• Najdi
  • <<
  • <
  • 23
  • od 50
  • >
  • >>
  • 441.
    UPRS Sodba IV U 30/2019-30
    8.10.2021
    UP00058281
    ZVO-1 člen 51a. ZUP člen 43.
    presoja vplivov objekta na okolje - okoljevarstveno soglasje - predhodni postopek - priznanje lastnosti stranke - izgradnja poslovnega objekta - položaj stranke v postopku - stranski udeleženec - asfaltna baza
    Stranka, ki ni nosilec nameravanega posega v okolje oziroma nevladna organizacija dokazuje v predhodnem postopku (za ugotovitev, ali je za nameravani poseg v okolje treba izvesti presojo vplivov na okolje in pridobiti okoljevarstveno soglasje) svoj pravni interes zaradi priznanja lastnosti udeleženca v tem postopku na podlagi 43. člena ZUP.
  • 442.
    UPRS Sodba IV U 115/2021-8
    8.10.2021
    UP00058320
    ZIZ člen 55, 55/1, 55/1-3. ZBPP člen 24, 24/1, 24/3.
    brezplačna pravna pomoč - objektivni pogoj za dodelitev bpp - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - izvršilni postopek - ugovor zoper sklep o izvršbi - izvršba na podlagi izvršilnega naslova - priznanje in izvršitev tuje sodne odločbe
    Tožena stranka je ugotovila, da je bila odločba, na podlagi katere je bil izdan sklep o dovolitvi izvršbe, že pravnomočna in izvršljiva, kar pomeni, da je bila njena utemeljitev izpolnjevanja pogoja iz 24. člena ZBPP, da želi prosilec v ugovoru uveljavljati utemeljen ugovorni razlog o neizvršljivosti odločbe, na podlagi katere je bil izdan sklep o dovolitvi izvršbe, protispisna oziroma v nasprotju z ostalimi ugotovitvami obrazložitve izpodbijane odločbe.
  • 443.
    UPRS Sodba IV U 4/2021-13
    8.10.2021
    UP00058289
    ZBPP člen 24, 24/1, 24/3.
    brezplačna pravna pomoč - zavrnitev prošnje za brezplačno pravno pomoč - objektivni pogoj za dodelitev bpp - pritožba zoper sodbo - očitno nerazumna zadeva
    Organ za BPP mora pri odločanju o prošnji opraviti oceno o možnostih prosilca za uspeh v postopku oziroma o smiselnosti njegove udeležbe v postopku na podlagi razlogov, ki so spoznavni na prvi pogled („očitni“) in so tako prepričljivi, da izključujejo omembe vredno („razumno“) možnost prosilca za uspeh v postopku.

    Z izpodbijano odločbo je organ za BPP presegel standard presoje očitnosti, za kar pa nima zakonske podlage. Naloga presoje neizvedbe oziroma utemeljenosti dokaza v zvezi z opravljenim pravdnim postopkom je namreč naloga pritožbenega sodišča, ne pa organa za BPP.
  • 444.
    UPRS Sodba IV U 24/2021-13
    8.10.2021
    UP00058290
    ZBPP člen 24, 24/1. ZUP člen 237, 237/2, 237/2-7.
    brezplačna pravna pomoč - brezplačna pravna pomoč za vložitev ustavne pritožbe - objektivni pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - očitna pisna pomota v upravni odločbi - obrazložitev upravne odločbe - neobrazloženost odločitve - absolutna bistvena kršitev določb upravnega postopka
    Tožena stranka v obrazložitvi izpodbijane odločbe navaja v utemeljitev prosilčevega objektivnega razloga za dodelitev BPP navedbe glede dolga, pri čemer se sklicuje na drugo prosilko, ki ima dodeljeno socialno pomoč za preživljanje, zato izpodbijana odločba nima razlogov o odločilnem dejstvu, ali ima prosilec v zadevi verjetne izglede za uspeh oziroma ali zadeva ni očitno nerazumna. Navedeno ne predstavlja le očitne pisne napake, pač pa je s tem podana absolutna bistvena kršitev določb upravnega postopka.
  • 445.
    UPRS Sodba I U 1240/2021-10
    8.10.2021
    UP00053885
    ZBPP člen 24, 24/1, 24/1-1. ZUP člen 66, 67.
    brezplačna pravna pomoč - uspeh stranke v postopku - nepopolna vloga - dopolnitev vloge
    Med strankama ni sporno, da tožnik v prošnji ni zatrjeval dejanskega stanja, ki bi dajalo podlago za vložitev predloga za dopustitev revizije, revizijo oziroma ustavno pritožbo, čeprav ga je na to napotovala rubrika "podatki o zadevi". Vprašanje je, ali je imela toženka ob izpolnitvi rubrike le z opravilno številko, pod katero se je zadeva obravnavala pred sodiščem, dolžnost tožnika pozvati na dopolnitev. Glede na izpolnjeno vlogo z navedbo le opravilne številke zadeve po mnenju sodišča ne. Organ je dolžan pozvati vlagatelja v primeru pomanjkljive, nerazumljive ali nepopolne vloge. Vloga je pomanjkljiva, če je ni mogoče obravnavati, nima na primer podpisa ali druge sestavine, ki je predpisana za njeno vsebino. Nerazumljiva je, če ni mogoče razbrati kaj zahteva vložnik (v obravnavani zadevi je tožnik navedel kaj od organa za BPP zahteva, da vlaga prošnjo za vložitev revizije in ustavno pritožbo). Nepopolna, če za navedbe v vlogi niso ponujeni oziroma predloženi dokazi. V primeru tožnikove prošnje ni šlo za nobeno opisano okoliščino.
  • 446.
    UPRS Sodba I U 731/2019-21
    8.10.2021
    UP00050901
    ZUP člen 260, 260/1, 260/1-1. ZDavP-2 člen 89, 89/1.
    davek od dohodkov pravnih oseb - obnova postopka - obnova upravnega postopka - razlogi za obnovo postopka - nova dejstva in novi dokazi
    Sodišče ugotavlja, da gre za izpovedbe, za katere ni izkazano, da bi jih ne bilo mogoče kot dokaz pridobiti in tudi predlagati že v davčnem postopku, pred izdajo dokončne odločbe, in da torej v tem pogledu in s tem gledano objektivno, dokazi niso novi. Za nove dokaze iz prvega odstavka 89. člena ZDavP-2 oziroma iz 1. točke 260. člena ZUP gre namreč le v primeru, če se nanašajo na dejstva, ki jih je tožeča stranka zatrjevala v prejšnjem postopku, pa jih prav zato, ker za dokaze ni vedela ali jih ni imela možnost uporabiti, ni uspela predlagati, oziroma jih, kot to sledi iz drugega odstavka 261. člena ZUP, v končanem prejšnjem postopku brez svoje krivde ni mogla navesti oziroma predlagati.
  • 447.
    UPRS Sklep I U 1436/2021-14
    7.10.2021
    UP00057431
    Odlok o načinu izpolnjevanja pogoja prebolevnosti, cepljenja in testiranja za zajezitev širjenja okužb z virusom SARS-CoV-2 (14.09.2021) člen 11, 11/1. ZUS-1 člen 4. ZPSI-1 člen 56, 79, 79/1, 80, 80/1, 83, 83/5, 83/6.
    varstvo ustavnih pravic - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - nosilec javnih pooblastil - sodno varstvo pred bodočimi ravnanji - nošenje mask - zavrženje tožbe - subsidiarno sodno varstvo po 4. členu ZUS-1
    Toženka nastopa pri odločanju o pravicah in dolžnostih učenca v vlogi nosilke javnih pooblastil in bi morala po presoji sodišča, poleg specialne določbe desetega odstavka 56. člena ZPSI-1, ki ji nalaga za ukrep, ki ga je tožnikom izrekla, izdajo pisnega sklepa, v postopku uporabljati tudi določbe ZUP.

    Toženka ni izdala konkretnega, posamičnega akta v pisni obliki kljub temu, da bi ga morala. Tožniki imajo po presoji sodišča glede na obrazloženo zagotovljeno sodno varstvo zaradi molka toženke v pritožbenem postopku oziroma v upravnem sporu. Sodno varstvo zaradi molka organa v pritožbenem postopku oziroma v upravnem sporu, izključuje upravni spor po prvem odstavku 4. člena ZUS-1, ki se uporabi le, če ni zagotovljeno drugo sodno varstvo. Ugotovitev, da imajo tožniki drugo sodno varstvo narekuje odločitev, da ta upravni spor ni dovoljen.

    Izključitev tožnikov iz šole ni ravnanje, ki bi ga tožniki izpodbijali v tem upravnem sporu.
  • 448.
    UPRS Sodba in sklep I U 1458/2021-14
    7.10.2021
    UP00052585
    ZMZ-1 člen 2, 2-31, 84, 84/1, 84/1-2. Direktiva 2013/33/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. junija 2013 o standardih za sprejem prosilcev za mednarodno zaščito člen 8, 8/3, 8/3-b.
    mednarodna zaščita - omejitev gibanja prosilcu za mednarodno zaščito - begosumnost - nevarnost pobega - znatna nevarnost za pobeg - objektivni kriterij
    Ni mogoče sklepati, da je tožnik jasno, torej tako, da se ne da dvomiti o tem, kaj izraža, z besedami posredoval svoj namen, da bo pobegnil. Presoja vseh okoliščin, iz katerih je po stališču tožene stranke razvidno, da je tožnik begosumen, pa po naravi stvari ne more nadomestiti tožnikovega jasno izraženega namena glede zapustitve Republike Slovenije. Namen zapustiti državo po presoji sodišča tudi sicer ni izkazan s tožnikovim ravnanjem, ki mu ga očita tožena stranka, in sicer, da ni nemudoma zaprosil za mednarodno zaščito, da so ga našli v kamnolomu v Črnem Kalu in da je pred policijo za ciljno državo navedel Italijo. S tem v zvezi je treba poudariti, da je bil tožnik šele ob vložitvi prošnje prvič uradno opozorjen na posledice samovoljne zapustitve Republike Slovenije. Zato drži tožbeni očitek, da tožena stranka ni presojala utemeljene nevarnosti tožnikovega pobega ob upoštevanju navedene odločilne okoliščine – da je tožnik šele po prijetju zaprosil za mednarodno zaščito in ga je pristojni organ komaj takrat opozoril na posledice samovoljne zapustitve Republike Slovenije.

    Po presoji sodišča je bilo v obravnavani zadevi v zvezi z odreditvijo ukrepa omejitve gibanja na Center za tujce po drugi alineji prvega odstavka 84. člena ZMZ-1 zmotno uporabljeno materialno pravo (4. točka prvega odstavka 64. člena ZUS-1), saj za pridržanje prosilca za mednarodno zaščito v ZMZ-1 v navedenih okoliščinah, ko ni jasno izrazil namena glede zapustitve Republike Slovenije in nevarnost pobega ni ustrezno (zakonsko) opredeljena, ni zakonske podlage.
  • 449.
    UPRS Sklep II U 516/2019-21
    7.10.2021
    UP00060557
    ZPP člen 80. ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-3. ZIKS-1 člen 41č.
    obsojenec - zaseg predmeta - stranka v postopku - smrt stranke
    Sodišče mora med postopkom ves čas po uradni dolžnosti paziti, ali je tisti, ki nastopa ko stranka, lahko pravdna stranka, in ali je pravdno sposoben. Po ugotovitvi, da se sporno pravno razmerje v tem upravnem sporu nanaša na osebnostne pravice tožeče stranke, ki je umrla, in da se torej pomanjkljivosti tožbe, ki je nastopila s smrtjo tožeče stranke, ne da odpraviti, je sodišče tožbo ob smiselni uporabi 3. točke prvega odstavka 36. člena ZUS-1 zavrglo.
  • 450.
    UPRS Sklep I U 1332/2021-8
    7.10.2021
    UP00054404
    ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-6, 36/2.
    brezplačna pravna pomoč - pravni interes - izboljšanje pravnega položaja - zavrženje tožbe
    S tem, ko je bila odločba Bpp odpravljena, je nastal položaj, kot da sploh (še) ne bi bila izdana, postopek pa se je vrnil v stanje pred njeno izdajo, kar velja tudi za tisti del, v katerem je bil tožnici določen odvetnik, katerega razrešitev predlaga. Ker so bile z odpravo odločbe odpravljene vse pravne posledice, ki so iz nje nastale in je pravni položaj tožnice primerljiv s tistim, ki bi ga dosegla, če bi bil postavljeni odvetnik razrešen, tožnica v tem upravnem sporu očitno ne more več izboljšati svojega pravnega položaja.
  • 451.
    UPRS Sklep I U 649/2021-19
    7.10.2021
    UP00053899
    ZMZ-1 člen 50, 50/2, 50/2-2. ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-6.
    mednarodna zaščita - redni postopek - samovoljna zapustitev azilnega doma - pravni interes
    Tožnik je s samovoljno zapustitvijo Azilnega doma dal podlago za sklep, da nima več namena prositi za mednarodno zaščito v Sloveniji oziroma počakati na odločitev v obravnavani zadevi. To pa obenem pomeni, da je s potekom predpisanega tridnevnega roka prenehal tudi njegov pravni interes za tožbo zoper odločitev, da se njegova prošnja za priznanje mednarodne zaščite v Republiki Sloveniji zavrne.
  • 452.
    UPRS Sodba II U 281/2021-6
    6.10.2021
    UP00055082
    ZBPP člen 24, 24/1, 24/1-1.
    brezplačna pravna pomoč - prošnja za dodelitev BPP - pravno svetovanje in zastopanje - vsebinski pogoj - ponovno odločanje o isti stvari - ponovno odločanje o isti upravni zadevi
    Organ za brezplačno pravno pomoč je tožničino prošnjo za brezplačno pravno pomoč zavrgel iz razloga, ker je bilo o njeni prošnji že pravnomočno odločeno in izdana zavrnilna odločba, dejansko stanje in pravna podlaga, na katero se opira zahtevek, pa se od takrat nista spremenila.Zato je organ za brezplačno pravno pomoč postopal pravilno, ko je novo – torej že drugo tožničino prošnjo za dodelitev brezplačne pravne pomoči – na podlagi 4. točke prvega odstavka 129. člena ZUP v zvezi s 1. točko drugega odstavka 37. člena ZBPP zavrgel.
  • 453.
    UPRS Sodba in sklep I U 1452/2021-13
    6.10.2021
    UP00053905
    Direktiva 2013/33/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. junija 2013 o standardih za sprejem prosilcev za mednarodno zaščito člen 8. ZMZ-1 člen 84, 84/1, 84/1-2.
    mednarodna zaščita - omejitev gibanja prosilcu - pridržanje - begosumnost - začasna odredba
    Pogoji v zvezi z omejitvijo gibanja prosilcu za mednarodno zaščito morajo biti kot rečeno glede na drugo alinejo drugega odstavka 1. člena ZMZ-1 določeni v skladu z Direktivo 2013/33/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. 6. 2013 o standardih za sprejem prosilcev za mednarodno zaščito (Recepcijska direktiva), ki v 8. členu določa, kdaj se sme prosilca pridržati. Razlog iz druge alineje prvega odstavka 84. člena ZMZ-1 je izrecno naveden med dovoljenimi razlogi za pridržanje po točki b) tretjega odstavka 8. člena te direktive, po tej določbi pa se razlogi za pridržanje opredelijo v nacionalnem pravu. Pri tem je ZMZ-1 opredelil pojem "nevarnost pobega", ki pomeni, da so v posameznem primeru podane okoliščine, na podlagi katerih je utemeljeno mogoče sklepati, da bo oseba pobegnila (31. točka 2. člena ZMZ-1).
  • 454.
    UPRS Sodba in sklep II U 192/2021-15
    6.10.2021
    UP00055328
    ZPSto-2 člen 37, 64. ZUP člen 9, 154.
    ukrep inšpektorja - poštne storitve - splošni pogoji izvajanja poštnih storitev - predhodno soglasje agencije - ustna obravnava - COVID-19 - predhodno soglasje - zaslišanje preko videokonference
    Tudi upravnem postopku ne zadostuje le pisna seznanitev stranke z vsebino, ker je treba upoštevati pravila poštenega postopka na način, da je stranki neposredno na naroku dana možnost, da se izjavi o dejstvih in okoliščinah, pomembnih za izdajo odločbe.

    Tožena stranka v izpodbijani odločbi ni pojasnila zakaj oziroma iz kakšnih razlogov ni izvedla videokonferenčne obravnave. Tožeča stranka se zato ni mogla izjasniti in ustrezno braniti oziroma vložiti ustreznega pravnega sredstva, zaradi česar je tudi iz tega razloga kršena njena pravica do izjave, saj je ustna obravnava dejanje postopka, na katerem se pretrese in doseže tisto, kar je predmet ugotovitvenega postopka, cilj ustne obravnave pa je razjasnitev merodajnih dejstev v zadevi in uresničitev pravice do obrambe stranke, zato pomeni koncentracijo.
  • 455.
    UPRS Sodba II U 25/2019-27
    6.10.2021
    UP00055010
    ZKZ člen 23, 23/1, 23/1-4, 23/1-5.
    kmetijska zemljišča - odobritev pravnega posla - solastnik - kmet mejaš - pravna oseba
    2. točke prvega odstavka 23. člena ZKZ ni mogoče razlagati tako, da se lahko nanaša tudi na kmetijsko organizacijo kot „mejaša“ zemljišča, ki je naprodaj. Ker torej A. d.d. ni kmet fizična oseba po določbah ZKZ, ne more imeti predkupne pravice po 2. točki prvega odstavka 23. člena ZKZ.
  • 456.
    UPRS Sodba I U 1457/2021-15
    6.10.2021
    UP00057098
    ZMZ-1 člen 84, 84/1, 84/1-2. Direktiva 2013/33/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. junija 2013 o standardih za sprejem prosilcev za mednarodno zaščito člen 8, 8/3, 8/3-b.
    mednarodna zaščita - omejitev gibanja prosilcu za mednarodno zaščito - begosumnost - nevarnost pobega
    Tožena stranka ni izkazala obstoja utemeljene nevarnosti pobega tožnika. Po presoji sodišča na obstoj utemeljene nevarnosti pobega ni mogoče sklepati zgolj s tem, da je tožnik izjavil, da je njegova ciljna država Italija, da je ob vložitvi prošnje izjavil, da ne ve, ali bo v RS počakal in ob tem, ali s tem, da je izjavil, da je bil ob prijetju s strani policije namenjen v azilni dom, da se preobleče. Še zlasti ob upoštevanju 15. točke uvodnih določb Recepcijske direktive II, ki izrecno določa, da se sme prosilce pridržati le v zelo jasno opredeljenih izjemnih okoliščinah ter ob upoštevanju načela nujnosti in sorazmernosti tako glede načina kot tudi namena takega pridržanja, bi morala tožena stranka svojo odločitev opreti na dovolj jasne in nedvoumne okoliščine, kar pa v konkretnem primeru ni storila.
  • 457.
    UPRS Sodba II U 122/2021-11
    6.10.2021
    UP00055078
    ZDUOP člen 39, 39/1, 45, 45/1. ZUP člen 66, 67, 68.
    čakanje na delo - pandemija - nadomestilo plače - vloga - rok - nepopolna vloga - prepozna vloga
    Rok iz prvega odstavka 45. člena ZDUOP je materialni rok, s potekom katerega upravičenec izgubi pravico uveljavljati nadomestilo. Pravočasnosti vloge ni mogoče enačiti z nepopolno vlogo v smislu 66. člena ZUP. Nepravočasnost vložitve vloge ni odpravljiva, medtem ko je nepopolnost vloge odpravljiva na način, ki ga predpisuje 67. člen ZUP.
  • 458.
    UPRS Sodba III U 83/2018-33
    5.10.2021
    UP00050924
    ZID-1 člen 19, 19/1, 19/1-6. ZDR-1 člen 4, 13, 13/2, 22, 54.
    inšpekcijski ukrep - ukrep inšpektorja za delo - obstoj delovnega razmerja - samostojni podjetnik - elementi delovnega razmerja - prepoved opravljanja delovnega procesa
    Toženka pravilno poudarja, da je določba drugega odstavka 13. člena ZDR-1 kogentne narave, kar pomeni, da pogodbeni stranki ne moreta prosto izbirati pravne opredelitve njunega razmerja, če obstajajo elementi delovnega razmerja. Razmerje, pri katerem so podani zakonsko določeni elementi delovnega razmerja, se po samem zakonu šteje za delovno razmerje. Delo se v takšnem primeru ne sme opravljati na podlagi pogodbe civilnega prava, razen če je to posebej zakonsko določeno (kar za obravnavani primer ni). Gre za t.i. načelo prednosti dejstev, po katerem se takšno razmerje po sili zakona šteje za delovno razmerje. Zato ima toženka prav, da volja delavca (s.p.) za sklenitev pogodbe o zaposlitvi ter njegova (ne)pripravljenost, da sklene pogodbo o zaposlitvi, nista pomembni.
  • 459.
    UPRS Sodba I U 1362/2020-13
    5.10.2021
    UP00054202
    ZPDZC-1 člen 23, 23/1, 23/1-1. Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o prijavi in odjavi iz evidenc, zaposlitvenem načrtu, pravicah in obveznostih pri iskanju zaposlitve ter nadzoru nad osebami, prijavljenimi v evidencah (2018) člen 5. Pravilnik o prijavi in odjavi iz evidenc, zaposlitvenem načrtu, pravicah in obveznostih pri iskanju zaposlitve ter nadzoru nad osebami, prijavljenimi v evidencah (2010) člen 33.
    sofinanciranje iz javnih sredstev - subvencioniranje delovnih mest - javno povabilo - prekršek - globa
    Do dne odločanja Zavoda o ponudbi tožnice oziroma do dne izdaje izpodbijanega obvestila, je minilo že več kot šest mesecev od pravnomočnosti navedene odločbe o prekršku. Glede na navedeno je pravilno stališče tožnice, da je Zavod v času odločanja o ponudbi, v EDNR ne bi smel voditi. Tožnica je v času odločanja o ponudbi izpolnjevala vse ostale pogoje iz 6. točke javnega povabila, kar navsezadnje izhaja že iz samega izpodbijanega obvestila. Iz navedenega jasno izhaja, da je izpodbijano obvestilo oziroma v njem vsebovana odločitev o ne sprejemu ponudbe tožnice nepravilna in nezakonita. Zavod bi ponudbo tožnice moral sprejeti in izdati obvestilo o sprejemu ponudbe tožnice ter v nadaljevanju postopati skladno z določbami javnega povabila.
  • 460.
    UPRS Sodba I U 500/2020-29
    5.10.2021
    UP00060152
    ZJC-B člen 19. ZUreP-1 člen 99, 105, 105/2.
    razlastitev - javna cesta - pogoji za razlastitev - javna korist - izguba gospodarskega pomena
    Določbo 19. člena ZJC-B je treba razumeti kot možnost, da občina v predpisanem postopku legalizira nastali protiustavni položaj, ki ga je povzročila z določitvijo tožnikovih nepremičnin za javno cesto. Za pravilno uporabo navedenega člena je treba v postopku ugotoviti, ali je cestni promet po sporni nepremičnini potekal po njej ob uveljavitvi ZJC-B in vložitvi zahteve za razlastitev.

    Pri razlagi 99. člena ZUreP-1 je treba izhajati iz vprašanja, ali bi preostale nepremičnine ob razlaščenju izgubile svoj gospodarski pomen, ki je v sedanji rabi teh nepremičnin.
  • <<
  • <
  • 23
  • od 50
  • >
  • >>