• Najdi
  • <<
  • <
  • 11
  • od 24
  • >
  • >>
  • 201.
    Člani komisij za denacionalizacijoKakšen je položaj članov komisije za denacionalizacijo, ki sozaposleni pri upravnem organu, pri katerem je komisija ustanovljena,in kakšen je položaj zunanjih članov? Kako so člani komisijenagrajevani za delo? Ali je izvedenec, ki je član komisije, dolžanoceniti vrednost premoženja kot uradna oseba ali pa ima položajzunanjega izvedenca in s tem tudi pravico do nagrade za izvedeniškomnenje.Položaj članov komisije za denacionalizacijo določa 55. čl. ZDEN. Ponavedenem členu imajo člani komisij položaj uradnih oseb in sopooblaščeni za vodenje postopkov in opravljanje drugih dejanj vpostopku. Izpolnjevati morajo predpisane pogoje za opravljanjeuradnih dejanj in imeti ustrezno strokovno izobrazbo.Položaj članov komisije, ki so zaposlen pri upravnem organu, prikaterem je komisija ustanovljena, in položaj zunanjih članov se gledepravic in nalog bistveno ne razlikuje. Razlika je le v nagrajevanjuoziroma plačilu za opravljeno delov komisiji. Člani komisije, ki sozaposleni pri upravnih organih občine, opravljajo delo v komisiji zadenacionalizacijo v okviru svojega rednega dela, za kar prejemajotudi redni osebni dohodek. Zunanji člani so za svoje delo pravilomaplačani po opravljenih urah oziroma po zadevah, in sicer iz srestevproračuna občine, ki so na menjena za uresničevanjedenacionalizacije. Tudi izvedenec, ki je član komisije, je dolžanizvedeniško mnenje opaviti v okviru dela komisije in je tako tudinagrajevann. Morebitne posebne nagrade članom komisij pa lahko občinedoločijo avtonomno, v okviru svojih proračunskih možnosti.Upravni organi lahko pritegnejo v postopek tudi zunanjega izvedencain ga kot izvedenca tudi nagradijo. Ugotavljanje dejanskega stanja vugotovitvenem postopku z izvedencem pa naj ne bi predstavljlo načela,temveč bis e upravni organi tega poslužili le v primerih, ko gre zatako zapletene in sporne zadeve, da jih upravni organ sam, s svojimznanjem in znanjem članov strokovnih komisij, ne zmore rešiti.
    PP 4/93 str.17
    VS031815
    1.1.1993
    Flack Alojz
    ZDEN člen 55.
    DENACIONALIZACIJA
    postopek uveljavljanja pravica - organi postopka
  • 202.
    Ožji družinski člani - pravica do odkupa stanovanjaVprašanje:Prejšni imetnik stanovanjske pravice je pred kratkim umrl. Z njim šeni bila sklenjena najemna pogodba, saj je v času uveljavitvestanovanjskega zakona prebival v domu za upokojence. V tem času so vstanovanju bivali kot podnajemniki njegovi daljni sorodniki. Edenizmed otrok pokojnega imetnika stanovanjske pravice je vložil zahtevoza odkup stanovanja na katerem je imel pokojni oče stanovanjskopravico.Ali mora lastnik stanovanja skleniti kupoprodajno pogodbo?Odgovor:Ožji družinski član prejšnjega imetnika stanovanjske pravice lahkosklene kupno prodajno pogodbo za stanovanje, če prejšnji imetnikpredloži svoje pisno privolitev k sklenitvi take pogodbe (1. odst.117. čl. SZ, Ur.l. RS, št. 18/91-I). Če imetnik stanovanjske praviceumre, preden je podal tako pisno privolitev oziroma preden je sklenilkupoprodajno pogodbo sam, pridobi pravico skleniti kupoprodajnopgodobo zakonec ali oseba, s katero je imetnik stanovanjske praviceživel v dalj časa trajajoči življenjski skupnosti oziroma drug ožjidružinski član (2. odst. 147. čl. navedenega zakona).V konkretnem primeru je sicer prejšnji imetnik stanovanjske praviceprebival v domu za upokojence, toda očitno je obdržal stanovanjskopravico, saj se tej pravici ni odpovedal, tako kot je to predvideval1. odst. 64. čl. ZSR (Ur.l. SRS, št. 35/82 in 14/84). Prav zaraditega je ob smrti imetnika stanovanjske prravice pridobil pravico dosklenitve kupoprodajne pogodbe (to pravico bo lahko realiziral do19.10.1993) njegov otrok oziroma drug ožji družinski član.Če gre za več upravičencev, potem se morajo sporazumeti, kdo bozahteval odkup stanovanja, saj pravica očitno ni vezana na dedovanje,ali vsaj nujno ni povezana s sklepom o dedovanju. Zato menimo, da bibila rešitev v primeru spora med ožjimi družinskimi člani le v tem,da bi vsi nastopali kot kupci in kasnejši solastniki sanovanja. Pritem pa ima zakonec oziroma oseba, s katero je živel imetnikstanovanjske pravice v dalj časa trajajoči življenjski skupnosti,prednostno pravico pred ostalimi ožjimi družinskimi člani, kar izhajaiz navedene zakonske določbe.
    PP 4/93 str.7
    VS031810
    1.1.1993
    Žužek Ivan
    SZ člen 117, 117/1, 147, 147/2.
    STANOVANJSKO PRAVO
    privatizacija stanovanj - prodajna pogodba za družbeno stanovanje - zahteva ožjega družinskega člana
  • 203.
    80. zasedanje Mednarodne organizacije delaKonvencija o industrijskih nesrečah - Ali se bo MOD spremenila?
    PP 16-17/93 str.43
    VS031729
    1.1.1993
    Čičerov Aleksander
    Konvencija o preprečevanju večjih industrijskih nesreč.
    DELOVNO PRAVO
    industrijske nesreče - delo s krajšim delovnim časom
  • 204.
    Predlog za ustanovitev holdinga javnega sektorja
    GV 5-6/93 str.63
    VS031790
    1.1.1993
     
    ZPod člen 24, 24a.
    STATUSNO PRAVO
    lastninjenje javnega sektorja - javna podjetja - javno holding podjetje - izhodišča za ustanovitev - pravna podlaga
  • 205.
    Pravne praznineGlosa k osnutku zakona o sodiščih
    PP 21/93 str.2
    VS032015
    1.1.1993
    Pavčnik Marijan
    Osnutek zakona o sodiščih člen 3.
    SODSTVO
    odločanje sodstva - pravne praznine
  • 206.
    Ustava in priporni razlog ponovitvene nevarnosti
    PP 2/93 str.4
    VS031846
    1.1.1993
    Inkret Igor
    ZKP člen 191, 191/2-3.
    KAZENSKO PROCESNO PRAVO
    pripor - priporni razlog ponovitvene nevarnosti - nova ustava
  • 207.
    Pomorsko dobro prema Prijedlogu pomorskog zakonika
    Informator 4140/93 str.9
    VS031715
    1.1.1993
    Lambaša Draško
     
    POMORSKO PRAVO
    pomorske dobrine po Predlogu pomorskega zakonika R Hrvaške - splošna določila o pomorskih dobrinah - koncesije nad pomorskimi dobrinami
  • 208.
    Dve pogodbi v turističnem poslovanju
    Pravnik 7-8/93 str.350
    VS031986
    1.1.1993
    Dougan Dušan
    ZOR člen 859-884. CCV.
    POGODBENO PRAVO
    sklenitev pogodbe - pogodba o organiziranju potovanja - posredniška pogodba o potovanju - obveznosti organizatorja potovanja - obveznosti potnika - obveznosti posrednika potovanja - odgovornost posrednika potovanja
  • 209.
    Vrednotenje podjetij in privatizacija
    GV 35/93 str.57
    VS031993
    1.1.1993
    Duhovnik Meta
    ZLPP člen 4. Uredba o metodologiji za izdelavo otvoritvene bilance stanja, Ur.l RS 24/93 in 25/93 (popravek).
    LASTNINJENJE
    lastninjenje podjetij - vrednotenje podjetij
  • 210.
    "Divje privatizacije" - gospodarski spori?Ali pa: kdo vse so lahko subjekti gospodarskih sporov?Novi časi tudi sodiščem ne prizanašajo. Pojavljati so se začelispori, s katerimi se doslej še nismo srečevali. Novi prispevki krevolucionarnemu pravu so namreč prinesli nove naloge že notoričnopreobremenjenim starim sodiščem. S tem v zvezi pa so oživele tudifunkcije nekaterih organov, za katere v praksi (zlasti na področjugospodarskih sporov) skorajda nismo vedeli. Doslej nam je namreč zavsakdanjo rabo zadoščalo določilo 1. odstavka 77. člena ZPP (Opomba:Zakon o pravdnem postopku, Uradni list SFRJ št. 4/77 - 35/91) kipravi, da je pravdna stranka lahko vsaka fizična in pravna oseba.Vendar pa posebni predpisi določajo, da so pravdne stranke lahko šenekateri drugi, ki pa jih ne moremo uvrstiti ne med fizične ne medpravne osebe. (Opomba: Glej 2. odstavek 77. člena ZPP) To so javnitožilec, (Opomba: Ustava RS govori o državnem tožilcu (135. in 136.člen)) javni pravobranilec in družbeni pravobranilec samoupravljanja,ki kot institucije niso osebe. Vsem trem organom pa posebni predpisidovoljujejo, da samostojno nastopajo v pravdi in to (samo) na aktivnistrani kot tožniki. Procesna legitimacija omenjenih organov je zelonatančno določena in omejena. Preširokemu tolmačenju pooblastiljavnega pravobranilca, na primer, je že naredila konec odločbaVrhovnega sodišča RS III Ips 10/93 z dne 31.3.1993. (Opomba:Neobjavljena).Zakon o lastninskem preoblikovanju podjetij (Opomba: Uradni list RS,št. 55/92, 7/93 in 31/93) je najnovejši tak predpis, ki daje aktivnolegitimacijo družbenemu pravobranilcu samoupravljanja, da začne predsodiščem postopek za ugotovitev ničnosti ali za izpodbijanjeposameznih dejanj ali pogodb, sklenjenih v škodo družbenega kapitala.(Opomba: Glej 50. člen tega zakona). Javni pravobranilci sopooblaščeni, da na podlagi določila 2. odstavka 10. člena Zakona oprometu z nepremičninami (Opomba: Uradni list SRS in RS št. 19/76 ...5/91) izpodbijajo pogodbe o prenosu nepremičnin. Javni tožilci pasmejo zahtevati ugotovitev ničnosti pogodb po določilu 2. odstavka109. člena ZOR. (Opomba: Zakon o obligacijskih razmerjih, Uradni listSFRJ, št. 29/78, 39/85 in 57/89). (Seveda to niso vsa pooblastilaomenjenih organov, pač pa le tista, ki so v zvezi s prvim delomnaslova prispevka.)V praksi sodišč se je s tem v zvezi pojavilo vprašanje: kakšne vrstepa je spor, kjer eden od omenjenih organov "napade" pravno osebo? Po(še nezapisanih) stališčih nekaterih praktikov naj bi šlo v takihprimerih za gospodarski spor. Temu pa seveda drugi (malce pozno)nasprotujemo. Treba je priznati, da dosedanja praksa na navedenovprašanje ni bila posebej pozorna. Redke primere zadev te vrste sodoslej reševali tako civilni kot gospodarski oddelki rednih sodišč.Problema pa očitno tudi niso zaznale prizadete pravdne stranke, sajni evidentiran primer, ko bi se katera prav zato pritožila alivložila revizijo. (Opomba: Napačna opredelitev vrste spora ima lahkotežke posledice. Tako je npr. sestava senata na drugi stopnji vpostopku v gospodarskih sporih drugačna kot v rednem postopku (2.odstavek 493. člena ZPP). Nepravilna sestava sodišča pa pomenibistveno kršitev določb pravdnega postopka po 1. točki 2. odstavka354. člena ZPP. (Na nesmiselnost take ureditve sem že opozorila vzapisu: Še o načelu laičnosti v gospodarskih senatih višjih sodišč,PP št. 3/91 str.8).Kaj je gospodarski spor, ZPP ne pove. Definicije gospodarskega sporane dajeta niti v praksi najbolj upoštevana komentatorja ZPP Triva(Opomba: S. Triva, V. Belajec, M. Dika: Građansko parnično procesnopravo, Zagreb, 1986, str. 653-658) in Juhart (Opomba: J. Juhart:Civilno procesno pravo FLR Jugoslavije, Ljubljana 1961, str. 613 -621). Zato pravzaprav ne preostane drugega, kot da rečemo, da so tospori, za katere veljajo pravila o postopku v gospodarskih sporih. Zadoločitev gospodarskega spora so na voljo trije kriteriji:personalni, kavzalni in mešani. Če pustimo ob strani spore zmednarodnim elementom, veljajo pravila o postopku v gospodarskihsporih v naslednjih primerih:1. v sporih, v katerih sta obe stranki družbenopolitični skupnosti,podjetji, organizaciji združenega dela, samoupravni interesniskupnosti ali drugi samoupravni organizaciji ali skupnosti (Opomba:1. točka 489. člena ZPP). To naj bi bili spori med t.i. gospodarskimisubjekti in zato gre za opredelitev po personalnem kriteriju. Slednjiv praksi tudi prevladujejo.2. v sporih, ki se nanašajo na ladje in na plovbo po morju ter ponotranjih vodah, in v sporih, za katere velja plovbno pravo (plovbnispori), razen sporov o prevozu potnikov (Opomba: 2. točka 489. členaZPP). Primer, ko gre torej za kavzalni kriterij.3. v sporih, ki izvirajo iz medsebojnih gospodarskih razmerijimetnikov obratovalnic in drugih posameznikov, ki opravljajo kotregistriran poklic kako gospodarsko dejavnost, oziroma iz medsebojnihgospodarskih razmerij teh oseb in pravnih oseb iz 1. točke 489. členaZPP (Opomba: 489.a člen ZPP). Pri te vrste sporih pa imamo mešanikriterij, ko so pomembni tako subjekti kot tudi vsebina spornegarazmerja.Iz nedvomno zastarelega in novi ustavni (gospodarski) ureditvineprilagojenega besedila ZPP (kar pa niti ni ovira pri iskanjustatusa omenjenih organov, potrebnega za uvrstitev med subjekterednega oziroma posebnega postopka) izhaja, da so subjektigospodarskih sporov taksativno našteti in ne morda primeroma. Širitevštevila subjektov torej ne pride v poštev. Ali lahko javnegapravobranilca ali katerega od ostalih dveh možnih tožnikov uvrstimomed katerega od naštetih subjektov iz prve točke 489. člena ZPP?(Najbrž ni dvoma, da uvrstitev med spore, razvrščene po kavzalnem inmešanem kriteriju ne pride v poštev.) Kot vidimo, jih ZPP posebej neomenja. Med subjekti gospodarskega spora so namreč naštete le pravnein samo izjemoma tudi fizične osebe. Sledi, da so torej subjektigospodarskega spora lahko le osebe (ne pa tudi "neosebe").Namesto zaključka - samo še želja glede bodoče ureditve področjagospodarskih sporov. Na vrnitev nekdaj priznanih specializiranihgospodarskih sodišč bomo morali, kot vse kaže, pozabiti (Opomba: Večo tem T. Dobrovnik-Zima: Specializirana gospodarska sodišča - da aline? PP št. 8/92, str. 6-7). Pred nami je nova (katera že po vrsti?)reorganizacija sodišč. Ker se spet omenjajo okrajna, okrožna in drugasodišča iz časov, ki še niso tako zelo daleč za nami, preostaja le šeupanje, da bo v novem ZPP glede gospodarskega spora spet prevladalmešani (lahko pa bi tudi objektivni), nad subjektivnim kriterijem. Tobi pomenilo vrnitev stare ureditve ne le v splošnem organizacijskempogledu temveč tudi v vsebinskem: ko spori, ki se tičejo nepremičnin(stvarnopravni) ponovno ne bi bili več gospodarski spori. Kot praviM. Dika (Opomba: Novo parnično procesno pravo, Zagreb 1977, str. 185)je bistveni razlog za obstoj posebnega postopka v gospodarskih sporihposebna narava materialnega prava, ki ga je treba uporabljati vgospodarskih sporih. Ta pa predpostavlja visoko stopnjospecializacije sodnikov in to ne samo glede poznavanja pravne temvečtudi glede poznavanja metajuridičnih disciplin.Tožbe, ki jih vlagajo prej obravnavani organi, tudi po vsebini nevsebujejo sporov iz medsebojnih gospodarskih razmerij. Največkrat soto tožbe, na ugotovitev ničnosti pogodb, ki sploh niso gospodarskepogodbe, kot jih definira določilo 2. odstavka 25. člena ZOR.
    PP 25/93 str.6
    VS032057
    1.1.1993
    Šorli Nevenka
    ZLPP člen 50. ZPN člen 10. ZOR člen 109, 109/2. ZPP člen 489, 489a.
    CIVILNO PROCESNO PRAVO
    pravdna stranka - gospodarski spor - opredelitev gospodarskega spora - subjekti gospodarskega spora - javni pravobranilec - sestava sodišča
  • 211.
    Prisilna poravnava:naknadno uveljavljanje terjatev in zastaranje
    PP 12/93 str.10
    VS031868
    1.1.1993
    Jakopanec Renata
    ZPPSL člen 36, 36/7, 44, 44/1, 45, 45/3.
    STEČAJNO PRAVO
    prisilna poravnava - naknadna prijava terjatve - zastaranje terjatev - pretrganje zastaranja s prijavo terjatve
  • 212.
    K razpravi o objektivnem pogoju kaznivosti
    PP 16-17/93 str.12
    VS031943
    1.1.1993
    Dežman Zlatko
    KZS člen 251, 251/1, 251/3.
    KAZENSKO MATERIALNO PRAVO
    ogrožanje javnega prometa - krivda
  • 213.
    Položaj stranih osoba u stjecanju prava vlasništva gradjevinskogzemljišta
    Informator 4146-4147/93 str.19
    VS031698
    1.1.1993
    Simonetti Petar
    ZTLR člen 12, 82.
    STVARNO PRAVO - STAVBNA ZEMLJIŠČA
    lastninska pravica - pravica gradnje - pridobitev - stavbno zemljišče
  • 214.
    Sodstvo (o novi organizaciji pravosodja)
    PD 5-6/93 str.710
    VS031977
    1.1.1993
    Ude Lojze
    Ustava RS 125 - 134. Osnutek Zakona o sodiščih. Osnutek Zakona o sodniški službi.
    SODSTVO
    organizacija sodišč - mandat sodnika - prenehanje sodniške funkcije - razrešitev sodnika - napredovanje - disciplinska odgovornost - razmere sodstva do izvršilne oblasti
  • 215.
    Neka sporna pitanja kod prodaje stanova na kojima postoji stanarskopravo
    Informator 4068/93 str.3
    VS031663
    1.1.1993
    Golac Vladimir
    ZOR člen 15, 109, 109/1, 110, 111, 140, 140/1.
    STANOVANJSKO PRAVO
    privatizacija stanovanj - prodajna pogodba za stanovanja v družbeni lastnini - ničnost
  • 216.
    Odgovornost izvodjača i projektanta za solidnost gradjevine
    Informator 4100-4101/93 str.5
    VS031675
    1.1.1993
    Eraković Andrija
    ZOR člen 630, 630/1, 641, 644, 645, 646, 647.
    POGODBENO PRAVO
    gradbena pogodba - odgovornost izvajalca in projektanta za solidnost gradbe - dolžnost obvestitve in izguba pravice - zmanjšanje in izključitev odgovornosti
  • 217.
    Dedna nevrednost zaradi 'pobega' iz države
    PP 20/93 str.30
    VS032038
    1.1.1993
    Zupančič Karel
    ZD člen 126, 126/1-5, 127, 127/2, 127/3. Ustava RS člen 33.
    DEDNO PRAVO
    dedna nevrednost - izogibanje obvezni vojaški službi - ustavnost
  • 218.
    Vrste autorskih djela i njihova autorskopravna zaštita
    Informator 4077/93 str.11
    VS031644
    1.1.1993
    Henneberg Ivan
    ZAP člen 3, 3/2, 4, 5.
    PRAVO INTELEKTUALNE LASTNINE
    avtorsko delo - pisano delo - govorno delo - dramsko delo - glasbeno delo - kinematografsko delo - likovno delo - uporabna umetnost - kartografsko delo - računalniški programi - predelava - zbirka avtorskih del
  • 219.
    Pravne posljedice otvaranja stečajnog postupka
    Informator 4137/93 str.7
    VS031708
    1.1.1993
    Eraković Andrija
    ZPPSL 91 - 120.
    STEČAJNO PRAVO
    stečaj - pravne posledice stečajnega postopka - izpodbijanje pravnih dejanj - ločitvene in izločitvene pravice - dokončanje začetih poslov
  • 220.
    Poslovodenje v novih pravnoorganizacijskih oblikah -Ob določbah osnutka zakona o gospodarskih družbah
    PP 5-6/95 str.4
    VS031816
    1.1.1993
    Mežnar Drago
    ZGD člen 86, 86/2, 88, 88/1, 88/2, 87, 90, 139, 159, 246, 250, 248, 299, 252, 257, 259, 261, 448.
    STATUSNO PRAVO
    vodenje poslov (poslovodstvo) - družba z neomejeno odgovornostjo - komanditna družba - tiha družba - delniška družba - uprava - imenovanje in odpoklic - pogodba s članom uprave - zastopanje in predstavljanje - kontrola upravljanja delniške družbe - udeležba članov uprave pri dobičku - skrbnost in odgovornost članov uprave - družba z omejeno odgovornostjo - nadzorni svet
  • <<
  • <
  • 11
  • od 24
  • >
  • >>