• Najdi
  • <<
  • <
  • 11
  • od 23
  • >
  • >>
  • 201.
    Sodba VIII Ips 147/2013
    12.11.2013
    DELOVNO PRAVO – JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005928
    ZDR člen 110, 110/1, 111, 111/1, 111/1-2. ZJU člen 94. ZIN člen 4.
    izredna odpoved pogodbe o zaposlitvi - hujša kršitev delovnih obveznosti – inšpektor – načelo samostojnosti - opravljanje dela po navodilih in odredbah – zahteva za pisno odredbo
    Že samo dejstvo, da je tožnik nadrejeni preprečil vpogled v njegove spise, omogoča opredelitev kršitve kot hujše, saj je na ta način preprečil nadzor nad delom oddelka, za katerega je bila zadolžena.
  • 202.
    Sodba VIII Ips 203/2013
    11.11.2013
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005959
    ZObr člen 88, 88/1, 98c. ZVRS člen 21, 21/1. Uredba o plačah in drugih prejemkih pripadnikov Slovenske vojske pri izvajanju obveznosti, prevzetih v mednarodnih organizacijah oziroma z mednarodnimi pogodbami člen 4, 6, 7.
    pripadnik Slovenske vojske - dodatki - dodatki med opravljanjem vojaške službe v tujini
    Ker gre za časovno omejeno opravljanje vojaške službe v tujini z drugačno vsebino dolžnosti in delovnih nalog kot v sklenjeni pogodbi o zaposlitvi za opravljanje vojaške službe (v domači državi), gre pri opravljanju vojaške službi v tujini za poseben pravni in dejanski položaj pripadnikov Slovenske vojske. Ta torej utemeljuje drugačno plačilo v okviru posebnega plačnega režima v skladu z 98.c členom ZObr.
  • 203.
    Sklep I Up 134/2013
    7.11.2013
    UPRAVNI SPOR - JAVNI USLUŽBENCI - ZAPOSLOVANJE - JAVNI ZAVODI
    VS1014487
    ZUS-1 člen 1, 2, 4, 4/1, 36, 36/1-1, 78, 78/1, 82. ZJU člen 1, 1/2-2, 5, 5/1, 22, 27, 60, 65, 65/5. ZUJIK člen 45, 45/2. ZDR člen 2, 6, 204, 204/5.
    javni uslužbenci - javni zavod - uporaba določb ZJU, ZDR, ZUJIK - postopek izbire na prosto delovno mesto višje knjižničarke - prepoved diskriminacije - sodno varstvo - odškodninska odgovornost - tožba neizbrane kandidatke - tožba se zavrže - ni sodne pristojnosti - stvarna pristojnost
    Čeprav se je tožnica v pritožbi zoper obvestilo o neizbiri sklicevala na določbo petega odstavka 204. člena ZDR, pa je iz dejanske podlage v tožbi in tožbenega zahtevka jasno razvidno, da ne uveljavlja odškodnine zaradi diskriminacije na podlagi navedene določbe, ampak na podlagi 65. člena ZJU, česar pa, ker ne gre za postopek javnega natečaja za uradniško mestno, ne more storiti, zato za obravnavo njene tožbe ni pristojno niti delovno (niti katero drugo) sodišče.
  • 204.
    Sklep VIII DoR 67/2013
    24.10.2013
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI - CIVILNO PROCESNO PRAVO
    VS3005918
    ZUJF člen 168. Aneks h Kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji (Ur. l. št. 40/2012) člen 5. ZPP člen 367a.
    predlog za dopustitev revizije - dopuščena revizija - stroški prevoza na delo - povračilo stroškov javnega prevoza
    Revizija se dopusti glede vprašanja, ali je delodajalec javnemu uslužbencu dolžan povrniti stroške prevoza na delo in z dela v višini cene javnega prevoza, če le-ta obstaja, tudi v primeru, ko je cena javnega prevoza višja od kilometrine.
  • 205.
    Sklep VIII DoR 75/2013
    24.10.2013
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI - CIVILNO PROCESNO PRAVO
    VS3005963
    ZPP člen 367a, 367a/1.
    predlog za dopustitev revizije - dopuščena revizija – pripadnik Slovenske vojske – razporeditev - dejansko delo – razlika v plači
    Predlogu se ugodi in se revizija dopusti glede vprašanja, ali se lahko pripadnik Slovenske vojske v zvezi s plačilom za dejansko delo ne glede na dejansko sistematizacijo delovnih mest v Slovenski vojski (ustvarjenih formacijskih dolžnosti) sklicuje neposredno na Uredbo o uvrstitvi formacijskih dolžnosti in nazivov v Slovenski vojski v plačne razrede in na njeni podlagi zahteva ustrezno povečano plačilo za delo, če se na podlagi ugotovljenega dejanskega stanja ugotovi, da je opravljal delo, ki ustreza specialistični formacijski dolžnosti in pomeni za 5 plačnih razredov višjo plačo.
  • 206.
    Sklep VIII DoR 62/2013
    24.10.2013
    DELOVNO PRAVO - CIVILNO PROCESNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005931
    ZPP člen 367b, 367b/4, 367b/6.
    predlog za dopustitev revizije - zavrženje predloga - nepopoln predlog - vsebina predloga - premestitev
    Tožena stranka v predlogu za dopustitev revizije ni natančno in konkretno postavila spornega pravnega vprašanja, v skladu z zahtevo iz četrtega odstavka 367.b člena ZPP, zaradi česar je Vrhovno sodišče predlog tožene stranke zavrglo.
  • 207.
    Sodba in sklep VIII Ips 117/2013
    14.10.2013
    DELOVNO PRAVO – JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005921
    ZObr 57.
    prenehanje delovnega razmerja - disciplinski ukrep - delo na obrambnem področju - zastaranje
    Odobritev in prejemanje nadomestila je bilo posledica ravnanja tožnika, ko je vložil zahtevo za nadomestilo z zatrjevanim lažnim prikazovanjem družinskih razmer, s čimer je bila kršitev z znaki kaznivega dejanja storjena (izvršena). Od tega trenutka dalje je začel teči tudi objektivni zastaralni rok.
  • 208.
    Sklep VIII Ips 64/2013
    16.9.2013
    DELOVNO PRAVO – JAVNI USLUŽBENCI – CIVILNO PROCESNO PRAVO
    VS3005888
    ZJU člen 24, 24/2, 24/5. ZDSS-1 člen 42, 42/2. ZPP člen 274, 274/1.
    delovno razmerje za določen čas - transformacija - prenehanje pogodbe o zaposlitvi za določen čas - sodno varstvo – uveljavljanje sodnega varstva - odločitev komisije za pritožbe - molk organa – zavrženje tožbe – procesna predpostavka
    Določba drugega odstavka 24. člena ZJU res določa, da je rok za izpolnitev obveznosti oziroma odpravo kršitve 15 dni, vendar določbe ni mogoče razumeti na način, da če delodajalec o zahtevi ne odloči oziroma ne izpolni obveznosti ali ne odpravi kršitve v predpisanem roku, izgubi možnost odločanja oziroma kasnejše izpolnitve obveznosti ali odprave kršitve. Rok, ki ga zakon postavlja delodajalcu, je po svoji naravi lahko le instrukcijski rok in njegova prekoračitev ne pomeni, da je kasnejša odločitev ali izpolnitev obveznosti oziroma odprava kršitve nezakonita ali celo neobstoječa. Odločitev delodajalca, v konkretnem primeru sklep, je zavezujoča (in se lahko razveljavi ali spremeni samo v postopku s pravnimi sredstvi), ne glede na to, ali odloči v petnajstdnevnem roku ali po poteku tega roka.

    Z možnostjo vložitve pritožbe, če delodajalec v petnajstdnevnem roku ne odloči, lahko javni uslužbenec prepreči, da o njegovi zahtevi sploh ne bi bilo odločeno. Vendar se lahko javni uslužbenec v svoji pritožbi na molk organa sklicuje le, če vse do vložitve njegove pritožbe (in odločitve o njej) delodajalec o njegovi zahtevi sploh ni odločil oziroma izpolnil uveljavljane obveznosti ali odpravil napadene kršitve.
  • 209.
    Sodba VIII Ips 94/2013
    3.9.2013
    DELOVNO PRAVO – JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005875
    ZJU člen 74, 74/1, 76, 76/1.
    javni uslužbenec – razveljavitev pogodbe o zaposlitvi – pogoj za zasedbo delovnega mesta – znanje jezika
    Revidentka tako niti ob sklenitvi pogodbe o zaposlitvi niti ob odločanju o predlogu za razveljavitev pogodbe ni izpolnjevala pogoja višje ravni znanja italijanskega jezika. Ker iz izvedenih dokazov izhaja, da revidentka nima zahtevane ravni znanja italijanskega jezika za zasedbo delovnega mesta po sklenjeni pogodbi o zaposlitvi, je bila ta utemeljeno razveljavljena po določbi prvega odstavka 74. člena ZJU.
  • 210.
    Sodba in sklep VIII Ips 105/2013
    3.9.2013
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005862
    KPJS člen 50. ZSPJS člen 42. ZKolP člen 3, 9, 28. URS člen 155. ZUJF člen 155.
    kolektivni delovni spor - kolektivna pogodba - kršitev kolektivne pogodbe - izvajanje kolektivne pogodbe - odprava nesorazmerja v plačah - sklepanje kolektivne pogodbe - narava kolektivne pogodbe - poseg v pridobljene pravice
    Tisti javni uslužbenci, na katere se nanaša ta spor, ki so imeli določeno zapadlost plače za oktober 2010 s 5. 11. 2010, so kot upravičenci iz normativnega dela Aneksa št. 2 h KPJS že pridobili pravico do izplačila višje plače iz naslova odprave tretje četrtine nesorazmerij. Aneks št. 4 h KPJS jim te pravice po tem, ko je začela v celoti pravno učinkovati (z Aneksom št. 2 h KPJS), ni mogel več vzeti. Pri tem tudi nomotehnično ne gre za to, da bi stranke KPJS z Aneksom št. 4 na novo znižale plače z učinkom za naprej, temveč so nepravilno za nazaj spremenile in s to spremembo odložile rok za izvršitev uskladitve iz naslova odprave nesorazmerij, čeprav je pravica do višje plače iz naslova uskladitve tretje četrtine v Aneksu št. 2 že polno pravno učinkovala. Gre torej za poseg in spremembo že dogovorjenega mehanizma usklajevanja in izplačila višjih plač, ki je obenem posegel v pravico do (višjih) plač javnih uslužbencev iz naslova odprave tretje četrtine nesorazmerij.
  • 211.
    Sodba VIII Ips 66/2013
    2.9.2013
    DELOVNO PRAVO – JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005891
    ZDR člen 75. ZJU člen 5, 5/1, 154, 154/1, 154/1-3. ZSSloV člen 62, 63. ZObr člen 88, 94.
    odpoved pogodbe o zaposlitvi – negativna službena ocena – vojaška oseba
    Ob določitvi posebnih načinov prenehanja veljavnosti pogodbe o zaposlitvi, ki so opredeljeni prav v ZObr in ZSSloV, revizijsko sodišče ne ugotavlja razlogov za to, da bi delavcu na obrambnem področju lahko prenehala pogodba o zaposlitvi le z upoštevanjem določbe šestega odstavka 88. člena ZObr - po kateri delavcu, za katerega se ugotovi, da ne izpolnjuje splošnih ali posebnih pogojev, določenih s tem zakonom za poklicno delo na obravnavanem področju, preneha delovno razmerje v ministrstvu z dnem dokončnosti akta o prenehanju delovnega razmerja.
  • 212.
    Sodba VIII Ips 136/2013
    2.9.2013
    JAVNI USLUŽBENCI – DELOVNO PRAVO
    VS3005876
    ZObr člen 92, 92/1. ZSSloV člen 61, 61/1. ZDR člen 54.
    kandidat za vojaka – vojak - pogodba o zaposlitvi za določen čas – obvestilo o nameravanem podaljšanju pogodbe – rok za obvestilo - prenehanje pogodbe o zaposlitvi
    Ker revident ni ostal na delu po izteku pogodbe, nova pogodba o zaposlitvi pa mu ni bila ponujena, je zahtevek za ponovno zaposlitve pri toženi stranki neutemeljen.
  • 213.
    Sklep VIII DoR 24/2013
    8.7.2013
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI – CIVILNO PROCESNO PRAVO
    VS3005968
    ZPP člen 367a.
    predlog za dopustitev revizije - dopuščena revizija - pripadnik Slovenske vojske - dodatki - dodatki med opravljanjem vojaške službe v tujini
    Revizija se dopusti glede vprašanja:

    - ali je pripadnik Slovenske vojske upravičen do dodatka za stalnost, dodatka za delovno dobo, dodatka zaradi omejitve pravice do stavke in dodatka za magisterij v času, ko opravlja vojaško službo v tujini.
  • 214.
    Sklep VIII DoR 29/2013
    8.7.2013
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI - CIVILNO PROCESNO PRAVO
    VS3005969
    ZPP člen 367a. ZDR člen 6, 73. ZUPJS člen 60.
    predlog za dopustitev revizije - dopuščena revizija – sprememba delodajalca – zagotavljanje pravic
    Revizija se dopusti glede vprašanja, ali javni uslužbenci, ki so bili zaposleni v lokalni skupnostih, kjer so opravljali delo vodenja postopkov ugotavljanja upravičenosti do znižanja plačila vrtca, subvencije najemnine in kritja prispevkov za obvezno zdravstveno zavarovanje in so se na podlagi določb ZUPJS zaposlili na centrih za socialno delo, ohranijo pogodbene in druge pravice iz delovnega razmerja, ali pa se jim nivo teh pravic lahko zniža.
  • 215.
    Sklep VIII Ips 28/2013
    17.6.2013
    CIVILNO PROCESNO PRAVO – DELOVNO PRAVO – JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005808
    ZJU člen 149, 150. ZDSS-1 člen 31. ZPP člen 367, 377.
    dovoljenost revizije – zavrženje revizije – premestitev javnega uslužbenca – vodstveni dodatek
    Izpodbijani sklep o premestitvi ne predstavlja spora o obstoju ali prenehanju delovnega razmerja, zato revizija po zakonu ni dovoljena in bi bilo treba predhodno vložiti predlog za dopustitev revizije.
  • 216.
    Sklep VIII DoR 22/2013
    21.5.2013
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005827
    ZPP člen 367b, 374.
    pravni interes - zavrženje predloga - predlog za dopustitev revizije
    Prvo in drugo vprašanje, zastavljeno v predlogu za dopustitev revizije tožene stranke se nanašata na odločbo, torej na del tožbenega zahtevka, ki je bil na podlagi pritožbe tožene stranke pravnomočno zavrnjen. Tožena stranka v tem delu nima pravnega interesa za vložitev revizije, saj je v tem delu s pritožbo uspela. Tretje vprašanje tožene stranke pa ni razumljivo zastavljeno oziroma razumljivo obrazloženo v smislu določb četrtega odstavka 367.b člena ZPP. Zaradi tega je revizijsko sodišče predlog za dopustitev revizije zavrglo.
  • 217.
    Sklep VIII DoR 38/2013
    21.5.2013
    DELOVNO PRAVO - CIVILNO PROCESNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005833
    ZPP člen 367c. ZSPJS člen 49č.
    predlog za dopustitev revizije - zavrnitev predloga - uvrstitev v plačni razred
    Tožnik ni izpodbijal uvrstitve v plačni razred ob uveljavitvi ZSPJS, temveč ob imenovanju oziroma razporeditvi na drugo dolžnost. Razmerij v zvezi z določanjem plač v teh primerih pa 49. člen KPJS ne ureja.
  • 218.
    Sklep VIII DoR 42/2013
    21.5.2013
    DELOVNO PRAVO - CIVILNO PROCESNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005824
    ZPP člen 367a.
    predlog za dopustitev revizije - dopuščena revizija – pripadnik Slovenske vojske – dodatki – dodatki med opravljanjem vojaške službe v tujini
    Revizija se dopusti glede vprašanja:

    ali je pripadnik Slovenske vojske upravičen do dodatka na stalnost, dodatka zaradi omejitve pravice do stavke in dodatka za magisterij v času, ko opravlja vojaško službo v tujini.
  • 219.
    Sodba VIII Ips 29/2013
    14.5.2013
    DELOVNO PRAVO – JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005779
    ZJU člen 16, 16/3, 17. ZSPJS člen 23, 28.
    plačilo dodatka za dvojezičnost – dodatek za dvojezičnost
    Delodajalec v javnem sektorju ne sme izplačevati dodatka za dvojezičnost za delo na delovnih mestih, na katerih nima opredeljene zahteve po znanju jezika narodne skupnosti in zahteve po dvojezičnem poslovanju. Zgolj dejanska uporaba jezika narodne skupnosti po presoji delavca, brez ustrezne opredelitve te zahteve v aktih delodajalca, ne more biti utemeljen razlog za plačilo dodatka za dvojezičnost.
  • 220.
    Sodba VIII Ips 212/2012
    15.4.2013
    DELOVNO PRAVO - JAVNI USLUŽBENCI
    VS3005763
    ZObr člen 35, 57, 58, 88, 94. ZSSloV člen 62, 63. ZJU člen 5. ZDR člen 88.
    prenehanje delovnega razmerja - odpoved pogodbe o zaposlitvi - pravica do zagovora - obseg sodne presoje - varnostni zadržek - predložitev ponarejenega spričevala
    Varnostni zadržek ni institut kazenskega prava in ne obstaja na predpostavki prejšnje pravnomočne obsodbe za kaznivo dejanje. Tudi naknadno ugotovljena, vendar za kazenski pregon že zastarana dejanja, lahko pomenijo razlog za varnostno preverjanje, ob ugotovljenem varnostnem zadržku pa samostojen razlog za odpoved pogodbe o zaposlitvi.

    Ugotovitev zadržka je predvsem stvar organa, ki oblikuje takšno oceno, obseg sodne presoje utemeljenosti oziroma upravičenosti takšne ocene pa glede na posebno ureditev na tem področju zelo omejen.
  • <<
  • <
  • 11
  • od 23
  • >
  • >>