ZUS-1 člen 2, 2/1, 5, 36, 36/1, 36/1-4. ZUP člen 290.
upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - sklep o dovolitvi izvršbe - zavrženje tožbe
Sklep o dovolitvi izvršbe, ki ga je organ izdal na podlagi 290. člena ZUP, ne vsebuje vsebinske odločitve o pravici, obveznosti ali pravni koristi v smislu prvega odstavka 2. člena ZUS-1, temveč predstavlja le procesno odločitev.
ZUP člen 36, 38. Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije člen 218, 218/4. Kodeks ravnanja javnih uslužbencev člen 8, 8/1. Javni razpis za vzpostavitev sistema zagotavljanja kakovosti na visokošolskih zavodih v Republiki Sloveniji v letih 2012 - 2015 točka 9.2.
javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - ocenjevanje vlog - ocenjevalna komisija - sestava ocenjevalne komisije - izločitev člana komisije za ocenjevanje vlog - interesna povezanost članov ocenjevalne komisije s prejemniki sredstev
Po četrtem odstavku 218. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije se šteje za nesprejemljivega že objektivno izkazan dvom o nepristranskosti oziroma interesni povezanosti članov ocenjevalne komisije s prijavitelji na javnem razpisu.
javni razpis - nepovratna finančna sredstva - povečanje ospodarske vrednosti gozdov - neupravičena poraba prejetih sredste - vračilo prejetih sredstev
Tožniku so bila sredstva odobrena za nakup traktorja in vsaka drugačna uporaba teh sredstev pomeni njihovo uporabo v nasprotju z namenom, za katerega so bila ta sredstva dodeljena.
ZGO-1 člen 157. Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o kriterijih za izračunavanje višine nadomestila za degradacijo in uzurpacijo prostora in o načinu njegovega plačila člen 10.
nadomestilo za degradacijo in uzurpacijo prostora - kriteriji za odmero nadomestila - uporaba pravnega predpisa
Pri izdaji izpodbijane odločbe je bila uporabljena Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o kriterijih za izračunavanje višine nadomestila za degradacijo in uzurpacijo prostora in o načinu njegovega plačila, ki je v veljavi od 24. 10. 2009, kar je napačno glede na to, da se je predmetni postopek začel že v letu 2008, in bi torej morali biti uporabljeni predpisi, veljavni pred spremembo omenjene uredbe.
nepovratna finančna sredstva - izplačilo odobrenih finančnih sredstev - pogoji za izplačilo sredstev
Ker tožnik ni izpolnjeval pogojev javnega razpisa, saj njegova naložba ni bila zaključena pred oddajo zadnjega zahtevka za izplačilo, je upravni organ njegovo vlogo pravilno zavrnil.
doktorat znanosti - odvzem doktorata znanosti - pogoji za odvzem doktorata znanosti
Izpodbijana odločitev temelji na ugotovitvi, da tožnikova disertacija ni (samo) rezultat njegove lastne ustvarjalnosti in lastnih dosežkov. Pri takšni ugotovitvi pa gre za strokovno oceno, v katero sodišče ne more posegati in zato lahko sodišče v primeru, kot je obravnavani, opravi le preizkus pravilnosti postopka in pravilne uporabe materialnega prava.
Po upravno-sodni praksi je treba določbo četrtega odstavka 135. člena ZUP v primerih, ko se je postopek začel po uradni dolžnosti, razlagati tako, da ga mora organ v primeru, če ugotovi, da ni potrebe oziroma pogojev za nadaljevanje postopka, izrecno ustaviti s sklepom.
Javni poziv 6SUB-OB10 za nepovratne finančne spodbude občanom za nove naložbe rabe obnovljivih virov energije in večje energijske učinkovitosti stanovanjskih stavb točka 4, 9.
javni poziv - nepovratna finančna spodbuda - naložba rabe obnovljivih virov energije - razpisni pogoji
Ker je bila naložba izvedena pred oddajo vloge in ker so bila tožniku že dodeljena nepovratna finančna sredstva za isti ukrep, je tožena stranka vlogo tožnika pravilno zavrnila.
dohodnina - čezmejni delovni migrant - posebni odpis dohodnine - pogoji za odpis dohodnine - napoved dohodka - rok za napoved dohodka
Poseben odpis dohodnine je po zakonu izjema, ki jo je mogoče uporabiti le v primeru, ko so izpolnjeni predpisani pogoji, med katere sodi tudi pogoj pravočasne napovedi dohodka iz sedmega odstavka 145. člena ZDavP-2B. S potekom roka za napoved dohodka oseba izgubi pravico do posebnega odpisa dohodnine, razlogi za zamudo roka pa za odločitev niso pomembni.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - pogoji za odmero nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča - komunalna opremljenost zemljišč - možnost priključitve na javno komunalno omrežje
V skladu z odločbo 218. b člena ZGO-1 ni treba, da so na parceli, ki je predmet odmere nadomestila, dejansko izvedeni priključki, temveč zadošča že, da obstaja zgolj možnost priklopa na javno komunalno omrežje.
trošarina - vračilo trošarine - pogonsko gorivo za komercialni namen - vodenje evidence
V konkretni zadevi je tožnik pri prvostopenjskem organu vložil zahtevo za vračilo trošarine na podlagi dvajsetega odstavka 54. člena ZTtro in bi za pridobitev navedene pravice moral izkazati, da izpolnjuje predpisane pogoje. Dokazno breme je na strani tožnika. Za uspešno uveljavitev zahteve za vračilo trošarine za pogonsko gorivo, porabljeno za komercialni namen, ki naj bi bilo iztočeno iz njegovega internega pretakališča, bi moral predložiti natančno evidenco količin goriva ter tudi dokazati, da je bilo plinsko olje uporabljeno v vozilu za komercialni namen.
spletne igre na srečo - omejitev dostopa do spletnih strani - položaj stranskega intervenienta - pravni interes - izvršba po drugih osebah - izvrševanje pravnomočne odločbe o prepovedi prirejanja iger na srečo
Interes tožnika, da omejitev dostopa do njegove spletne strani, preko katere le-ta prireja igre na srečo, preneha, je njegov dejanski in ne pravni interes.
Odločbe, izdane ponudnikom storitev informacijske družbe odrejajo prisilno izvršitev odločbe z dne 1. 8. 2006. Sam način izvršbe (z omejitvijo dostopa do spletne strani) in "drugo osebo", ki bo prisilno izvršitev izvedla, (ponudnik storitev informacijske družbe), pa sta določena že v devetem odstavku 107. člena ZIS. Torej gre za z ZIS določen način izvršitve pravnomočne in izvršljive odločbe, s katero je tožniku prepovedano prirejanje iger na srečo v Republiki Sloveniji. S tako vsebino oziroma naravo odločb z dne 17. 3. 2010 pa prvostopenjski organ ni odločal o kakšni pravici, obveznosti ali pravni koristi tožnika.
ZBPP člen 2, 20, 20/1, 32, 32/3, 34, 34/2. ZUP člen 67.
dodelitev brezplačne pravne pomoči - prošnja za dodelitev brezplačne pravne pomoči - nepopolna vloga - poziv k dopolnitvi - zavrženje prošnje - pristojna oseba za odločanje v zadevah brezplačne pravne pomoči
Iz razlogov izpodbijanega sklepa jasno in skladno s podatki spisov sledi, da je bila tožničina prošnja za brezplačno pravno pomoč nepopolna, da je bila tožnica pozvana k njeni dopolnitvi, da prošnje ni ustrezno dopolnila in je zato ni bilo mogoče obravnavati. Upoštevaje povedano je bila prošnja utemeljeno zavržena kot nepopolna.
Prav tako niso utemeljeni očitki, ki se nanašajo na osebe, pooblaščene za odločanje v zadevah brezplačne pravne pomoči, in na pooblastila, ki jih imajo v tem postopku, saj je o vlogi tožnice odločila višja sodnica, ki ima položaj svetnice in ki jo je kot takšno v smislu 2. člena ZBPP za odločanje v zadevi lahko pooblastila predsednica (specializiranega – Upravnega) sodišča.
ZSS člen 40, 41, 42, 42/2, 42/3, 43, 43/3, 74, 74/1, 74/1-6, 74/4. ZS člen 28, 28/2.
sodniška služba - mirovanje sodniške funkcije - prenehanje sodniške funkcije - delo pravnika lingvista
Ne v 40. členu ZSS, ki določa razloge za mirovanje sodniške funkcije, ne v drugih določbah ZSS in tudi ne v ZS ni določeno, da bi odločanje o mirovanju sodniške funkcije predstavljalo upravno (javnopravno) zadevo (o kateri odloča sodni svet), zato tožnica neutemeljeno ugovarja neizdaji odločbe.
Delo pravnika lingvista v prevajalskem in redakcijskem oddelku Sodišča EU ni primerljivo z delom oseb, navedenimi v 40. členu ZSS.
EZ člen 59, 59/5. ZUreP-1 člen 93, 93/3, 104, 104/1, 104/2, 110, 110/7, 110/8. Uredba o državnem prostorskem načrtu za prenosni plinovod M5/R51 na odseku od Vodic do Termoelektrarne Toplarna Ljubljana člen 4.
omejitev lastninske pravice - služnost v javno korist - javna korist - odškodnina - višina odškodnine
Že iz jezikovne razlage določbe petega odstavka 59. člena EZ izhaja, da je drugemu pogoju (poleg izkazanosti javne koristi po tretjem odstavku 93. člena ZUreP-1) zadoščeno že s položitvijo tam opredeljenega zneska pri sodišču in ni treba, da je sklep, ki ga izda sodišče v nepravdnem postopku v tovrstnih zadevah, pravnomočen. Pri tem tudi ni pravno pomembno, da se tožnik z ocenjeno višino odškodnine ne strinja, saj bo o odškodnini oziroma njeni odmeri odločalo pristojno sodišče na podlagi osmega odstavka 110. člena ZUreP-1 v zvezi z drugim odstavkom 104. člena ZUreP-1.
ZDT-1 člen 46, 47/1. ZSS člen 41, 42, 42/1, 42/2, 42/3. ZNOMCMO člen 1, 2, 4, 4/1, 4/1-1.
državni tožilec - nezdružljivost dela s tožilsko funkcijo - mirovanje funkcije - pogoji za mirovanje funkcije - član mednarodne civilne misije
Glede na to, da bo tožnica v času opravljanja dela formalno zaposlena v podjetju in da bo torej za opravljanje dela (v pravni stroki) sklenila delovno razmerje, je organ na podlagi prvega odstavka 47. člena ZDT-1 ter v zvezi z drugim in tretjim odstavkom 42. člena ZSS mogel zaključevati, da gre za delo, ki je nezdružljivo s funkcijo državnega tožilca. Za delo, ki je nezdružljivo s tožilsko funkcijo, ne bi šlo, če bi bili izpolnjeni pogoji za mirovanje tožilske funkcije. Ob tem, ko je tožnica sama opredelila delo na projektu EU, ki ga opravlja v okviru delovnega razmerja, kot delo v mednarodni civilni misiji in pri tem, ko je po drugem odstavku 46. člena ZDT-1 imenovanje za člana mednarodne civilne misije razlog za mirovanje državnotožilske funkcije, je organ pri oceni, ali je opravljanje dela na projektu EU na podlagi sklenjenega delovnega razmerja razlog za ugotovitev o nezdružljivosti tega dela s funkcijo državnega tožilca, moral uporabiti določbe ZNOMCMO. Pravilno je razlagal določbo drugega odstavka 46. člena ZDT-1 o imenovanju za člana mednarodne civilne misije kot razlogu za mirovanje državnotožilske funkcije v pomenu, da imenovanje za člana mednarodne civilne misije mora izhajati iz napotitve osebe v mednarodno civilno misijo ali mednarodno organizacijo ter predhodno izvedenega postopka za izbiro kandidatov za napotitev. Članstvo (delo) mora biti v mednarodni civilni misiji ali mednarodni organizaciji, da je primerljivo izvolitvam oziroma imenovanjem oseb na druge mednarodne funkcije iz 46. člena ZDT-1, ki so razlog za mirovanje državnotožilske funkcije utemeljeno na formalno opredeljenih interesih države, imenovanje pa izvedeno preko delovanja državnih ali drugih organov javnega sektorja, kot to določa ZNOMCMO v 2. členu.
dopolnilno zdravstveno zavarovanje - stroški zdravstvenih storitev - razlika v stroških zdravstvenih storitev - izravnalna shema dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja - obdobje izravnave - rok za posredovanje podatkov - likvidacija škod po poteku roka za posredovanje podatkov za izravnavo - način obračunavanja stroškov
ZZVZZ zavarovalnici omogoča, da za obdobje izravnave uveljavlja tudi stroške zdravstvenih storitev, ki jih je obračunala že po poteku izravnalnega obdobja, že v novem obdobju izravnave, vendar najkasneje zadnji dan meseca po zaključku obdobja izravnave, poročilo o tem pa mora poslati v nadaljnjih 20 dneh. Navedena dejanja se opravljajo že v novem obdobju za izravnavo, zato se poročilo dejansko nanaša na že preteklo obdobje. Navedena ureditev ne dopušča možnosti kasnejšega "poračunavanja" izravnave oz. ponovnega izračunavanja za minula obdobja izravnave zaradi prepozno prejetih računov, ki imajo za posledico likvidacijo škod po preteku roka za posredovanje podatkov za izravnavo.
Pooblastilo iz desetega odstavka 62.f člena ZZVZZ se nanaša le na določitev nabora podatkov, s katerimi zavarovalnice poročajo o izvajanju dopolnilnega zavarovanja v preteklem obdobju izravnave, ne daje pa podlage za to, da bi podzakonski akt uredil tudi način obračunavanja zneskov za izravnavo, ki je sicer določen v 62.e členu ZZVZZ.
ZKZ člen 23, 23/1, 23/2, 23/2-1, 23/3, 24, 24/1, 24/1-2.
odobritev pravnega posla - predkupni upravičenec - kmet mejaš - dohodek iz kmetijske dejavnosti
Pravilen je zaključek organa v izpodbijani odločbi, da stranki z interesom kmetijska dejavnost pomeni edino in glavno dejavnost, saj ji pridelki oziroma sredstva, pridobljena iz te dejavnosti, pomenijo edini vir za preživljanje, zato ima stranka z interesom prednost pred tretjim tožnikom do nakupa predmetnih zemljišč, za razliko od tretjega tožnika, ki mu kmetijska dejavnost nesporno ne predstavlja edine dejavnosti in glede na v prvostopnem postopku ugotovljeno višino njegovih prihodkov iz delovnega razmerja.
Niti v ZKZ niti v katerem drugem zakonu ni posebne določbe, ki bi bila relevantna za obravnavani primer in bi določene nepravilnosti opredeljevala kot razlog za ničnost, sicer pa o tem niti ni spora, saj tožnica v tožbi to sama navaja. Čim pa je tako, po presoji sodišča ničnostni razlog iz 6. točke prvega odstavka 279. člena ZUP ni podan.