• Najdi
  • <<
  • <
  • 11
  • od 14
  • >
  • >>
  • 201.
    sodba II U 441/2010
    6.9.2011
    UM0010861
    ZVet-1 člen 66. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3, 3/5.
    javna veterinarska služba - koncesija - podelitev koncesije - javni razpis - razpisni pogoji - prednostna merila
    Izpolnjevanje razpisnih pogojev mora biti izkazano v času objave javnega razpisa.
  • 202.
    sodba II U 414/2010
    6.9.2011
    UM0010844
    ZVet-1 člen 66. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3. Javni razpis za podelitev koncesije glede zagotavljanja najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali na območju Republike Slovenije točka VI, VII, VIII.
    koncesija - javni razpis - javna veterinarska služba - merila za izbor koncesionarja - izpodbijanje določb javnega razpisa
    Določbe Javnega razpisa za podelitev koncesije glede zagotavljanja najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali na območju Republike Slovenije so po presoji sodišča v celoti utemeljene na določbah Uredbe o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev in so v skladu s pooblastili VURS iz omenjene uredbe.
  • 203.
    sodba I U 1180/2010
    6.9.2011
    UL0004974
    ZDDV-1 člen 62. ZDavP-2 člen 138.
    DDV - odmera DDV - dodatna odmera DDV - opravljanje gradbenih storitev - neplačujoči gospodarski subjekt - navidezni posel - fiktivni računi
    V obravnavanem primeru gre za nepriznavanje odbitka vstopnega DDV na podlagi računov, za katere prvostopenjski organ ugotavlja, da jih je izdal neplačujoči gospodarski subjekti oz. „mising traderji“, tožniku pa predvsem očita, da nima verodostojne poslovne dokumentacije, iz katere bi bilo razvidno, da so bile zaračunane storitve resnično opravljene s strani izdajateljev računov ter iz objektivnih okoliščin zaključuje, da je tožnik vedel oz. bi moral vedeti, da sodeluje pri goljufivih transakcijah, katerih namen je pridobitev davčnih ugodnosti ter mu odbitek vstopnega DDV iz tega naslova ne gre.
  • 204.
    sodba in sklep IV U 140/2011
    6.9.2011
    UC0030257
    ZBPP člen 12, 13. ZSV člen 23.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - premoženje prosilca - primerno stanovanje
    Tožnica ne prereka velikosti celotne stanovanjske površine 147,10 m2, ki presega normativ primernega stanovanja, ki znaša 55 m2 (preseženi normativ znaša 92,10 m2) in katerega vrednost m2 znaša na področju tožničine regije 202 EUR (marec 2011). Vrednost površine stanovanjske hiše, ki presega normativ primernega stanovanja, je tako 18.604,20 EUR (cenzus znaša 13.771,230 EUR oziroma 60 osnovnih zneskov minimalnega dohodka - 23. člen ZSV).
  • 205.
    sodba I U 418/2011
    6.9.2011
    UL0005993
    ZUreP-1 člen 99, 104, 105. ZUP člen 9, 146.
    razlastitev - gradnja železniške proge - nujni postopek - prevzem preostalih nepremičnin - odškodnina - povečani stroški gospodarskega izkoriščanja preostalih nepremičnin - pravočasnost zahtevane razlastitve - načelo zaslišanja stranke
    Glede vsebinskega reševanja zahteve za prevzem preostalih nepremičnin se sodišče strinja z upravnim organom, da je na razlastitvenem zavezancu trditveno in dokazno breme, da bi zaradi razlastitve preostale nepremičnine zanj izgubile gospodarski pomen - kar je tisto pravnotvorno dejstvo, na podlagi katerega je s tako zahtevo lahko uspešen. Za to oceno so po mnenju sodišča lahko relevantni tudi povečani stroški gospodarskega izkoriščanja preostalih nepremičnin; če se ti prekomerno povečajo, ima to lahko tudi za posledico, da preostale nepremičnine za lastnika nimajo več gospodarskega pomena. Če povečanje stroškov izkoriščanja preostalih nepremičnin ni tolikšno, a je še vedno tako, da lahko vpliva na zmanjšano vrednost preostale nepremičnine, je lahko to pravno upoštevno v okviru določanja odškodnine po 105. členu ZUreP-1.

    Vprašanje pravočasnosti zahtevane razlastitve je bilo predmet prve faze razlastitvenega postopka, ki se je zaključila z odločbo, s katero je bila dovoljena uredba razlastitvenega postopka.

    V skladu z načelom zaslišanja stranke se stranka izjavlja o ugotovitvah organa in tako lahko podaja ustrezne procesne predloge in s tem varuje svoj pravni položaj. Če so v postopku udeležene stranke z nasprotnimi interesi, pa velja kontradiktornost tudi med strankami. Stranki mora biti dana možnosti, da se izjavi o rezultatu dokazovanja po končanem ugotovitvenem postopku.
  • 206.
    sodba II U 305/2010
    6.9.2011
    UM0010784
    ZZVN člen 2a, 2a-1. ZUP člen 129, 129/1, 129/1-4.
    žrtev vojnega nasilja - zahteva za priznanje statusa in pravic žrtve vojnega nasilja - otrok, katerega starš je umrl, bil ubit ali pogrešan - pravnomočno razsojena stvar - isti zahtevek
    Ker je bilo o zahtevku tožnice, da se ji prizna status žrtve vojnega nasilja, že pravnomočno odločeno z zavrnilno odločbo in se dejansko stanje ali pravna podlaga, na katero se opira zahtevek, ni spremenila, je upravni organ ravnal pravilno, ko je kasneje vložen zahtevek tožnice zavrgel.
  • 207.
    sklep IV U 61/2010
    6.9.2011
    UC0030251
    ZUS-1 člen 2, 36, 36/1, 36/1-4. ZSRib člen 28, 28/4.
    ribolov - disciplinski ukrep - prepoved ribolova - nosilec javnih pooblastil - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - posamični upravni akt
    V obravnavani zadevi ne gre za odločbo, izdano v izvrševanju upravne funkcije, ali za odločbo, izdano v upravni zadevi, ker ne gre za odločanje o pravici stranke na področju upravnega prava, temveč za izrek disciplinskega ukrepa, ki ga je ribiška družina izrekla tožniku v disciplinskem postopku.

    Ribiška družina ni nosilka javnih pooblastil v zvezi z izvajanjem disciplinskih postopkov. Javna pooblastila so sicer ribiški družini s koncesijskim aktom podeljena, vendar se nanašajo zgolj za izvajanje ribiškega upravljanja v ribiških okoliših.
  • 208.
    sodba I U 146/2011
    6.9.2011
    UL0008123
    ZPSto-2 člen 50, 51, 51/4.
    poštne storitve - spor glede odškodnine - odškodnina za poškodovan paket - stvarna pristojnost
    Pravni temelj odškodninskega zahtevka uporabnika poštnih storitev zaradi poškodovanja poštne pošiljke, je pogodba o izvedbi poštne storitve med izvajalcem in uporabnikom poštne storitve, zato v primeru kršitve pogodbene obveznosti izvršiti poštno storitev, kršitelja zadenejo odškodninske in druge civilnopravne sankcije. Gre za poslovno odškodninsko obveznost, saj je izvajalec poštne storitve z uporabnikom poštne storitve v poslovni zvezi. Ko se spor med izvajalcem in uporabnikom poštnih storitev v postopku pri izvajalcu poštnih storitev rešuje in tudi deloma reši, določba četrtega odstavka 51. člena ZPSto-1 toženi stranki ne daje pooblastila za reševanje spora.
  • 209.
    sodba II U 436/2010
    6.9.2011
    UM0010833
    ZDIJZ člen 1, 1/1, 4.
    informacija javnega značaja - zavezanec za posredovanje informacij - oseba javnega prava
    Kriteriji, pomembni za opredelitev javno pravnega oz. zasebno pravnega statusa pravne osebe, so zlasti: način ustanovitve, oblika organiziranja, namen in javnost delovanja, način financiranja, izvrševanje javnih pooblastil in članstvo. Te kriterije je treba kot celoto upoštevati pri presoji, ali je nek subjekt pravna oseba javnega prava.
  • 210.
    UPRS sodba I U 1550/2011
    6.9.2011
    UL0011683
    ZUS-1 člen 40, 40/3. ZMZ člen 51, 51/1, 51/1-1, 59, 59/1, 59/1-3.
    mednarodna zaščita - omejitev gibanja prosilcu za mednarodno zaščito - prosti preudarek - dublinski postopek - prstni odtisi v bazi EURODAC - za obravnavanje prošnje odgovorna država članica EU - ugotavljanje istovetnosti prosilca
    Istovetnost prosilca za mednarodno zaščito je nesporno ugotovljena, ko prosilec predloži eno od listin, določenih po Zakonu o tujcih, na podlagi katerih je mogoče ugotavljati istovetnost.

    Postopek določanja države članice, odgovorne za obravnavanje tožnikove prošnje, je glede na podatke v listinah predloženega upravnega spisa in vsebine obrazložitve izpodbijanega sklepa v teku. Kot odgovorna država članica za obravnavanje tožnikove prošnje namreč poleg Slovenije prihaja v poštev tudi Madžarska.
  • 211.
    sodba I U 784/2011
    6.9.2011
    UL0006170
    ZDavP-2 člen 94, 94/2, 167, 170.
    davčna izvršba - davčna izvršba na dolžnikova denarna sredstva - denarna sredstva pri bankah oziroma hranilnicah - odgovornost za opuščeno odtegnitev in izplačilo - prednost dospele davčne obveznosti - v ustrezen register vpisana zastavna pravica
    Evidenca o zagotavljanju prednostnega vrstnega reda po ZIZ, ki jo interno sestavlja banka sama, ne ustreza pojmu ustreznega registra iz drugega odstavka 94. člena ZDavP-2.
  • 212.
    sklep IV U 158/2010
    6.9.2011
    UC0030254
    ZUS-1 člen 2, 36, 36/1, 36/1-3. ZGO-1 člen 152.
    ukrep gradbenega inšpektorja - sklep o ustavitvi postopka - upravni spor - pravni interes za tožbo - zavrženje tožbe
    Tožnica je bila v inšpekcijskem postopku inšpekcijska zavezanka. Ker je bil s sklepom postopek proti njej ustavljen, tožnica s tožbo ne more uveljavljati kakšne svoje pravice ali pravne koristi, ki bi ji bila z ustavitvijo postopka kršena oziroma ji ne bi bila priznana, oziroma se z izpodbijanim upravnim aktom ne posega v pravni položaj tožnice. Ker se v tem primeru obravnava zgolj zakonitost izpodbijanega prvostopenjskega upravnega akta, sodišče ne more upoštevati tožbenih navedb, ki se nanašajo na uporabo objekta, in na nemožnost legaliziranja uporabe nepremičnine.
  • 213.
    sodba I U 1703/2010, enako tudi I U 979/2011
    6.9.2011
    UL0006014
    Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2008 člen 23, 24.
    neposredna plačila v kmetijstvu - ukrep Programa razvoja podeželja - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - dejanska raba - nekmetijska raba - avtocesta v gradnji
    Razlog nastanka nekmetijske rabe površin (v obravnavanem primeru gradnja avtoceste) na same ugotovitve kontrole ne vpliva in tudi ni pravno pomemben. Nesporno namreč je, da je bila dejanska površina v kmetijski rabi na dan 13. 8. 2008 manjša od prijavljene površine na obrazcu D, česar ne more spremeniti niti ugotovitev kontrolnega pregleda z dne 30. 8. 2008 o ugotovljeni manjši površini zemljišč v nekmetijski rabi. Tožnik bi lahko po tem, ko je ugotovil, da je dejanska površina zemljišč v kmetijski rabi manjša od prijavljene površine, pri prvostopenjskem organu tudi umaknil svoj zahtevek za plačilo za ukrep OMD v tem obsegu, česar po podatkih spisa ni storil. Iz materialnopravnih predpisov, ki veljajo za obravnavani primer, pa ne izhaja, da bi upravni organ v primeru oprave večih kontrol z različnimi ugotovitvami pri svojem odločanju moral uporabiti ugotovitve tiste kontrole, ki so za vlagatelja zahtevka za plačilo za ukrep OMD ugodnejše.
  • 214.
    sodba I U 508/2011
    6.9.2011
    UL0005336
    ZDoh-2 člen 43, 43/2.
    dohodnina - prispevki za socialno varnost - dohodek iz delovnega razmerja - boniteta - uporaba osebnega motornega vozila za privatne namene
    Glede na določbo 2. odstavka 43. člena ZDoh-2 davčni zavezanec ni dolžan obračunavati dajatev od osebnih prejemkov iz naslova bonitete za uporabo službenega osebnega motornega vozila (tudi) za privatne namene le v primeru, če izkaže, da se je to osebno vozilo uporabljalo izključno za službene namene.
  • 215.
    sodba IV U 128/2011
    6.9.2011
    UC0030255
    ZDen člen 44, 44/1, 44/3. Odlok o načinu določanja vrednosti kmetijskih zemljišč, gozdov in zemljišč, uporabljenih za gradnjo v postopku denacionalizacije člen 4, 5, 5/2.
    denacionalizacija - odškodnina za podržavljeno premoženje - višina odškodnine - vrednost kmetijskih zemljišč
    Izhodiščna vrednost zemljišč je določena v 4. členu Odloka o načinu določanja vrednosti kmetijskih zemljišč, gozdov in zemljišč, uporabljenih za gradnjo v postopku denacionalizacije, v znesku 3,94 DEM/m2; v 5. členu pa je določeno prilagajanje izhodiščne vrednosti. Če je razlika med tržno ceno in vrednostjo, ugotovljeno po tem Odloku, večja od 10%, določi pristojno ministrstvo novo izhodiščno vrednost zemljišča. Vrhovno sodišče RS je že presodilo, da v primeru, če so tržne cene narasle preko deleža iz drugega odstavka 5. člena Odloka, izhodiščne vrednosti iz 4. člena Odloka ni več mogoče uporabljati, ker nasprotuje prvemu odstavku 44. člena ZDen.
  • 216.
    sodba I U 1426/2011
    6.9.2011
    UL0004980
    ZBPP člen 1, 1/3, 14. ZSV člen 22, 27.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za določitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - preseganje finančnega pogoja
    Eden od kriterijev za dodelitev brezplačne pravne pomoči predstavlja finančni položaj prosilca. Med strankama v konkretnem primeru je sporen cenzus, ki ga je zakonodajalec v ZSV določil kot nujen pogoj za pridobitev brezplačne pravne pomoči. Ker tožničin mesečni prihodek v obdobju treh koledarskih mesecev pred mesecem vložitve vloge presega dvakratnik osnovnega zneska minimalnega dohodka, je treba prošnjo za brezplačno pravno pomoč zavrniti.
  • 217.
    sodba I U 472/2011
    6.9.2011
    UL0005175
    ZDen člen 2, 88.
    zahteva za denacionalizacijo - oblika vračila podržavljene nepremičnine - vračilo v naravi - sprememba zahtevka
    Namen ZDen je, da se krivice popravijo tako, da se upravičencem vrne podržavljeno premoženje v naravi, le če to ni mogoče, jim pripada odškodnina v obliki nadomestnega premoženja, vrednostnih papirjev ali denarja. Primarnost vračila podržavljenega premoženja v naravi varuje tudi 88. člen ZDen, ki prepoveduje vsakršno razpolaganje s premoženjem, ki bi lahko vplivalo na vrnitev ali obliko vrnitve podržavljenega premoženja po uveljavitvi ZDen ter do (med drugim) odločitve o vračilu zahtevanega premoženja in na katerega se je oprlo tudi sodišče splošne pristojnosti pri odločanju o veljavnosti sporne kupoprodajne pogodbe.
  • 218.
    sodba I U 1529/2010
    6.9.2011
    UL0005177
    ZKme-1 člen 43. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike člen 23, 24. Uredba Komisije (ES) št. 796/2004 z dne 21. aprila 2004o podrobnih pravilih za izvajanje navzkrižne skladnosti, modulacije in integriranega administrativnega in kontrolnega sistema, predvidenih z Uredbo Sveta (ES) št. 1782/2003 o skupnih pravilih za sheme neposrednih podpor v okviru skupne kmetijske politike ter o uvedbi nekaterih shem podpor za kmete člen 73, 73/1.
    neposredna plačila v kmetijstvu - kmetijsko okoljska plačila - prijavljena površina - kontrolni pregled na kraju samem
    V Uredbi o izvedbi ukrepov kmetijske politike so predpisane kontrole, ki se izvajajo na tam predpisan način, pri čemer se upošteva (med drugim) tudi Uredba 796/2004/ES. Med metodami, ki jih organ uporablja pri izvajanju kontrol, se pri kontroli na kraju samem, kjer kontrolor pregleda kmetijske parcele ter vse poljine na posameznem GERK-u, lahko kot pomoč uporabljajo ortofoto posnetki, podatki iz evidence dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč in satelitski posnetki. Organ prve stopnje je tako pri svoji odločitvi upošteval poleg mapne kopije še druga dopustna sredstva, v potrditev pravilnosti odločitve pa je organ druge stopnje pribavil še barvni print ortofoto posnetka za leto 2006 in ga primerjal s printom za leto 2009.
  • 219.
    sodba II U 419/2010
    6.9.2011
    UM0010860
    ZVet-1 člen 66. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3, 3/5.
    javna veterinarska služba - koncesija - podelitev koncesije - javni razpis - izpodbijanje določb javnega razpisa
    Morebitno nezakonitost razpisnih pogojev je mogoče uveljavljati v okviru pravnih sredstev zoper odločbo o izbiri koncesionarja.
  • 220.
    sodba IV U 168/2011
    6.9.2011
    UC0030303
    ZBPP člen 24, 36, 37, 37/1. ZUP člen 8.
    nujna brezplačna pravna pomoč - dodelitev nujne brezplačne pravne pomoči - stečajni postopek - ugotovitev obstoja prerekane terjatve
    V postopku dodelitve BPP je treba ugotoviti resnično dejansko stanje in v ta namen ugotoviti vsa dejstva, ki so pomembna za zakonito in pravilno odločbo. Tudi specialna določba prvega odstavka 37. člena ZBPP, po kateri mora pristojni organ za BPP pri odločanju o prošnji upoštevati načelo hitrosti in ekonomičnosti postopka, organu za BPP ne dopušča odločanja v nasprotju z določbo 8. člena ZUP.
  • <<
  • <
  • 11
  • od 14
  • >
  • >>