osebno delovno dovoljenje - pogoji za pridobitev delovnega dovoljenja - delovno razmerje za nedoločen čas
Če tožnik ni v delovnem razmerju za nedoločen čas, glede na določbo 2. odstavka 23. člena ZZZPB ne izpolnjuje enega od bistvenih pogojev za pridobitev osebnega delovnega dovoljenja za nedoločen čas.
osebno delovno dovoljenje - prekluzivni rok - posebni pogoji
Irelevantno je, iz kakšnih razlogov je tožnik zamudil prekluzivni zakonski rok za vložitev zahteve za izdajo osebnega delovnega dovoljenja pod posebnimi pogoji, ki so veljali za državljane drugih republik nekdanje SFRJ.
osebno delovno dovoljenje - rok za vložitev zahteve
Devetdesetdnevni rok iz 3. odstavka 23. člena zakona o zaposlovanju tujcev je materialni prekluzivni rok. Če je tožnik zamudil ta rok za pridobitev delovnega dovoljenja, ne more uspeti s tožbo.
ZTuj člen 37, 37/2. Konvencija o statusu beguncev člen 31, 31/1. Protokol o statusu beguncev.
status begunca - rok za vlogo za priznanje statusa
Tožba tožeče stranke kot tujca je bila zavrnjena, ker ni vložila prošnje za priznanje statusa begunca v zakonskem roku treh dni po prihodu v Republiko Slovenijo. Ta zakonska obveznost ni v nasprotju z določbami 2. mednarodnih sporazumov, ki so del notranjega prava RS, in sicer konvencije in protokola o statusu beguncev (Uradni list SFRJ - Mednarodne pogodbe, št. 7/60 in 17/67 - Uradni list RS - Mednarodne pogodbe, št. 9/92).
stalno prebivanje tujca v Sloveniji - postopek za izdajanje dovoljenja - pogoji
Zakon o tujcih (Ur.l. RS, št. 1/91-I) nima določbe, s katero bi bilo urejeno izdajanje dovoljenj za stalno prebivanje osebam, ki so kot državljani drugih republik prebivale na območju Republike Slovenije na podlagi prijave stalnega oziroma začasnega prebivališča. Vendar po mnenju sodišča to še ne pomeni, da gre v primeru, kot je tožnikov, za pravno praznino, ki bi jo bilo treba premoščati z ekstenzivno razlago predpisov.
Pogoji za pridobitev delovnega dovoljenja so v zakonu o zaposlovanju tujcev (Uradni list RS, št. 33/92) določeni kumulativno. Tožnik nima prav, ko meni, da za pridobitev delovnega dovoljenja za nedoločen čas zadošča že to, da ima v Sloveniji več kot 23 let delovne dobe.
ZTuj člen 19, 19/2-3.ZUP člen 7, 9, 159, 209, 209/2.
dovoljenje za začasno prebivanje - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje (sredstva za preživljanje)
Sodišče je tožbi ugodilo, ker prvostopni organ in tožena stranka, kljub tožnikovim navedbam, nista ugotovila dejanskega stanja v zvezi z okoliščino, ali ima tožnik zagotovljeno preživljanje v Sloveniji.
Zakon o tujcih (Uradni list RS, št. 1/91-I) veže upravičenost razloga za daljše prebivanje tujca v Republiki Sloveniji na pogoj, da je daljše prebivanje tujca v državi potrebno (1. alinea 3. odstavka 19. člena zakona).
ZTuj člen 23, 23/1.ZUP člen 160, 160/2, 209, 209/3.
odpoved začasnega prebivanja tujca v Sloveniji - razlogi - ugotovitveni postopek - pojem splošno znanega dejstva - prosti preudarek
Za samo odpoved prebivanja v RS zaradi razlogov varnosti ali obrambe države (1. odstavek 23. člena ZT), je potreben dokaz, da je oseba, ki je bila v tem času aktivna vojaška oseba JA, tudi dejansko sodelovala v agresiji na R Slovenijo.
osebno delovno dovoljenje - pogoji za pridobitev - rok za vložitev zahtevka
Zakon o zaposlovanju tujcev (Ur.l. RS, št. 33/92) v 3. odstavku 23. člena ne določa materialnega prekluzivnega roka, temveč pogoj za pridobitev delovnega dovoljenja oz. ohranitev delovnega razmerja (1. odstavek 26. člena). To pomeni, da je pogoj izpolnjen tudi, če je bila prošnja pravočasno oddana sicer nepristojnemu upravnemu organu.
Če tujec, ki prosi za dovoljenje za stalno prebivanje, v vlogi zatrjuje, da 3 leta živi v R Sloveniji, ni pa imel v RS prijavljenega niti stalnega niti začasnega prebivališča, ni mogoče šteti da izpolnjuje pogoj 3-letnega neprekinjenega prebivanja v R Sloveniji, ki ga za izdajo dovoljenja določa zakon.
Vloga tožnika za stalno bivanje ni bila popolna, ker je zatrjeval, da je Slovenec po rodu, zaradi česar bi bilo mogoče uporabiti določbo 2. odstavka 16. člena zakona o tujcih. Ker tožena stranka ni ugotovila, ali je tožnik predlagal izdajo dovoljenja po tej določbi, je bilo treba izpodbijano odločbo odpraviti.
Tujec mora praviloma najprej priti v Republiko Slovenijo, tu prebivati na podlagi veljavnega potnega lista in potem lahko zaprosi za dovoljenje za začasno prebivanje.
osebno delovno dovoljenje za državljane nekdanje SFRJ - dovoljenje za določen čas - pogoji
Ureditev osebnih delovnih dovoljenj državljanov nekdanje SFRJ oziroma bivših republik je posledica spremenjenega državno-pravnega položaja Republike Slovenije po 25.6.1991.
dovoljenje za začasno prebivanje - pogoji - kršitev procesnih določb
V 2. odstavku 13. člena zakona o tujcih so navedeni tudi drugi upravičeni razlogi, zaradi katerih je mogoče izdati dovoljenje za začasno prebivanje. Upravni organ mora te razloge ugotoviti, ker sicer krši določbe ZUP, sodišče pa odpravi odločbo po 2. odstavku 39. člena ZUS.
začasno bivanje v Sloveniji - dovoljenje - pogoji - obnova postopka - nova dejstva in novi dokazi - pogodba o delu za določen čas kot obnovitveni razlog
Sodišče je tožbo zavrnilo, ker niso podani obnovitveni razlogi po določbi 249. člena ZUP.
odpoved prebivanja v Sloveniji - državljan druge republike brez dovoljenja za stalno prebivanje v Sloveniji
Državljanu druge republike, ki v predpisanem roku ni zaprosil za slovensko državljanstvo in je postal tujec, se lahko odpove prebivanje v R Sloveniji, če nima dovoljenja za stalno prebivanje v R Sloveniji, v postopku pa je bilo ugotovljeno, da obstoji eden od razlogov, ki so taksativno našteti v 23. členu zakona o tujcih.
dovoljenje za začasno prebivanje - upravičen razlog za dovoljenje
Upravičen razlog za izdajo dovoljenja za začasno prebivanje je lahko podan tudi v primeru, ko obstaja več posameznih okoliščin, ki sicer vsaka za sebe ne predstavlja upravičenega razloga za izdajo tega dovoljenja.