TFL Vsebine / Odločbe Višjih sodišč

VSL05724
omejitev izvršbe
CIVILNO PROCESNO PRAVO - IZVRŠILNO PRAVO
Pritožba se zavrne in se izpodbijani sklep potrdi. Dolžnik sam krije pritožbene stroške.
Gre za ugovorni razlog iz 7. točke 1. odst. 55. člena ZIZ, ki pa ga v obravnavanem primeru dolžnik ni mogel podati v osemdnevnem ugovornem roku, saj v izvršilnem predlogu in zato tudi v izvršilnem sklepu predmeti izvršbe niso bili natančneje opredeljeni. Kako v takšnih primerih postopati z dolžnikovim "ugovorom", v ZIZ ni povsem jasno določeno, zato se je treba nasloniti na določbe 4. odst. njegovega 80. člena. Iz njih je razvidno, da v primeru, če se stranki ne moreta sporazumeti, kateri predmeti so izvzeti iz izvršbe, odloči o tem sodišče. Vprašanje, ki se v zvezi s tem zastavlja, se glasi: kakšen postopek mora opraviti sodišče, preden sprejme navedeno odločitev, in kakšne so pri tem v postopkovnem pogledu dolžnosti strank? Ni dvoma, da je treba dolžnikov "ugovor" oziroma predlog za izvzetje stvari iz izvršbe vročiti upniku v odgovor. Če upnik odgovori, da "ugovoru" ne nasprotuje, nadaljnji postopek ni potreben in sodišču o "ugovoru" ni treba posebej odločati (stranki sta se pač sporazumeli). Če pa upnik na "ugovor" ne odgovori ali če odgovori, da mu nasprotuje, mora sodišče o "ugovoru" odločiti. V postopkovnem pogledu pride pri tem v poštev uporaba določb 58. člena ZIZ, "ugovor" pa mora zadostiti tudi določbam 2. odst. 53. člena ZIZ.

Začnite z najboljšim.
VSE NA ENEM MESTU.

PRIJAVA

ŠE NISTE UPORABNIK PORTALA TFL?

Dobra novice! Portal TFL je za nove uporabnike pripravil poseben brezplačen dostop do vsebin portala Tax-FinLex, da ga lahko preizkusite. Brezplačna registracija vam omogoča:

Potrebujete pomoč?
Posvetujte se z našim strokovnjakom.

Pišite nam +386 1 4324 243

Tax-Fin-Lex d.o.o.