stranka v postopku parcelacije – dovoljenost revizije – pomembno pravno vprašanje – že rešeno vprašanje – zavrženje revizije
O vprašanju, ali ima mejaš kot lastnik sosednjega zemljišča položaj stranke v postopku parcelacije, je Vrhovno sodišče že odločilo in zavzelo stališče, da lahko v postopku parcelacije sodelujejo kot stranski udeleženci tudi lastniki sosednjih mejnih zemljišč, če izkažejo, da v postopku varujejo svoje pravice in pravne koristi. Zato to že rešeno vprašanje ni pomembno pravno vprašanje v smislu 2. točke drugega odstavka 83. člena ZUS-1.
ZUS-1 člen 83, 83/2-2, 83/2-3, 89. ZENDMPE člen 27, 29, 29/5.
zemljiški kataster - ureditev meje - dovoljenost revizije – pomembno pravno vprašanje – trditveno in dokazno breme
Tožnik zatrjuje, da je revizija v obravnavani zadevi dovoljena, ker je postopek zaradi zavlačevanja od izdaje prvostopenjske odločbe upravnega organa do izdaje izpodbijane sodbe tekel več kot 5 let in je posledično zaradi dolgotrajnosti izid upravnega spora zanjo neugoden. Po presoji revizijskega sodišča revident s takšno navedbo ni izkazal pogoja za dovoljenost revizije po 2. točki drugega odstavka 83. člena ZUS-1, saj iz njegovih navedb ni jasno, zakaj naj bi bila odločitev sodišča prve stopnje drugačna zaradi dolžine postopka.
ZEMLJIŠKI KATASTER - UPRAVNI SPOR - UPRAVNI POSTOPEK
VS1012794
ZUS-1 člen 83, 83/2, 83/2-3.
obnova postopka spremembe vrste rabe parcele – dovoljenost revizije – zelo hude posledice
Revidenta hude posledice pripisujeta gradbenemu dovoljenju za zgrajeni objekt, ne pa zavrženju njunega predloga za obnovo postopka spremembe vrste rabe, kar je predmet presoje v tem upravnem sporu. S tem pa zelo hudih posledic, ki naj bi jima nastale z odločitvijo v izpodbijanem aktu (sklepu o zavrženju predloga za obnovo postopka), ki se sploh ne izvršuje, ne moreta izkazati.
ZZKat člen 18, 19, 20, 21, 22, 23, 31. ZENDMPE člen 5.
sprememba vpisa – podlaga za vpis v zemljiško knjigo – naznanilni list
Ker je zapisnik o ugotovitvi parcelnih mej in zapisnik o seznanitvi z razgrnjenimi podatki podpisan s strani vseh udeležencev – lastnikov zemljišč, pravna podlaga za izdajo naznanilnega lista, ta pa pravna podlaga za vpis sprememb o zemljiškem katastru in zemljiški knjigi, ni utemeljena revizijska navedba, da bi morala biti glede tega sklenjena pogodba.
ureditev meje - pasivnost stranke – ustavitev postopka – napotitev na sodno ureditev meje – oprostitev plačila sodnih taks
V upravnem postopku za ureditev meja po določbah ZENDMPE je soglasje lastnikov parcel, katerih meje se urejajo, obvezno. Ob odsotnosti takega soglasja s strani tožnice, ob tem, ko ji je bilo omogočeno, da pri določanju meje na mejni obravnavi sodeluje ter da se na to o poteku na mejni obravnavi določene meje izjavi, je prvostopni organ utemeljeno sklepal, da je meja sporna, saj tožnica svojega strinjanja z mejo ni podala, in je zaradi tega tožnico v skladu z zakonom pravilno napotil na sodni postopek ureditve meje.
ZZKat člen 14, 15, 16, 17, 27, 27/2. ZUP člen 260, 260-9.
obnova upravnega postopka – pravica udeležbe v postopku – mejni ugotovitveni postopek – sodelovanje mejaša v parcelaciji – dokončna ureditev meje
Sodelovanje mejašev je v skladu s 27. členom ZZKat potrebno le za prvi del postopka parcelacije, sama parcelacija zemljišča pa je odvisna le od lastnika oziroma uporabnika zemljišča in ne od volje mejašev. Predlagatelj obnove je imel možnost sodelovati v postopku, in to v obsegu varovanja svojih pravic. „Izpustitev“ tožnika iz drugega dela postopka zato ne more pomeniti kršitve pravice udeležbe v postopku, zato ni verjetno izkazan uveljavljani obnovitveni razlog iz 9. točke 260. člena Zakona o splošnem upravnem postopku.
obnova zemljiškega katastra – spremenjena vrsta rabe zemljišč – dejanska raba – evidentiranje sprememb – zemljiškoknjižno stanje – pravice denacionalizacijskih upravičencev
Ko gre za obnovo podatkov zemljiškega katastra, je pomembno dejansko stanje parcel, pri evidentiranju sprememb pa se izhaja iz podatkov zemljiške knjige.
uskladitev katastrskega podatka – dejanska vrsta rabe
V zemljiško knjigo se vpišejo nepremičnine z identifikacijskim znakom (označba k.o. in parc. št.) kot je naveden v zemljiškem katastru, poočitajo pa se tudi drugi podatki o nepremičnini, ki so evidentirani v zemljiškem katastru, zato mora podatke o nepremičninah v zemljiški knjigi s podatki v zemljiškem katastru usklajevati zemljiška knjiga in ne kataster.
ZNP člen 138, 128/3. ZZkat člen 26, 26/2, 30. ZEN člen 162. ZS člen 2.
spremembe katastrskih podatkov – sodna poravnava – upravni spor
Ker je bila odločba geodetske uprave izdana kot izvedba s sodno poravnavo določenih medsebojnih obveznosti, tožnik v tem upravnem sporu ne more izpodbijati tega, kar je bilo s sodno poravnavo dogovorjeno.
ZENDMPE člen 100, 100/2. ZZKat člen 14, 14/1, 15, 16, 17, 27, 27/2.
parcelacija - določitev parcelnih mej - zapisnik
Ker obstoj zapisnika iz drugega odstavka 14. člena ZZKat ni izkazan, je pogoj za ugotovitev dokončnosti meje sporne parcele po določbah 100. člena ZENDMPE.
mejni ugotovitveni postopek – zapisnik – veljavnost pooblastila
Pravilna je ugotovitev sodišča prve stopnje, da se mejni ugotovitveni postopek konča s podpisom zapisnika vseh prizadetih strank (mejašev) in da ta zapisnik ni upravni akt, zoper katerega bi bila možna pritožba in zato tudi ne izredna pravna sredstva, kot je zahteva za ugotovitev ničnosti oziroma predlog za obnovo postopka. Revidentka izpodbija veljavnost podpisa pooblaščenca na mejnem ugotovitvenem zapisniku, tega pa ni mogoče izpodbijati s pravnimi sredstvi v upravnem sporu, ampak le pred sodiščem splošne pristojnosti.
ZUP (1986) člen 49, 249, 249/1-9, 267, 268, 268/1.ZUS-1 člen 52, 59, 59/2-2.
ničnost - upravičen predlagatelj za izrek ničnosti - stranka v postopku - trditveno in dokazno breme
Ker tožnica v postopku izdaje odločb, katerih ničnost uveljavlja, ni sodelovala kot stranka postopka, je tožena stranka pravilno presodila, da je kot predhodno vprašanje treba najprej preizkusiti, ali so izpolnjeni pogoji za obnovo postopka na podlagi 9. točke 249. člena ZUP (1986) in v tem okviru presoditi, ali bi tožnica morala imeti položaj stranke v navedenem postopku parcelacije. Stranka, ki zahteva udeležbo v upravnem postopku, je tista, ki mora izkazati okoliščine, ki opravičujejo njen položaj stranke v postopku.
ZUP člen 113, 113/1, 113/2, 115, 115/1. ZENDMPE člen 19, 19/1.
stroški upravnega postopka - ureditev meje - osebni stroški
Osebnih stroškov stranke (stroški za njen prihod, izgubo časa in zaslužka), torej stroškov, ki ne vplivajo neposredno na izvedbo postopka, ZUP med stroške postopka ne uvršča.
ZUS-1 člen 75, 75/2, 85, 85/1. ZUS člen 72, 72/4, 50, 50/2. ZENDMPE člen 29, 29/1.
glavna obravnava - bistvena kršitev določb postopka v upravnem sporu - sojenje na seji - meja - nestrinjanje s potekom meje - ureditev meje - sodni postopek - poziv na sprožitev sodnega postopka
Geodetska uprava pozove tistega, ki se ne strinja s potekom meje k sprožitvi sodnega postopka za ureditev meje.
ZDOIONUS člen 7, 7/1, 7/2, 7/3.ZEN člen 112, 112/1, 112/5. ZENDMPE člen 75, 75/1, 75/5.
ureditev meje med občinama - določitev meje med občinama - sodna pristojnost - sprememba območja občine - potek mejne linije - spor o meji
V skladu s 7. členom ZDOIONUS ni podana sodna pristojnost v primeru spora o spremembi območja mejnega naselja (tako, da se predlaga, da se del naselja, ki leži v eni občini, izloči in priključi ozemlju druge občine). Upravno sodišče je v skladu s 112. členom ZEN pristojno v sporu ureditve meje takrat, kadar gre za vprašanje poteka mejne linije med sicer že določenima območjema dveh naselij, ki pripada dvema različnima občinama.
ZEMLJIŠKI KATASTER - ČLOVEKOVE PRAVICE - UPRAVNI SPOR - UPRAVNI POSTOPEK
VS1010586
ZUP člen 267. ZUS člen 1, 1/3, 34, 34/1-4.
mejni ugotovitveni postopek - ničnost odločbe - pravni interes za tožbo - zavrženje - varstvo ustavnih pravic - zagotovljeno drugo sodno varstvo
Za nično se lahko izreče le odločba, če so podani razlogi, ki so taksativno določeni v 1. odstavku 279. člena ZUP. Geodetske storitve se ne morejo izreči za nične. Ker ima tožnik zagotovljeno drugo sodno varstvo, ne more uspeti v obravnavanem upravnem sporu, kolikor tožbo opira na kršitev ustavnih pravic. Sodišče tožbo zavrže s sklepom, če upravni akt, ki se izpodbija s tožbo, očitno ne posega v tožnikovo pravico ali v njegovo neposredno, na zakon oprto korist.
ureditev meje - dokončna meja - sprožitev sodnega postopka za ureditev meje
Ker tožnika kljub pravilnemu pozivu upravnega organa v odrejenem roku nista sprožila sodnega postopka ureditve meje, je upravni organ s tem, ko je štel, da tožnika soglašata s potekom meje, kot je označena z mejniki na podlagi mejne obravnave, pravilno uporabil določbo 5. odstavka 29. člena Zakona o evidentiranju nepremičnin, državne meje in prostorskih enot.
Stvarna pristojnost za ureditev meje in parcelacijo določa Zakon o evidentiranju nepremičnin, državne meje in prostorskih enot, zato je ugovor stvarne nepristojnosti in ničnosti odločbe o ureditvi meje neutemeljen.