Kdor ima zakonito ali vknjiženo pogodbeno predkupno pravico na nepremičnini, ki se prodaja na dražbi ima pred ostalimi ponudniki le to prednost, da lahko takoj po končani javni dražbi izjavi, da kupuje nepremičnino pod enakimi pogoji. To pomeni, da jo je pripravljen kupiti po ceni, ki je bil dosežena na dražbi. Predpogoj da predkupni upravičenec lahko nastopa na javni dražbi je plačilo varščine (prvi odstavek 182. člena ZIZ). Zaradi zagotavljanja temeljnega namena izvršilnega postopka – poplačilo upnika, se postopek draženja v primeru, da predkupni upravičenec uveljavi svojo pravico, nadaljuje med njim in najboljšim ponudnikom.
Položaj predkupnega in odkupnega upravičenca pri spletni javni dražbi ureja 13. člen Pravilnika o objavah prodaj v spletnem iskalniku in spletnih javnih dražbah v izvršilnem postopku (v nadaljevanju: Pravilnik). Če se kot dražitelj prijavi tudi predkupni ali odkupni upravičenec in njegova ponudba ob koncu dražbe ni najugodnejša ali če je najugodnejša, pa je predkupnih oziroma odkupnih upravičencev več, sistem predkupne oziroma odkupne upravičence pozove, naj se v 10 minutah po koncu spletne javne dražbe izjavijo, ali kupujejo predmet prodaje pod enakimi pogoji. Če nihče od predkupnih ali odkupnih upravičencev ne uveljavlja svoje pravice, se spletna javna dražba konča z objavo poročila o poteku spletne javne dražbe (14. člen Pravilnika). Če predkupni oziroma odkupni upravičenec v roku uveljavi svojo pravico, sistem po poteku roka objavi poročilo o poteku spletne javne dražbe. V takem primeru vsebuje poročilo tudi obvestilo, da dražba še ni končana. Postopek se v takem primeru nadaljuje med najugodnejšim ponudnikom ter predkupnim oziroma odkupnim upravičencem. Pravilnik določa (tretji odstavek 13. člena Pravilnika), da se postopek ne nadaljuje kot spletna javna dražba.