začasno prebivališče - dovoljenje za začasno prebivanje - izpolnjevanje pogojev
Pri presoji pogojev za izdajo dovoljenja za začasno prebivanje je treba upoštevati vse podatke in okoliščine, iz katerih je razvidno tujčevo obnašanje v preteklem obdobju, in na podlagi tako ugotovljenega dejanskega stanja oceniti, ali pri konkretnem tujcu obstojajo razlogi za neizdajo dovoljenja iz 4. alinee 1. odstavka 43. člena ZTuj-1. Pri tem so dejstva, da je tujec pred vložitvijo zahtevka v Sloveniji izvršil več kaznivih dejanj, sicer pomembna, ne morejo pa biti izključen in zadosten razlog za sklep, da tujec predstavlja bodočo nevarnost za javni red in mir. Pri presoji pa je treba upoštevati tudi dejstvo, da se je tujec po izvršitvi očitanih kaznivih dejanj poročil in da je treba zadevo presojati tudi z vidika pravice do družinskega življenja.
začasno prebivališče iz humanitarnih razlogov - pogoji
Ocena varnosti temelji na podlagi številnih poročil vladnih in nevladnih organizacij, po katerih ni objektivnih okoliščin, ki bi pomenile ogrožanje osebne varnosti, če bi se tožnik vrnil v Republiko Srbsko.
dovoljenje za stalno prebivanje tujca - začasna odredba
Pritožničine zdravstvene težave in socialne razmere nista razloga, na podlagi katerih bi bilo možno izdati predlagano začasno odredbo. Pa tudi sicer ni mogoče izdaje začasne odredbe pogojevati z rešitvijo glavne stvari, ki se izključno nanaša na zahtevo za stalno prebivanje tujca v Republiki Sloveniji.
ZUP člen 222. Uredbe o prispevku oseb z začasnim zatočiščem k oskrbi in nastanitvi v nastanitvenem centru in višini človekoljubne pomoči, ki jo lahko prejemajo osebe z začasnim zatočiščem člen 3. ZUS člen 72, 74.
dodelitev človekoljubne pomoči - pogoji
Glede na 1. in 3. odstavek 3. člena Uredbe o prispevku oseb z začasnim zatočiščem k oskrbi in nastanitvi v nastanitvenem centru in višini človekoljubne pomoči, ki jo lahko prejemajo osebe z začasnim zatočiščem (Uradni list RS, št. 54/99 in 1/2000 - Uredba) se upoštevajo vsi prihodki oseb, ki živijo v istem gospodinjstvu s prosilcem, ne glede na to, da to ni njegova družina.
začasno zatočišče - pogoji za priznanje začasnega zatočišča
Tožeči stranki ni mogoče priznati začasnega zatočišča po Zakonu o začasnem zatočišču, glede na to, da je prišla v Republiko Slovenijo dejansko potem, ko je bila v BiH, iz katere je prišla, vojna že končana.
ZZZat člen 4, 4/1-2, 6, 6/1, 6/2-3.ZUP člen 149. ZUS člen 73.
začasno zatočišče - odvzem začasnega zatočišča
Za odvzem začasnega zatočišča je pomembna le ugotovitev, ali je bila oseba, ki si je že pridobila začasno zatočišče, pravnomočno obsojena za kaznivo dejanje, za katero je predpisana kazen najmanj treh let zapora. Ugotovitve, da so bile v zvezi z izvršitvijo kaznivega dejanja podane olajševalne okoliščine oziroma je bila izrečena olajševalna okoliščina oziroma je bila izrečena omiljena kazen, so v postopku odvzema začasnega zatočišča pravno irelevantne.
Zakon o varnosti cestnega prometa iz leta 1998 (Ur.l. RS, št. 30/98) ne more biti podlaga za odločanje o zahtevi za zamenjavo tujega vozniškega dovoljenja, ki jo je vložil hrvaški državljan, ki je od leta 1975 prebival v R Sloveniji. Ustavno sodišče je namreč odločilo, da je navedeni zakon v neskladju z ustavo zaradi protiustavne pravne praznine, ker ne ureja zamenjave vozniških dovoljenj, katerih imetniki so državljani drugih republik nekdanje SFRJ, ki so imeli na dan 25.6.1991 na območju R Slovenije stalno prebivališče in so od tega dne dalje v Sloveniji tudi dejansko živeli.
Sporazum med SFRJ in Republiko Italijo o ureditvi osebnega prometa ter kopenskega in pomorskega prometa med obmejnimi območji (Videmski sporazum, Uradni list SFRJ, MP, 10/86) člen 4, 4-1a. Temeljna ustavna listina o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije člen 13, 16.ZDRS člen 40. ZTuj člen 81.
potne listine - prepustnica - državljan ene od republik nekdanje Jugoslavije
Osebi, ki je državljan ene od republik nekdanje Jugoslavije, ki stalno živi na območju Republike Slovenije, ki je z Videmskim sporazumom določeno za "maloobmejno območje" ni mogoče izdati prepustnice, ker se te po Videmskem sporazumu lahko izdajo le državljanom Republike Slovenije. Prepustnica se po predpisih o potnih listinah šteje za potno listino, s katero se izkazuje istovetnost in tudi državljanstvo, zato je tudi zaradi tega ni mogoče izdati nedržavljanu Republike Slovenije.
Merila iz Uredbe o merilih za ugotavljanje izpolnjevanja določenih pogojev za pridobitev državljanstva RS z naturalizacijo (Ur.l. RS, št. 47/94) je mogoče uporabiti le v kontekstu opredeljevanja nedoločenih pravnih pojmov na področju državljanstva, ne pa pri izdaji dovoljenja za začasno prebivanje.
tujci - delovno dovoljenje - postopek za izdajo dovoljenja
Po 2. členu ZZT lahko tujec opravlja delo v Republiki Sloveniji na podlagi delovnega dovoljenja (če mednarodna pogodba ne določa drugače), po 2. odstavku 6. člena ZZT pa se delovno dovoljenje na vlogo delodajalca izda za določen čas, ki ne more biti daljše od enega leta. V obravnavanem primeru ni pogojev za uvedbo postopka, ker je delodajalec zaprosil za delovno dovoljenje za preteklo obdobje oziroma za nazaj in za obdobje, ki je daljše od enega leta.
dovoljenje za stalno prebivanje - postopek s tožbo - molk organa
Če je bilo med upravnim sporom odločeno o tožbi, vloženi zaradi molka upravnega organa, prvotni molk ne posega več v tožnikovo pravico ali v njegovo neposredno, na zakon oprto korist.
sprejem v državljanstvo RS - pogoj dejanskega življenja v RS - uporaba materialnega prava
Ker se pravno razmerje rešuje po materialnem predpisu, ki velja v času izdaje odločbe prve stopnje, ni pomembno, ali je stranka izpolnjevala pogoje ob vložitvi prošnje.
ZUS člen 77, 77/2-3. ZTuj člen 81. ZUP (1986) člen 143. ZENO.
prebivališče - izbris iz registra stalnega prebivalstva - tujci
Tožnikovo pritožbo zoper izbris iz registra stalnega prebivalstva bi morala tožena stranka obravnavati kot vlogo za izdajo potrdila - 171. člen ZUP (1986). Odločba o zavrnitvi takega potrdila je upravni akt.
začasno zatočišče - dodelitev človekoljubne pomoči
Pri določitvi človekoljubne pomoči se upoštevajo vsi prihodki oseb, ki živijo v istem gospodinjstvu z beguncem, ne glede na to, da to ni njegova družina.
V Zakonu o tujcih, niti v Zakonu o urejanju statusa državljanov drugih republik naslednic nekdanje SFRJ v RS, ni podlage za izdajo dovoljenja za stalno prebivanje po uradni dolžnosti. Postopek za izdajo tega dovoljenja se začne na prošnjo.
začasna odredba - izdaja dovoljenja za stalno prebivanje
Potreba za izdajo začasne odredbe ni verjetno izkazana, če zahteva za izdajo začasne odredbe ne vsebuje konkretnega predloga za začasno ureditev stanja.
Določbi 13. in 16. člena ZTuj nista ustrezni določbi za državljane drugih republik nekdanje države, ki so izpolnjevali pogoj triletnega neprekinjenega prebivanja v RS in so na območju RS tudi dejansko prebivali (Odločba Ustavnega sodišča RS, št. 14/99).