevka namen površino zmulčiti, za odločitev ni pomembno. Uredba o poljščinah namreč uporabo površin v prahi, skladno z njenim namenom, zagotavlja s prepovedjo uporabe zemljišča za kmetijske namene, z izjemami, ki jih izrecno določa.
V zadevi ni sporno, da je tožnik za obvezno praho namenil 9,18 ha, da gre za zemljišče, posejano z lucerno in da tožnikovo kmetijsko gospodarstvo ni ekološko. Navedeno jasno izhaja iz tožnikovega zahtevka, podatki, ki jih je v zahtevku navedel, pa so skladni z dejanskim stanjem, ki ni sporno. Čim pa je tako, tožnik ne more z uspehom uveljavljati stališča, da gre za zahtevek, ki ni jasno postavljen.
ZUI člen 201. ZOFVI člen 146. Pravilnik o pripravništvu in o strokovnem izpitu strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja (1996) člen 19, 45.
strokovni izpit - pogoji za pristop k strokovnemu izpitu - izpolnjevanje predpisanih pogojev za vzgojitelja
Ker tožnik dela vzgojitelja že po določbah ZOFVI ni mogel več opravljati, ni bilo podlage za pristop k strokovnemu izpitu in za uporabo določb Pravilnika o pripravništvu in o strokovnem izpitu strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja. Določbe Pravilnika je namreč mogoče razlagati in uporabiti le v zakonskih okvirih ZOFVI in v sobesedilu ostalih določb Pravilnika, predvsem pa ni mogoče na njegovi podlagi upoštevati situacij, ki jih zakon ne predvideva.
ZUS-1 člen 32, 32/2, 32/3. ZDen člen 3, 32, 32/3, 88. URS člen 23. ZUreP-1 člen 93, 93/1, 93/3.
denacionalizacija - začasna odredba ureditvena začasna odredba - prepoved razpolaganja z nepremičnino - načelo sorazmernosti - verjetnost uspeha s tožbo
Načelo sorazmernosti terja, da mora tožnik, ki predlaga, da sodišče odredi prepoved razpolaganja z nepremičnino, ki je predmet zahteve za denacionalizacijo, v zahtevi za izdajo začasne odredbe verjetno izkazati uspeh s tožbo.
ZV-1 člen 124. Uredba o vodnih povračilih (2002) člen 7, 7/1, 7/2, 7/4.
vodno povračilo - zavezanec za plačilo vodnega povračila
Določba 1. odstavka 7. člena Uredbe o vodnih povračilih je ustrezna podlaga za odločanje o plačilu vodnega povračila le, če gre za osebo, kateri je bila dodeljena vodna pravica, sicer je treba zavezanca za plačilo ugotoviti skladno s 4. odstavkom 7. člena Uredbe. Zgolj dejstvo, da je napoved za plačilo vložila tožeča stranka, samo po sebi ni zadostna podlaga za to, da se ji naloži obveznost plačila.
davčna izvršba - davčna izvršba na denarne prejemke dolžnika - odgovornost delodajalca za odtegnitev in izplačilo davčnega dolga
Za določitev zneska, ki ga davčni organ naloži delodajalcu, ne zadošča le ugotovitev, da delodajalec ni vložil ugovora in da zneska, določenega v sklepu o davčni izvršbi, dolžnici od denarnih prejemkov ni odtegnil, pač pa je potrebno ugotoviti obdobje, v katerem je bila tožeča stranka delodajalka davčne dolžnice, kot tudi višino zneska, ki bi ga tožeča stranka glede na omejitve, določene v sklepu o davčni izvršbi, morala in smela odtegniti.
ZGO-1 člen 218, 218/2. ZSZ člen 56, 56/1. Odlok o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča, Občina Piran (2003) člen 2, 2/2, 2/5.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - zazidano stavbno zemljišče - nezakonitost odloka - exceptio illegalis
Občina Piran je v Odloku sicer v celoti povzela zakonsko opredelitev zazidanega stavbnega zemljišča, je pa hkrati kot poslovne površine (in s tem kot zazidano stavbno zemljišče) opredelila tudi vse ostale poslovne površine, ki v zemljiškem katastru niso določene kot zelenice. S tem je za zazidana stavbna zemljišča opredelila tudi tiste poslovne površine, ki niso gradbene parcele z zgrajenimi stavbami oziroma gradbenimi inženirskimi objekti, kar je v nasprotju z določbo 218. člena ZGO-1.
ZDKG člen 2, 2/1, 3. 3/1, 4, 4/1, 4/8. ZUP člen 144, 144/1, 144/1-2.
zaščitena kmetija - ugotovitveni postopek
Glede na skrajšani ugotovitveni postopek organ prve stopnje ni ugotavljal, ali gre v obravnavanem primeru za gospodarsko celoto v smislu določb ZDKG. Šele ko bo pravilno in popolno ugotovljeno, ali nepremičnine v obeh katastrskih občinah predstavljajo takšno celoto, ki zahteva enotno obravnavanje v okviru zaščitene kmetije, bo mogoče glede spornih nepremičnin ugotoviti izpolnjevanje pogojev iz 2. čl. ZDKG.
vrednotenje nepremičnin - zmanjšanje vrednosti nepremičnine - povrnitev najemnikovih vlaganj
Upravičenec ima pravico do polnega odškodovanja, ki mu je nastalo z vrnitvijo manjvredne nepremičnine (1. odstavek 26. člena ZDen); tako pa to odškodovanje ni, če gre v breme te odškodnine povrnitev vlaganj, za katero je po zakonu (5. in 7. odstavek 25. člena ZDen) zavezanec upravičenec. Zato bi se v primeru, da bo upravičenec za predmetno stanovanje z odločbo upravnega organa določen za zavezanca za povrnitev vlaganj v navedeno stanovanje, navedeno obveznost upravičenca (v višini določene obveznosti) po mnenju sodišča morala upoštevati pri ugotovitvi zmanjšane vrednosti predmetnega stanovanja.
davek od osebnih prejemkov - drugi prejemki iz delovnega razmerja - prodaja osebnih vozil zaposlenim
Razlika v ceni vozil ni enaka vrednosti bremen, ki so jih nosili kupci vozil po sklenjeni prodajni pogodbi. Zato so bili s prodajo vozil po ceni, nižji od nabavne, zaposlenim dejansko izplačani drugi prejemki iz delovnega razmerja.
sklep o zavrnitvi predloga za vrnitev v prejšnje stanje - upravni spor
Sklep, izdan v postopku pred izdajo odločbe, se lahko (samostojno) izpodbija le, kolikor je z njim postopek odločanja o izdaji upravnega akta obnovljen, ustavljen ali končan (2. odstavek 5. člena ZUS-1). Na navedenih pravnih podlagah je v zadevi, kot je obravnavana, dopusten upravni spor zoper sklep o zavrženju pritožbe, katerega presoja zakonitosti v upravnem sporu obsega tudi presojo zakonitosti aktov, izdanih v postopku njegove izdaje, torej tudi sklepa o zavrnitvi predloga za vrnitev v prejšnje stanje zaradi zamude roka za pritožbo.
ZIN člen 2. Odlok o občinskih cestah in drugih javnih površinah, Mestna občina Koper (1999) člen 77, 80.
inšpekcijski ukrep - odstranitev montažnega objekta na javni površini - pristojnost občinskega inšpektorja za ceste
Pristojnost občinskega inšpektorja za ceste ni v tem, da upravlja z občinskimi javnimi cestami in javnimi površinami ter v tem okviru ugotavlja, ali je postavitev oziroma odstranitev objektov na javni površini potrebna, temveč da izvajanje predpisov nadzira ter da (zgolj) v tem okviru tudi ukrepa v obsegu in na način, kot je predpisan v 80. členu Odloka o občinskih cestah in drugih javnih površinah.
Zmotno je tožnikovo stališče, da je z odjavo RTV sprejemnika v letu 1991, izpolnil tudi pogoj, ki je bil za vse odjemalce oziroma plačnike električne energije v javnem električnem omrežju določen za oprostitev plačevanja RTV prispevka v ZRTVS.
prostorski plan - zakonska domneva - molk organa - obrazložitev upravnega akta
Pomanjkanja razlogov v obrazložitvi upravnega akta ni mogoče sanirati z navedbami v sodnem postopku. S tem bi bila tožnici nenazadnje odvzeta tudi možnost, da s tožbo v upravnem sporu izpodbija stališče toženke glede tega vprašanja.
Izpodbojne so tiste pravne domneve, pri katerih pravo dopušča možnost izpodbijanja in dokazovanja nasprotnega.
odločba o določitvi funkcionalnega zemljišča - ničnost odločbe - predlog za izrek ničnosti odločbe - upravičeni predlagatelj - aktivna legitimacija za vložitev predloga
Predlog tožnice, da se odločba o določitvi funkcionalnega zemljišča izreče za nično, ni dovoljen, ker ga ni vložila upravičena oseba. Tožnica namreč v postopku, končanem z izdajo odločbe, katere ničnost uveljavlja, ni imela statusa stranke. Zato bi bilo treba njen predlog zavreči. Ministrstvo je predlog presojalo po vsebini in ga zavrnilo z odločbo, vendar ta nepravilnost ne vpliva na pravice tožnice, saj slednja tudi v primeru, če bi bil predlog zavržen s sklepom, ne bi bila v ugodnejšem položaju. Vprašanje, ali bi moral biti tožnici priznan položaj stranke v postopku izdaje odločbe o določitvi funkcionalnega zemljišča, pa ni predmet tega (ampak drugega) upravnega spora.
ZDen člen 32, 44. Pravilnik za katastrsko klasifikacijo zemljišč (1979) člen 7. Odlok o načinu določanja vrednosti kmetijskih zemljišč, gozdov in zemljišč, uporabljenih za gradnjo, v postopku denacionalizacije (1992) člen 2.
odškodnina za podržavljeno zemljišče - klasifikacija kmetijskega zemljišča
Za zemljišče, ki je bilo po podatkih zemljiškega katastra v času podržavljenja opredeljeno kot vrt, je za ugotovitev njegove vrednosti potrebno ugotoviti, ali je navedeno zemljišče za takšno opredelitev katastrske kulture v času podržavljenja izpolnjevalo merila, ki jih določa Pravilnik za katastrsko klasifikacijo zemljišč, ter posledično, ali tako izpolnjuje pogoje za ugotovitev navedene vrednosti po katastrski kulturi vrt po določbah Odloka o načinu določanja vrednosti kmetijskih zemljišč, gozdov in zemljišč, uporabljenih za gradnjo, v postopku denacionalizacije.