plačilo storitve institucionalnega varstva - zavezanec za plačilo - preživninska obveznost - dedni dogovor - pogodba o preužitku
Če iz dednega dogovora, ki sta ga sklenila C.C. in A.A., izhaja preživninska obveznost, potem je ta obveznost po smrti C.C. prešla tudi na dediče po njem. Iz pravice do brezplačnega, ogrevanega stanovanja v točno določeni stanovanjski hiši ne izhaja drugačna obveznost od te, ki je dogovorjena. To pomeni, da ji ni mogoče pripisati pomena obveznosti preživljanja. Tudi iz pravice užitka njive ne izhaja preživninska obveznost. Denarna obveznost je dogovorjena za določen čas in ne do smrti upravičenca. Samo dejstvo, da gre za obveznosti, ki imajo premoženjsko vrednost, pa še ne pomeni, da gre za preživninsko obveznost. Če za preživninsko obveznost ni šlo ob sklenitvi dednega dogovora, mu take pravne narave ni mogoče pripisati zaradi kasnejše uveljavitve Uredbe oziroma zaradi odločitve upravičenca za storitve institucionalnega varstva.
občinska socialna pomoč - socialni spor - stvarna pristojnost
Za odločanje v sporu zaradi uveljavljanja pravice do občinske socialne pomoči je po določbi 5. točke 1. odstavka 7. člena ZDSS-1 pristojno socialno sodišče.
Uredba o merilih za določanje oprostitve pri plačilih socialno varstvenih storitev člen 33, 33/1, 34, 34/4.
nadomestna oblika bivanja - oprostitve pri plačilu nadomestne oblike bivanja - izpolnjevanje pogojev - spremenjene okoliščine
Na podlagi 34. člena Uredbe o merilih za določanje oprostitve pri plačilih socialno varstvenih storitev CSD lahko kadarkoli po uradni dolžnosti preveri ali upravičenci oz. zavezanci, ki jim je bila priznana oprostitev, še izpolnjujejo pogoje za oprostitev in za ta namen tudi pridobiva podatke iz uradnih evidenc. Tožniku je bila priznana oprostitev plačila nadomestne oblike bivanja in oskrbe že leta 2004 in tudi priznana invalidska pokojnina z odločbo ZPIZ od 29. 9. 2009. Slednje pomeni spremenjeno okoliščino, ki zahteva od tožnika določeno ravnanje in sicer da v določenem roku sporoči spremembo, ki lahko vpliva na višino oprostitve, tako kot je določeno v 2. odstavku 34. člena Uredbe.
Odločba ZPIZ o vračilu preveč izplačane invalidske pokojnine ni upravni akt v smislu določb ZUS-1, saj je bil izdan v zadevi s področja socialnega varstva.
odpust s prestajanja zaporne kazni - dodelitev denarne pomoči ob odpustu - pogoji za dodelitev denarne pomoči
ZIKS kot pogoj za pridobitev denarnih sredstev oziroma potrebnih oblačil in obutve določa okoliščino, da obsojenec brez svoje lastne krivde ni bil zmožen pridobiti sredstev za osebne potrebe. Iz listin upravnega spisa je razvidno, da so bila tožniku nudena med prestajanjem zaporne kazni njegovi izobrazbi in osebnim sposobnostim primerna dela, ki pa jih kljub zdravniško ugotovljenim sposobnostim za delo, ni želel opravljati.
ZSV člen 44, 44/4, 48. Pravilnik o koncesijah na področju socialnega varstva člen 15.
socialno varstvo - koncesija za storitev institucionalnega varstva v domovih za starejše - podaljšanje koncesije - obdobje podaljšanja koncesije
Predmetna koncesija je bila sklenjena za dobo 10 let in to med strankama ni sporno. Za koliko časa je možno v konkretnem primeru podaljšati koncesijsko pogodbo, koncesijska pogodba ne ureja, Pravilnik/2004 pa določa možnost podaljšanja enako kot 2. stavek 4. odstavka 44. člena ZSV, ki pravi, da se trajanje koncesije lahko podaljša največ še za čas, za katerega je bila sklenjena koncesijska pogodba, in sicer pod pogoji, določenimi v predpisu iz 48. člena tega zakona in v koncesijski pogodbi.
ZVojI člen 97, 97/1, 98, 98/1, 99, 99/1, 100, 100/2, 100/4. ZVV člen 16. Pravilnik o zdraviliškem in klimatskem zdravljenju vojnih invalidov člen 4-1, 8, 8/1, 8/3.
vojni invalid - pavica do zdraviliškega in klimatskega zdravljenja - izjemna odobritev zdravljenja - bistvena kršitev pravil postopka
Zdraviliško zdravljenje za isto bolezen, v tem primeru za poškodovano levo zgornjo ekstremiteto, je praviloma možno enkrat na dve leti, komisija pa ugotavlja, da sedaj ni nujnosti za izjemno odobritev pogostejšega zdraviliškega zdravljenja.
vojni veteran - status vojnega veterana - ista upravna zadeva - ista pravna podlaga - zavrženje zahteve
Sodba ni pravna podlaga iz 4. točke 1. odstavka 129. člena ZUP. Kot pravno podlago, na katero se opira zahtevek, je mogoče šteti le predpis oz. njegovo posamično določbo, s katero stranka utemeljuje svoj zahtevek. Drugačne – čeprav za tožnika ugodne – razlage iste zakonske določbe, ki jo je sodišče sprejelo v zvezi z drugo upravno zadevo, ni mogoče šteti za spremenjeno pravno podlago.
Tožeče stranke zmotno navajajo, da je obveznost plačevanja oskrbnine kot izhaja iz izročilne pogodbe ugasnila s trenutkom smrti pokojnega. Načelo relativnosti pogodbenih razmerij seveda pomeni, da pogodba učinkuje le med pogodbenimi strankami, vendar ne pomeni, da pogodbene obveznosti niso podedljive. S smrtjo dolžnika ali upnika pogodbena obveznost preneha le, če je nastala glede na osebne lastnosti katere izmed pogodbenih strank ali glede na osebne sposobnosti dolžnika.
ZVV člen 8, 9. ZVojI člen 46, 47, 47/1, 47/2. ZUP člen 146.
vojni veteran - veteranski dodatek - prejemki upravičenca - invalidnina
Določba 47. člena ZVojI med prejemke, relevantne za določitev pravice oziroma višine veterinarskega dodatka, ne všteva samo tistih invalidnin, družinskih invalidnin in dodatka za posebno invalidnost, ki so bili priznani po določbah ZVojI.
vojni veteran - status vojnega veterana - priznanje statusa vojnega veterana - neposredna vključenost v oborožen odpor
Glede na določbe zakona statusa vojnega veterana ni mogoče priznati vsakomur, ki je na kakršenkoli način sodeloval pri osamosvojitvi Republike Slovenije, temveč le tistemu, ki v konkretnem postopku dokaže, da je bila njegova udeležba takšna, kot jo določa zakon. Delovanje tožnice tudi po mnenju sodišča nima elementov neposredne vključenosti v oborožen odpor po 1. odstavku 1. člena ZVV, tožnica pa tudi ni izpolnila dodatnih kriterijev iz 7. alineje 2. člena niti 2. a) člena ZVV.
vojni veteran - status vojnega veterana - v drugi zadevi izdana sodba sodišča - ponovna zahteva za priznanje statusa vojnega veterana - zavrženje zahteve
Pravnomočna sodba sodišča, izdana v drugi zadevi, ne predstavlja spremenjene pravne podlage za odločanje v obravnavani zadevi. Zato je pravilna odločitev tožene stranke, da vlogo tožnika za priznanje statusa vojnega veterana na podlagi 4. točke 129. člena ZUP v povezavi z določbo 24. člena ZVV zavrže in odločbo prvostopnega organa odpravi.
ZSV člen 100, 100/1. Uredba o merilih za določanje oprostitev pri plačilih socialno varstvenih storitev člen 34. ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-3.
socialno varstvene storitve - storitev institucionalnega varstva - cene storitve institucionalnega varstva - oprostitev plačila socialno varstvenih storitev - upravni spor - skrbnik za poseben primer
V danem primeru ne gre za zadevo, za katero bi imel skrbnik za poseben primer veljavno odločbo za zastopanje. Ker tako tožbe sploh ni bil upravičen vložiti, je sodišče njegovo tožbo zavrglo.
Cena storitev institucionalnega varstva se ne določa v postopku oprostitve plačila socialno varstvenih storitev, temveč v postopku sprejema v zavod.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - oprostitev plačila nadomestila - dolžnost preživljanja - pritožbena novota
Nova dejstva se lahko upoštevajo kot pritožbeni razlog le, če so obstajala v času odločanja na prvi stopnji in če jih stranka upravičeno ni mogla predložiti oz. navesti na obravnavi. Za odločitev je zato bistveno, ali je obrazec, na katerem je tožnik vložil zahtevo za oprostitev plačila NUSZ, že na prvi stopnji omogočil, da navede vse za odločitev pomembne okoliščine. Obrazec je po mnenju sodišča nepopoln, saj ne omogoča vpisa vseh relevantnih podatkov. Zavezančeva zakonska dolžnost, da preživlja tretje osebe, čeprav te ne živijo skupaj z njim, ima namreč za posledico zmanjšanje sredstev za njegovo lastno preživljanje, kar pa lahko vpliva na „ogroženost življenjskega obstoja zavezanca“ po 2. odstavka 14. člena Odloka.
vojni veteran - status vojnega veterana - izdaja izkaznice - uradna evidenca - izjave prič
Prvostopenjski organ je svojo določitev oprl samo na tiste dokaze, ki so tožniku v škodo, na kar pravilno opozarja tožba. S tem je bila kršena določba 214. člena ZUP, saj prvostopenjski organ ni presodil vseh dokazov, predvsem pa se ni opredelil do tistih izjav, iz katerih je razvidno, da je bil tožnik oborožen. Zgolj ugotovitev, da evidence v zvezi z oborožitvijo ne obstajajo, ne morejo biti odločilnega pomena, ob tem da so bile zaslišane tudi priče in bi se moral prvostopenjski organ opredeliti tudi do izjav teh prič ter oceniti njihovo dokazno vrednost.
denarna socialna pomoč - neupravičeno prejeta denarna socialna pomoč - odpis dolga iz naslova neupravičeno prejete denarne socialne pomoči
Glede na celotno določbo 5. odstavka 41. člena ZSV je o odpisu dolga iz naslova neupravičeno prejete denarne socialne pomoči treba odločati ob upoštevanju ustreznih določb ZDavP-2.
ZSV člen 18a, 18a/4, 18a/5, 18a/6, 180. ZSV-D člen 2, 37, 37/7. Uredba o merilih za določanje oprostitev pri plačilih socialno varstvenih storitev člen 2, 2/1, 2/1-3. ZUS-1 člen 2. ZUP člen 7.
Tožnica je dolžna prispevati za plačilo pravic družinskega pomočnika, saj se je z izročilno pogodbo in izročilno pogodbo za primer smrti zavezala izvajati dosmrtno oskrbo A.A. Njena dejanska nezmožnost prispevati za plačilo pa lahko vpliva na nadaljnje izvajanje obveznosti, za kar mora sprožiti ustrezen pravni postopek.
vojni veteran - status vojnega veterana - opravljanje delovne dolžnosti v cestnem podjetju
Po podatkih sodnega registra Komunala ..., kot glavno dejavnost ni imela registrirane cestne dejavnosti, vendar to dejstvo samo po sebi ne izključuje tega podjetja iz kroga podjetij po ZVV. Status vojnega veterana je mogoče priznati delovnemu obvezniku, zaposlenemu v komunalnem podjetju na delih, ki so se izvajala v okviru gospodarjenja oziroma vzdrževanja občinskih javnih cest. Zato je pomembno, ali je podjetje tako dejavnost opravljalo v okviru dejavnosti urejanja javnih površin in javnih objektov ter dejavnosti graditve komunalnih objektov in naprav.
ZVV člen 2, 2/1-7. ZVojI člen 102, 102/2. ZUP člen 129, 129/1-4.
vojni veteran - status vojnega veterana - priznanje statusa vojnega veterana - delavec cestnega podjetja - revizija po ZVojI - zavrženje vloge
V ponovni vlogi za priznanje statusa vojnega veterana se je tožnik skliceval na sodbo Upravnega sodišča RS opr. št. U 677/2008 z dne 15. 9. 2009 (v kateri je sodišče odločilo v prid tožniku), ki ob nespremenjenem dejanskem stanju pomeni spremenjeno pravno podlago za odločitev. Ker sodbe ni mogoče šteti za spremenjeno pravno podlago v smislu 4. točke 1. odstavka 129. člena ZUP, bi moral organ prve stopnje vlogo tožnika zavreči, ker niso izpolnjeni pogoji za njeno obravnavanje.
ZBPP člen 13, 13/2, 14. ZSV člen 23, 27, 27a, 27b, 27c, 27č, 28a, 30, 30/1.
brezplačna pravna pomoč - finančni pogoj za dodelitev brezplačne pravne pomoči - minimalni dohodek - dohodki prosilca - organ pristojen za odločanje o predlogu
Tožnikov mesečni dohodek presega dvakratnik osnovnega zneska minimalnega dohodka, zato ni izpolnjen finančni pogoj za dodelitev brezplačne pravne pomoči.
Za odločanje o predlogu za dodelitev brezplačne pravne pomoči je pristojen organ za brezplačno pravno pomoč, ne pa sodišče v upravnem sporu.