ZDen člen 44, 85, 85/1. Navodilo o merilih za ocenjevanje vrednosti podržavljenih premičnin, nepremičnin, podjetij oz. premoženja člen 11.
denacionalizacija - odškodnina - vrednost podržavljenega premoženja - ugotavljanje vrednosti podržavljenega premoženja - stavbno zemljišče - porušeni objekti
V obravnavani zadevi je sporna uporaba metodologije za ocenjevanje vrednosti predmetnih podržavljenih zemljišč, ni pa spora o tem, da so na vseh teh parcelah ob podržavljenju bile ruševine. Čim pa je tako, ima prav tožeča stranka, ko ugovarja načinu vrednotenja teh parcel s strani upravnega organa kot zazidanih stavbnih zemljišč. Ker gre za porušene objekte, je navedene parcele treba vrednotiti kot nezazidano komunalno opremljeno stavbno zemljišče.
brezplačna pravna pomoč - pritožba zoper odločbo o dodelitvi brezplačne pravne pomoči - tožbeni razlogi
Predmet izpodbijanega akta je odločitev o zavrženju tožnikove pritožbe zoper odločitev o odobritvi BPP njegovi bivši ženi. Tožnik zato tožbe zoper izpodbijani sklep ne more utemeljiti z razlogi, ki se nanašajo na oporekanje odločitvi o odobritvi BPP. Ne gre torej za to, da bi tožnik s pritožbo uspel, če bi dokazal resničnost dejstev, ki jih je navajal v pritožbi in v svojih prejšnjih vlogah, temveč za to, da pritožba zoper odločitev o BPP ni mogoča. Zgolj nezadovoljstvo z zavrženjem njegove pritožbe pa ne more utemeljiti nepravilnosti in nezakonitosti take odločitve.
Tožnica v tožbi ne oporeka razlogom izpodbijane odločbe, s katerimi toženka utemeljuje svojo presojo, da je bila v zadevi izdana sodba, zoper katero pritožba glede na določbe 73. člena ZUS-1 ni dovoljena, na tem pa utemeljila oceno, da se pritožbenega postopka ni razumno udeleževati.
upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - procesni sklep - podaljšanje roka za izpolnitev inšpekcijskega ukrepa - zavrženje tožbe
Sklep o zavrženju tožnikove zahteve za podaljšanje roka za izpolnitev naloženega inšpekcijskega ukrepa, ki je bil določen že v izvršilnem naslovu, je sicer upravni akt procesne narave, vendar ne predstavlja sklepa, s katerim bi bil inšpekcijski postopek obnovljen, ustavljen ali končan.
Osebna olajšava iz 1. odstavka 112. člena ZDoh-2 se rezidentu invalidu lahko prizna le, če je poleg izpolnjenega pogoja 100 % telesne okvare izpolnjen še nadaljnji pogoj, to je pravica do tuje nege in pomoči, priznana z ustrezno odločbo.
ZSZ (1984) člen 58, 62. Odlok o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča v Občini Piran člen 2, 6, 7, 12, 14, 17.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - zavezanec za plačilo nadomestila - neposredni uporabnik nepremičnin - pogoji za odmero nadomestila - namembnost stavbnega zemljišča - karting steza z zelenico - športno rekreacijska površina - opravljanje pridobitne dejavnosti
Tožeča stranka je najela parcelo za obdobje celotnega leta, za katerega se obračunava nadomestilo, zato je treba smatrati, da ima kot najemnik pravno in dejansko možnost uporabljati parcelo vse leto.
Iz izpodbijane odločbe in upravnih spisov izhaja, da tožeča stranka uporablja površine, ki tvorijo funkcionalno celoto, v poslovne namene, zato ni mogoče slediti ugovoru, da gre za uporabo objekta javne gospodarske infrastrukture. Karting steza (cesta) in zelenica ob njej, na kateri so postavljeni objekti namenjeni obratovanju steze: reflektorji, opazovalni stolp in tik ob stezi zaradi zaščite, postavljene gume, predstavljajo neločljivo celoto, ki jo je po 60. členu ZSZ/84 šteti za poslovno površino namenjeno za opravljanje pridobitne dejavnosti tožeče stranke, zato je neutemeljen njen ugovor, da bi bilo pri obračunu nadomestila potrebno upoštevati le površino ceste.
obrazložitev odločbe - brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - državni pravobranilec kot zastopnik javnega interesa
Presoja razumnosti zahteve oziroma pričakovanja v zadevi, v zvezi s katero se vlaga prošnja za dodelitev brezplačne pravne pomoči, mora temeljiti na konkretnih dejstvih posameznega primera, iz obrazložitve pa mora biti to razvidno. Pomanjkljiva obrazložitev namreč tudi državnemu pravobranilstvu onemogoča izvajanje pooblastil, ki jih ima kot zastopnik javnega interesa.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - presojanje verjetnega izgleda za uspeh - pravica do sojenja brez nepotrebnega odlašanja
Tožena stranka ne more prevzeti presoje pritožbenega sodišča, kar pomeni, da ne more zgolj na podlagi sodne odločitve pravdnega sodišča prve stopnje in pritožbenih razlogov presojati vsebinske utemeljenosti vloženega pravnega sredstva. Pri tem pa je treba upoštevati tudi okoliščino, da je v isti zadevi vložena tudi pritožba s strani nasprotne stranke, to je Državnega pravobranilstva Republike Slovenije. Že to dejstvo, da je vložena pritožba tudi nasprotne stranke v tej pravdni zadevi, predstavlja takšno okoliščino zaradi katere je tožnik upravičen za dodelitev BPP za vložitev pritožbe proti isti sodbi.
ZGO-1 člen 118, 118/3, 218b, 218b/1, 218b/1-2. ZPNačrt člen 98.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - nezazidano stavbno zemljišče - pogoji za odmero nadomestila - komunalna opremljenost stavbnega zemljišča - višina nadomestila
Iz upravnega spisa in izpodbijane odločbe izhaja, da so za sporno parcelo izpolnjeni z ZGO-1 določeni pogoji komunalne opremljenosti zemljišča, zato je tožena stranka pravilno štela sporno zemljišče za nezazidano stavbno zemljišče.
Občina se je s tem, ko je določila višje nadomestilo za nezazidana stavbna zemljišča kot za zazidana stavbna zemljišča, legitimno odločila, da tudi z višino nadomestila pospeši gradnjo na predvidenih poselitvenih območjih.
ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-1. Odlok o prostorsko ureditvenih pogojih občine Koper člen 16, 16/2, 16/2-2, 16/2-5, 16/2-9.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost projekta s prostorskim aktom - višina nameravane gradnje - kota pritličja
Po določbi 16. člena PUP se morajo objekti prilagoditi konfiguraciji terena in drugim naravnim razmeram kot tudi že izoblikovanim pravilom tradicionalnih načinov poselitve, zato je nedopustna kota pritličja nameravane gradnje projektirati glede na teren, umetno vzpostavljen za potrebe izgradnje nameravane gradnje.
odpis davka - osebni stečaj - pravnomočni sklep sodišča o odpustu obveznosti - izbris iz poslovnega registra
Stečaj nad tožnikom je bil zaključen 20. 1. 2009, torej v času, ko je že veljalo spremenjeno besedilo 106. člena ZDavP-2. To pomeni, da za odpis davka na podlagi prvotnega besedila 106. člena, po katerem se davek odpiše z dnem vpisa sklepa o zaključku stečajnega postopka v ustrezen register, v času njegove veljavnosti še ni bilo pogojev. Obenem to pomeni, da so v času zaključka stečaja nad tožnikom že veljali pogoji za odpis po spremenjenih določbah 106. člena ZDavP-2, po teh določbah pa se davek, ki v postopku osebnega stečaja ni bil plačan, lahko odpiše le na podlagi pravnomočnega sklepa sodišča o odpustu obveznosti. Izbris iz poslovnega registra pri AJPES pri tem ni pravno pomemben.
Iz navedb prosilke (stranke z interesom) v odgovoru na tožbo izhaja, da je vpis v zemljiško knjigo, v zvezi s katerim je prosila za BPP, že sama uredila dne 13. 6. 2011. To pomeni, da prosilka ne izkazuje več pravnega interesa za dodelitev BPP in so njene navedbe povsem skladne s tožbenimi navedbami tožeče stranke, da iz zemljiške knjige izhaja, da je lastninsko pravico do deleža 37/100 na podlagi pisne kupne pogodbe že realizirala.
upravni postopek - pritožba v upravnem postopku - pritožba vložena po neupravičeni osebi - pooblastilo za zastopanje - družinski član - zavrženje pritožbe
Po 4. odstavku 55. člena ZUP lahko uradna oseba, ki vodi postopek ali opravlja posamezna dejanja v postopku, izjemoma dovoli, da opravi posamezno dejanje v imenu stranke kot njen pooblaščenec brez pooblastila član njene družine, če ga pozna in ne dvomi o obstoju in obsegu pooblastila. Že iz same dikcije te določbe pa je razvidno, da gre v tem primeru za izjemo, njena uporaba pa je povsem v diskreciji uradne osebe.
Iz razlogov izpodbijane odločbe ne izhaja, da predhodna zadeva ni bila „realizirana“ glede na to, da je tožnica oziroma njena pooblaščenka Organu za BPP vrnila odločbo in napotnico ter navedla, da bo stroške tožbe pokrila sama in zato odstopa od odločbe o dodelitvi BPP. Dodatnih razlogov, ki jih tožena stranka navaja v odgovoru na tožbo, pa sodišče ne more upoštevati, ker so za presojo o zakonitosti odločbe pravno relevantni samo tisti razlogi, ki so navedeni v izpodbijani odločbi.
brezplačna pravna pomoč - na pogoj vezana brezplačna pravna pomoč - neizpolnitev naloženega pogoja - prenehanje upravičenosti do brezplačne pravne pomoči
Ker tožnik v določenem roku ni predložil dokazila, da je pri pristojnem sodišču vložil predlog za izrek enotne kazni, kar je bil pogoj za dodelitev brezplačne pravne pomoči, je organ za brezplačno pravno pomoč pravilno ugotovil, da mu je pravica do brezplačne pravne pomoči prenehala.
Uredba Komisije (ES) št. 796/2004 z dne 21. aprila 2004 o podrobnih pravilih za izvajanje navzkrižne skladnosti, modulacije in integriranega administrativnega ter kontrolnega sistema, predvidenih z Uredbo Sveta (ES) št. 1782/2003 o skupnih pravilih za sheme neposrednih podpor v okviru skupne kmetijske politike ter o uvedbi nekaterih shem podpor za kmete člen 53.
neposredna plačila v kmetijstvu - plačilne pravice - zahtevek za izplačilo plačilnih pravic - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - pogoji za izrek sankcije
Za izrek predpisane sankcije zaradi neskladja med prijavljeno in ugotovljeno površino kmetijskih zemljišč je treba dokazati dvoje, in sicer: da je prosilec navajal večjo prijavljeno površino od ugotovljene in da je to storil namerno, iz razloga, da bi mu bila odobrena pomoč.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - premoženje prosilca - vrednost nepremičnine - javna evidenca
Register nepremičnin je javna evidenca o vseh nepremičninah, ki v evidenčnem smislu vzpostavlja nepremičnino ter zagotavlja uporabo podatkov o nepremičninah za namene prostorskega razvoja, davčne politike in izvajanja statističnih opazovanj, zato je uporaba teh podatkov, ki jih je tožnik predložil toženi stranki, pravilna. Ker je mogoče dokazovati drugačno vrednost nepremičnin kot tisto, ki jo vsebujejo javne evidence, je po presoji sodišča tožena stranka v pozivu tožnika pravilno pozvala k predložitvi listin oziroma podatkov, s katerimi bi izkazoval drugačno vrednost nepremičnine, če se ne strinja s poskusnim izračunom vrednosti, torej je tožena stranka ravnala skladno s pravili ZUP.
pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - verjetni izgled za uspeh - obrazložitev odločbe
Odločba tožene stranke glede dela, ki se nanaša na izpolnitev objektivnega pogoja, ni obrazložena oziroma nima razlogov, ki jih določa 214. člen ZUP in se v tem delu, ki je bistven za odločitev, ne da preizkusiti. Zgolj navedba, da je zadeva pomembna za osebni in socialnoekonomski položaj prosilca, ker je brezposeln in prijavljen na Zavodu za zaposlovanje, ne zadostuje za odločitev o dodelitvi BPP. Tožena stranka tudi ni razlogovala, katera dejanja naj bi pooblaščenec opravil in v čem je vsaj verjetni izgled za uspeh, glede na prosilčevo dosedanjo neaktivnost v izvršilnem postopku, v katerem bi lahko morebiti prerekal ugotovljeno dejansko stanje.
inšpekcijski postopek - ukrep tržnega inšpektorja - umik iz prometa - neskladni osebni računalniki - tehnični proizvod - sestava računalnikov iz komponent
S tem ko ZTZPUS določa, da se postopki iz 1. odstavka 7. člena izvedejo za proizvode, to pa so po 4. členu vsi, ki nastanejo kot rezultat predelovanih dejavnosti, ta zahteva zadeva vse na ta način nastale proizvode ne glede na to, ali nastanejo s sestavljanjem komponent in ne glede na to, ali imajo te komponente že oznako skladnosti CE.
Uredba št. 817/2004/ES z dne 29. aprila 2004 o podrobnih pravilih za uporabo Uredbe Sveta (ES) št. 1257/1999 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega usmerjevalnega in jamstvenega sklada (EKUJS) člen 66, 66/2.
Ukrepa IPL in IVR sta sicer res zamenljiva, vendar samo na istih enotah rabe oziroma na istih zemljiščih, saj 2. odstavek 66. člena Uredbe 817/2004/ES določa, da se enote rabe ali poljine v obdobju, ki ga zaveza zajema, ne smejo zamenjati, razen v primerih, ki so posebej predvideni v programskem dokumentu. Takih primerov pa programski dokument ne določa.