Pogoj, ki ga 1. odstavek 119. člena ZVojI določa zato, da slovenski državljani, katerim je bil priznan status in pravice vojaških invalidov ali civilnih invalidov vojne po prejšnjih predpisih, ta status obdržijo tudi po uveljavitvi ZVojI, je izpolnjen, če so na dan 25.6.1991 dejansko prejemali nakazila iz naslova tega statusa.
civilni invalid vojne - prevedba pravic - sprememba odstotka invalidnosti
Odstotek invalidnosti, ki je bil civilnemu invalidu vojne priznan po predpisih pred uveljavitvijo Zakona o vojnih invalidih (ZVojI, Ur.l. RS, št. 63/95), se pri prevedbi pravic na podlagi 123. člena ZVojI ne more spremeniti. V 2. odstavku 122. člena ZVojI je namreč določeno, da se odstotki invalidnosti vojnih invalidov, ki bodo ta status uveljavili do uveljavitve enotnih kriterijev za ocenjevanje vseh vrst invalidnosti v Republiki Sloveniji, ne prevedejo.
ZVojI člen 96, 121, 121/3, 121/4. ZUS člen 77, 77/2-5.
vojaški mirnodobni invalid - vložitev vloge za priznanje statusa vojnega invalida - rok
Sodišče prve stopnje je na ugotovljeno dejansko stanje napačno uporabilo materialni predpis, saj je upoštevalo le 3. odstavek 121. člena ZVojI, ne pa tudi 4. odstavka 121. člena ZVojI. Rok za uveljavljanje zahtevkov po ZVojI je 5 let od poškodbe oz. bolezni (96. člen ZVojI).
ZVojI člen 23. ZVojI-C člen 7, 7/4, 22, 24, 123, 123/1. ZUS člen 77, 77/2-3.
vojni invalidi - dodatek za pomoč in postrežbo
Tožena stranka in prvostopno sodišče sta ob sicer pravilni ugotovitvi dejanskega stanja, da tožniku nista potrebna pomoč in postrežba pri opravljanju večine osnovnih življenjskih potreb, uporabila napačne določbe ZVojI, in sicer le določbo 1. odstavka 123. člena ZVojI, ne pa tudi 4. odstavka 7. člena ZVojI-C, ki pomeni uskladitev z odločbo Ustavnega sodišča RS U-I-86/96.
ZVojI člen 12/1, 122, 122/2, 123. ZVojI-C člen 7, 7/4, 7/5. Pravilnik o ugotavljanju odstotka vojne invalidnosti člen 17, 17-3c.
vojni invalid - dodatek za posebno invalidnost - sprememba odstotka invalidnosti
Tožena stranka in prvostopno sodišče v 122. členu ZVojI nista imela podlage za znižanje odstotka invalidnosti tožniku; prav tako nista imela podlage v 4. odstavku 7. člena ZVojI-C, da sta znižanje dodatka za posebno invalidnost uveljavila s 13.4.1996, ko je začel veljati Pravilnik o ugotavljanju odstotka vojne invalidnosti.
vojni invalidi - pravica do osebne invalidnine - pravica do invalidske pokojnine - možnost izbire ene od obeh pravic
Vojni invalid s priznano pravico do osebne invalidnine ne more hkrati uživati pravice do invalidske pokojnine, če je obe pravici pridobil zaradi iste okvare zdravja, ampak izbere eno od obeh pravic. Če je izbral pravico do invalidske pokojnine, upravni organ z odločbo ugotovi, da mu je s pridobitvijo pravice do invalidske pokojnine prenehala pravica do osebne invalidnine.
vojni invalidi - rok za uveljavitev statusa in pravic vojnih invalidov
Ni podlage za uporabo določbe 3. in 4. odstavka 121. člena Zakona o vojnih invalidih, če je zahteva za priznanje statusa vojnega invalida vložena po preteku roka iz 96. člena tega zakona, to je 5 let od nastanka bolezni.
vojni invalid - tehnični pripomočki - pravica do doplačila stroškov za nakup
Do doplačila k stroškom za nakup tehničnega pripomočka - osebnega avtomobila je pod pogoji iz 40. člena Zakona o vojnih invalidih upravičen vojni invalid, ne glede na to, ali je vojna invalidnost v celoti ali le deloma posledica okoliščin, relevantnih za priznanje vojne invalidnosti.
V obravnavani zadevi gre za spor, ki ne izvira iz zavarovalnega razmerja, ampak za spor med dvema gospodarskima subjektoma, kot to določa prvi odstavek 481. člena ZPP. Na to kažejo tudi določbe ZPIZ, ki v členih od 13 do 34 obravnavajo, kdo je lahko zavarovanec v tem zavarovanju oziroma kdo je lahko udeležen v zavarovalnem razmerju. Zavarovanec v nobenem primeru ni delodajalec, kar pomeni, da razmerje med zavodom in delodajalcem ni zavarovalno razmerje v smislu določil drugega odstavka 5. člena ZDSS.
ponovna odmera pravic vojnim invalidom po novem zakonu - načelo enakosti pred zakonom - izdaja odločb z učinkom za nazaj
Kadar gre za zmanjšanje pravic, ki je ustavno dopustno, načelo enakosti pred zakonom zahteva, da se takšno zmanjšanje uveljavi za vse upravičence hkrati, pri čemer morajo biti odločbe izdane pred tem. Za izdajo odločbe z učinkom za nazaj ni podlage v zakonu.
Ker tožnik ni vložil predloga za vrnitev v prejšnje stanje niti v roku treh mesecev od dneva zamude (in hkrati vložil pritožbe), vrnitve v prejšnje stanje, po prejemu sklepa o zavrženju prepozne pritožbe, ni bilo več mogoče predlagati; zato ga je bilo treba zavreči kot nedovoljenega.
Ker je tožena stranka v ponovnem postopku upoštevala navodila iz sodbe VS in postopek dopolnila z izvidom in mnenjem zdravniške komisije druge stopnje, ki je obrazloženo, so odločitve, sprejete na tej podlagi, pravilne.
Upravni organ prve stopnje in tožena stranka niti v 123. členu ZVojI in ne v drugih zakonskih določbah nista imela podlage za izdajo odločbe z učinkom za nazaj.
invalidnost - invalidsko mnenje - razvrstitev v kategorijo invalidnosti
Ker je bilo v postopku ugotovljeno, da pri revidentu ni prišlo do poslabšanja zdravstvenega stanja in da še vedno lahko opravlja drugo ustrezno delo z omejitvami, pri njem ni prišlo do izgube delovne zmožnosti, kar pomeni, da ga ni mogoče razvrstiti v I. kategorijo invalidnosti.
Na podlagi izvedenskih mnenj ni mogoče zaključiti, da je njegova ugotovljena invalidnost posledica poklicne bolezni ali poškodbe pri delu, pač pa bolezni in poškodbe izven dela v enakem odstotku.
ponovna odmera pravic vojnim invalidom po novem zakonu - načelo enakosti pred zakonom - izdaja odločb z učinkom za nazaj
Kadar gre za zmanjšanje pravic, ki je ustavno dopustno, načelo enakosti pred zakonom zahteva, da se takšno zmanjšanje uveljavi za vse upravičence hkrati, pri čemer morajo biti odločbe izdane pred tem. Za izdajo odločbe z učinkom za nazaj ni podlage v zakonu.
priznanje statusa in pravic vojaškega mirnodobnega invalida
Zahteva za priznanje statusa vojaškega mirnodobnega invalida je vložena pravočasno, če je vložena v roku po 1. odstavku 96. člena ZVojI. Rok, določen v 3. in 4. odstavku 121. člena ZVojI se nanaša le na osebe, ki so ta status že pravočasno uveljavljale, pa ga niso mogle uveljaviti zaradi prenizkega odstotka invalidnosti.
Zakon o civilnih invalidih vojne. Pravilnik o ugotavljanju odstotka vojaške invalidnosti točka 232.
priznanje statusa civilnega invalida vojne - vzročna zveza med dogodkom in okvaro
Če ni dokazov, da so se prvi pojavi psihičnega obolenja pokazali najpozneje v šestih mesecih, ni neposredne vzročne zveze med vojnim dogodkom in ugotovljeno psihično okvaro zdravja.
Za zapuščen vojaški material je v smislu ZCIV šteti vojaški material, ki ostane po končani dejavnosti vojaških enot na določenem območju brez nadzora in zaščite, ne da bi pred nastankom poškodbe posegla vanj katerakoli oseba z namenom zbiranja uporabljanja ali kakršnimkoli drugim namenom.