ZTuj člen 9. Navodilo o zavrnitvi vstopa tujcu, pogojih za izdajo vizuma na mejnih prehodih, o pogojih za izdajo vizuma iz humanitarnih razlogov in načinu razveljavitve vizumov člen 7.URS člen 26, 32. ZUS člen 1, 1/3, 73.
prepoved vstopa v Slovenijo - varstvo ustavne pravice svobode gibanja
Če je bil tujcu po prvotni zavrnitvi vstopa v Slovenijo kasneje ta vstop dovoljen, tujec nima pravnega interesa za vložitev tožbe zaradi varstva ustavne pravice svobode gibanja, ker ta pravica ni več kršena.
azil - popolnost tožbe in pritožbe - pooblastilo za zastopanje
Tožniki so ob uvedbi azilnega postopka pri toženi stranki dali pooblastilo za zastopanje odvetniku. To pooblastilo zajema tudi zastopanje v upravnem sporu glede azila. Ker je bilo to pooblastilo tožbi priloženo, je sodišče prve stopnje kršilo pravila postopka, ko je zaradi nepredložitve "aktualnega pooblastila" tožbo zavrglo kot nepopolno in nato iz enakih razlogov zavrglo še pritožbo zoper sklep o zavrženju tožbe.
6. oziroma sedaj 9. odstavek 124. člena ZVCP ni mogoče razlagati tako, da tožnik le vrne v tujini (v BiH) izdano vozniško dovoljenje, tožniku pa se brez ugotavljanja in izkazanosti pogojev iz 1. odstavka tega člena izda slovensko vozniško dovoljenje.
zamenjava tujega vozniškega dovoljenja za slovensko - rok za zamenjavo
Po izteku 1-letnega roka od začetka prebivanja v RS oziroma po uveljavitvi ZVCP zamenjava tujega vozniškega dovoljenja za slovensko ni več mogoča. Navedeni rok je materialni rok in z njegovim potekom pravica do zamenjave ugasne.
dovoljenje za stalno prebivanje - upravni postopek - kršitev načela zaslišanja stranke - kršitev načela materialne resnice - odločanje o ugovoru stranke
Pritožbene navedbe tožnikov v upravnem postopku, da so bili pri upravnem organu napačno napoteni, da naj začasno prebivališče urejajo na veleposlaništvu RS v Z., ki je nato njihovo vlogo reševalo več mesecev, zaradi česar je nastala prekinitev v začasnem prebivanju, bi bile utemeljene, če so tožniki vloge pri veleposlaništvu vložili pravočasno. Ker upravni organi tega ugovora niso preverili, je podana kršitev zaslišanja strank in materialne resnice, sodišče pa je storilo kršitev določb postopka v upravnem sporu.
tujci - zamenjava tujega vozniškega dovoljenja - rok za zamenjavo
Za tiste tujce, ki so v Republiki Sloveniji prebivali pred uveljavitvijo Zakona o varnosti cestnega prometa, to je pred 1.5.1998, začne teči enoletni rok za zamenjavo tujega vozniškega dovoljenja za slovensko vozniško dovoljenje z dnem uveljavitve zakona.
ZZDT člen 10, 10/9, 54.ZUP člen 67, 67/1, 67/2, 147, 148, 149, 150, 151, 152. ZUS člen 73.
zamenjava delovnega dovoljenja za nedoločen čas - pogoji - predhodno vprašanje
Zamenjava obstoječega delovnega dovoljenja za nedoločen čas po 54. členu ZZDT je možna le, če je imel prosilec ob uveljavitvi ZZDT delovno dovoljenje za nedoločen čas, pridobljeno po prej veljavnih predpisih, in dovoljenje za prebivanje v Republiki Sloveniji. Če prosilec ob uveljavitvi ZZDT ni imel dovoljenja za prebivanje v RS, ne izpolnjuje pogoja za zamenjavo delovnega dovoljenja za nedoločen čas, zato je prvostopni upravni organ, ko prosilec niti po naknadnem pozivu ni predložil dovoljenja za bivanje, ravnal pravilno, ko je njegovo vlogo kot nepopolno zavrgel.
dovoljenje za stalno prebivanje - izpolnjevanje pogojev - državljan države naslednice nekdanje SFRJ
Niso izpolnjeni pogoji iz 1. člena ZUSDDD, če tožnik ni opravljal nobenih bistvenih življenjskih aktivnosti, ki bi kazale na "dejansko življenje" v Republiki Sloveniji.
ZAzil člen 37, 37/2.ZUP člen 92, 93, 97. ZUS člen 16, 73.ZPP člen 111, 112.
azil - tretja varna država - upravni spor - roki - štetje rokov - pravočasnost tožbe
Sodišče prve stopnje je odločilo pravilno in zakonito, ko je tožnikovo tožbo zavrglo kot prepozno. Za vložitev tožbe je imel tožnik 3-dnevni rok, odločba tožene stranke mu je bila vročena 12.12.2003, tožbo pa je vložil 16.12.2003, vendar ne priporočeno po pošti. Niti ZAzil, niti ZUP niti ZUS in ZPP pa nimajo posebnih določb glede vročanja, štetja rokov oz. vlaganja pravnih sredstev za prosilce za azil, nastanjene v azilnem domu.
dovoljenje za stalno prebivanje - dopolnitev vloge - vročanje - objava na oglasni deski
Če pisanja po več poskusih vročanja in opravljenih poizvedbah ni mogoče vročiti na naslov, ki je naveden v predlogu, se vročitev opravi z objavo spisa na oglasni deski.
začasno prebivanje - rok za vložitev prošnje za začasno prebivanje - zamuda roka - posledice
Prošnja za dovoljenje za začasno prebivanje v RS mora biti vložena pred potekom časa, za katerega je tujcu dovoljeno prebivanje v RS (2. odstavek 13. člena ZTuj). Gre za materialni zakonski rok, kar pomeni, da ga ni mogoče podaljševati. Zamuda materialnega roka pomeni zamudo za uveljavljanje določenih materialnih pravic.
ZTuj člen 41, 43.ZUP člen 144, 144/1-2. ZUS člen 77, 77/2-3.
dovoljenje za stalno prebivanje - pogoji za izdajo dovoljenja - neprekinjeno prebivanje na podlagi dovoljenja za začasno prebivanje
Za izpolnjevanje pogojev po določbi 41. člena ZTuj ni relevantno dejansko prebivanje, temveč mora neprekinjeno prebivanje temeljiti na dovoljenju za začasno prebivanje.
dovoljenje za stalno prebivanje tujca - pogoj nepretrganega prebivanja v RS
Pogoj nepretrganega 8-letnega prebivanja v R Sloveniji je izpolnjen le, če tujec prebiva na podlagi dovoljenja za začasno prebivanje oz. z njim izenačenega delovnega vizuma.
začasno zatočišče - dovoljenje za stalno prebivanje
Ker je tožnik, ki je tujec z začasnim zatočiščem v RS, vložil vlogo za dovoljenje za stalno prebivanje v RS po skrajšanem postopku pod ugodnimi pogoji po 24a členu ZZZat po izteku roka za vložitev takih vlog, določenega v 5. členu ZZZat-A, je bila odločitev, da se ta vloga kot prepozna zavrže, pravilna in zakonita. Tožnik pa bo lahko zaprosil za dovoljenje za stalno prebivanje po rednem postopku.
ZTuj člen 28, 81, 81/1, 82, 82/1.ZUstS člen 44. ZUS člen 7, 7/5, 77, 77/2-3.
dovoljenje za stalno prebivanje - upravni spor - zmotna uporaba materialnega prava
Ker je Ustavno sodišče RS med upravnim sporom z odločbo U-I-284/94 z dne 4.2.1999 odločilo, da je ZTuj v neskladju z Ustavo RS, ker ne določa pogojev za pridobitev dovoljenja za stalno prebivanje v Sloveniji za državljane drugih nekdanjih republik Jugoslavije, izpodbijana sodba in odločba tožene stranke pa izhajata iz neustavne določbe, je bilo treba sodbo prvostopnega sodišča spremeniti tako, da se tožbi ugodi in se odpravi odločba tožene stranke.
ZIZ člen 55, 55/1-8.ZZDT člen 4, 4/3, 54, 54/1, 54/5.
zahteva za varstvo zakonitosti - razlogi za ugovor - prenehanje terjatve - odločba delovnega sodišča kot izvršilni naslov - načelo reintegracije - vrnitev delavca na delo - zaposlovanje tujcev - osebno delovno dovoljenje
Načelo reintegracije predpostavlja vzpostavitev prvotnega stanja glede pravic in dolžnosti delavca in delodajalca, pri tem pa se zaradi nezakonitega ravnanja delodajalca predpostavlja njegova odgovornost ob izgubi delavčevih pravic. Povedano drugače: če ne bi bilo nezakonitega sklepa disciplinske komisije, zaradi katerega je upniku prenehalo delovno razmerje, bi si ta v Zakonu o zaposlovanju in delu tujcev predvideno osebno dovoljenje pridobil pravočasno in ne šele z 21.11.2001. Odgovornost za izpad upnikovih pravic v obdobju od 10.2.2001 do 21.11.2001 torej nosi dolžnik.
Razlogov, ki bi preprečevali izvršbo za obravnavano sporno obdobje, po povedanem ni. Terjatev upnika tudi v tem obdobju ni prenehala. Določil 8. točke drugega odstavka 55. člena ZIZ v obravnavani zadevi ni mogoče uporabiti.
Uporaba meril iz Uredbe o merilih za ugotavljanje izpolnjevanja določenih pogojev za pridobitev državljanstva z naturalizacijo ni ustrezna pravna podlaga za opredelitev nedoločenih pravnih pojmov iz 23. člena ZTuj.