• Najdi
  • <<
  • <
  • 11
  • od 12
  • >
  • >>
  • 201.
    sodba II U 343/2011
    4.7.2012
    UM0011246
    Akt o metodologiji za določitev omrežnine in kriterijih za ugotavljanje upravičenih stroškov za elektroenergetska omrežja in metodologiji za obračunavanje omrežnine člen 94, 94/1, 94/1- 1.
    soglasje za priključitev na električno omrežje - pogoji za izdajo soglasja - lastništvo kablovoda - lastni vod
    Določba prve alinee prvega odstavka 94. člena Akta o metodologiji za določitev omrežnine in kriterijih za ugotavljanje upravičenih stroškov za elektroenergetska omrežja in metodologiji za obračunavanje omrežnine, ki določa, da mora biti končni odjemalec na zbiralke sistemskega operaterja priključen z lastnim vodom, ne pomeni, da mora biti končni odjemalec (edini) lastnik kabla oz. kablovoda, ki poteka do odjemnega mesta, ampak pomeni, da mora biti na navedene zbiralke priključen z vodom, ki ga uporablja le on oz. ki služi le njegovemu odjemnemu mestu.
  • 202.
    sodba I U 1468/2011
    27.6.2012
    UL0008283
    ZGO-1 člen 5. Uredba o podporah električni energiji, proizvedeni iz obnovljivih virov energije člen 2, 2-14, 2-16, 9, 9/1, 9/2, 16, 16/2, 16/3.
    podpora električni energiji, proizvedeni iz obnovljivih virov - pogoji za dodelitev podpore - starost proizvedene naprave - pretežno nova proizvedena naprava
    Dokazovanje izpolnjevanja pogojev je na strani vlagatelja zahteve. To pomeni, da mora tožnica izkazati oziroma predložiti dokumentacijo, iz katere izhaja, da gre za novo oziroma pretežno novo proizvodno napravo v skladu z določbo 14. oziroma 18. alineje 2. člena Uredbe o podporah električni energiji, proizvedeni iz obnovljivih virov energije. Sodišče se strinja z zaključkom upravnih organov obeh stopenj, da HE X. predstavlja objekt, za katerega je potrebno pridobiti gradbeno in uporabno dovoljenje.

    Starost proizvedene naprave se po določbi drugega odstavka 9. člena Uredbe o podporah električni energiji, proizvedeni iz obnovljivih virov energije določi z datumom izdaje uporabnega dovoljenja za obratovanje proizvodne naprave, ki šteje kot začetek proizvodnje električne energije v proizvodni napravi.
  • 203.
    sodba I U 1860/2011
    29.5.2012
    UL0006079
    EZ člen 71, 71/3, 71/3-1. Splošni pogoji za dobavo in odjem električne energije iz distribucijskega omrežje električne energije člen 6.
    električna energija - distribucijsko omrežje električne energije - soglasje za priključitev merilnega mesta - vloga za izdajo soglasja - dokazilo o lastništvu oziroma o pravici razpolaganja - leasing
    Vlogi za izdajo soglasja za priključitev merilnega mesta mora prosilec priložiti tudi dokazilo o lastništvu oziroma o pravici razpolaganja z nepremičnino oziroma objektom, če ni vpisana v zemljiški knjigi.
  • 204.
    sodba II U 228/2011
    23.5.2012
    UM0011238
    EZ člen 64n, 64o. Uredba o podporah električni energiji proizvedeni iz obnovljivih virov energije člen 15.
    državna pomoč - nepovratna sredstva - proizvodnja električne energije iz obnovljivih virov energije - finančna pomoč za podporo proizvodnji električne energije - pokrivanje negativne razlike v ceni električne energije - subvencija
    Tako evropski predpisi, kot tudi na njih temelječa slovenska ureditev, omogočajo dodeljevanje oziroma prejemanje sporne subvencije za pokrivanje negativne razlike v ceni električne energije le na podlagi investitorjevih lastnih investicijskih sredstev, ne pa tudi na nepovratnih javnih sredstvih. Takšna ureditev je po presoji sodišča tudi pravična.
  • 205.
    sodba I U 568/2011
    15.5.2012
    UL0008272
    ZUreP-1 člen 93, 93/3, 95, 95/2, 100, 100/2, 100/3, 103, 103/1, 104, 104/1. ZZK-1 člen 14, 19. Uredba o državnem lokacijskem načrtu za daljnovod 2x400 kV Beričevo-Krško člen 3, 4, 5.
    omejitev lastninske pravice - uvedba postopka omejitve lastninske pravice - služnost v javno korist - gradnja daljnovoda
    Za obravnavano fazo postopka – uvedba postopka omejitve lastninske pravice, katerega del je tudi ugotavljanje podanosti javne koristi, za ugotovitev konkretne javne koristi za uresničitev namena, zaradi katerega se lastninska pravica omejuje, zadostuje, da je nepremičnina navedena kot del ureditvenega območja. Namen prve faze razlastitvenih postopkov je zaznamba uvedbe postopka v zemljiško knjigo in s tem varstvo tretjih oseb.

    Za ugotovitev konkretne javne koristi v fazi uvedbe postopka omejitve lastninske pravice pa je navedba parcele v Uredbi o državnem lokacijskem načrtu za daljnovod 2x400 kV Beričevo-Krško, zadostna podlaga za zaključek, da je javna korist izkazana.

    V drugi fazi postopka bo treba upoštevati, da stvarna služnost vselej bremeni služečo nepremičnino kot celoto, čeprav je lahko izvrševanje vsebine služnosti omejeno samo na del služeče nepremičnine. Vpis stvarne služnosti v zemljiško knjigo se opravi z vknjižbo pri služeči nepremičnini. Za vknjižbo pa ne zadošča, da bi se navedlo samo vrsto pravice. Vsebino je treba natančno opisati.
  • 206.
    sodba II U 38/2011
    9.5.2012
    UM0011239
    EZ člen 64n, 64o. Uredba o podporah električni energiji proizvedeni iz obnovljivih virov energije člen 15.
    državna pomoč - nepovratna sredstva - proizvodnja električne energije iz obnovljivih virov energije - finančna pomoč za podporo proizvodnji električne energije
    Med prejeta javna sredstva spadajo vsa nepovratna sredstva, tako državna kot sredstva EU. Zato je neutemeljen tožbeni ugovor, da sredstev, prejetih iz naslova EU, ne bi smeli šteti med nepovratna sredstva, ki zmanjšujejo sporno subvencijo.
  • 207.
    sodba IV U 11/2011
    8.5.2012
    UC0030406
    EZ člen 64n, 64n/3, 64n/4. Uredba o podporah električni energiji proizvedeni iz obnovljenih virov energije člen 15, 15/1, 27. ZSDrP člen 2.
    podpora za pridobivanje električne energije iz obnovljivih virov - mala fotonapetostna elektrarna - referenčni stroški - znižanje nespremenljivega dela referenčnih stroškov - razveljavitev začasne odločbe
    Višina (spornih) referenčnih stroškov je bila pravilno izračunana na podlagi 15. člena Uredbe o podporah električni energiji proizvedeni iz obnovljivih virov energije, ki določa usklajevanje podpor z drugimi vrstami pomoči proizvodnim napravam OVE.

    Tožeča stranka s tožbenim ugovorom, ki se nanaša na neustavnost in nezakonitost podzakonske ureditve zniževanja nespremenljivega dela referenčnih stroškov, ne more uspeti. V zadevi dodeljevanja podpor, kot je sporna, gre namreč za posebne ugodnosti oziroma pravice prejemnika podpore, ki podporo lahko prejme le v primeru izpolnjevanja vseh pogojev.
  • 208.
    sodba I U 203/2011
    6.3.2012
    UL0006090
    ZUreP-1 člen 92, 92/2, 110. EZ člen 59.
    omejitev lastninske pravice - služnost v javno korist - gradnja daljnovoda - pogoji za uvedbo postopka - nujnost in sorazmernost
    Iz izpodbijane odločbe izhaja, da je organ izpolnjevanje pogojev iz drugega odstavka 92. člena ZUreP-1 ugotavljal na ustni obravnavi ter nato zaključil, da je obremenitev lastninske pravice s služnostjo na nepremičninah v lasti tožnika nujno potrebna zaradi gradnje daljnovoda z določeno traso, in da je sorazmernost med javno koristjo in posegom v zasebno lastnino podana, glede na to da gre za gradnjo najpomembnejšega prenosnega daljnovoda v državi, ki bo zagotovil zanesljivo napajanje z električno energijo celotne Slovenije, in da gre pri predlagani služnosti za najblažji možen poseg v zasebno lastnino. Tako je po presoji sodišča prvostopenjski organ pri ugotavljanju dopustnosti obremenitve lastninske pravice s služnostjo v javno korist pravilno upošteval vse v določbi drugega odstavka 92. člena ZUreP-1 določene pogoje.
  • 209.
    sodba III U 96/2011, enako tudi III U 97/2011, III U 107/2011, III U 108/2011
    27.2.2012
    UN0020706
    ZUreP-1 člen 92, 92/2, 92/3, 93, 93/3, 100, 100/1, 100/2, 100/3, 102, 102/1, 110, 110/2, 110/7. EZ člen 18, 18/1, 59, 59/1.
    razlastitev - javna korist - omejitev lastninske pravice - služnost v javno korist - daljnovod - uvedba postopka omejitve lastninske pravice - rekonstrukcija daljnovoda po obstoječi trasi
    Na podlagi dejstev, ki izhajajo iz upravnega spisa in ki jih organ navaja v svoji odločbi, ob upoštevanju bistvenega dejstva, da trasa daljnovoda že poteka čez tožnikovi zemljišči, je tudi po presoji sodišča v tej zadevi izkazana javna korist za omejitev oziroma obremenitev lastninske pravice s trajno služnostjo v javno korist.
  • 210.
    sodba II U 63/2011
    15.2.2012
    UM0010944
    EZ člen 64n.
    podpora za pridobivanje električne energije iz obnovljenih virov energije - sončna energija - referenčni stroški - znižanje nespremenljivega dela referenčnih stroškov
    Tretji odstavek 64.n člena EZ-C pravi, da podpora ne sme omogočati prejemniku, da so prihodki v zvezi z obratovanjem naprave za proizvodnjo električne energije, za katero prejema podporo, večji od stroškov iz prvega odstavka tega člena. Če prejemnik podpore prejme tudi drugo državno pomoč, se podpora električni energiji iz te naprave, v odvisnosti od zneska prejete pomoči, zmanjša.
  • 211.
    sodba I U 218/2011
    31.1.2012
    UL0006228
    EZ člen 64f. Uredba o izdaji deklaracij za proizvodne naprave in potrdil o izvoru električne energije člen 3. Uredba o podporah električni energiji, proizvedeni iz obnovljivih virov člen 3, 3/1, 3/1-f, 3/1-h.
    električna energija - naprava za proizvodnjo električne energije - deklaracija za proizvedeno napravo - uvrstitev naprave glede na vir biomase
    Za opredelitev naprave po točkah C2 oziroma C3 priloge V k Uredbi o podporah električni energiji, proizvedeni iz obnovljivih virov energije, ni odločilno ali je substrat, iz katerega se pridobiva bioplin, trden ali tekoč, temveč ali je plin proizveden iz industrijske biomase ali iz biomase čistilne naprave.
  • 212.
    UPRS sodba I U 779/2010
    31.1.2012
    UL0012866
    EZ člen 31a, 31b, 31b/2, 31b/2-3, 31b/4. ZGJS člen 33, 36, 37, 39. URS člen 74, 74/1, 74/2, 15, 15/3. Direktiva 2003/55/ES z dne 26. junija 2003 o skupnih pravilih notranjega trga z zemeljskim plinom in o razveljavitvi Direktive 98/30/ES. Direktiva 2004/17/ES z dne 31. marca 2004 o usklajevanju postopkov javnih naročil naročnikov v vodnem, energetskem in transportnem sektorju ter sektorju poštnih storitev člen 5.
    koncesija - prenehanje koncesijskega razmerja - lokalna gospodarska javna služba - zemeljski plin - svobodna gospodarska pobuda
    Sprejem odloka, ki predvideva povsem spremenjen način financiranja in izvajanja SODO ter sklenitev nove koncesijske pogodbe je bil potreben tudi zato, ker obstoječa ureditev koncesijskega razmerja ne ustreza pravnim standardom, ki jih je Sodišče EU razvilo v zvezi z opredelitvijo pojma koncesija storitev (gospodarske javne službe).

    V predmetni zadevi ne gre ne za odvzem koncesije ne za odpoved koncesijske pogodbe. Trajanje oziroma prenehanje koncesijskega razmerja po koncesijski pogodbi ni popolnoma prepuščeno poslovni avtonomiji pogodbenih strank. V ta namen je koncedentu dano pooblastilo, da v določenih primerih javnopravne elemente koncesijskega akta enostransko in oblastno spremeni oziroma koncesijski akt razveljavi tudi po izbiri koncesionarja in po sklenitvi koncesijske pogodbe.

    Tožnik ne izvaja svobodne gospodarske pobude na prostem trgu, ampak je podjetniško priložnost in s tem priložnost za ustvarjanje dobička dobil na podlagi posebnega javno-pravnega akta in je zato treba poseg v svobodno gospodarsko pobudo v skladu z načelom sorazmernosti glede na javno korist. Tak poseg je predpisan z zakonom, je primeren v tem smislu, da je z njim mogoče doseči legitimen cilj, in je tudi nujen, ker z drugim milejšim ukrepom ne bi bilo mogoče doseči želenega cilja ne da bi se ob tem po oceni sodišča nesorazmerno poseglo v varstvo javne koristi. Zaradi prevzema tveganj tožene stranke je torej argument tožnika, da bi tožnik moral dobiti še nadomestilo za izgubljeni dobiček zaradi morebiti skrajšane dobe koncesijskega razmerja, kar niti ni izkazano dejstvo, neutemeljen.
  • 213.
    sodba I U 1554/2010
    15.11.2011
    UL0006004
    ZUreP-1 člen 110. EZ člen 59.
    omejitev lastninske pravice - služnost v javno korist - nosilec infrastrukturne dejavnosti
    Že v času veljavnosti EZ-B se je sodna praksa postavila na stališče, da se služnost v javno korist persoinificira v osebi, ki opravlja dejavnost, katere sestavni del je javna korist. Ustanavlja se zato v korist nosilca infrastrukturne dejavnosti kot subjekta z določeno lastnostjo upravljalca infrastrukture in ne kot določene osebe. Sodni praksi je sledila sprememba v EZ-C (vsakokratni izvajalec dejavnosti sistemskega operaterja posamezne infrastrukture), pri čemer je mišljen konkreten, aktualni upravljalec infrastrukture. Določitev omejitve lastninske pravice v korist B. je torej po mnenju sodišča v skladu z določbami zakona.
  • 214.
    UPRS sodba I U 68/2011
    21.9.2011
    UL0011835
    Uredba o podporah električni energiji proizvedeni iz obnovljivih virov energije člen 27. EZ člen 64n, 64n/3, 64n/4, 64n/4-1.
    dodelitev podpore električni energiji - obnovljivi viri energije - referenčni stroški - znižanje nespremenljivega dela referenčnih stroškov - poseg v pridobljene pravice
    Zakonska odločba 3. odstavka 64.n člena EZ, ki ureja princip zmanjšanja podpore, ne učinkuje za nazaj, torej za dejanska stanja, ki so nastala pred uveljavitvijo EZ; določilo 27. člena Uredbe o podporah električni energiji proizvedeni iz obnovljivih virov energije, na podlagi katere je bila tožniku izdana začasna odločba o dodelitvi podpore do 1. 11. 2009, je bila ravno tako v funkciji in veljavi na podlagi zakonskega pooblastila iz 9. odstavka 64.n člena EZ, ki je vseboval princip zmanjšanja podpore, če upravičenec prejema drugo vrsto državne pomoči, in je urejala zgolj začasni režim podpore v prehodnih in končnih določbah. Izpodbijana odločba je spremenila stanje glede na začasno odločbo za naprej v skladu z EZ in zato posega v pridobljene pravice z izpodbijano odločbo ni bilo.
  • 215.
    sodba IV U 287/2010
    20.9.2011
    UC0030298
    EZ člen 64n. ZUP člen 214. Uredba o podporah električni energiji proizvedeni iz obnovljenih virov energije člen 15.
    podpora za pridobivanje električne energije iz obnovljivih virov - mala fotonapetostna elektrarna - znižanje nespremenljivega dela referenčnih stroškov - obrazložitev odločbe
    Kljub obrazložitvi tožene stranke, na katerih podlagah so bile ugotovljene in izračunane predpostavke in katero formulo je uporabiti za izračun zmanjšanja nespremenljivega dela referenčnih stroškov, sodišče ne more spregledati, da tožena stranka ni pojasnila in v obrazložitvi odločbe natančno predstavila izračuna predpostavk, niti izračuna spornega zmanjšanja nespremenljivega dela referenčnih stroškov. Zgolj sklicevanje na formulo iz tretjega odstavka 15. člena Uredbe o podporah električni energiji proizvedeni iz obnovljivih virov energije ne ustreza v ZUP predpisanemu standardu obrazložitve odločbe.
  • 216.
    sodba II U 426/2009
    6.7.2011
    UM0010699
    ZVPot člen 23, 72. ZUP člen 6. EZ člen 70, 70/5.
    inšpekcijski ukrep - ukrep tržnega inšpektorja - splošni pogodbeni pogoji - nepošteni pogodbeni pogoji - prepoved prodaje blaga - akt za izvrševanje javnih pooblastil - načelo zakonitosti
    Ker so Splošni pogodbeni pogoji dobave in nakupa zemeljskega plina iz omrežja sprejeti na osnovi direktnega pooblastila iz petega odstavka 70. člena EZ in ker so soglasodajalci tako Javna agencija RS za energijo kot zainteresirane občine, predstavljajo splošni pogoji splošni akt, ki je bil izdan za izvrševanje javnih pooblastil po določbah 6. člena ZUP (načelo zakonitosti), katerega morajo pri svojem delu v upravnih postopkih upoštevati tudi inšpekcijski upravni organi.
  • 217.
    sodba II U 94/2010
    16.2.2011
    UM0010618
    ZUS-1 člen 5, 5/4. ZGJS člen 39. Odlok o načinu izvajanja javne službe oskrbe z energetskimi plini v Mestni občini Maribor člen 23.
    upravni spor - dopustnost upravnega spora - akt v obliki predpisa - koncesija - javna gospodarska služba - trajanje koncesije - sprememba koncesijskega akta - neskladje med koncesijskim aktom in koncesijsko pogodbo - poseg v pridobljene pravice koncesionarja
    Določba občinskega odloka, ki se nanaša na točno določen pravni subjekt in na točno določeno koncesijsko razmerje, predstavlja (ne glede na obliko predpisa in ne glede na njegovo poimenovanje) po svoji vsebini posamičen in konkreten akt, katerega zakonitost presoja sodišče v upravnem sporu.

    Koncedent lahko v času trajanja koncesijskega razmerja obdobje trajanja koncesije v koncesijskem aktu bodisi skrajša bodisi podaljša, a le v kolikor to ni na škodo pravic, ki jih koncesionarju daje sklenjena koncesijska pogodba.

    Koncesionar zgolj z enostransko spremembo koncesijskega akta (četudi je v njem izrecno naveden) še ne pridobi pravic iz koncesijskega razmerja – te nastanejo s soglasjem strank, to je s sklenitvijo oziroma z vsakokratno spremembo koncesijske pogodbe, ki mora biti, da pravno učinkuje, po izrecni določbi zakona pisna.
  • 218.
    sklep I U 712/2010
    18.1.2011
    UL0004070
    ZUS-1 člen 2, 2/1, 2/2, 36, 36/1, 36/1-4. EZ člen 7b, 7b/2. Pravilnik o strokovnem usposabljanju in preizkusu znanja za upravljanje energetskih naprav člen 41, 42.
    akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - akt poslovanja - preizkus znanja za upravljanje energetskih naprav - izbor izvajalca za opravljanje pomožnih nalog - zavrženje tožbe
    Odločba, s katero je toženka odločila, da tožnice ne izbere za izvajalko administrativnih, organizacijskih in drugih pomožnih nalog za Komisijo za preizkus znanja za upravljanje energetskih naprav, ni akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu.
  • 219.
    sodba U 654/2008
    5.1.2011
    UL0005255
    Odlok o izvajanju javne službe oskrbe s plinom v Občini Medvode člen 7, 7/1, 37, 37/1. ZUS-1 člen 5, 5/4, 64, 64/2. EZ člen 4, 30.
    upravni spor - posamičen akt izdan v obliki predpisa - nezakonitost odloka - opredelitev distribucijskega omrežja
    Upravno sodišče je na podlagi 4. odstavka 5. člena ZUS-1 pristojno odločati v upravnem sporu o zakonitosti aktov organov, izdanih v obliki predpisa, kolikor urejajo posamična razmerja. Sodišče pa je v obravnavani zadevi presojalo tudi zakonitost 1. odstavka 7. člena Odloka, ker je presodilo, da je tožeča stranka izkazala, da opredelitev distribucijskega omrežja vpliva na njen pravni položaj oziroma na obveznost iz izpodbijanega 1. odstavka 37. člena Odloka. Brez presoje hkratne zakonitosti 1. odstavka 7. člena Odloka namreč ni mogoča le presoja zakonitosti 1. odstavka 37. člena Odloka.

    Akti lokalnih skupnosti so vezani na zakon tako, da v vsebinskem smislu ne smejo določati ničesar brez zakonske podlage in zunajzakonskih okvirov. Opredelitev distribucijskega omrežja, kakor je določena v 1. odstavku 7. člena Odloka, je v nasprotju z določbami EZ, ker je tožena stranka to določilo oprla na lastnost plinovoda po delovnem tlaku. Nezakonita opredelitev distribucijskega omrežja v 1. odstavku 7. člena Odloka pa posledično vpliva tudi nezakonitost Odloka v 1. odstavku 37. člena, ki določa obveznost tožeče stranke, in sicer predajo distribucijskega plinovodnega omrežja na območju Občine Medvode, ki je v njeni lasti, izvajalcu.
  • 220.
    sklep I U 1554/2010
    16.11.2010
    UL0004113
    ZUS-1 člen 32, 32/2, 32/3. EZ člen 59a. ZUreP-1 člen 100, 100/2.
    gradnja daljnovoda - obremenitev lastninske pravice s trajno služnostjo v javno korist - začasna odredba - odložitev izvršitve izpodbijanega akta - ureditvena začasna odredba - težko popravljiva škoda
    Ureditev iz 59.a člena EZ, ki določa, da se šteje kot dokazilo pravice graditi tudi odločba o uvedbi postopka razlastitve oziroma potrdilo, da je začet postopek za pridobitev služnosti v javno korist, ne pomeni izvršitve izpodbijane odločbe, saj je njena izvršitev vpis zaznambe pravnega dejstva uvedbe postopka v zemljiško knjigo (2. odstavek 100. člena ZUreP-1).

    Škode, katere restitucija je možna v naravi v kratkem časovnem obdobju, ob možnosti tudi denarne kompenzacije morebitne škode, sodišče ne more opredeliti kot težko popravljive.
  • <<
  • <
  • 11
  • od 12
  • >
  • >>