Glede vsebinskega reševanja zahteve za prevzem preostalih nepremičnin se sodišče strinja z upravnim organom, da je na razlastitvenem zavezancu trditveno in dokazno breme, da bi zaradi razlastitve preostale nepremičnine zanj izgubile gospodarski pomen - kar je tisto pravnotvorno dejstvo, na podlagi katerega je s tako zahtevo lahko uspešen. Za to oceno so po mnenju sodišča lahko relevantni tudi povečani stroški gospodarskega izkoriščanja preostalih nepremičnin; če se ti prekomerno povečajo, ima to lahko tudi za posledico, da preostale nepremičnine za lastnika nimajo več gospodarskega pomena. Če povečanje stroškov izkoriščanja preostalih nepremičnin ni tolikšno, a je še vedno tako, da lahko vpliva na zmanjšano vrednost preostale nepremičnine, je lahko to pravno upoštevno v okviru določanja odškodnine po 105. členu ZUreP-1.
Vprašanje pravočasnosti zahtevane razlastitve je bilo predmet prve faze razlastitvenega postopka, ki se je zaključila z odločbo, s katero je bila dovoljena uredba razlastitvenega postopka.
V skladu z načelom zaslišanja stranke se stranka izjavlja o ugotovitvah organa in tako lahko podaja ustrezne procesne predloge in s tem varuje svoj pravni položaj. Če so v postopku udeležene stranke z nasprotnimi interesi, pa velja kontradiktornost tudi med strankami. Stranki mora biti dana možnosti, da se izjavi o rezultatu dokazovanja po končanem ugotovitvenem postopku.
dohodnina - davčna osnova - normirani odhodki - potrdilo o ugotavljanju davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov - registrirana dejavnost - vpis v davčni register
Pogoji, kot so določeni v tretjem odstavku 48. člena ZDoh-2, so po svoji vsebini takšni, da se lahko uporabijo le pri zavezancih, ki opravljajo registrirano dejavnost. Tožnik se zato ob utemeljevanju svoje zahteve za izdajo potrdila o ugotavljanju davčne osnove pri dohodku iz dejavnosti z upoštevanjem normiranih odhodkov po omenjeni določbi ZDoh-2 ne more uspešno sklicevati na vpis v davčni register, če ni hkrati vpisan tudi v drug ustrezen register.
ZVet-1 člen 66. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3. Javni razpis za podelitev koncesije glede zagotavljanja najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali na območju Republike Slovenije točka VI, VII, VIII.
koncesija - javni razpis - javna veterinarska služba - merila za izbor koncesionarja - izpodbijanje določb javnega razpisa
Določbe Javnega razpisa za podelitev koncesije glede zagotavljanja najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali na območju Republike Slovenije so po presoji sodišča v celoti utemeljene na določbah Uredbe o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev in so v skladu s pooblastili VURS iz omenjene uredbe.
dohodnina - prispevki za socialno varnost - dohodek iz delovnega razmerja - boniteta - uporaba osebnega motornega vozila za privatne namene
Glede na določbo 2. odstavka 43. člena ZDoh-2 davčni zavezanec ni dolžan obračunavati dajatev od osebnih prejemkov iz naslova bonitete za uporabo službenega osebnega motornega vozila (tudi) za privatne namene le v primeru, če izkaže, da se je to osebno vozilo uporabljalo izključno za službene namene.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - predlog za dopustitev revizije - ustavna pritožba
Rok za vložitev predloga za dopustitev revizije je procesni in prekluzivni rok, zamuda tega roka pa narekuje zavrženje predloga. Izčrpanost pravnih sredstev po prvem odstavku 51. člena ZUstS za vložitev ustavne pritožbe pa pomeni, da mora biti revizija izčrpana ne le formalno, temveč tudi po vsebini, torej si oseba ne bi mogla varovati roka za vložitev ustavne pritožbe, če bi Vrhovno sodišče RS revizijo zavrglo kot prepozno ali nepopolno, temveč le v primeru, če Vrhovno sodišče revizije ne bi dopustilo.
zahteva za denacionalizacijo - oblika vračila podržavljene nepremičnine - vračilo v naravi - sprememba zahtevka
Namen ZDen je, da se krivice popravijo tako, da se upravičencem vrne podržavljeno premoženje v naravi, le če to ni mogoče, jim pripada odškodnina v obliki nadomestnega premoženja, vrednostnih papirjev ali denarja. Primarnost vračila podržavljenega premoženja v naravi varuje tudi 88. člen ZDen, ki prepoveduje vsakršno razpolaganje s premoženjem, ki bi lahko vplivalo na vrnitev ali obliko vrnitve podržavljenega premoženja po uveljavitvi ZDen ter do (med drugim) odločitve o vračilu zahtevanega premoženja in na katerega se je oprlo tudi sodišče splošne pristojnosti pri odločanju o veljavnosti sporne kupoprodajne pogodbe.
ZVet-1 člen 66. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3. Javni razpis za podelitev koncesije glede zagotavljanja najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali na območju Republike Slovenije točka II.
ZUS-1 člen 2, 36, 36/1, 36/1-4. ZSRib člen 28, 28/4.
ribolov - disciplinski ukrep - prepoved ribolova - nosilec javnih pooblastil - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - posamični upravni akt
V obravnavani zadevi ne gre za odločbo, izdano v izvrševanju upravne funkcije, ali za odločbo, izdano v upravni zadevi, ker ne gre za odločanje o pravici stranke na področju upravnega prava, temveč za izrek disciplinskega ukrepa, ki ga je ribiška družina izrekla tožniku v disciplinskem postopku.
Ribiška družina ni nosilka javnih pooblastil v zvezi z izvajanjem disciplinskih postopkov. Javna pooblastila so sicer ribiški družini s koncesijskim aktom podeljena, vendar se nanašajo zgolj za izvajanje ribiškega upravljanja v ribiških okoliših.
nujna brezplačna pravna pomoč - dodelitev nujne brezplačne pravne pomoči - stečajni postopek - ugotovitev obstoja prerekane terjatve
V postopku dodelitve BPP je treba ugotoviti resnično dejansko stanje in v ta namen ugotoviti vsa dejstva, ki so pomembna za zakonito in pravilno odločbo. Tudi specialna določba prvega odstavka 37. člena ZBPP, po kateri mora pristojni organ za BPP pri odločanju o prošnji upoštevati načelo hitrosti in ekonomičnosti postopka, organu za BPP ne dopušča odločanja v nasprotju z določbo 8. člena ZUP.
Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2008 člen 23, 24.
neposredna plačila v kmetijstvu - ukrep Programa razvoja podeželja - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - dejanska raba - nekmetijska raba - avtocesta v gradnji
Razlog nastanka nekmetijske rabe površin (v obravnavanem primeru gradnja avtoceste) na same ugotovitve kontrole ne vpliva in tudi ni pravno pomemben. Nesporno namreč je, da je bila dejanska površina v kmetijski rabi na dan 13. 8. 2008 manjša od prijavljene površine na obrazcu D, česar ne more spremeniti niti ugotovitev kontrolnega pregleda z dne 30. 8. 2008 o ugotovljeni manjši površini zemljišč v nekmetijski rabi. Tožnik bi lahko po tem, ko je ugotovil, da je dejanska površina zemljišč v kmetijski rabi manjša od prijavljene površine, pri prvostopenjskem organu tudi umaknil svoj zahtevek za plačilo za ukrep OMD v tem obsegu, česar po podatkih spisa ni storil. Iz materialnopravnih predpisov, ki veljajo za obravnavani primer, pa ne izhaja, da bi upravni organ v primeru oprave večih kontrol z različnimi ugotovitvami pri svojem odločanju moral uporabiti ugotovitve tiste kontrole, ki so za vlagatelja zahtevka za plačilo za ukrep OMD ugodnejše.
ZBPP člen 3, 3/2, 11, 11/3, 12, 12/1, 13, 13/25, 26. ZFPPIPP člen 233, 233/6.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - predujem za kritje začetnih stroškov stečajnega postopka - oprostitev plačila predujma - finančni pogoj
Okoliščine, ki so podlaga za začetek stečajnega postopka, same po sebi ne zadoščajo za izkazovanje izpolnjevanja pogoja finančne nezmožnosti plačila predujma. Zato je organ za BPP pravilno upošteval določbe ZBPP, ki se sicer nanašajo na finančno stanje prosilca kot pogoja za upravičenost do dodelitve BPP.
ukrep gradbenega inšpektorja - sklep o ustavitvi postopka - upravni spor - pravni interes za tožbo - zavrženje tožbe
Tožnica je bila v inšpekcijskem postopku inšpekcijska zavezanka. Ker je bil s sklepom postopek proti njej ustavljen, tožnica s tožbo ne more uveljavljati kakšne svoje pravice ali pravne koristi, ki bi ji bila z ustavitvijo postopka kršena oziroma ji ne bi bila priznana, oziroma se z izpodbijanim upravnim aktom ne posega v pravni položaj tožnice. Ker se v tem primeru obravnava zgolj zakonitost izpodbijanega prvostopenjskega upravnega akta, sodišče ne more upoštevati tožbenih navedb, ki se nanašajo na uporabo objekta, in na nemožnost legaliziranja uporabe nepremičnine.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - navajanje neresničnih podatkov - načelo materialne resnice - pravica navesti dejstva ter predlagati dokaze - posebni ugotovitveni postopek
Ker tožnik s tekom postopka pred organom za brezplačno pravno pomoč in z ugotovitvami tega postopka v nasprotju z določbami ZUP ni bil seznanjen, v tem postopku tudi ni mogel postaviti nasprotnih trditev in predlagati dokazov.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - stroški in odtegljaji
Za ugotavljanje izpolnjevanja finančnega pogoja so relevantni le zneski dohodka, ki jih upravičenci prejmejo, brez upoštevanja morebitnih stroškov in odtegljajev.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - dohodek prosilca
Med strankama postopka niso sporni pokojninski prejemki, ki jih prejema tožnica v višini 638,31 EUR, kar presega dvakratnik osnovnega zneska minimalnega dohodka v višini 259,04 EUR, to je 459,04 EUR. Glede na to, da pogoj doseženega dvakratnika minimalnega dohodka predstavlja zakonsko dejansko stanje 13. člena ZBPP, v zvezi z 25.a členom ZSV, sodišče kljub v tožbi izkazanim slabim socialnim in premoženjskim razmeram tožnice ne more sprejeti drugačne odločitve, kot jo je sprejela tožena stranka.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - denarna socialna pomoč - izredna brezplačna pravna pomoč
Tožeča stranka je v prošnji za dodelitev brezplačne pravne pomoči navedla, da je prejemnik denarne socialne pomoči, zato bi morala tožena stranka najprej zahtevati dopolnitev njene nepopolne vloge v zvezi z navedbo, da prejema denarno socialno pomoč (odločba pristojnega centra za socialno delo). Šele če bi ugotovila, da tožeča stranka socialne pomoči kot jo opredeljuje 2. odstavek 12. člena ZBPP ne prejema, bi lahko nadaljevala z ugotavljanjem njenega premoženjskega stanja.
ZGO-1 člen 2, 2/1, 2/1-12, 3a, 3a/1, 152, 152/1. Uredba o vrstah objektov glede na zahtevnost člen 12.
inšpekcijski ukrep - ukrep gradbenega inšpektorja - nelegalna gradnja - enostavni objekt - hladilnica z letnim šankom in plesišče s hišico
Po presoji sodišča hladilnica z letnim šankom kot tudi plesišče s hišico ob njem, glede na namembnost in dimenzije, navedene v izreku izpodbijane odločbe, ne štejejo za enostavne objekte po Uredbi, saj v njej noben izmed njih ni izrecno določen kot enostavni objekt.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - denarna socialna pomoč - izredna brezplačna pravna pomoč
Tožeča stranka je v prošnji za dodelitev brezplačne pravne pomoči navedla, da je prejemnica denarne socialne pomoči, zato bi morala tožena stranka najprej zahtevati dopolnitev njene nepopolne vloge v zvezi z navedbo, da prejema denarno socialno pomoč (odločba pristojnega centra za socialno delo). Šele če bi ugotovila, da socialne pomoči kot jo opredeljuje 2. odstavek 12. člena ZBPP ne prejema, bi lahko nadaljevala z ugotavljanjem njenega premoženjskega stanja.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - verjetni izgled za uspeh - izvršilni postopek - vložitev ugovora tretjega - lastništvo predmeta izvršbe
Dejstvo, da tožnik ni lastnik deleža, ki je predmet izvršbe, ni sporno, zato ob upoštevanju določb 4. odstavka 64. člena ZIZ tožena stranka ni imela podlage za ugotovitev, da ima tožnik v zadevi želenega ugovora v izvršilnem postopku verjetne izglede za uspeh in da je zato vlaganje takšnega ugovora razumno.