Navigacija
Portal TFL

Revija Poslovodno računovodstvo - številka 1, letnik 2017

Revija Poslovodno računovodstvo
Strokovna revija
Visoka šola za računovodstvo

Želite dostop do člankov revije?

Brezplačna registracija
dr. Branko Mayr

dr. Branko Mayr

Uvodnik

Dr. Ivan Turk

Dr. Ivan Turk

Gospodarsko in finančno razmišljanje v gospodinjstvu

Prispevek razčiščuje nekaj pojmov v zvezi z gospodinjstvom: vrste gospodinjstev, gospodarske in finančne kategorije, statično in dinamično opredeljene gospodarske kategorije, statično in dinamično opredeljene finančne kategorije, premoženje gospodinjstva in vire premoženja gospodinjstva, prihodke in stroške gospodinjstva, prejemke in izdatke gospodinjstva, merjenje ekonomskih in finančnih kategorij v gospodinjstvu, obravnavo celotnega gospodinjstva in njegovih posameznih članov.

dr. Nevenka Ribič

dr. Nevenka Ribič

Etika in organizacijska kultura

Etika je spremljevalka človekovega življenja. Z njo se srečujemo v vsakdanjem življenju in tudi v poslu. Izjemnega pomena je uporaba etike v izpostavljenih poklicih, kamor sodi tudi poklic računovodje. Biti etičen v poklicu pomeni opravljati ga pošteno. Sodobna družba pričakuje od strokovnjakov, med katere sodijo tudi računovodje, višjo raven profesionalnega vedenja, kot jo narekuje sprejeta zakonodaja. Sivo področje med zakonsko izrecno dovoljenim in izrecno prepovedanim delno pokrivajo različni kodeksi etike. Značilnost zadnjih dveh desetletij je porast neetičnih praks, zato je v prispevku govora tudi o etiki v vodenju, saj družba pričakuje od menedžerjev ravnanje, ki je pravo in pravično. Čedalje več podjetij družbeno odgovornost dojema kot poslovno priložnost. Uspešna podjetja se zavedajo, da delujejo v soodvisni družbi, ob čemer imajo poleg obveze ustvarjanja dobička tudi odgovornost ustvarjati dodano vrednost za družbo in prispevati k izboljšanju kakovosti življenja te družbe. Ker je ravnanje menedžerjev povezano z vrednotami, ki so najgloblja sestavina kulture, spregovorimo o fenomenu kulture na splošno. Predstavimo tudi fenomen organizacijske kulture, ki je relativno nov pojem v ekonomski teoriji. Organizacijska kultura lahko odločilno prispeva k uresničitvi, ali pa zavira uresničitev poslovnih strategij. Je samo navidezno enotna za celo podjetje. Je ključni dejavnik, ki določa, do kakšne mere uspe podjetjem uresničiti svoje strategije. Močna kultura lahko vpliva zelo ugodno na uspešnost, v nekem trenutku pa so potrebne spremembe in samo podjetja, ki se odzovejo pravilno in pravočasno, preživijo. Tako teoretike (raziskovalce) kot praktike (odgovorne menedžerje v organizacijah) zaposluje vprašanje, katera organizacijska kultura je strateško ustrezna. Oboji se strinjajo, da ni neke univerzalne kulture, nekega modela, ki bi bil uporaben za vsa podjetja oziroma organizacije.

dr. Živko Bergant

dr. Živko Bergant

Intelektualec ali izobraženec

Potrebujete pomoč? Pokličite nas na 01 432 42 43 ali pošljite sporočilo.
 
x Dialog title
dialog window